Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Носачи Октавия 2


dimibo

Recommended Posts

Възможно ли е на Октавия 2 на 97000км и 4г. да й се износят носачите?

Това изобщо води ли се консуматив?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз така реагирах и сега чакам официално да ми обяснят как, какво и защо, а междувременно да питам и тук по разбиращите, щот аз досега на никоя моя кола не съм сменял носачи, износени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ''така казано'' ми звучи,хубаво е да ти обяснят какво имат в превид под "износени". smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото за износване , което ми идва наум ( ако не са удряни и криви) - това са стените на шестограма , на които се монтира задния тампон. За да се загладят тези стени пък от гумения тампон трябва бая да си ги карал "без тампони" и да е тракало по алуминиевите конзоли на тампона . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се износят

дълго каране през вода и пясък мръсотия с разлуфтени тампони в шестостена-не е нужно да е на желязо да е износен-самата гума с мръсотията и солта и ръждата го изяждат-износват

особено ако са ламаринените

чугунените по-не се износват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зверски трябва да е карана колата, та да са й така износени носачите..... Като танк да е карана през дупките. И то на 90 и нещо хиляди..... А наистина ли е на толкова колата?

Мои приятели фирмаджии имат служебни двойки на над 300000.... Ами не са сменявали носачи до момента. Тампони, биалетки.... Амортисьори един или два. Това да. Но носачи - не.

Яко трябва да е тропала обаче..... Та така да се разхлопа.

Впрочем, какви цени казват за ремонта? И какво смятат да сменят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е на Октавия 2 на 97000км и 4г. да й се износят носачите?

Това изобщо води ли се консуматив?

 

Колега,за да не гадаем, попитай какво точно имат в предвид в сервиза, защо се налага смяната на носачите, за да може да получиш адекватен отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да ви кажа първо малко история на колата.

Преди около 2 години се завъртях на магистралата и излетях в полето острани, като докато спре колата странично бях събрал няколко колчета от магистралната ограда. По какви прочини съм се завъртял засега ще ви го спестя.

Та острани прага под шофьорската врата беше малко сгънат, но вратата можеше да се отваря и колата вървеше и съм си я пробрал на ход, без да ми тегли налява или на дясно или да ми е биела предницата.

След много обяснения със застрахователите получих възлагателно писмо за ремонта, като при огледа човека ми каза, че всички щети ги е описал и ако изникнело нещо то ще има допълнителен оглед (каското беше към Алианц).

Естествено тогава колата беше на 2г. и естествено ремонта беше в ЕТ. В ЕТ за една седмица или макс 10 дни да е било и колата беше оправена. Обаждат ми се че колата е готова и да дойда да я видя защото имало малък проблем. Отивам аз гледам колата като нова, въобще ни й личеше, че е била ударена, всички линии бяха много добре напаснати, останах с впечатление, че предния калник и шофьорската врата са сменени, по другите детайли пораженията бяха незначителни, т.е. подлежаха на ремонт.

Та за какво ме викнаха при проверка на сходимостта показанията бяха извън границите, тогава ги накарах да ми дадат разпечатка, но сега след 2 год. естествено немога да я открия, казаха ми че трябва да викат застрахователя за допълнителен оглед. Това което успях тогава да подочуя от майсторите е че имало някакъв проблем с носачите. и се бяхме разбрали когато се направи втория оглед да ми се обадят и да ми кажат какво става. Действително след ден или два се обадиха и казаха, че застрахователя е отказал да признае допълнителната щета и ги бил посъветвал да свалят/разхлабят/разкачат предния мост и да го центрират и тогава пак да проверят сходимостта и ако и тогава е извън границите да се реши какво да се прави. И така майсторите си свършиха работата и на следващата проверка стойностите бяха в така наречените зелени граници, но точно на границата и аха да мине към червеното ама не. Казаха, че колата е ОК сега и да я покарам малко и ако има нещо пак да дойда. Естествено какво може да й има на колата като току що излиза от ремонт при тях, единственото което установих е, че при по рязък завой нещо припукваше, но така и неустанових от къде идва, тъй като не винаги се появяваше. Впоследствие купихме още 2 Шкоди и тази остана малко на по заден план и не се вглеждахме чак толкова в нея, а и тя си вървеше добре, нито теглеше наляво/надясно нито биеше предницата и приехме, че колата е ОК.

Така до последния сервизен интервал от преди няколко месеца когато ни казаха, че носачите били за смяна, но можели още малко да изкарат. Сега обаче колата пак отиде при тях за други оплаквание (теч от кондензатор на климатика, бил спукан от боклуци/камъчета и бил изтекъл фреона), сега казаха, че вече носачите са се износили и са за смяна и действително колата притропва.

Сега при поискване на обяснение как така са се износили, както каза колегата по-горе това да не са джапанки, беше ни смутолевено нещо и просто се били износили.

