Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудно превключване на 3-та скорост


Skodillack

Recommended Posts

Пък и проблема е масов

е в такива моменти се радвам се че съм с автоматик, защото имаше вариант да взема и такава с ръчни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skodillack

    11

  • Цецо75

    4

  • stanley

    3

  • jeksana

    3

Най-много писали в темата

Е то като някой приреве от DSG и ние "ръчкащите" така се чувстваме...

 

А да знаеш какво облекчение изпитвам, като видя някоя S класа на пътна помощ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е, радвам се че отворих интересна тема за разговор, но не се радвам да чуя че проблема е доста масов. Последните дни попътувах и пак се прояви проблема, при обичайните условия - 2-3000 оборота, смяна на предавка от 2-ра към 3-та...

Както много други проблеми, като отидеш в сервиз и проблема не се прояви не могат да ти кажат и какво е решението. Преди да замина ходих в един, момчето покара колата, и на по-високи обороти - нищо!

Късмет и ако все пак някой открие отговор на задачата - да сподели и с останалите.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблемът го има само при определена външна температура (+5...+15 градуса) само в първите 1-2 километра.

Почти сигурно е, че е от маслото, но не съм го сменял.

Правих проучване по въпроса преди време и се оказа, че със смяната с алтернативния модел масло нещата се оправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите и от мен.

На 200К смених и маслото на скоростната кутия. Колата я обслужих в Аутотехника в Дружба в София.

 

При мен трудно влиза втора предавка и то не точно трудно ами малко по-бавно трябва и леко с усещане.

 

Не мога да кажа, че усещам съществена рзлика след смяна на мслото, но има лек напредък.

 

Също така махнах кожата около скоростният лост и капнах малко масло на ябълката отдолу и също така капнах малко масълце на едни щангички при двигателя.

Със сигурност се усеща разлика при превключване, но втората все така малко по-бавно влиза.

 

Ако е от настроика на жила или нещо такова- кажете къде и кой може да помогне(освен в град Варна за там е ясно- поздрави !!!)

 

Иначе трета си влиза чудесни при мен.

 

 

P.S. в сервизната книжка на колата гледах, че само за първата година след продажба, колата е влизала два пъти в Еуратек за проблеми със скоростите.Колата е закупена от там и е сервизирана там преди да я купя аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година е твоята?Аз имах големи ядове с 1,6 75 коня-отидох да ми сменя съединителя един "башмайстор" тъй като започна да приплъзва.Не знам дали от майсторлъка или му е дошло времето,но седмица след това се изроника нитовете на главата на диференциала(или както се води там).Дано при теб да няма такъв филм!Но съм чувал,че първите 1,6 каквато е моята имат такава болежка.Иначе съединителя отделя сравнително високо(поне при мен).Наистина е добре да разбереш какво точно са й правили от ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2000 г. е първата регистрация.

За сега нямам ядове, но наистина не е лошо да проверя какво са правили в ЕТ.

 

На скоростите съм и свикнал, въпроса е дали това не са симптоми на нещо по-сериозно или просто модела е такъв smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите и от мен.

На 200К смених и маслото на скоростната кутия. Колата я обслужих в Аутотехника в Дружба в София.

 

При мен трудно влиза втора предавка и то не точно трудно ами малко по-бавно трябва и леко с усещане.

 

Не мога да кажа, че усещам съществена рзлика след смяна на мслото, но има лек напредък.

 

Също така махнах кожата около скоростният лост и капнах малко масло на ябълката отдолу и също така капнах малко масълце на едни щангички при двигателя.

Със сигурност се усеща разлика при превключване, но втората все така малко по-бавно влиза.

 

Ако е от настроика на жила или нещо такова- кажете къде и кой може да помогне(освен в град Варна за там е ясно- поздрави !!!)

 

Иначе трета си влиза чудесни при мен.

 

 

P.S. в сервизната книжка на колата гледах, че само за първата година след продажба, колата е влизала два пъти в Еуратек за проблеми със скоростите.Колата е закупена от там и е сервизирана там преди да я купя аз.

 

 

Колега, реших да последвам примера и да сложа малко масло под маншона, може би е рано да се каже какъв е ефекта, но я кажи по кои щанги си накапвал, да стигна и до тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигаш капака, махаш пластмасовата кора и гледаш в дясната част около двигателя.

Ако има кои да ти помогне- накарай го да превключи скорости на място от 1 до 4 например и веднага ще видиш къде се местят щангите.

 

Пада се в двигателният отсек, някъде пред волана долу.

 

Капни малко масло на всяка снадка.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Като че ли има известно подобрение, след като сложих масло тук и там... Но въпреки това 1-2 пъти 3-та пак не искаше да влезе - ще се надявам ако се случва да се случва нарядко и без опасности. Пък ако продължава да създава проблеми пак ще се търсят варианти...

