Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мнение Octavia 2 1,9 TDI DSG


kosta_k

Recommended Posts

Здравейте колеги. Хвърлил съм око на една Октавия 2006 година, 1,9 TDI 105 к.с. DSG, седан на около 130 000 км и възнамерявам тези дни да я купя. Понеже марката е нова за мене искам да попитам за съвети какво и къде е хубаво да гледа човек за да прецени дали тази кола е ок. Успях да направя пробно кръгче и автомобила се държи чудесно - няма чукания, тракания и тн, двигателя работи равномерно, скоростната кутия превключва много плавно, почти не се усеща. Естествено ще мине и през сервиз, така че приемам и препоръки относно диагностиките, които е хубаво да се направят предварително.

 

Другия въпрос, който имам е за препоръка относно първото обслужване на автомобила - филтри, масла, ремъци? Еуратек ли е моето място и имате ли представа (дори и груба) за цената на първото влизане в бокса?

 

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, от къде си? Второ - ако колата си има сервизна история, просто може да продължиш да я обслужваш по нея. Нов внос ли е ,каква е? Ако 130000 са реални, не е време за смяна на ремъка. Той го дават ако не се лъжа да се сменя на 120000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като се купува кола на старо - всичко сменяш, ако искаш да останеш жив или да не се набиеш в красиви суми за ремонти, и пак да нямаш кола после. :)

 

Цецо75 да каже - ремъка не бил сменян до 200 000км :) Може да деяни, да - стига да не си куцуз и да ти се падне някоя крива партида и на 130 001км да го скъсаш - тогава ще деяни майстора по мотора после, като се нашляка всичко...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от София но колата е в провинцията и си има местен сервиз на Шкода, в който мисля да я проверя преди да я купя. Не е нов внос и си има някаква сервизна история. Естествено мисля да и направя пълно обслужване, така че по-скоро ме интересуваха препоръки за магазини за консумативите и сервиз за целта в София. Еуратек са едната логична опция но съм чувал , че там е скъпо и не задължително качествено.

 

Другото, за което питах е евентуално съвети къде и какво да гледам за да преценя дали си струва колата - примерно къде избива ръжда, или къде са маркерите за година на производство и тн, диагностики, компресии, дюзи ... къде евeнтуално излизат грижи по купе, двигател, DSG и тн.

 

Знам че скоро е сменяно масло на кутията (до колкото разбрах се сменяло задължително на 60 000 км.) и маховик на съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десетата цифра от номера на рамата е годината на производство,така можеш най-лесно да се ориентираш кога е произведена,внимавай със скоростите,те са слабо място! Обезателно трябва да ги види специалист преди да я закупиш. Мой съвет е да видиш и дюзите на 13-ти канал на диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чрез диагностика на компютърния модул на автомобила (01 Engine) в подраздел измервателен блок (Measuring Blocks). Необходим ти е 13 канал, на него компютъра на колата показва компенсацията на количеството впръскано гориво в цилиндрите за единица време. Важно е двигателя на автомобила да е напълно топъл (90 градуса) и всички консуматори да са изключени (фарове,климатик и т.н.). Най-добрите стойности са около 0. Разбира се колата дори от завода не излиза така, дори производителя допуска стойности от -2 до +2 за нормални.Ако на 1ви цилиндър стойността е например +0.7 ,то на 3-ти цилиндър трябва да е около -0.7. Аналогично е и на 2-ри и 4-ти цилиндър. Ако стойностите са под +1/-1 ,значи всичко е нормално. Забравих да спомена,че измерванията се правят на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е за обратно пропорционалната зависимост на показанията на дюзите на 1-3 и 2-4 цилиндър. :?:

Никъде не съм срещал подобно твърдение досега. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди всичко изискай от човека сервизната книжка, а също и фактурите, ако ги пази де - и виж какви ремонти и какви харчове за поддръжката са правени по колата. Оттам много ясно се вижда всичко. Трябва да е сменявал накладки, а може би и предни дискове, вече два пъти хидравличната течност да е сменявал на скоростната ( на мен сега ми предстои да го правя това, и цената е 400 лв. в Еуратек, а в други сервизи е към 300..... и явно ще се откажа от еуратеците - не са лоши, в интерес на истината - обаче си падат скъпчии ), вече за маслото и филтрите не говорим, това се подразбира. Иначе ако човекът рядко е сменявал въздушния филтър, на 40000- 50000, да речем - се приготви за смяна на дебитомера..... Цифра, братче.

