Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Прераждането на Маргарита


Green_Witch

Recommended Posts

Здравейте мили хора!

 

След няколко години отлагане, най-накрая дойде ред Маргарита да се прероди от пепелта на ръждата и да заприлича на автомобил, достоен да носи гордо стикера на клуба.

 

Мнозина от вас знаят, че купих Маргарита на майтап през есента на 2009 година. Още с първите няколко кръгчета тя спечели сърцето ми завинаги. От тогава до днес много вода изтече. По Маргарита бяха сменени с нови цялата спирачна и охладителна система, пода, смених и няколко карбуратора, а през 2010 година купих друг автомобил за "донор" с идеята, че аха-хей сега и ще влезе за подновяване на външния вид.

 

По ред причини външния вид на Маргарита бе отлаган във времето и ето, че през лето Господне 2012 най-накрая дойде и този момент.

 

За съжаление процеса на боядисване няма как да бъде заснет, а това, на което най-много се надявам е грозното пате да стане красив бял лебед за поне 2 люти софийски зими.

 

Идеята за боядисването дойде малко ненадейно и беше пъклен план на баща ми, с който доста неща свършихме от 2009 до 2012 г. по Маргарита. Той е и основният виновник за новия под, над който работи неуморно повече от седмица миналата година.

 

Пускам темата, за да припомня през какво преминахме заедно с Маргарита за времето от 2009 до сега, а в началото на август ще обновя отново, за да добавя и снимки след боядисването.

 

И така. Есента на 2009 г. купих Маргарита в доста приличен вид:

44970_1532589726584_3385296_n.jpg

 

Първата среща на Маргарита с Шкода феновете в София

44251_1532644527954_991234_n.jpg

 

44194_1532644647957_5494806_n.jpg

 

Зимата на 2009г. на път за Копитото

66927_1532607527029_882341_n.jpg

 

Витоша 2009 г.

66391_1532607047017_4022987_n.jpg

 

Ето как си заварих колата сутринта на 14.02.2010 г.

39575_1532634447702_4295887_n.jpg

 

През лятото на 2010 г. се осмелихме да вдигнем мокетите. Ето какви изненади ни чакаха там:

 

61037_1515447498039_3781978_n.jpg

61878_1515442177906_928302_n.jpg

 

Ето и изглед от канала:

61878_1515442057903_6954783_n.jpg

 

С две думи, работата не беше малко. А ето и какво свършихме тогава:

 

60963_1515446818022_3552266_n.jpg

 

60355_1515444337960_3277611_n.jpg

 

58088_1524234557710_2495223_n.jpg

 

37185_1524235037722_7601131_n.jpg

 

58105_1524235317729_1535585_n.jpg

 

След това Маргарита преживя още една зима + още няколко сезона, в които ръждата работеше по цялото купе, а задната седалка редовно миришеше на блато, заради функциите на "кучемобил".

 

И понеже е с характер, още откакто я взех, онзи ден, на път към бояджията се запъна и скъса жило на газта. НО! Все пак това е 120L и го направи само за да ме стресне. Оказа се, че има достатъчно аванс на жилото, за да стигне и да работи отново нормално.

 

Накратко, това е историята на Маргарита за последните 3 години. А новата история на Маргарита, живот и здраве, ще се пише от следващия месец, когато тя ще е с нови предни калници, нов преден капак, нови врати, нова задна маска, нова предна престилка, нови прагове, изкърпени вежди отзад и нова боя.

 

Тук е мястото да благодаря и на момчетата от раздела, които ми дадоха някои нови дреболии, като стъклата за задното осветление, табелката с надпис "Skoda 120L" и дясното огледало (което така и не бе сложено, защото си чакаше ред).

 

Благодаря на Жоро от Пловдив, за полезните съвети. Жоро, вслушала съм се и съм взела нови стъкла за мигачите на калниците и за тези отпред. Пластмасовите брони ще бъдат "освежени".

 

А Мечо Клечо да се готви за посещение от София, че ми е обещал нови седалки, с които автентичният вид на Маргарита да се доближи максимално от този, с който е излязла от завода в Млада Болеслав. Единственото, с което няма да се разделя е скоростния лост. (Да, знам, че няма да се връзва, но нека да има поне едно нещо, което да ми напомня за общото ни минало с Маргарита).

