Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колко похапва Снежният човек?


pmirchev

Recommended Posts

Здравейте,

 

За два месеца и половина му навъртях 7к и да споделя натрупаните впечатления.

На пътя се държи доста по-стабилно от колкото очаквах.

Много по-удобна ми е от Джетата, багажника е чуствително по-малък (няма и на половина), но пък е по-достъпен и когато возиш нещо малко не ти се налага да се "гмуркаш" за да го извадиш, а при великия български тест с бидона за зелето, за разлика от джетата в която никак не влиза, тук влизат два без да махам седалките (не че возя бидони) smile152 .

По-маневрена е, което ме учудва като се има в предвид, че са с еднакво окачване и междуосие.

Въпреки 140 те добичета е малко по-тромава от колкото очаквах, особено след 3-та.

При изпреварване ако си под 100 км/ч и не си на 1км права без насрещно движение си трябва 3-та, а 5-та си е направо "бутафорна" и може да я ползваш само ако трябва да потдържаш скорост в интервала 60-75 км/ч, иначе 4-та - 6-та и обратно.

На моменти незнам дали е заради DPF-a ама е направо като "затапена" с два картофа, а в следващия момент направо излита.

Това е първата кола от доста време насам която карам и на която резервоара събира по-малко от колкото пише по книгите - 60 л, а никога дори и когато пише че мога да мина окмне съм събирал повече от 54 л. На джетата събираше 7-8 литра горница, а на полото преди това 13-15 литра след като изключи пищова, и с двете коли можех да мина 1000-1200 км с едно зареждане.

Докато тука не мога да направя София Варна София, даже трябва да заредя на Търговище, щото може и да не стигна до В.търново (поне според компа).

С разхода са ми свързани и единствените негативни впечатления. Не че е голям проблем, ама не мога да докарам дори и близки резултати до обявените, освен рано сутрин на градско в София и то ако я пусна по някой булевард със 70-80. Инъче извън градско почти няма разлика, на това отгоре компа лъже с почти 10% в негова полза разбира се (полото лъжеше с 5%, а джетата показваше точно). Може ли разликата между показанията на компа и реалното да се коригира?

Карам на дълго 6,8 л/100км, викам си ОК, слагам пищова и ....... 7,5, и това на Варна Разград София четвъртък след обяд без натоварено движение и изпреварвания, а на магистралата стигнеш ли 140 и моментния разход почва да се движи 9-13л/100.

Какъв разход дават вашите зверчета?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам каква нафта зареждаш, но моето Yeti - 110 к.с 4х4 6М на дълго, двама човека, климатик и малко багаж ми прави 5.2/100 с нормално каране през населените места и 100-110 км/ч извън населените. Това с нафта на Лукойл/Петрол. Между другото, "съветите" за превключване на предавките май не са оптимизирани за нисък разход, особено в баир.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът ще ти падне най-рано след 15 000km!

 

Пък след 30 000 направо става нищожен.

 

Значи след 45000 да чакам да почне да връща smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам каква нафта зареждаш, но моето Yeti - 110 к.с 4х4 6М на дълго, двама човека, климатик и малко багаж ми прави 5.2/100 с нормално каране през населените места и 100-110 км/ч извън населените. Това с нафта на Лукойл/Петрол. Между другото, "съветите" за превключване на предавките май не са оптимизирани за нисък разход, особено в баир.

 

Зареждам само ОМВ Макс моушън, и в градовете нормално, извън 100-120, на магистралата 120-140 сам без багаж ................ е все едно с малко багаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно, разхода ти след 10-15 х.км ще падне малко, но не очаквай чудеса.

Каталожните данни за разхода се постигат, но при каране извън града с 80-90 км/ч, което е долу горе неприложимо на практика. От там нагоре аеродинамиката на тухла четворка започва да си казва своето и с всяко повишаване на скороста с 20-30 км/ч си слага по 1,5 литра отгоре. Поне при бензиновия звяр е така.

Примерно в градски условия без задръствания, тъй като живея в спокоен град, без проблеми падам под 9л/100км. На дълъг път при спокойно каране с 100-110 км/ч, разхода се движи между 7,5 и 8. При 120-130 км/ч веднага отива на 9. При магистрално каране над 140 и 10 започва да не му стига. Всички тези данни са за 1,8 TSI.

Разглеждайки каталожните данни и друго ми прави впечатление. При новите модели на Шкода с 4Х4, снабдени с Халдекс 4-то поколение, разликата в разхода между колите на предно и колите 4Х4 е по-голяма, отколкото беше при Халдекс 3-то и по-стари поколения. Това може би е свързано с факта, че при 4-тото поколение Халдекса, прехвърля по-висок въртящ момент на задния мост и превантивно в определени моменти, а не както преди само при превъртане на предно колело. Това също може да оказва малко влияние върху разхода, но пък повишава значително ефективността на системата.

