Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Странен шум О2


dude_BG

Recommended Posts

Колеги помагайте с идеи какво може да е!

На контакт се чува странен шум от моторния отсек много сериозно жужене (все едно помпа върти напразно или се затруднява). Звукът се запазва и след запалване на двигателя и се чува 10-на секунди след изгасяне, после спира. Колата пали и върви без никаква разлика от преди, но този шум ме изплаши много - появи се вчера изведнъж. Като махна пластмасовата кора над двигателя, чувам шума най-близо до клапана преди всмукателния колектор (нали това е т. нар. EGR клапан).

Аз, че ще отида в ЕТ за диагностика, ще отида, но вие дайте идеи, за да не ме баламосват много.

Благодаря предварително!

 

П.П. Шумът утихва съвсем малко като повиша оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под EGR-a има една електрическа клапа,която също взима участие в рециркулацията на газовете,а като загасиш мотора се затваря.От нея е това бръмчане.Няма да е лошо да я свалиш и да я изчистиш. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви по-специални инструменти? Или ще мога да се справя и с обикновения набор от ключове, клещи и накрайници за отвертки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви по-специални инструменти? Или ще мога да се справя и с обикновения набор от ключове, клещи и накрайници за отвертки?

Мисля,че само шестограми ти трябват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но този шум ме изплаши много - появи се вчера изведнъж
smile091 вчера си го чул

а се е появил още като е станала кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дуде, Дуде , ти откъде доде бре !!! :D Да не си карал с каска досега и да не си чувал ...Имат място 2-3 чарколяка под капака които жужат малко преди, по време и малко след работа на маторя ...

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не, момчета, хилете се колкото искате... явно не се разбираме за какво иде реч... Шумът се появи вчера - 1000% съм сигурен. Никога досега не го е имало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А трябва ли да откачам акумулатора?

Не е задължително, само не давай на контакт с откачена букса на клапана, защото ще отчете грешка в компютъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да й го сложа на ма*ка й на тая кола вече! Ся е светнал и "хеликоптера" (чек енджин). Иначе върви.

Има ли връзка между чек енджин-а и замърсен клапан или да търся нещо друго? Има ли някой с ВАГ-ком в Пловдив да проверим грешката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли връзка между чек енджин-а и замърсен клапан или да търся нещо друго?

Колега,почисти клапана.Ако е от него-грешката ще изчезне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уффф, дано! Събота ще го правя това, че сега е за леки бояджийски ремонти. Мерси, Пепино!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, резултатът е, че съм с 520 лева назад! Изронени зъбни колела в "дроселовата клапа" - така в ЕТ наричат регулиращата клапа, която е точно преди EGR клапана. Разглобихме я да видим дали няма да можем да сменим изронените колела, но тя се оказа пълна с масло. Въпреки това сменихме колелцата да пробваме (майсторът имаше от други клапи), но като я закачихме и платката си изпуши яко. Това беше и последната дума на клапата. Хубаво, че намерихме нова в наличност. В ЕТ струва 768 лв., а тази, която намерихме беше 480 - същата, от същия производител - Pierburg.

Та така... Като чуете шумове, проверявайте ги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай бре... какво сте отваряли - каква е тази клапа? Онази от другата тема, където ти пуснах, когато искаше да я отваряш/сваляш ли? EGR-то?

 

Поздрави

 

ПП: Това?

egr4xq6.jpg

 

На колко километра ти е добичето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дроселната клапа са ликвидирали.

Ама как така ще се изронят зъбчатките?

Освен мръсотията да е била толкова много, че да я е заталачила... Ама тя сигурно има защита по ток в управлението на моторчето...

 

Странно.

 

Покажи снимки да видим как изглежда... Че нещо аз не се сещам...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твоя мотор е малко по - друго, ти с вакум ако правилно виждам. При него е зъбчатки.

