Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Octavia 1 1.9 Tdi


Recommended Posts

Здравейте колеги, в момента си търся кола и се спрях на Octavia 1.

Колата е 2001г. , 1.9 Тди 90коня с променливата геометрия.

Като екстри има:

- климатроник

- ел. пакет

-подгряване на седалки

-abs

-asr

-CD

Колата е с 16-ки джанти с летни гуми и железни джанти със зимни гуми. Внесена е зимата, има сервизна история (на 207 000 км реални уш :)

Исках да ви питам за мнение и кода на мотора като е с променлива геометрия какъв трябва да е и какви други специфични неща трябва да огледам???

Мислех да я покарам повечко и да и се направи диагностика.

Съмнява ме че решетката е черна, и това да не е признак че имало удар, а като цяло колата не изглежда да е пребоядисввана има си драскотини и всички нормални следи при експлоатация на автомобил.

Цената която ми иска продавача е 5000, като каза че ще свали някой лев.

 

ДАЙТЕ СЪВЕТИ.Благодаря много :)

 

 

5027180y.jpg

 

5027178u.jpg

 

5027177E.jpg

 

5027176X.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

ДАЙТЕ СЪВЕТИ.

...

 

Веднага, дори два!

* Старай се да си задаваш въпросите кратко и ясно.

* Когато искаш информация напиши точно какво те интересува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Исках да ви питам за мнение и кода на мотора като е с променлива геометрия какъв трябва да е и какви други специфични неща трябва да огледам???

.....

а също искам да попитам като цяло дали си заслужава парите колата и тая решетка според вас дали е сменяна, защото на другите октавий гледам че са в цвета на колата а тази е черна???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 90hp турбо с променлива геометрия - код на двигателя ALH. Относно решетката - възможности много(може да е сменяна по желание на стария собственик, може и след удар). Виж под капака - огледай хубаво гредите(роговете) - (евентуално ако е имало някаква интервенция - там може да са останали следи). Тествай климатроника, задължително: подгрева на седалките и стъклоповдигачите.

Мислех да я покарам повечко и да и се направи диагностика.
:smt017 диагностиката е много препоръчителна. Успех
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

а също искам да попитам като цяло дали си заслужава парите колата и тая решетка според вас дали е сменяна, защото на другите октавий гледам че са в цвета на колата а тази е черна???

 

Чечо ме изпревари, но ще го постна пак, че го написах вече:

 

Като гледам 50% от хората, които купят кола гледат първо да сменят цвета на решетката - изглеждала по-агресивна, когато е в цвета на колата или е черна, вместо хромирана. Като цяло - 5к лв са що-годе добре...

 

Кода на мотора е AGR/ALH. Поне, това излиза в нета.

 

Какво да гледаш - всичко, което те интересува да го няма и да го има гледаш... ръжди, равномерна работа на мотора, тампони (дали тропа на сухо като минаваш през дупки), удари/лепене на купето, осукано купе, праговете - дали не са изгнили... Боята не я гледай - това са глупости - моята още на 10 000км я боядисвах, та това не е никакъв критерий, да си знаеш. Слушай как звучи турбината, ако вие силно - ще се наложи да я прегледаш, дали не е тръгнала на ремонт... Загрей колата, карай я малко, изръчкай я някъде от трета или четвърта с пълна газ (рязко я настъпваш до долу) до 4000 оборота и гледай, дали няма да забие муцуната (да влезе в сервизен режим - тогава най-страшните проблеми са дебитомер, турбо и други...).

Пфф... друго какво да гледаш - гледай си всичко, което ще извадиш от джоба след като я вземеш - общо взето това се гледа по една кола - дали и кога ще се наложи да се дават пари за смяна на накладки, дискове, течностите в норма ли са, тече ли някъде нещо - рейката как е, какво ли още не... Козметики от рода на боя и фар - не ги гледай, ако не те дразнят :) А ако е удряна челно - забележките ще са под капака, не на предната решетка. Джамбазите не боядисват решетката друг цвят, защото е удряна колата, напротив - правят я същия като колата или гледат да ти я възстановят каквато си е била оригинално. Единствено собственика си маже по колата и си играе с решетки и т.н.

 

'Де, да знам какво друго да ти кажа... Ако има още нещо питай.

