Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

За дневните светлини в другите страни - малко статистика


stivi797

Recommended Posts

А сега малко статистика от употребата на дневни светлини в Европа, а и не само.

Дето ни убеждават, че така щели да намалеят катастрофите.....

Да, ама не! - както казваше Петко Бочаров.

Та - в Хърватска дневните светлини са отменени от 2009 г, заради липса на ефект.

В Австрия дневните светлини са отменени от 2008 г - поради ръст на инцидентите от 12.2 %, след въвеждането им.

В Полша - след въвеждането на дневните светлини през 2007 г инцидентите са скочили с 5.7 %....

В САЩ през 2008 г Агенцията по сигурността на трафика праща в Сената заключение, че "дневните светлини нямат статистически никаква значима полза"!

Във Финландия, където за пръв път се въвеждат запалените светлини, и то още през 1972 г, статистически е безспорно само, че са намалели инцидентите с лосове и елени....

А изследванията на независими европейски експерти показват и следното - запалените светлини често са не само ненужни, но понякога могат да бъдат и опасни! Привличайки вниманието на водача, те правят повече или по-малко "невидими" другите участници в движението - като мотоциклетистите, велосипедистите и пешеходците. Причината е тази, че шофьорът може би вижда по-добре отсрешната кола, която е със запалени фарове - но обръща доста по-малко внимание на пресичащия пътя малчуган, например.

Както се казва - без коментар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    8

  • simichoil

    8

  • Цецо75

    18

  • martines -13

    8

Най-много писали в темата

...

Разбирам да сменяш през месец 200 левови ксенонови крушки, да се пенявиш, или пък от ЧЕЗ да са ти закачили електромер.

Баща ми беше на твоята позиция, дори ме обвини в 'безмислина гъзарщина' с каране на фарове постоянно. След като не можа да даде смислени доводи (написаното от теб на журналистически жаргон му казват 'дъвка'- общи приказки, звучащи достоверно и търсещи сензация, които хората асоциират с техни проблеми и почват да се раждат едни небивалици), нито да потвърди световната конспирация на производителите на автосветлини и майсторите на алтернатори, му показах и нагледно в 2 ситуации ползата от шофирането на светлини. Сега самия той ползва ДРЛ модул, палещ автоматично късите 5 секунди след старта на колата. Няма светлини на таблото, няма задни габарити. ако пусне фарове от копчето им, ДРЛ модула се гаси сам. Прекарахме го през оригинален бутон- да си го гаси, ако си преосмисли позицията smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз май съм единствения който приветства тази идея. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато не видя, черно на бяло статистическо изследване от сигурен източник, за ползата от дневните светлини - няма да го подкрепя.

 

Аз лично съм имал ситуации в, които ми помага да видя насрещния, както и ситуации в, които точно както е описано задържа несъзнателно вниманието ми, защото е дразнещо и непривично.

 

Затова не мога да взема твърда позиция. А като човек учил доста приложни науки, се доверявам на статистиката. Така читава за сега няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредната тема ЗА и ПРОТИВ - и отново една камара народ ще каже че няма смисъл или че не трябва. smile175

 

Аз съм твърдо ЗА !!! Влезе ли в колата човек - фаровете да се палят (или дневни светлини). Много често ми се случва да видя някой който кара в сумрака и вижда идеално - но не го бърка дали другите го виждат. Той си вижда човека и му е все тая. Доста по-рядко ми се случва да се вторача и да се разконцентрирам щото видиш ли нещо свети. То по тази логика да забранят и каките по пътя....и те разсейват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против задължителното каране на дневни светлини - който иска си ги пуска, който не иска не пуска. Защо трябва със закони да се правят някакви небивалици? Иначе когато си в тунел, вечер, дъжд, сняг, мъгла - на къси, не на дневни, пише го в закона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

момчета, не знам за какво спорите, но това е същата простотия като "щастливите" кокошки - я ми кажете какъв е резултата от това че имаме "щастливи" кокошки?

аз ще ви кажа: резултата е повишаване на цената на яйцата + (естествено) "щастливите" кокошки и.... НЕЩАСТНИ клиенти

 

сега сериозно, ако не можете да забележите автомобил, който не е със включени светлини, то вие определено имате проблем със зрението, което пък от своя страна автоматично ви прави потенциална заплаха, както за самите вас, така и за другите участници в движението...

в този случай, силно се препоръчва спешно да посетите очен лекар!

