Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с ел. заряд!


Sevi79

Recommended Posts

Здравейте, днес ми светна лампата за заряд но свети съвсем слабо, замерих дали зарежда и се оказа че алтернатора хич го няма. То се разбра че ще го свалям, но ми се искаше да намеря повредата сам и да я отсраня :-k по възможност. Въпросът ми е, дали слабата индикация на лампата не обяснява проблема или какви замервания да направя за да разбера къде е, ако не ще го дам на ремонт :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали не се е окислила клемата на кабелчето на регулатора,което се включва в алтернатора - кабелна обувка с бяла пластмаса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако включваш един след друг консуматори ( фарове , чистачки , парно) и силата на светлината се увеличва ( това го направи при

работещ двигател на празен ход) от опит и статистика ти го казвам - Имаш пробил/прекъснал диод от главния изправителен

блок на генератора. Мерейки с волтметър , напрежението в/у акумулатора спада по - бързо ,отколкото при читав генератор.

Няма как , подготви се да го демонтираш и разглобиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не мага да запаля, само на бутане ](*,) както и да е, възможно ли е да е от реле регулатора, да се провери с уреда поне да се отърва от демонтаж на алтернатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е на яве, едната четка се е износила преждевременно заради две откършвания на пистата на ротора.Поправим ли е проблема с ротора колеги, нови четки ще сложа така или иначе, но докога ще издържи новата?

post-5477-138453403752_thumb.jpg

post-5477-138453403759_thumb.jpg

post-5477-138453403761_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобявай алтернатора и сменяй медните пръстени на ротора.След това ако можеш да намериш само четки и да смениш тях,вместо целия регулатор,ще е най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Тез пръстени са с дебелина над 4 мм. и има много хляб в тях ... малко шкурка да се захладят ръбовете и алтернатора е в играта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобявай алтернатора и сменяй медните пръстени на ротора.След това ако можеш да намериш само четки и да смениш тях,вместо целия регулатор,ще е най-добре.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

престъргваш ротора на стругар и го минаваш с финна шкурка на водно. Аз като ходих в Косер ми намериха колектор, нов, по каталога за 1.3мпи и беше само с 1мм по голям от моя, който престъргаха с 2мм. Пък то при смяна се и запоява и не е много на оферта.

Мисля, че четките са несменяеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

престъргваш ротора на стругар....

:smt017

 

Точно това щях да кажа. Щом пръстените са дебели, значи носят стружка. Така става перфектно, без елипса. Не съм я правил тази операция, но предполагам, че е като колектор на стартер, който може да се изправя на струг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди да видя магазинския колектор си мислех, че четката попринцип трябва да си легне в тоя канал, който се е получил, даже си викам нещо стругаря го е объркал, че го е подравнил, но понеже си го уважавам стругаря, пък и защото не бях събсем сигурен, благодарих му и си взех ротора. После в магазиня видях, че той реално канал няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под медния пръстен който е сигурно 0,5 най-много си е друг по тъмен метал, не е мед :-k а четките лесно ще ги сменя те са бял кахър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не бъркаш нагара от искренето на четката , защото на вид изглежда синьо-черно и като го претъркаш с шкурка и излиза хубава червена мед ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под медния пръстен който е сигурно 0,5 най-много си е друг по тъмен метал, не е мед :-k а четките лесно ще ги сменя те са бял кахър.

Занеси ротора на стругар, той ще прецени. Ако стане, това е най добрия вариант за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под медния пръстен който е сигурно 0,5 най-много си е друг по тъмен метал, не е мед :-k а четките лесно ще ги сменя те са бял кахър.

този колектор струва 4,00лв в Фуго направо го сменяй ще запоиш 2 кабела.

То и стругарят ще ти вземе толкова за една стружка, също ти препоръчвам така и го отваряш

смени му и двата лагера цената им беше към 7-8 лв и на двата

това е моят съвет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така си го разглобил , провери / подмени ако трябва и лагерите и си нов :smt017 .Ако ти или приятел/ колега разполагате със

регулируем стабилизиран токоизправител , осигуряващ от 2- 3 до поне 15 волта напрежение и 2- 3 ампера ток , проверете

на колко волта изключва реле - регулатора.За това ти е необходима и лампа 12 В /5 /10 /21 Вата и уред (мулицет) за волтметър

на обхват 20 Волта.

Ако не си уверен как става процедурата - попитай или най - добре отиди при компетентен колега електричар.

Лампата при достигане на напрежение при регулиране с токоизправителя 14 - 14,5 Волта трябва да угасне рязко( свързва се на четките).

Ако това не става , регулатора е неизправен!

Но проблема не ти е там , поне според мене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си взех алтернатора от майстор, според него можело да карам и така нямало страшно, но релето не било добре според него и барабар с четките смених и него, да видим докога.  Утре ще го монтирам, пък ще замеря все пак как зарежда.

post-5477-138453404162_thumb.jpg

post-5477-138453404173_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой ще обясни ли как се сменят четки на фаво реле, защото на мен ми изглежда много несменяема история.
Имам подръка , утре ще разгледам , помисля и разясня. s_flag
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой ще обясни ли как се сменят четки на фаво реле, защото на мен ми изглежда много несменяема история.

На Фаворит алтернатора е същия, не говоря за ампери и шайбата е с трапец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

С поялник Саше ... вземаш един мощен поялник и хубав тинол ... първо почистваш добре отворите от стария тинол с нагряване и изтръскване на релето , след туй вземаш две тънки жички и много леко ги запояваш за жиците на четките , провираш през отворте и изтегляш четките и запояваш ... точно тоз размер четки трудно се намират по магазините обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

...

Благодаря че ми спести усилията , нищо различно от много други видове релета.
По възможност пасвайте четки с чисто графитна компонента ( от Г 221 на Лада/Жига ) много по малко износват контактните
пръстени на възб. намотка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Гена точно пък ти ми обясняваше една вечер как четките не се сменят. Помниш ли, бяхме дошли да вземем от теб инструмент за 110 ката на Митко, и ти споделих, че четките са му фира, ти ми каза че на фаво не се сменят, аз ти казах че са фиат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.