Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Умната при нощно пътуване


Recommended Posts

Да де, всеки който пътува нощем или знае или предполага какво може да очаква - шофьора в другия автомобил да задреме и да кривне встрани. То това се случва и през деня при тираджиите (но това е друга тема).

Часът беше около 5:00 на Тракия около Пазарджик. Както си карам с 140 км/ч в лявата и изпреварвайки поредните коли настигам една Октавия. Бяла, новия модел. Загледах се в задницата. Май беше с чужд номер. Имаше нещо странно, определно я настигах, нямаше я малко преди това пред мене, но защо толкова дълго се заглеждах в нея, явно се движихме с една скорост - тя малко по-напред в дясната лента, аз малко по-назад в лявата лента. Аз съм на автопилот на 140, определено не съм забавил скорост. Тя трябва да е ускорила. Реших да настъпя и да я минавам. В следващия момент гледам как приближава пунктирната линия, а пътя прав. Присветнах - никаква реакция. Мина пред мене и продължи още на ляво. Ясно - задрямал е. А сигурно като е задрямал и кракът се е отпуснал на газта и затова е ускорила колата. Аз спирачки и аварийки. Октавията минавайки след най-лявата непрекъсната линия слезе от асфалта, явно тогава шофьора се освести. Но все пак се удари в мантинелата и освен прахоляк и камъчета се разхвърчаха и други неща. Шофьора успя да навие десен волан, мигач и спря в аварийната.

Умната с нощното каране, без значение дали е преди 12 или след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да присвяткаш, трябва и да му свиркаш, за да се събуди, а не да чакаш да се удари в мантинелата...

Между другото 3-5 през нощта е най-опасното време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквах подобен коментар. Само дето времето за "чакане" клони към 0. Ти най-вероятно до последно щеше да се чудиш този кво прави. Нали знаеш - като се обърне каруцата и пътища много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред мен се е хвърлял ТИР от магистралата в нивите преди Пв. И то в 10ч. сутринта. Добре, че бе насочен надясно. Викам си, тоя ще отбива в аварийната, ама с такава скорост, да не вярваш.

Пази боже. На двупосочен път, ако тръгне с/у теб едва ли ще го събудиш с каквото и да било.

Та, искам да кажа, ситуации всякакви. Не си застрахован от нищо.

Мога само да пожелая лек път на всички и без произшествия :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквах подобен коментар. Само дето времето за "чакане" клони към 0. Ти най-вероятно до последно щеше да се чудиш този кво прави. Нали знаеш - като се обърне каруцата и пътища много.

Прав си за каруцата, но поста ми не е писан, за да се заяждам. Да си призная честно изобщо нямаше да се чудя в 04:00 защо колата пред мен кара странно. Казвам го понеже съм "нощна птица" по отношение на карането и доста съм се нагледал, та и за това, клаксона не го пестя хич. За последните 40 дни съм минал над 32К като гледам повечето време да е по тъмно, че през деня си имам други задачки. Просто го написах това, за да кажа, че в малките часове видите ли такова поведение реакцията трябва да е - лява ръка на дългите, дясна на клаксона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lllubo,като пишеш да се кара умно се чудя нощно време къде си тръгнал с 140 км/ч ,та даже и да мислиш и още да ускоряваш ?

Нощно време се намалява скоростта,не се кара с максимално разрешената !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нощно време къде си тръгнал с 1400 км/ч ,та даже и да мислиш и още да ускоряваш ?

абе тя шкодата хубава кола, ама толкова не може да вдигне. При всяко по-разко ускорение и жената вика "ще излитаме ли". Ти направо ме прати в облаците :) Ясно. Бих карал и със 150 км/ч на пилот, ама съм със зимни гуми, нисък скоростен индекс и те така. Да караш внимателно не означава да караш със 100-120. Просто да сте предпазливи когато изпреварвате някой, също когато се разминавате с насрещните. На мене дори и нощно време срещу мен е търчал черен кон по първокласен път. Не питай как го видях в последния момент. И аз като zloQQ имам не малко км нощно време. Даже предпочитам нощното карене пред дневното.