 

Поздрави

 

ПП: Сега като я загледах пак на снимките - отгоре на предното стъкло, откъм шофьора нещо ми се струва, че не върви равномерно уплътнението и стъклото - виж дали не е сменяно стъклото и виж колко е бил силен/сериозен удара под капака, ако е имало удар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклото май е сменяно, защото чистачките не са нагласени... Иначе не изглежда зле

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ви мн колеги smile126

ще хода да я огледам по-подробно и ще се прецени, а кода на двигателя къде се намира и по принцип номера нали ще започва с примерно AGR или ALH???

Също гледам за VW Bora, Golf 4 комби пак същия мотор, а напоследък се чудя и за Skoda Fabia комби, но не съм карал коли с такива мотори 1.9 SDI 64hp и 1.9 tdi PD 101hp ако някой има преки наблюдения към някой от тези мотори ще съм благодарен да ги сподели smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ви мн колеги smile126

ще хода да я огледам по-подробно и ще се прецени, а кода на двигателя къде се намира и по принцип номера нали ще започва с примерно AGR или ALH???

Също гледам за VW Bora, Golf 4 комби пак същия мотор, а напоследък се чудя и за Skoda Fabia комби, но не съм карал коли с такива мотори 1.9 SDI 64hp и 1.9 tdi PD 101hp ако някой има преки наблюдения към някой от тези мотори ще съм благодарен да ги сподели smile159

ако е с променлива геометрия е ALH , AGR е с гейт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номера се намира в багажника - вдигаш мокета на пода, там където е резервната гума, малко по-напред и вляво - има един стикер - там пише всичко - оборудване, мотор, код, коне/мощност, всичко.

 

Ето я на моята:

IMAG0133.jpg

 

Тези кодове на картинката, когато си напишеш рамата /по-известно като VIN в Европа/ в някой декодер /най-често сайтче/, той ги изкарва всички с обяснението им за дадената рама. Например, на вторият и на четвъртият ред отгоре-надолу, третото отдясно-наляво - B42 означава "Special Requirements For Bulgaria" - "Специални изисквания за България", което мисля, че включваше някакви по-различни тампони, пружини и амортесьори за BG, в сравнение с тези в Европа. Не съм сигурен за това нещо, но преди време го бях търсил какво значи...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията smile159

 

......... и 1.9 tdi PD 101hp

На Фабия - с този двигател става самолет smile117

 

а освен че ще е самолет какво ви е мнението за двигателя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 120 000 км. не се е обаждал двигателя. Иска си масълце за ПД 505.01. 5W40, но не го яде. Иска си правилна синхронизация и правилно монтиран агренажен комплект. Има малко по-висок разход (грубо с около 1л/100км) в града отколкото ДВГ с роторна помпа. Разходът на извънградско е смешен 4,5 - 5,5 на сто в зависимост от стила на шофиране, товара и от терена. Дюзите са Бош и не правят проблеми. За 5 год. съм сменил 1 подгревна свещ. На други колеги съм чел, че заминава дебитомера, но пък той не е вечен като същото се отнася и за актуатора (клапана на турбото). Турбото е ККК и не става за кой знае какъв тунинг, но пък си върши добре работата за този ДВГ и досега не съм чистил променлива геометрия (някой ден и това ще стане). Маховика е демпферен. Скоростите не правят проблем досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 120 000 км. не се е обаждал двигателя. Иска си масълце за ПД 505.01. 5W40, но не го яде. Иска си правилна синхронизация и правилно монтиран агренажен комплект. Има малко по-висок разход (грубо с около 1л/100км) в града отколкото ДВГ с роторна помпа. Разходът на извънградско е смешен 4,5 - 5,5 на сто в зависимост от стила на шофиране, товара и от терена. Дюзите са Бош и не правят проблеми. За 5 год. съм сменил 1 подгревна свещ. На други колеги съм чел, че заминава дебитомера, но пък той не е вечен като същото се отнася и за актуатора (клапана на турбото). Турбото е ККК и не става за кой знае какъв тунинг, но пък си върши добре работата за този ДВГ и досега не съм чистил променлива геометрия (някой ден и това ще стане). Маховика е демпферен. Скоростите не правят проблем досега.

БЛАГОДАРЯ за изчерпателния отговор ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.