Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с ел. заряд!


Sevi79

Recommended Posts

Ти питаш за технологията и ти я казвам ... друг е въпроса , че в къщи ми се търкалят няколко , които даже и не знам дали работят по простата причина , че в голям процент от случаите цъфти ценера ако го вдигнеш от маса ... аз лично до сега не съм слагал на моите алтернатори друго реле освен ново smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте,

тук темата е на вълна еладжиство и да не отварям нова тема ще питам тук,макар и да е леко спам - къде фабрично е вързана запалката на Фелицията? Какви проблеми ще създаде,ако я вържа директно към акумулатора :roll: .Ще се ползва за захранване на трансмитер за музика.

 

Благодаря предварително и отново се извинявам за леко спама :oops:

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята фелиция - 1.3МПИ 1997г. запалката е директно свързана,т.е. не минава през контакния ключ и е на общ предпазител в бушонното табло,към който са свързани плафона за осветление на купето и часовника на таблото(електронен,под оборотомера).Мисля,че при вссички фелиции е така,трябва да погледна все пак и ел.схемите.Проблеми няма да имаш,стига да не оставяш нещо постоянно дърпащо ток от запалката,докато колата не се кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Колеги и аз имам едим малък проблем с алтрнатора на формана (1993)

Лампата за зареждането на тихи обороти свето мноого слабо (но свети) когато оборотите се вдигат почва да свети по-силно.

Слених смених цялата плочка със четките но проблема остана.

Мерихме зареждането .. беше около 13.5 на фарове.

От къде може да идва проблема и може ли да се оправи без да се дава на сервиз???

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това напрежение 13.5 на малки обороти ли е ?

Пробвай с друго реле ако с нарастване на оборотите нараства и заряда .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на тихи обороти е ...Когато лампата свети много слабо.

Когато подавам газ зареждането се вдига и лампата почва да свети по-силно.

(без фарове на високи обороти стигаше до 13.8 с фарове не съм мерил на високи обороти.)

Когато сам без фарове и изфорсирам колата лампата почва да мига ...

Колега ще извиняваш ама не те разбрах, за това реле ...имаш предвид плочката с четките ли????Ако е така това ми беше първата работа да купя ново .

Но нищо не се промени.То старото си беше ново (колата е на около 25000км)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чета плочка с четки и си мисля , че си сменил четки и диодна плочка , ама ти си сменял само реле-регулатора ... значи остана диоден блок , въпреки че при мен като избуши един диод и започна да зарежда повече , ама знае ли човек .

Само на клемата на акумулатора ли мериш , защото има и възможност кабелните обувки също да дават яд ... мерни и на изхода на алтернатора и виж каква е разликата , ам тогаз пък е малко вероятно да свети лампата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rosso , направи още един тест за потвърждаване на проблема- включвай един след друг консуматори(фарове , чистачки , парно)
и ако светенето на лампата се усилва след всеки включен консуматор , има проблемен диод от изправителния блок.
Презареждане се получава само от повишен възбудителен ток , тоест от пробил управляващ мощен транзистор на реле - регулатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвал съм го с включването на консуматорите но светенето не се усилва .Става малко по-ярка светлината.

Нямам мулти цет и затова съм правил само двете замервания

Но колата я карам вече втори месец така и нямам проблеми

Ако ми кажете къде се намират тези диоди за да разглобя и да видя дали е от тях.

Нали в алтрнатора влизат 2 кабелни обувки... когато махна едната лампата спира да свети.Иначе и двете кабелни съм ги притегнал ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

...

Щом светлината става по- ярка - ясно , пробил е диод .Въоръжи се с търпение , гаечен 10 ( за големия плюс на алтернатора) , 13 - 14 по 2 ( за основното закрепване - дълъг и къс обтягащ болт) за сваляне , то е лесно.

После почва филма - компресорен накрайник 22 или 24 за отвиване на гайката за ремъчната шайба и 4 те закрепващи болта
за 2 -та алуминиевите полукорпуса .
Диодния блок/плочka се намира в полукорпуса на който е закрепен и реле - регулатора , и той се сваля.
Ако не знаеш как се проверява изпрвността на полупроводников диод - много ясно търси електричар.
Успех! s_flag :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fulcrum, имам няколко питания :

Какво е пробил диод според теб? Окъсил или прекъснал? :-k Имал съм случай с прекъснал диод(разбирай безкрайно съпротивление )и тогава заряда е по-малък(примерно при средни обороти 13.3в.,а контролната лампа в този случай свети все по силно, когато оборотите ходят в +)

Но дори и в най-големите обороти заряда не надвишава 13.6в. :-k

Интересно ми е какво ще се случи,ако някой от диодите в изправителя е окъсил.(говорим само за една бройка от всичките шест)

И защо в повечето случаи четките не се износват равномерно,а тази на + е с по голямо износване ,както и колектора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коолеги вместо да проверявам дали има някой преебан диод не е ли по лесно да ги сменя всичките.

