Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Прераждането на Маргарита


Green_Witch

Recommended Posts

Не, изводът е, че не биваше да си купувам Рапид 130... старите модел 100 и 110 със задния радиатор не са ми правили проблем с прегряване освен на 2 пъти - първият ми изтече антифриза при опит да отворя кранчето на парното, а вторият просто се сцепи радиатора от старост... smile049

За Рапида надълго си бях изплакал болката в темата за него, но така и не разбрах кое е първичното - спуканата отпреди глава или внезапното прегряване на 2-3 пъти по неясни причини само на дълъг път през цели 300-500 км. е довело до спукването й. Иначе помежду тях и в града на по-кратки разстояния си държеше идеална температура... явно си имат някакъв заводски дефект тия мотори, защото наскоро се сдобих с друга глава, но радостта ми беше съвсем кратка - като я изчистих от нагара се оказа спукана на АБСОЛЮТНО същото място - при изпускателния клапан на 2-ри цилиндър откъм колектора smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 146
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Green_Witch

    41

  • joro-120L

    22

  • maxrpm

    12

  • The Best Forman

    7

Най-много писали в темата

Не, изводът е, че не биваше да си купувам Рапид 130... старите модел 100 и 110 със задния радиатор не са ми правили проблем с прегряване освен на 2 пъти - първият ми изтече антифриза при опит да отворя кранчето на парното, а вторият просто се сцепи радиатора от старост... smile049

За Рапида надълго си бях изплакал болката в темата за него, но така и не разбрах кое е първичното - спуканата отпреди глава или внезапното прегряване на 2-3 пъти по неясни причини само на дълъг път през цели 300-500 км. е довело до спукването й. Иначе помежду тях и в града на по-кратки разстояния си държеше идеална температура... явно си имат някакъв заводски дефект тия мотори, защото наскоро се сдобих с друга глава, но радостта ми беше съвсем кратка - като я изчистих от нагара се оказа спукана на АБСОЛЮТНО същото място - при изпускателния клапан на 2-ри цилиндър откъм колектора smile012

 

Е , Митак в тази хубва темичка да ти напомня , че затова се стараем да направим шкодите като Динкината - да стигат

безпроблемно от т.А до т.Б.- живот и здраве още много класик ралита.И още нещо проучих , тук го споменавам за първи

път преди да го прокоментираме обстойно - докладваха ми за още 2 спукани 130 глави на абсолютно същото място

така че се замислям дали няма конструктивна /технологична грешка при направата им, все пак това е междинен двигател

произвеждан по - малко от две години :) s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... докладваха ми за още 2 спукани 130 глави на абсолютно същото място

така че се замислям дали няма конструктивна /технологична грешка при направата им, все пак това е междинен двигател

произвеждан по - малко от две години :) s_flag

Кире, нали знаеш, че чехите произвеждат чугунени глави не от вчера, а поне със сигурност от преди 40 г. та до наши дни.

И то не само за леки автомобили.

Ако в аварийна ситуация се угаси прегрял двигател и му се долее студена вода, чугуна има голяма вероятност да се спука. Няма значение дали е 120, 130 или Шкода Мадара.

п.п. не ме разбирайте, че водата трябва да я стоплите на котлона преди да се долее, просто двигателя не трябва да се гаси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господа цапаме темата на Динка със странични приказки :smt018 - само използвах случая да бъзна Митко (без лоши чувства).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господа цапаме темата на Динка със странични приказки :smt018 - само използвах случая да бъзна Митко (без лоши чувства).

За бъзгането, да. Обаче, останалото може да е от полза на някого и да има една спукана глава по-малко smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

А извода може да е, че съм късметлийка, знам ли и аз. Все пак доста се погрижих да нямам проблеми с охлаждането. Смених целия "водопровод", за да няма течове, термостатите гледам да ги сменям веднага, ако спрат да работят - те са си консуматив (от 2009 съм сменяла 3 пъти термостат) и всеки път като гледам маслото (през ден, общо-взето) гледам и антифриза. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От различни места ли взимаш термостатите?

Моя е някакъв полски. Взех го в края на 2008-ма г. от магазина на ул. Радецки в Пловдив.

От тогава до сега стрелката на уреда заковава точно 80C. От там си взех и термовключвател, който се оказа, че включва около 85C и изключва на около 80C ( доста по-рано от стария, който като включи, значи че водата вече кипи ).

Скоро минах от там, но за съжаление не погледнах дали ги има същите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Преди малко повече от седмица, не без огромната помощ на Гената, спирачките на Маргарита бяха ревизирани. Ето как АЗ ремонтирам Шкода:

 

post-4818-138453493085_thumb.jpg

 

Сега, преди забавния сезон за задномоторки, остават малко дреболии. Пък на пролет ще замерим с колко см. се е повишило нивото на ръждата. smile091

 

п.с. @Borkorn от София сме ги купували термостатите. Май от различни места, но последния (пу-пу) се държи добре повече от година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, че силни ръце - ние ги отвиваме тия гайки с крак ;-)

 

Снимката кърти, бравус!