 

между другото, дали кокошките наистина са щастливи след като няма петел?!?!?! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против задължителното каране на дневни светлини - който иска си ги пуска, който не иска не пуска. Защо трябва със закони да се правят някакви небивалици? Иначе когато си в тунел, вечер, дъжд, сняг, мъгла - на къси, не на дневни, пише го в закона.

 

сега сериозно, ако не можете да забележите автомобил, който не е със включени светлини, то вие определено имате проблем със зрението, което пък от своя страна автоматично ви прави потенциална заплаха, както за самите вас, така и за другите участници в движението...

 

Всичко по темата за мен се изчерпва с горните 2 цитата, които подкрепям напълно. Каквото и друго да се каже по темата, е бошлаф работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега сериозно, ако не можете да забележите автомобил, който не е със включени светлини, то вие определено имате проблем със зрението, което пък от своя страна автоматично ви прави потенциална заплаха, както за самите вас, така и за другите участници в движението...

в този случай, силно се препоръчва спешно да посетите очен лекар!

 

](*,)

 

 

Тука искам да задам въпросът,защо трябва да светят дългите светлини на намалена мощност,а да не се включват късите светлини на тези устройства ? Дори при 50% намаляване силата на светене,фаровете блестят достатъчно и могат да те заслепят до толкова,че да не забележиш движещият се след автомобила друг,но с изгасени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен всичко друго, тук се намесва и понятието дневни светлини, уж само за колите които ги имат производствено. А дневните светлини, за разлика от късите не подлежат на никаква стандартизация. Един производител ги ръга на % от късите, друг на фаровете са мъгла, трети слага LED светлини... След това ще почнат разправиите с полицаите - ама това не са дневни, халогени са, ама тия дневни едвам светят, какво си ги облещил тия ксенони, това не са дневни и т.н...

 

Те с едни китайски ксенони не могат да се преборят, та камо ли дневни светлини да стандартизират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо не е така. Дневните светлини, когато са стандартизирани имат означениe RL на светлинното тяло, къде да са монтирани по автомобила и според българското законодателство трябва да имат светлина на излъчване между 400 и 800 кандела. А нашето законодателство са го преписвали отнякъде, така че сигурно и в другите страни е така. Така че може един да има фарове на едни %-ти друг на други.

 

За темата :smt018

 

Тошо, ако си с ксенон не може да го сложиш на 50 %. А крушката ти е 200 лв.

 

П.П.: За колегите обърнали ми внимание, че за ОЕМ вадя очи, колата още на другия ден мина през Друмник и фаровете ги свалиха. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега сериозно' date=' ако не можете да забележите автомобил, който не е със включени светлини, то вие определено имате проблем със зрението, което пък от своя страна автоматично ви прави потенциална заплаха, както за самите вас, така и за другите участници в движението...[/quote']

 

Всичко по темата за мен се изчерпва с горните 2 цитата, които подкрепям напълно. Каквото и друго да се каже по темата, е бошлаф работа.

 

Заминавам на лекар момчета, за да не съм потенциална заплаха за такива като Вас. Кьорав съм, не виждам и имам проблем със зрението - това е диагнозата на д-р Явката и д-р Сторм. Д-р Ливайн и той може да се изкаже по въпроса - току виж и друга болест ми открили.

 

Хайде мислете малко де, уж интелигентни хора в този форум а се пишат баси тъпотиите.

 

На мен лично много пъти ми се е случвало когато слънцето е залязло - да карам по второстепенен път. Настилката е сивкава, насреща ми се движи кола с тъмен цвят. Аз съм на фарове - но не виждам как светят - поради факта че навън е достатъчно светло. НО (голямо НО) мен ме виждат. Нещо което не мога да кажа за колата насреща с тъмния цвят. Говорим за сумрачно време !!!!!!!!! Виждам колата в последния момент или я виждам достатъчно късно за да стане ПТП ако съм предприел изпреварване. Хайде Вие с перфектното зрение кажете, не сте ли попадали в подобни ситуации. На мен ми се е случвало поне 10-15 пъти. И всичките пъти съм си мислил какво ли ще стане ако в този момент изпреварвам. Да катастрофирам и не дай Боже да нараня някой щото видиш ли цървул-а му свиди да изгори крушката....е мерси.

 

Ако човека насреща си знае че трябва да кара на фарове или с дневни светлини - няма да има такива проблеми. Денонощно и целогодишно на фарове - това е. Карам и мотор - хайде моторджиите които са запознати да кажат - има ли мотор който като се запали да не му се пускат светлините автоматично ? И това ли е глупост ? Факт е, привлича внимание и се забелязва по от далеко.