А ако още не е сменявана хидравличната течност на скоростите - приготви се за сериозна набутвация и там.... промивка с нова течност, и то доста повече като количество, някъде към 10 или 15 литра, по 38-40 кинта литъра, също и ново филтърче за кутията, а и задължително преглед на стенд! Всичкото - отива някъде към 800-900 кинта. Иначе ако е поддържана добре кутията - тя самата е достатъчно здрава, и няма да имаш грижи с нея. Виж също и дали й е сменил комплект съединителите.... Ако не е - това ще падне върху твоя джоб. Цената им не е малка, към 1000-1200 кинта - но пък след това ще те карат още дълго. Впрочем, те издържат както 100 хиляди, така и 200 - много зависи от стила на каране. Като ти погледнат кутията на стенда - тогава могат да ти кажат и съединителите в какво състояние са, тоест дали са за смяна......

Ремъка - на тоя мотор се сменява на 6 години или на 120 хиляди. Ако не е сменяван - смени го задължително, веднага, и то заедно с ролките и с водната помпа. Нея можеш и старата да я оставиш де - но мен ако питаш, не икономисвай. Защото не струва скъпо....

Друго по мотора - отвори капака на клапанната кутия, и погледни разпредвала и повдигачите, дали са износени, и колко. Оттам веднага ще ти светне какво масло е използвал човекът, дали хубаво, или някой боклук.

Турбото - на стенд могат да ти кажат най-вече дали надува, но иначе не могат да ти кажат почти нищо друго.... Божа работа, както разбираш. Но ако маслото е било качествено - турбото рядко дава фира, това е истината.

Иначе шасито и моторът като цяло са здрави.... Но и дюзите да ти погледнат - на стенд.

За другите слаби места в купето - виж повдигачите на стъклата, а също и климатика. Стъклата трябва да се отварят и затварят мазно и тихичко! А климата - да духа студено! Тъкмо е лято - и в тия жеги това е много наложително.

И друго какво се сещам - виж седалките и педала на газта - дали са износени.... Ако са износени - и оттам могат ти дойдат още разходи....

И не гледай толкова външния вид..... Съвет от мен. А се зарови и под капака. Там е истината....

И си доведи и човек - който разбира. Качете я и на канал.... И я огледайте отдолу.

Пък нататък - късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ремъка на мотора задължително се сменява! И ангренажния, и алтернаторния! И не се лъжете тези ремъци да ги чакате да станат на 200000 - та чак тогава да ги смените! Че като станат на салата, и като се набутате после за ремонти - ще видите за какво става въпрос! Ангренажния дори е желателно да се смени на 90-100 хиляди, или на 5 години, а алтернаторния - на 80 хиляди, и на не повече от 5 години.... Че клапаните, главата и алтернатора колко мангизи струват - не е истина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колата трябва да ти дадат книжка за колата - кое какво е, как се ползва и т.н. Също и сервизна книжка. Там ще видиш че пише че ангренажния ремък се сменя на 120 000 км. Маслото на скоростната на 60 000 км. stivi797, тази хидравлична течност за същото масло ли става въпрос или има и масло и някаква хидравлична течност?

За компресора - ако се поровиш във форума ще разбереш че е слабост, защото е постоянно зацепен. Казват че до 1-2 мин трябва да почне да духа студено. Като почне да се разваля и времето за студено се увеличава, налага се да се форсира колата до 4000 оборота... При мене идва след 10 мин без да форсирам, ама дойде ли нямам грижи и така си я карам. Нов комресор Цецо да каже колко струва, нещо около 1000 лв ми се върти в главата.

Турбото най-вероятно не е пипано въобще и може да се направи едно почистване поне на ЕГР клапана. Иска си грижи колата.

Багажника е супер огромен.