 

Колата действително е на 4г. и 97к км., купувана е нова от ЕТ. Поддържана е само и единствено в ЕТ, Само миналата година Сами й смени предните дискове и накладките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са деформирани носачите и заради това ти е изместена сходимостта на предницата, и не може да влезе реглажа в норми, трябва да се сменят. Ако само тропа - най-вероятно си скъсал някой тампон и може само него да смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже сега да е модерно да се сменяват носачите заедно с тампоните - комплект , за да няма никакви проблеми с тропането. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е по-скоро принципен, че ще ги сменя ще ги сменя, но при положение, че до скоро ми казваха че колата си е ОК и сега изведнъж се били износили, малко странно ми звучеше.

Отчитам и факта, че и аз не съм обърнал достатъчно внимание навреме и не съм се разправял навреме. Сега естествено никой не е виновен, но проблема е налице.

Най-много ме подразни факта, че колата е поддържана и обслужвана само и единствено в ЕТ, никой другне я е пипал, освен Сами с дисковете, т.е. дразня се когато се опитват да ме въртят и да ми обясняват как такива неща се случвали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам в интерес на колегата dimibo, а и в мой интерес... мненията от сорта "Аз имам трактор Т150К, на който съм му навъртял 200 000км и още не са му се разтропали носачите..." да бъдат сведени до минимум.

Единственото писание точно по въпроса е на bega4kata.

 

При мен ситуацията с носачите е абсолютно същата, само дето моята кочина е на 80000км. Ходих в два сервиза на диагностика и в двата ми казаха, че не могат да открият какво тропа. Тогава въпреки, че се бях зарекъл да не стъпвам при малоумните некадърници от ЕТ - отидох и там на оглед, след който заключението беше същото като на колегата dimibo - тропат задните тампони на предните носачи, но понеже "...механикът сложил нов тампон и пак имало луфт, за това заключват, че се налагало да се подменят целите носачи, защото били износени..." направиха ми проформа фактура, носачите (комплект с тампони) струваха около 380лв за брой, трудът се падаше около 100лв.

 

Въпреки писаното по темите... според мен въпросът - "Защо на 35000км трябва да се сменят тампони а на 80000 цели носачи за по 400лв/бр.?!" е интересен и би било добре тук като форум посветен на разрешаването на всякакви проблеми, да споделим работещи варианти за оправяне на тези носачи.

 

Ако смятате, че ние с колегата dimibo сме изтеглили късите клечки..., по добре да заключим темата.

 

Аз пратих да ми проверят в една от веригите магазини за авто части за цени на носачите... и ми сведоха, че цените се движат м/у 170лв/бр. (китайски някакви) до към 320лв/бр. за MOOG.

Ако някой е сменял вече носачи (говорим пак за лични впечатления, а не за това, кой къде чул от леля си, чиято комшийка имала двама сина и как единия от синовете бил видял, такъв носач на картинка във вестника на тъст си) да каже колко време са му изкарали.

 

А bega4kata веднъж спомена, че от първите години на производството на О2 имало чугунени носачи, ако може да сподели дали знае могат ли да се намерят такива като нова резервна част в наши дни.

 

П.С. Само да вметна, преди да бъда нападнат от някой за това как си карам колата - карам я като моя си, не я водя всяка седмица на автомивка..., но и не я карам като луноход през родните дупки. Не съм имал и ПТП-та които да засягат окачването. Гумите налягането в тях и джантите са съгласно предписанията на производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за сведение :D

На 60000 км - 4 пъти сменяни задни тампони , 2 пъти предни . След всяка смяна предницата утихва, но винаги си остава едно плякане отдясно, което си го има по рождение. Носачите са чугунени.

 

Както се вижда от схемата при мен са консуматив - при всяка смяна на маслото се сменят и тампоните smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне, ти по едно време даде акъл да се сменят оригиналните гумени ядки в тампона с плътни гумени - мисля, че за ауди ТТ бяха. Направих я тази работа и засега съм много доволен, но все още не съм минал много километри (към 5000 са). Като направя над 25 000, ще кажа какъв е резултата. На мен ми е много разбит заден десен съпорт на спирачния апарат (каналите на щифтовете са се разширили мноооооооооо) и от там имам озвучаване. Ще го търпя още малко и ще сменя отново съпорта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плътните тампони не затихваха малките неравности , освен това се разпра гумата около вътрешния шестостен. Сега съм с някви като оригиналните , но гумата заема повече място от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мърлячите-еуратеци са си оставили пръстенцата детски върху колата ти..... И после са ти го трупнали това като проблем - в комбина със симпатягите застрахователи. Та после ти да се набуташ..... Зер и бездруго си я купил колата - и няма накъде да мърдаш.

Ами ще го имам това предвид. Явно човек просто трябва да ги гледа в ръцете. Или да не стъпва там.....

Защото после ще се бърка като поп - и то по няколко пъти.

[-X [-X [-X

Ами какво да ти кажа - сменяй ги тия носачи, но не там.

Цифрата си е цифра.... Но поне човек няма да си къса нервите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.