 

Стискайте палци Майстора на Маргарита да свърши кадърно работата. Веднага след като излезе от Бокса ще я снимам, защото всички знаем, че на тези коли "Жълтата гостенка" не прощава. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 146
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    7

  • maxrpm

    12

  • Green_Witch

    41

  • joro-120L

    22

Най-много писали в темата

Еее, върна се при нас най- после! Много се радвам, че успя да стигнеш до този етап. Нямам търпение да видя Маргито след пребоядисването. Сигурен съм, че ще подскачаш от радост като я видиш пребоядисана, от личен опит го казвам. ;) И според мен тази тема е за проекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, върна се при нас най- после! Много се радвам, че успя да стигнеш до този етап. Нямам търпение да видя Маргито след пребоядисването. Сигурен съм, че ще подскачаш от радост като я видиш пребоядисана, от личен опит го казвам. ;) И според мен тази тема е за проекти.

 

Не, нямам никакви претенции за проекти, защото това е ежедневен автомобил. А и толкова много неща съм пропуснала да добавя, като например безумния случай, в който изгубих капачката с грес за водната помпа и карах така дълго, преди да видя, че липсва. smile048 Влизах в дълбоки шахти. Толкова дълбоки, че едната задна гума висеше във въздуха. Заключвах си ключовете в колата... Не съм за проекти. Изобщо. :D

 

Да не говорим, че заслугите за влизането за боя са основно на татко, който даде зор и каза, че това ще е подарък за рождения ми ден. Така родителите ми, Младежа и аз ще се "обединим" за да отпразнувам рождения си ден в края на август с добре изглеждаща Шкода 120L.

 

Ако беше за проекти щях да говоря и за някои подобрения по двигателя, но за сега нито ще остане време - нито средства. Просто ще я въведем в приличен вид и наистина се надявам да остане такъв поне до пролетта на 2014-та, ама надали. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вещичке, само така! И се радвам, че и тук се похвали, а не само у фейсбуко. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готова си за ретродвижението!

Човек е толкова голям , колкото са големи мечтите му! smile035 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............Благодаря на Жоро от Пловдив, за полезните съвети. Жоро, вслушала съм се и съм взела нови стъкла за мигачите на калниците и за тези отпред. Пластмасовите брони ще бъдат "освежени".

 

А Мечо Клечо да се готви за посещение от София, че ми е обещал нови седалки, с които автентичният вид на Маргарита да се доближи максимално от този, с който е излязла от завода в Млада Болеслав....

Здравей Динке! Радвам се да те видя след дългото отсъствие! :)

 

Съветите ми/ не я обичам тази дума. по скоро- препоръки, пожелания/ бяха отдавна и вече почти съм ги забравил. Да, казах ти за пластмасовите дреболии, в смисъл че, дребните детайли не са за подценяване и придават една завършеност на автомобила..... и боята да бъде база-лак :smt032

И като идваш в Пв. за седалките, само на Мечо Клечо ли ще се обадиш? :)

 

Поздрави и отново успех ти желая :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че първо на мен, пък после ако остане време за вас, аз съм и стара слабост на нея от едно време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че първо на мен, пък после ако остане време за вас, аз съм и стара слабост на нея от едно време

Сори за спама, ама Дани, аз питам Динка, а не теб ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чух и аз онзи ден по телефона за тези и желания на Г-ца Димитрова. Дано стане добре. Не ми хареса частта, че ще се боядиса само отзад, но те си знаят. Ако има някакви въпроси на които мога да дам отговори, звънкай. Аз си мисля, че 1во ще трябва да си купиш някой ламарини без които няма да стане. Ще ти пратя 1 лично и от там каквото сабя покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,

благодаря ви! Като идвам в Пловдив ще се чуе.

 

Саше,

къде прочете, че нямам ламарини и че ще се боядисва само отзад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че още една задномотрна Шкода ще бъде съживена. Дано стане хубаво и дълговечно!

Очакваме снимки от процеса! Не знам кой и какъв и е майстора, но от опит знам, че на майстор е хубаво да досаждаш, иначе не се знае каква ще я свърши..? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей, на какви ли не чудеса може да се натъкне човек в този раздел след известно отсъствие! Пожелавам да не стихва ентусиазма на "реставраторите"! И ако колата остава всекидневно возило а не ретроекспонат, то може и без база-лак и други екстри от сферата на ретроманиащината. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... И ако колата остава всекидневно возило а не ретроекспонат, то може и без база-лак и други екстри от сферата на ретроманиащината....