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет колеги,

Ами проблема пак се проявява, при всяко шофиране си се случва... Ако има нови мнения по темата или хора които са решили проблема - очаквам включване s_flag

Аз също ще търся, май ще отскоча пак до ЕТ.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и аз имах същия проблем от 2-ра към 3-та, затова отидох в ЕТ и ми смениха маслото на скоростната кутия с някакво специално "гумено" масло.

Не го знам какво точно е това :), но факт след това проблема изчезна.

Цялата операция струваше мисля около 60-70 лв.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема такъв филм. Тва да не е ЗиЛ от 60те години. ;)

 

Смей се ти, ама това е положението.

 

Привода мисля, че е в ред, щото другите скорости влизат много мазно. Пък и проблема е масов, на Димо колата е почти нова и пак го има. Поне още 10 човека с 5-степенни кутии знам дето не си харесват изрично и само 3-та скорост.

 

Нещо вътре в кутията не е съвсем в ред, нещо по синхронизацията, защото се проявява само като решиш да изцедиш колата (Димо е описал ефекта много точно). На място и при нормално каране всичко е точно. Поне при мен е така.

 

Аз лично съм с нов съединител, сменено масло. И проблема си остана. Хората с 6 степенни кутии не съм чул да плачат от това, само 5-чките.

 

Ами аз съм с 6 степенна (2.0 TDI) и при мен го има от време на време същия проблем. И освен това понякога много трудно излиза от 1-ва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

Ами проблема пак се проявява, при всяко шофиране си се случва... Ако има нови мнения по темата или хора които са решили проблема - очаквам включване s_flag

Аз също ще търся, май ще отскоча пак до ЕТ.

Поздрави.

Най-лесно и най-евтино е да смениш маслото на скоростите първо(така или иначе ще е за смяна)и ако след това не се оправи да мислиш по-сериозни ремонти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

 

Ами аз с маслото почнах, има-няма 6 месеца от смяната му smile021 Та решението очевидно ще е от по-скъпите, за съжаление. Въпреки това е проблем, който ще е добре да се отстрани...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Здравейте,

проблемът се появи изведнъж, като ще опиша два реда по-надолу какъв е. Става въпрос за Октавия 2 от 2006-та, 1,9 дизел, с 5 скорости.

Проблемът е следният - първоначално не можеше да се включи на 5-та предавка. С малко зор влезе, но тогава започнаха леко да заяждат 3-та и 4-та. Лостът не се връща сам в неутрално положение, като го дръпна и трябва леко настройка от страна на ръката, за да влезе в правилното място.

Не знам дали разбирате за какво става въпрос, но скоростите влизат, някои малко по-трудно. При включване на задна, ако не се върне до неутрално положение лоста остава в дълбочина и повторно включване (в случай за 1-ва) - пак влиза на задна.

Като цяло трудно влизат скоростите и с малко нагласяне.

 

Някакви идеи какво може да е?

 

Така, тъй като моята тема беше заключена, ще напиша какво се случи с колата. Беше в ЕТ и след смяна на масло на скоростната кутия се оправи и в момента с два пръста влизат всички скорости. Механизмът на лоста беше напълно здрав, проблемът е решен. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

добро утро и успешна седмица!

 

малко нова информация по темата - сложих добавка в маслото на скоростите, някаква доста гъста паста... Бях в сервиз, тъй като проблема с влизането на 3-та си остана, но понеже там не се прояви - отново - взеха да ми обясняват как трябва да се сваля скоростна кутия за да се види със сигурност. smile021 Както и да е, не се съгласих, та сега ще трябва да покарам 200-300 км за да установя дали ще има ефект от добавката - и какъв.

 

От друга страна, докато колата беше на подемника, при заклащане на предните колела се чуваше някакво притропване в скоростната кутия, някакви луфтове вероятно - пак не беше сигурно. Някой може ли да сподели на какво може да се дължи и дали не е нещо стандартно - или да почвам да се притеснявам!

s_flag

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

здравеите на всички аз пак имам проблем с превключването на 1ва и 2ра скорост.На място си превключват добре но в движение трудно на какво може да се далжи това колата е шкода оставиа 1.9 тди 90коня на 186000 хил км е и мисля че маслото на скоростната кутия не е сменяно до сега може ли да е заради него или проблема  е друг

Редактирано от jeksana
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да е задължително в ЕТ.

Заради т.нар. "гумено" масло.

......... и защото колегата е от Айтос, а не от Варна като теб.

:)

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте имах  проблем с влизането на 1-скорост,смених маслото на кутията и се оправи вече 2000 км.никакви проблеми,служебната фабия има същия проблем само че с 3-скорост,смениха съединителя както и маслото на кутията и не се оправи и накрая се оказа от синхронизатора..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.