ДАЛИ СА МНОГО ПАРИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fulcrum, имам няколко питания :

Какво е пробил диод според теб? Окъсил или прекъснал? :-k Имал съм случай с прекъснал диод(разбирай безкрайно съпротивление )и тогава заряда е по-малък(примерно при средни обороти 13.3в.,а контролната лампа в този случай свети все по силно, когато оборотите ходят в +)

Но дори и в най-големите обороти заряда не надвишава 13.6в. :-k

Интересно ми е какво ще се случи,ако някой от диодите в изправителя е окъсил.(говорим само за една бройка от всичките шест)/

И защо в повечето случаи четките не се износват равномерно,а тази на + е с по голямо износване ,както и колектора?

Бисере , на пробилия диод съпротивлението му и в права и в обратна посока е близко до нула.Симптоматиката на генератор с пробил диод

е подобна на както го казваш по - горе ти - не вдига на средни и високи обороти повече от 13 - 13, 5 Волта и светенето на контролната лампа се усилва ( характерно е за алтернаторите на мнго други марки и модели автомобили)Половината от единия полупериод на фазата с пробилия диод е деформирана.

Има методика с осцилограми , описани в литературата за авто електроника характеризиращи типовете повреди в генератора

имам книгата , ще я сканирам и публикувам в темата.Осцлоскопа се закача на акумулатора.

Повечето натягане на пружината на плюсовата четка , както и по- големия и размер са отговора за нееднаквото износване

на контактните пръстени на възб. намотка, за реле - регулаторите на Magneton е характерно за това , има и електрическа причина - токовата плътност при комутацията на четки/ пръстени е по - голяма при плюса/ началото на възб.намотка и отслабва с намаляването на тока в края

на намотката. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коолеги вместо да проверявам дали има някой преебан диод не е ли по лесно да ги сменя всичките.

ДАЛИ СА МНОГО ПАРИ

Около 30 лева е диодната плочка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисере , на пробилия диод съпротивлението му и в права и в обратна посока е близко до нула.

...

 

Поправете ме ако греша, но като изгори един диод обикновена гори поне още един. Поне при схемите за които се сещам това е почти задължително.

 

И малко off-topic. Що си мисля, че всички съвременни автомобили са с алтернатор, а не с генератор :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако греша, но като изгори един диод обикновена гори поне още един. Поне при схемите за които се сещам това е почти задължително.

 

И малко off-topic. Що си мисля, че всички съвременни автомобили са с алтернатор а не с генератор :-k

Не е задължително да изгори повече от един диод , това е според ситуацията и повредата.Констатирал съм и 1 , и 3 пробили диода

ако пробият три едновременно , те са или само катодни( плюсови) или само анодни (минусови)

Най - чeсто диоди от диодния блок дефектират ако с дълбоко разреден акумулатор се опиташ да запалиш на скорост по нанадолнище или с бутане автомобила , това е истинско изпитание и реално късо съединение за изправителя.

От претоварване по ток ( малко , разбира се) процeнтия дял на повреди в диодния блок е значително по - малък , той може да понесе определен процент претоварване.

 

Диоди от диодния блок дефектират (понякога) и ако откачиш едната клема на акумлатора при работещ двигател - рискована,

прибързана и глупава постъпка , при която грешкта може и да не се прости, особено ако МПС - то е с ECU - та.

И почти сигурно дефектират , ако по някаква причина размениш полюсите на акумулатора.

 

Алтернатор се нарича по принцип всеки генератор , произвеждащ променлив ток , думата е чуждицa , oт френски произход е

и в техническата литература с нея се конкретизира автомобилен променливотоков генератор.Де факто , едно и също.

Който пък от своя страна е вид синхронен генератор.А пък жаргона динамо се отнася за автомобилен постоянотоков генератор.

 

Та така! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за информацията

Но нио едно от изброените неща не е станало при мене та да изгори диод.Явно е дефектирал някой .Дали може да се повреди нещо ако случайно съм го намокрил алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за информацията

Но нио едно от изброените неща не е станало при мене та да изгори диод.Явно е дефектирал някой .Дали може да се повреди нещо ако случайно съм го намокрил алтернатора.

Намокряне ( обилно) също е повод за повреда/неприятност, акцента е отново в

/у диодната плочка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително нещо конкретно да се направи , за да цъфне диод ... алтернатора на Формана се проверява най-много на 2 години , ел. инсталацията и по-конкретно масите на колата са подменени с голямо презастраховане , не включвам много консуматори едновременно и пак ей така от нищо на един световар взе да свети лампата , но при мен се повиши напрежението на заряд и се оказа прекъснал диод ... при теб колега е по-добрия вариант с понижено напрежение , защото до сега да си пръснал батерията .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не си спомням дали Ви попитах от къде мога да си напазарувам диоди??

И да попитам нещо малко различно от темата ... предните и задната чистачка дали са на един бушон защото задната спря да работи изведнъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са на един предпазител , най вероятно за да не работи има скъсан проводник в гумения маншон , свързващ инсталацията на купето с капака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.