Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Взаимозаменяемост на части.


The Best Forman

Recommended Posts

Какви са възможностите за заменяне на части по двигателя на Фаворит с такива от по-стари модели и какви са резултатите?

По-конкретно ме интересува възможността за заменяне на разпределителния вал , защото вчера се сблъсках с един много странен мотор на пикап. Мотора е 781.135 и при смяна на веригата както пише в дебелите книги и зацепване на делкото в нормално положение изведнъж белега на шайбата на коляновия вал в положение за палене на първи цилиндър отиде на 90 гр. в плюс от скалата на капака и с разместване на кабелите го запалихме , но без никаква мощност в мотора . Свалих капака на клапаните и видях , че действително има много голямо объркване в газоразпределението въпреки , че положението на валовете при зацепване на веригата беше точно и съответно последва ново разглобяване и презацепране на веригата , докато на финала всичко си дойде на място , но така и не мога да си обясня какво точно направих за да живне тоз мотор и защо се получиха такива големи рзминавания след като всичко беше правилно при първото зацепване на веригата.

 

П.П. Преди таз интервенция делкото беше зацепено на 180 гр. от нормалното положение и кабелите бяха много объркващо наредени , но въпреки това това нещо палеше (вярно трудно) и според собственика е вървяло със 150 км. по магистралата :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....П.П. Преди таз интервенция делкото беше зацепено на 180 гр. от нормалното положение и кабелите бяха много объркващо наредени , но въпреки това това нещо палеше (вярно трудно) и според собственика е вървяло със 150 км. по магистралата :-k

Делкото е било зацепено на белег на шайбата, но на 4ти цилиндър. След това са пренаредили кабелите, за да запали 1ви. щото 4ти е в такт "издухване". Въпреки това не е трябвало да пали трудно, щото е същото, само се разменят кабелите на капачката. Може да е било от центровката.

 

п.п. По често срещания вариант е зацепване на делкото, както трябва да бъде - палеца сочи 1ви цилиндър, но пък тогава първи може да е в такт "издухване". Пак се пренареждат кабелите и пали 4ти, щото е в "сгъстяване" Или, вадиш делкото, превърташ още един оборот на шайбата и нещата си идват на място.

Това може да се разбере само като погледнеш клапаните. На този, който ще пали са затворени, на другия са в колебливо положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този случай такта на запалване на първи цилиндър идваше , когато палеца сочеше 3 ти (при нормалното зацепване на веригата) и горе долу в същия странен вариант бяха наредени кабелите преди да започнем интервенцията , но аз нито ги записах , нито отворих капака на клапаните да погледна какво се случва ... само прекарах палеца да сочи към първи цилиндър и на белег и я пръснах и после ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....П.П. Преди таз интервенция делкото беше зацепено на 180 гр.....

Това означава, че палеца е сочил 4ти цилиндър. Нали 1ви и 4ти са едно срещу друго на капачката. Освен това се движат заедно. ГМТ им съвпада. Тактовете - не. Пренареждаш кабелите и готово. За това имам обяснение. За 3ти нямам .......

 

Важното е, че си се справил smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам , за това се чудех възможно ли е да е от 120 ка разпраделителнителния вал примерно , за да се разминават толкоз фазите на двата вала .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам , за това се чудех възможно ли е да е от 120 ка разпраделителнителния вал примерно , за да се разминават толкоз фазите на двата вала .

Не е възможно, фазите на разпределителните валове за цялата гама мотори от 1000МБ до Фабия 1.4 са близки и не могат да окажат такова влияние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам , ама Жоро ще каже дали е така ... при задно моторните при нормално зацепено делко вакуума е успореден на задната маска и палеца сочи към главата , когато е момента на палене на първи цилиндър или нещо подобно :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам , ама Жоро ще каже дали е така ... при задно моторните при нормално зацепено делко вакуума е успореден на задната маска и палеца сочи към главата , когато е момента на палене на първи цилиндър или нещо подобно :-k

Чакай да вдигна капака на колата, че знаеш ли откога не съм правил центровка. Забравил съм. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така , а палеца на Фаворита идва точно на 90 градуса преди това положение (почти успореден на главата) , а при тоз при първото "нормално" зацепване момента на палене на първи цилиндър идваше баш тъй ... явно в тоз мотор има нещо от 120 ка , ама дали е колянов или разпределителен вал нямам идея ... Жоре , имаш една голяма smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще пием по една бира! smile159

 

И това на белег на шайбата т.е. 0 гр. и запали? В момента така ли е? Това е 2ри цилиндър. И как ще пали така, като буталото на 2ри е в ДМТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента след някакво магическо презацепване на коляновия спрямо разпределителния вал при ГМТ на първи цилиндър палеца си дойде в правилното положение като за Фаворит и дори съответства белега на шайбата на скалата , но понеже момчето е собственик на пикапа от скоро въобще не можа да каже какво е правено по мотора , но заподозрях , че има нещо гнило , защото не ми е първата верига , която сменям , но за сефте нищо не стана както пише по книгите :mrgreen:

А сега всичко работи , ама никой не знае защо smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента след някакво магическо презацепване на коляновия спрямо разпределителния вал при ГМТ на първи цилиндър палеца си дойде в правилното положение като за Фаворит и дори съответства белега на шайбата на скалата...

=D> Е тва да се чува. :)

Ама нали, ако е объркана толкова веригата, ще удари клапан. Абе, голямо шоу. Сигурно си и слънчасал в тая жега. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 135 моторите буталата са вкопани и не може да удари , отделно и главата е с дълбоки камери , та не можеш да разбереш , че има нещо нередно .

За слънцето си има цяр ... лежиш по-дълго под колата :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спамче. :oops:

Гена това да не е тоя дето ти го набутахме с Влади? Отново извинявай, ако е същия.

А Жоро има да пие много големи smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо се казва и е голям ентусиаст да спаси тоз пикап от пресата :mrgreen:

Е тогава добре, че ти го натресохме - един дол дренки сте явно smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.