Със случката в първото мнение просто исках да напомня да бъдете по-внимателни независимо от скороста, повече нащрек, ако ви се спи не си казвайте какво толкова няма да заспя. Сега доста хора тръгват по нощите за морето и просто да имат едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

140 км/ч на пилот и то нощем в БГ реалностите е меко казано неразумно! Оставяме настрани факта, че пържиш колата (т.е. не пестиш от гориво), ама пестиш от гуми.

 

На първокласен път ми е изкачал кон посред нощ с 100 км/ч. Не се ударих в него благодарение на 50% рефлекс и 50% късмет. Ако карах с 140, просто нямаше да съм регистриран в тоя форум.

 

Нощно време над 100 км/ч по нашите пътища (изключвам магистралите) е безумие. То не са коне, каруци, пешеходци без сигнализация. Да не говорим, когато насреща ти се облещи друга кола, видимостта се скъсява до разстояние много, ама много под спирачния път при 140км/ч, т.е. ако нещо ти изкочи - чисто физично си пътник, само на късмета разчиташ. Въобще не включваме в сметките невидимата на места нощем маркировка или дупките по пътищата.

 

Мислете! Един брадат терорист уби 6-ма, ама купища автотерористи избиват по 1000 на година по пътищата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо е доста опитен водач и определено може да прецени къде да си позволи да кара със 140 нощем, все пак вози детето и съпругата си.

Аз също не бих ползвал клаксон- това повече би стреснало водача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не поставям шофьорските му умения под въпрос. Всеки сам си преценява какво може. Затова си имаме глави... Дано да е затова де.

 

Говоря общо - при обективните обстоятелства - нощем, двупосочен път в милата ни родина, висока скорост (с 50км/ч над разрешената при ИДЕАЛНА ВИДИМОСТ) ... И Шумахер да е зад волана - не може да се пребори с чистата физика.

 

Факт - една кола движеща се с приблизително неговата скорост (т.е. разликата им е 20-40км/ч) , успява да го вкара в почти конфликта ситуация. Какво се случва при поява на статичен обект... проста математика и физика, шофьорските умения са много малка част от цялото уравнение, напрактика губят тежест... МИСЛЕТЕ!

 

П.С. Сега видях, че иде реч за магистрала. Пропуснал съм го. Разсъжденията ми са за първокласен път. Т.е. всичко което съм изписал е глупост, моля за извинение! :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми е най-Убаво да фърфолеткам вечерно време. Няма трафик....бой!

 

smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв бой с 90 бе Ися? Иначе и аз обичам повече нощното каране, много по-спокойно е. А 140 на магистралата дори и нощем е нищо. Не сме чак толкова зле, магистралите са оградени, не може да ти изкочи животно. Инцидента с майката и количката при Пловдив, дори и с 90 едва ли някой ще го избегне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сме чак толкова зле, магистралите са оградени, не може да ти изкочи животно.

 

Явно само аз съм виждал на магистрала(Хемус) стадо овце и коне...та не са чак толкоз добре оградени, колкото си мислиш. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сме чак толкова зле, магистралите са оградени, не може да ти изкочи животно.

Ще ме прощаваш Иво, ама я другият път се поогледай като караш по магистралата - на някои места даже и коловете на оградата ги няма. Преди време магистралните огради бяха много търсени - имат пластмасово антикорозионно покритие - и сега има огромни липсващи парчета.

Колкото до карането със 140 - при пътните условия у нас си е рисково и през деня - не само заради настилките, а и заради ниската култура на шофиране.

Важното в случая е, че колегата се е отървал безпроблемно - писна ми да чета черни хроники.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата съвсем ясно е написал, че се е движел по Тракия около Пазарджик !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично карам нощем само при нужда, не ми е приятно освен това за тъмната част от денонощието има доста по-забавни занимания. Към казаното до тук ще добавя, че късно вечер и нощем има и изобилие от пияни зад волана което също е доста опасно. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човека спомена лична случка, при която много хора си биха глътнали езиците. а вие се нахвърлихте на това, че е карал с 140, каква ни е цъфнала магистралата и коя е разумната скорост при нощни условия..

@аси =D> =D> =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, Тракия си е точно както трябва да бъде.