 

Едит:

Глупости говоря, няма О2 с вакум там, всичките са с електрически дроселни клапи. И на твойта е така. Сега погледнах снимките които ти си пуснал в другата тема. Това е точно дроселната клапа, което си снимал отвътре (поглед отляво като си срещу мотора). Това дето вътре има една лопатка, запречваща сечението на въздуха е въпросната клапа която са прецакали.

 

А ЕГР клапана е това след дроселната клапа, по посока на входящия колектор, с шапкообразния израстък отгоре :) То отваря и пуска мръсните газове, които идват вертикално отдолу на турбо пътя по една метална тръба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твоя мотор е малко по - друго, ти с вакум ако правилно виждам. При него е зъбчатки.

 

Чакай... искам да го разбера, затова ще задам още някой друг смотан въпрос.

Т.е. неготово е такова:

a56cb627d4a7.jpg

 

Защото моето е това (с голям капак, без рамо):

P1000828.JPG

 

tbody.jpg

 

За това ли си говорим? Т.е. за предната част, където е самата клапичка? Това ли е?

 

Поздрави

 

ПП: Еееее... Цецо! Жив да си! Разбрах още нещо! :) Благодаря!!! По-горните неща ги пуснах и после видях, че си едитвал. :) Значи всичко ми отговори наведнъж. Благодаря!!!

 

 

ПП2: Аз я натиснах клапичката надолу, тя се затвори донякъде и пак се отвори. Не искаше голямо усилие... Затова се отказах да свалям и да чистя. Т.е. имаше си свободен ход, а като я натисках се чуваше "бззз...", като от моторче и зъбчатки в нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На третата снимка са свалени и двете заедно - ЕГР и дроселна клапа. По посока отляво надясно (като си срещу мотора) са Дроселна клапа, ЕГР, Входящ колектор.

 

Ама това на първата снимка (от последната триада снимки) ме озадачи - там дроселната клапа е вакумна, така е на О1, аз си мислех, че такива на О2 няма, камо ли пък двулитрови. Сигурен ли си, че тая снимка не е от О1?

 

Щото според мен неговото трябва да е като твойто...

 

П.С. И оная предишната снимка на която пише BJB пак е грешна. BJB трябва да е като твойто, а на снимката е с вакумна клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твоя мотор е малко по - друго, ти с вакум ако правилно виждам. При него е зъбчатки.

 

Едит:

Глупости говоря, няма О2 с вакум там, всичките са с електрически дроселни клапи. И на твойта е така. Сега погледнах снимките които ти си пуснал в другата тема. Това е точно дроселната клапа, което си снимал отвътре (поглед отляво като си срещу мотора). Това дето вътре има една лопатка, запречваща сечението на въздуха е въпросната клапа която са прецакали.

 

А ЕГР клапана е това след дроселната клапа, по посока на входящия колектор, с шапкообразния израстък отгоре :) То отваря и пуска мръсните газове, които идват вертикално отдолу на турбо пътя по една метална тръба.

Точно! :smt017

Покрай оста на клапата влиза масло при платката и всичко гори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ама това на първата снимка ме озадачи - там дроселната клапа е вакумна, така е на О1, аз си мислех, че такива на О2 няма, камо ли пък двулитрови. Сигурен ли си, че тая снимка не е от О1?

...

 

Опа... първата снимка, писах в google EGR TDI Valve BJB - BJB 1.9TDI от Кади 2003-та е, демек О1 - прав си! :) Еднакви са ни, като ги гледам по картинките... Иначе... да взема да я сваля в събота или неделя и да я чистя тогава... Да си е чиста, че...

 

ПП: Dude, кажи на колко километра ти е дала фира?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно! :smt017

Покрай оста на клапата влиза масло при платката и всичко гори.

 

Абе не че нещо намеквам, ама при теб проблема с изгарянето е дошъл след като сте я разглобили. Дали пък маслото е виновно?

 

Така както го описваш прилича на изгаряне от претоварване, т.е. нещо механично се е случило като сте си играли със забчатките. Освен всичко друго маслото не е електропроводимо. Е там си има и бая боклуци ама, чак да окъси - невярвам.

 

Само гадая де, незнам какво се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.