 

С две думи, радвай се на колата си и по-малко се заглеждай в колонките като зареждаш. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс моушън-ът качва разхода и прави реакцията на педала на газта малко по-мудна (субективно мое усещане). Разходът си е съвсем нормален за тези изминати километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.2 ТСИ и наблюденията ми напълно съвпадат със споделеното от колегите. Поради аеродинамиката (или липсата на такава) разхода на Йети се влияе доста силно от скоростта, респективно насрещния въздушен поток. На немагистрален междуградски път каталожните данни се постигат без много зор (между 5.5 и 6.5/100 при скорост 90-100 км/ч). На магистралата играта загрубява - около 8/100 при 120-130 км/ч и някъде към 12/100 при 150-160 км/ч. Извод - няма по-добро средство за борба с високите скорости от цената на бензина smile048

Градското в София се движи между 8 и 10/100, в зависимост от ден, час и конкретен маршрут, но рядко излиза от тези граници.

Общо взето съм доволен. Добрата стара Фабия даваше същия разход в града при 40 к.с. и един цилиндър по-малко. Като се замисля, тя и на магистрала харчеше толкова, защото 160 км/ч и беше максималната скорост.

pmirchev, едва ли ще се намери кросоувър или СУВ със същата мощност и по-добър разход. В началото е малко странно за тези от нас, които са свикнали с разхода на "обикновен" автомобил. Но в крайна сметка като сме решили да се возим на високо, ще си плащаме за "дяволъка". Все пак минаваме тънко - въпреки високата и ръбата каросерия, Йети е един от най-икономичните кросоувъри.

ПС. Зареждам предимно в Шел. Засега не съм открил осезаема разлика в разхода между V Power и обикновен 95 бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз по темата, макар и с малко опит.

Зверчето ми (ТДИ 110к.с / предно) дава в града 7,6 - 7,8.

При месечно засичане 50/50 (градско/извънградско) е около 6,8 - 7.

Т.к. си нямам борд комп да ми показва (а дали не може да се направи нещо по въпроса?), засичам само на пистолет.

Данните са ми все още малко, но сравнено с предната ми кола, градския разход много ме радва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

pmirchev, едва ли ще се намери кросоувър или СУВ със същата мощност и по-добър разход. В началото е малко странно за тези от нас, които са свикнали с разхода на "обикновен" автомобил. Но в крайна сметка като сме решили да се возим на високо, ще си плащаме за "дяволъка". Все пак минаваме тънко - въпреки високата и ръбата каросерия, Йети е един от най-икономичните кросоувъри.

.....

 

То хубаво да си хвалим гарджетата, ама дай де не се самозабравяме smile027

За мен разхода си е напълно нормален. Все пак когато си купуваш кола 4х4 си я купуваш с пълното съзнание, че не е икономична. А пък купувай си си СУВ-че съвсем не трябва да търсиш икономия на гориво, а просто да се кефиш да гледаш по отвисока и да те друса повече :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

pmirchev, едва ли ще се намери кросоувър или СУВ със същата мощност и по-добър разход. В началото е малко странно за тези от нас, които са свикнали с разхода на "обикновен" автомобил. Но в крайна сметка като сме решили да се возим на високо, ще си плащаме за "дяволъка". Все пак минаваме тънко - въпреки високата и ръбата каросерия, Йети е един от най-икономичните кросоувъри.

.....

 

То хубаво да си хвалим гарджетата, ама дай де не се самозабравяме smile027

За мен разхода си е напълно нормален. Все пак когато си купуваш кола 4х4 си я купуваш с пълното съзнание, че не е икономична. А пък купувай си си СУВ-че съвсем не трябва да търсиш икономия на гориво, а просто да се кефиш да гледаш по отвисока и да те друса повече :smt004

 

Напълно съм съгласен и с двамата, базата за сравнение ми е "обикновен" автомобил, но си е добре да гледаш отвисоко, да не закачаш по "равните" софийски улици и да не боксуваш по кръстовощата smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо вярно че след 10-15000 км намалява разхода, но 0.5 литър / 100 и с него и без него. Тъкмо реших да карам икономично и сложиха лежащи полицаи на повечето пешеходни пътеки, та сега тръгни-спри, тръгни-спри без значение дали има пешеходци. Ако бяха сложли светофари които да работят само когато има пешеходец щеше да е далеч по-умно решение :-) Добре че Йетито е с подсилено окачване в сравнене с повечето коли. Та въпреки тези нововъведения има намаление в разхода и общо взето разхода си е в нормите, градско 9.5 най-много при 8.9 по книжка, през нощта пада до 7.5-8.5 когато светофарите не работят. Значи най-много се влияе от това колко пъти спираш и тръгваш. Извънградско на магистралата е разхода е към 10/100 при 140, а при 100 км/ч е към 6-6.5. Досега не съм имал пътуване извън града с разход под 6.3/100. По книжка е 5.9/100. Разхода определено не му е силна страна на Йетито, но е много маневрено и приятно за каране :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купете си последния брой на Автобилд и ще разберете колко похапва Йетито на магистралата-22на сто :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В грешка си брадъре!22 арчи Тигуана,Yeti e 18!!!(щото е с по-доброто TSI) smile001

Ммм,да да.Сгреших...просто съм запомнил най потресаващата цифра ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс моушън-ът качва разхода и прави реакцията на педала на газта малко по-мудна (субективно мое усещане). Разходът си е съвсем нормален за тези изминати километри.