 

Хайде че закъснявам за очния .......... !!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е частен случай ... в града за чии са ти фарове ... пешеходеца ако не може да види предмет 2Х2Х4 светлините няма да му помогнат много , отделно водача ако не кара с необходимите 50км/ч дали е на фарове или не няма голямо значение ... аз лично не знам какво искат да направят болните мозъци .

Помня какъв шум вдигнаха от БМВ като измислиха аварийните мигачи със скъсен импулс и как обясняваха колко ще допринесе за еко показателите на колата , а тез нон стоп на фарове ... абе дивотии явно вече са вкарани доста голям брой китайски крушки и

подобия на фенери тип дневни светлини и сега трябва да се продадат :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега когато е сумрак всеки си пуска фаровете че има хора които не ги пускат явно не са добре психически

аз смятам че когато е слънчево и ясно от тези фарове няма смисъл smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и мотор - хайде моторджиите които са запознати да кажат - има ли мотор който като се запали да не му се пускат светлините автоматично ? И това ли е глупост

 

На моя матор си се палят с копче. Етати тъпите японци...

 

И наистина в Австрия е отменено като неефективно. В Германия не е задължително. В САЩ не е. Всъщност аз не се сещам някъде другаде където съм бил да е задължително (на север при белите мечки не съм ходил). А ако не се лъжа в Гърция е ЗАБРАНЕНО карането на фарове в светлата част на деня. Затова след всеки тунел те подканят да ги гасиш.

 

Та пак сме по католици от папата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специален поздрав за всички управници http://vbox7.com/play:11f454a8, с пожелание все по-хубави закони да творят !

1.Предлагам да се забранят колите без климатик, защото от жегатата на водача му се доспива и това е предпоставка за още по-лошо ПТП ! :lol:

2.И още да се вдигне скоростта по магистралите че да може по-малко произшествия да има, 140 не е достатъчно-хем е икономично, хем е бавно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за толкова неща ни правят на глупаци, че това е последното, ама най-последното, за което бих тръгнал да се ядосвам. smile049 Да не говорим, че ми е навик откакто имам книжка да карам постоянно на фарове. А напоследък с дневните светлини съвсем елиминирах всякаква причина за яд. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз съм на фарове - но не виждам как светят - поради факта че навън е достатъчно светло. НО (голямо НО) мен ме виждат. Нещо което не мога да кажа за колата насреща с тъмния цвят. Говорим за сумрачно време !!!!!!!!! Виждам колата в последния момент или я виждам достатъчно късно за да стане ПТП ако съм предприел изпреварване. Хайде Вие с перфектното зрение кажете, не сте ли попадали в подобни ситуации. На мен ми се е случвало поне 10-15 пъти. И всичките пъти съм си мислил какво ли ще стане ако в този момент изпреварвам. Да катастрофирам и не дай Боже да нараня някой щото видиш ли цървул-а му свиди да изгори крушката....е мерси....

напълно подкрепям! някой колега си беше нам/правил труда да сметне "икономията" от каране "на тъмно" в проценти - беше нещо с нула след десетичната запетая - гоУема далавера, няма що!

а относно спора за ефикасността: на светло или на тъмно виждате по-добре, осветени или неосветени предмети виждате по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тая логика да наръгаме на всяка кола по един буркан и една сирена.

 

Абе всичко ми е ясно, само се чудя, досега как сте ги виждали колите, като дневните фарове не са били задължителни? А като минете границата и попаднете в някоя нормална държава, там като не ви светят през деня, какво ще правите? Няма да шофирате, защото не ги виждате? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а относно спора за ефикасността: на светло или на тъмно виждате по-добре, осветени или неосветени предмети виждате по-добре?

 

Осветени с мигаща светлина !

 

Това съм го забелязал през 30 -те години трудов стаж като локомотивен машинист,на светофорите/в железницата е прието така да се пишат и изговарят/когато има постоянно светеща и друга мигаща светлина,то тя се вижда по-добре !

 

 

Цецо ,навремето колите и фарове не са имали ,ама са ги измислили и усъвършенствали и се чудя ,ако някой от вас е измислил нещо и се е приложило в практиката ,дали няма да ви е криво за неразбирането от хора ,които критикуват ,без да са наясно с материала.Не вярвам и в тези комисии по безопасност на движението да са всичките глупаци,защото всички регистрирани произшествия се записват и се предприемат мерки за отстраняването както при самолети,кораби ,влакове ,така и при автомобилите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.