Тия камъни в моята градина ли бяха? :)

Заслужава си с база-лак, дори и колата да не е ретро експонат. Даже още по-добре за ежедневка, защото технологията на боядисване е нанасяне на базата, която е основния цват и стои мат, след това няколко ръце лак. Така колата става, като полирана мебел, визуално стои по-добре, цвета има дълбочина и боята не гори от слънцето, за разлика от обикновените бои, където боя и лак са смесени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сакън, да не помислите че се заяждам! Просто първият полуидиот с голяма връзка ключове в ръка ще ти покаже безперспективността на такова начинание. А и стойността на такова боядисване ще надхвърли неколкократно цената на автомобила. Доколкото виждам, всеки от вас с лъскавите ретрошкоди си има по някоя друга ежедневка. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сакън, да не помислите че се заяждам!....

....А и стойността на такова боядисване ще надхвърли неколкократно цената на автомобила.... smile027

Ни най-малко съм си го помислил smile027

 

За цената, не знам каква е разликата м/у видовете боядисвания и бои, защото пред мен такъв въпрос не стоеше. В смисъл, интересуваше ме само база-лак. Мисля, че разликата в цената не е фрапираща. Имам познат бояджия и тези дни ще го видя и питам, за да не говоря празни приказки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласувам за нормална акрилна боя, (да не се бърка с алкидна (автоемайл лак)), защото база-лак стои по-различно и не типично за нашите автомобили. Не че не ми харесва - харесва ми, но...стои по-така. Втория плюс на акрила е, че по-лесно може да се репарира в последствие - ако не дай боже се ожули някъде боята. Третия плюс е, че ако гониш точен цвят по номер от каталога, поне в магазина, където аз ходя, не могат да го разбъркат от база лак - там не излизат номерата и рецептите за нашите коли. От акрил - излизат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм на новите модерни коли, че лака се отлепва от боята в доста случай. А иначе цвета (на мен) е ясен - RAL3003 !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, най-накрая компютър. Понеже сме отпуска и сме постоянно в движение не мога да следя полемиките тук.

 

Първо за майстора и зора: Честно казано не знам дали ще имам време да "го навестявам", но човека разбра, че съм фен и може и да се постарае (???). Да не говорим, че татко го е омайвал доста време. И въпреки всичко нямам високи очаквания.

 

За "реставрация" изобщо не става дума. Става дума за връщане на колата в нормален вид. Момчетата от София, които са ме виждали скоро, знаят как изглеждаше Маргарита. Общо взето - като извадена от блато. (тя така и миришеше заради водолюбивото ни куче, де) smile091

 

За цвета - ще е бял, но няма да е от онова крещящо болнично бяло. Ще е малко по-убито. За база-лак изобщо не е ставало дума. Както и да я направят - при всички случаи ще е много по-добре от до сега. :lol::lol::lol:

 

Колата е уличница и такава ще остане. Гаража е един и е зает с няколко мотора. В тази връзка ще я пече слънце и ще я пере дъж и сняг, както до сега. Тя е зимното ми превозно средство и ще си остане такова. Пък дано да изкара поне 2 зими преди да се "изприщи".

 

Снимки от процеса на боядисване, за съжаление, няма да мога да предоставя. Но със сигурност ще има "преди" и "след". smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A как/дали ще премахнеш причинителя на "блатото" след монтажа на новите седалки? Това все пак е спортна кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A как/дали ще премахнеш причинителя на "блатото" след монтажа на новите седалки? Това все пак е спортна кола...

 

Нека не разводняваме темата, за да не замине и тя в кофата, като първата ми такава в раздела.

 

"Спортна кола" Шкода 120L НЕ Е. Но за сметка на това е чудесен и балансиран (разбирай с малко коне, че да не се върти като шугав на лед) автомобил с тънки гуми, който минава през всякакви гадости зимата. И излиза от места, от които някои паркетни джипки не могат (тествано многократно). Другите предимства са, че лесно се диагностицират и поправят с буквално "подръчни средства" някои по-леки проблеми, както и лекото управление мислено като "за жени". Това са единствените предимства, поради които все още наливам пари и полагам усилия за този автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.