Аз тъй като отдавна не съм карал дизел сипвам също Max Motion,но не виждам логика да гори повече и да върви по-малко.

Впечатленията ми са доста пресни(от миналия понеделник) :D.И аз моята не мога да я докарам под 6,5,но това да й е кусура.И все пак съм сигурен че 4x4 дори и да не е зацепено пак малко вдига разхода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Средно 6,2 - 6,3/100 дизел за 2.0 ТДИ 110 к.с. 4х4, като градско към извънградско - 50/50, без големи изцепки но вкл. няколко курса с добре натоварено ремарке. Впрочем имам оригинално поставен подвижен теглич с ел. букса, за който не съжалявам че поръчах - веднага ми потрябва. Зареждам само на Лукойл, летният им дизел е добре, ама да видим след 5-6 месеца в студовете. Колата е съвсем нова и очаквам разхода да падне още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сряда София - Старосел (до Половдив по магистралата), като бързах и на магистралата съм карал 150 по километраж (142-144 по GPS), жегата беше невероятна - между Пазарджик и Пловдив показ 39,5 градуса и ми направи 8,5 л/100км. На връщане малко по-хладно (макс 36 градуса), а по магистралата макс 130 по километраж (123 по GPS) и направи 7,4л/100км, като се има в предвит, че по принцип на обратно харчи повече (имам познат с Приус и той навсякъде се хвали как София - Пазарджик му прави 3 л/100км, ама редовно пропуска, че на обратно му прави 7-8 smile150 ).

 

И малко офф - в Сряда сутринта седя и чакам един приятел на климатик, идва този приятел и вика "абе що колата ти пуши на прегрял тиган", излизам и гледам аспуха наистина пуши като прегрял тиган с олио, реших че е от филтъра за саждите и я продухах по светофарите и спря да пуши, ама с тея филтри е егати екологията, хем гори повече саради тях, а после пак си пуши, ама на порции ...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера, от местността "Бонсови поляни" - София до Оряхово, според борд компютъра:

Разстояние - 205км

Средна скорост - 72км/ч

Време за пътуване - 2 часа и 50 минути

Разход - 5/100

 

През цялото време климатика на 23 градуса, околна температура от 39 до 41,5 в Мездра :roll:

На магистралата максимална ми скорост - 140 км/ч

 

Yeti 4x4 TDI 110 коня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

В броя на AutoBild от днес има едно изречение,че при макс.газ при TSI се впръсквало повече гориво,за да охлаждало двигателя!!!!!!! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В броя на AutoBild от днес има едно изречение,че при макс.газ при TSI се впръсквало повече гориво,за да охлаждало двигателя!!!!!!! smile091

Кво се смееш бе Валдо??? Точно така си е.И стига моля ви с тези митове и легенди,дето тси-тата горели като дизели.Защо трябва да заблуждавате хората? Не се обаждах в другата тема за Октавиите.....ама се заблуждавате нещо.

Аз лично съм карал 1000 км. едно сеатче 1.4 тси и ми изгори ушите.

Пак ще ме карате да пиша лекции. При бензиновия мотор за разлика от дизеловия е много опасно да работи на бедни смеси.При дизела е опасно да работи на богати и му е добре да бачка на бедни.При бензиновия двигател при голямо натоварване се впръсква допълнително количество гориво което около 10% не може да изгори /напълно и ефективно/ и по-този начин се охлажда горивната камера.Иначе става оксижен вътре и ще има дупки в буталата.Турбо бензиновите мотори всички най ги е страх от бедна смес-та за това са направени да си я следят и да си връщата авансите в голяма степен за да се пазят.Използват за целта ламбда сонди контрол и кнок сензор контрол.И това дето го пишат пак в списанието ,че бъдещите двигатели вече нямало да са така-тоест да впръскват повече гориво на високи натоварвания за да охлаждат горивната камера-НЕ Е ВЯРНО smile091 ЩОТО ЩЕ ДОЙДЕ ОКСИЖЕНА АКО СМЕСТА НЕ Е ПОНЕ 12:1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ти кажа на двигателя ми 2.0 TDI 140 к.с. вече е на 65000 и нито веднъж не е светвал DPF-а, а да ти кажа доста я настъпвам колата, масло досега не съм доливал, все си е в нормата. сменям го на около 18000-20000 км. Castrol LongLife.

Разхода градско ми е около 8/100, а в най-големите задръствания е стигал и до 12/100, по магистралата съм падал най-ниско до 5,5/100 и най-високо до 9,5/100.

Колата е Супърб комби, та като колограми е горе/долу колкото Йети-то, може и да е малко по тежка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.