 

А за разходката - много се кефя някой като си организира подобно приключение, особено ако е с ретро мотор/кола... спането в колата също е част от кефа :-) А точно тая кола е много подходяща, с тези седлаки, спи се чудесно...спомням си, че преди около 15-20 години сме спали цялото 4 членно семейство в Шкодилака, и то зимата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото и по - важно нещо! Защо косата е вързана, то дори не на опашка ами на лайно. Иначе с цигара на столче, най - обичам да рАботя, това означава, че работата е приключила и се бъзикам, а ако съм си отворил и бира, направо съм си не на ремонт а на инспекция... :lol:

 

Второто към Галиарда - това горното не е ретро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Бърз доклад за свършеното в последните 2 дни:

-сменени задни накладки

-нови жила за ръчната + настройка, която би извадила от много мрачно настроение @maxrpm

-регулиране на всички врати + добре смазани панти

-сменено моторче за чистачките (старото не работеше от близо година) и регулирани пръскалки

-сменени фасонки на фаровете

-сменено масло в скоростите

 

О, без малко да забравя - имаше и някакъв спукан маркуч на сервото на спирачките, който влиза в двигателя след карбуратора. Моите мъже го оправиха и сега баба Маргарита катери баирите в Конявската планина с над 60 км./ч. (нещо, което преди правеше с максимум 45 км./ч. и много зор на втора). smile035

 

Koznitsa Racing Team обича s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само така! Това да го броим ли за зимна подготовка?

 

Маркуча за сервото е много важен - от там сервото краде вакуум от двигателя, а ако се спука - нито сервото работи, нито двигателя - дърпа въздух и обеднява сместа...добре, че сте го видели и сменили!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само така! Това да го броим ли за зимна подготовка?

 

Маркуча за сервото е много важен - от там сервото краде вакуум от двигателя, а ако се спука - нито сервото работи, нито двигателя - дърпа въздух и обеднява сместа...добре, че сте го видели и сменили!

А така Динче покажи му на Коцето как се прави Шкода - той само ни зарибява с някакви гаражни снимки и накрая нищо smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само така! Това да го броим ли за зимна подготовка?

 

Маркуча за сервото е много важен - от там сервото краде вакуум от двигателя, а ако се спука - нито сервото работи, нито двигателя - дърпа въздух и обеднява сместа...добре, че сте го видели и сменили!

 

Зимната подготовка ще е на 100% когато обуя бабата с нови гуми. Най-вероятно следващия месец (дано, дано, данооооооооо). Сега предстои преглед и нова гражданска. Ще гледаме да изправим и намажем с грунд и чукнатия праг и дясната врата (Ах, тази гадна саксия! Как не ме видя?! Защо не ме обиколи?!) преди да стане много мокро времето. Е, няма да е много красива с разни винени краски на места, ама със сигурност няма да я яде ръждата зимата. :D

 

А маркуча моите инженери в бокса случайно са го видели. Късмет. :lol: Странното е, че на "донора" този маркуч е бил махнат и отворите от двата му края били запушени. Нямам представа защо са го направили предните му собственици, а още по-малка представа имам как би се карала колата така. Това не води ли до по-голямо усилие при натискане на спирачката?

 

Добрата новина е, че явно сме се справили добре с ремонта на пода от преди 2 години и хубаво сме го намазали с грунд и боди, защото отдолу няма никаква ръжда (очаквах, че ще избие след първата зима!), но следващата година ще е добре пак да видим какво е положението отдолу и отново да играе четката, че да се запази за по-дълго време.

 

@Logrus, Момко, аз само поддържам Шкода, а такива като Коцето правят чудеса от тия коли. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, Динке!

 

Само недей, моля, да оставяш каквото и да било на грунд за зимата! Ако ще и с боя за 4лв/кутията го намажи този грунд отгоре, важното е да е намазан. Доколкото разбирам грунда е порьозен, може би за да се хваща боята отгоре добре, май. Аз оставих едно парченце на ежедневната ми кола на Вюрт(преобразувател на ръжда)+епоксиден грунд миналата зима - еми избила е ръждата. Малко, ама е избила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, Динке!

 

Само недей, моля, да оставяш каквото и да било на грунд за зимата! Ако ще и с боя за 4лв/кутията го намажи този грунд отгоре, важното е да е намазан. Доколкото разбирам грунда е порьозен, може би за да се хваща боята отгоре добре, май. Аз оставих едно парченце на ежедневната ми кола на Вюрт(преобразувател на ръжда)+епоксиден грунд миналата зима - еми избила е ръждата. Малко, ама е избила.

 

Доообре, ще замажем грунда с някаква бяла боя. Тъкмо ще порозовее :lol: А по повод самия грунд, това е същия, с който мазахме пода едно време. Според татко се води "корабен" и държи доста на вода. Ще го снимам като дойде време за да ви го покажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Ако има нещо, което наистина мразя в тази кола - това са спирачните цилиндърчета на задните колела. Много ги мразя! :wacko_1:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сериозно се замислям по темата и ще търся читав заместител на тези проклети цилиндърчета. Моите са нови (сменени преди 2-3 години) и ми се налага през 6-7 месеца да раздвижвам някое от двете, понеже е блокирало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Партик, да, и аз вчера много умувах дали няма нещо, дето да ги замени и да издържи повече от година. Писна ми да карам без спирачки. :D

Саше, то не е до парите, кака, а до зора с отварянето и затварянето на пустите му барабани... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти сайт в който има информация за размерите на цилиндърчетата примерно Trw ,http://www.dn-bg.com/bg/car-parts/products/show/keyword-%25D0%25A1%25D0%25BF%25D0%25B8%25D1%2580%25D0%25B0%25D1%2587%25D0%25BD%25D0%25BE%2B%25D1%2586%25D0%25B8%25D0%25BB%25D0%25B8%25D0%25BD%25D0%25B4%25D1%258A%25D1%2580%25D1%2587%25D0%25B5%2B%25D0%25BD%25D0%25B0%2B%25D0%25BA%25D0%25BE%25D0%25BB%25D0%25B5%25D0%25BB%25D0%25BE%25D1%2582%25D0%25BE.html някои използват ги vw audi, Skoda 120 обаче няма. Някой да вземе шублера и едно цилиндърче и да мери.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.