 

Извинявай - визирах "Хемус" преди всичко. По "Тракия" не съм минавал повече от година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ползвате клаксона, за да не стрестнете заспалия пред Вас??? Ех, да Ви имам довода... Извинявайте, но да не мислите, че като излезе от пътя се буди от аромата на току що свареното кафе и мацката, която му шепне нещо в ухото. Стреса е същия само дето като си отвори очите, когато вече е извън пътя, освен че ще е шашнат ще трябва да се чуди в първия момент къде е пътя и от коя страна е излязъл, респективно на коя страна да върти волана. И понеже в такива ситуации има мноооого време за мислене и действие - да го оставим да си се разсъни и спокойно да реагира. Аз предпочитам да го стрестна/събудя докато си е на пътя. Може и грешно да мисля, знам ли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ползвате клаксона, за да не стрестнете заспалия пред Вас??? Ех, да Ви имам довода... Извинявайте, но да не мислите, че като излезе от пътя се буди от аромата на току що свареното кафе и мацката, която му шепне нещо в ухото. Стреса е същия само дето като си отвори очите, когато вече е извън пътя, освен че ще е шашнат ще трябва да се чуди в първия момент къде е пътя и от коя страна е излязъл, респективно на коя страна да върти волана. И понеже в такива ситуации има мноооого време за мислене и действие - да го оставим да си се разсъни и спокойно да реагира. Аз предпочитам да го стрестна/събудя докато си е на пътя. Може и грешно да мисля, знам ли...

Колкото и да мразя да ползвам клаксона подкрепям Велко - по-добре да го събудиш и да се поуплаши на пътя, отколкото да го оставиш да се метне в нивите и да се плаши на Оня свят (да не се случва никому).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да мразя да ползвам клаксона подкрепям Велко - по-добре да го събудиш и да се поуплаши на пътя, отколкото да го оставиш да се метне в нивите и да се плаши на Оня свят (да не се случва никому).

И аз съм на това мнение, стига заспалия да го чуе.

Сигурно знаете, в новите автомобили, при пресичане на осовата линия на платното без вкл. мигач, се включва звуков сигнал за предупреждение на водача. Мисля, полезна екстра за тези които я имат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системните нарушения и карането по навик без да мислиш, увеличават риска при пътуване. Не само нощем, но и през деня.

А започнат ли да тежат клепачите , първата удобна отбивка да е ваша ! Час или два сън и после можеш да се прибереш жив и здрав у дома ! Лоша идея е да се напраскаш в някое крайпътно и после да се мъчиш да караш!

Лично аз също предпочитам нощната езда, но като има завои , се питам дали няма някой аварирал камион без светлини,

спрял почти изцяло на платното. Например камион за дърва !

Новите пътища се правят с радиус на завоите спокойно да се взимат с 90 км/ч , но не забравяйте , че видимостта е ограничена и може да има препятствие на пътя ,а също и насрещно движение !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ползвате клаксона, за да не стрестнете заспалия пред Вас??? Ех, да Ви имам довода... Извинявайте, но да не мислите, че като излезе от пътя се буди от аромата на току що свареното кафе и мацката, която му шепне нещо в ухото. Стреса е същия само дето като си отвори очите, когато вече е извън пътя, освен че ще е шашнат ще трябва да се чуди в първия момент къде е пътя и от коя страна е излязъл, респективно на коя страна да върти волана. И понеже в такива ситуации има мноооого време за мислене и действие - да го оставим да си се разсъни и спокойно да реагира. Аз предпочитам да го стрестна/събудя докато си е на пътя. Може и грешно да мисля, знам ли...

Велко с толкова километри зад гърба си ,изобщо не мислиш грешно! Подкрепям действията с клаксон и превключване на къси/дълги фарове .

Понеже и аз пътувам 3 пъти в седмицата нощно време по маршрута Варна -София -Варна съм се нагледал на какво ли не.

По отношение на скоростта от 140км. на колегата,аз също съм на мнение ,че за нашите условия това е висока скорост особено нощно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам със 100-110 на магистралата(денем и нощем), щото пестя гориво. Тука като гледам все милионери май. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.