Аз съм много доволен от колата. Автоматика заедно с пилота е страхотно smile152

 

п.с. колата не е седан, няма седани, води се хечбек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова казвам - погледни фактурите и печатите в сервизната книжка, тоест кое кога е сменявано. И оттам ще си прецениш кое как е по колата. А за хидравличната течност в скоростната - тя не е точно масло.... А си е специална синтетика, и не е толкова за смазване на кутията, защото за самата кутия отиват не повече от два литра, а останалото е за мокрите съединители! Защото шестстепенната е именно с такива съединители, и течността им помага да приплъзват, когато е необходимо, а и ги охлажда! Общо заводската зарядка е 7.2 литра - сериозно количество. Тип G052182A2 май беше, по VW, при смяна се леят 5.2-5.5 литра....

Точноооо - компресорът е постоянно зацепен! Точно - по времето за духане на студено можеш добре да се ориентираш за състоянието му! Нов компресор - да, към 1000 или малко повече.... Но дано да е изправен, та да не ти се наложи да се набутваш.

Почистване на ЕГР - да, няма да е зле.....

Иначе колата е много добра! И няма да съжаляваш! Пък и пътническия салон е доста удобен - а не само багажника..... Ееееее, няма в багажника да се возиш, зер! :D:D:D

А шасито колко е здраво - не е истина!

Само си тури гуми с ширина поне 205 мм.... Че да усетиш стабилността й, когато я караш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И имай предвид следното - това, което го пиша за слабите места, а и което пишат другите - то важи само ако колата е поддържана през пръсти, от откровен мърляч. Иначе, ако е сравнително гледана - е рядко здрава и функционална машинка! А ДСГ автоматикът е страхотно удобен, и на магистралата как се изпреварва с него - песен е направо! Отделно че и в града е голямо удобство! Само при пълзене в задръстванията - ееееее, маааалко се замисля..... И какво от това?

А иначе разходът и с ДСГ, и с механика - е практически същият! Свалял съм я моята до 4.1 при кротко каране! Само дето не карам много кротко.... И затова е някъде към 5-5.5 литра - но мен ме устройва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се още нещо лесно да погледнеш колко км остават до сервиз. Даваш на контакт без да палиш и натискаш бутончето (колчето) на таблото за нулиране на км, но го задържаш натиснато 2-3 секунди. Първо показва че се нулира trip, но продължаваш да държиш натиснато и после показва колко км остават до сервиз. След като това се покаже го пускаш. Като го пуснеш и trip реално не е нулирано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо. Само късмет да ти пожелаем, и да си отваряш очите за проблеми - че после да не се ядосваш! Иначе аз карам същата такава, взех си я нова - и не съжалявам! Зарибяваха ме от Ситроен, от баварците, мерджовците също..... Но избрах Шкодчо. И беше много удачен избор. А относно Еуратек.... цените са им високи. Иначе напоследък вдигнаха нивото, в интерес на истината. И за първото влизане в бокса - стават..... Ако не те бъркат цените им.

Иначе конкретно за кутията - можеш да ходиш там, където поддържат S трониците на Ауди, там разбират много, защото кутиите са същите. Като и цените могат да бъдат мноооого разумни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе двигателчето ръмжи и вибрира - но се набира здраво! И наказвам къде-къде по-мощни и по-скъпи коли! Абе кефа да си правим - това е важното! И да не ни струва прекалено скъпо тоя кеф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е за обратно пропорционалната зависимост на показанията на дюзите на 1-3 и 2-4 цилиндър. :?:

Никъде не съм срещал подобно твърдение досега. :-k

 

Колега,гледам на кафе и си въртя десния палец в лява посока! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери задължително за вибрации на празен ход (Р) от двигател+ск. кутия. Ако чуеш чукане в метал или има силни вибрации - маховикът е за смяна. Което не е страшно, но са едни 2500 лв за ремонт.

 

DSG се обслужва на всеки 60х км, ако не излиза в сервизната история обс. на 120х км, направи го веднага. Прави се официално запитване за сервизната история в ЕураТек и те помагат. Имат достъп до официалната сервизна мрежа в Европа и историята се пази. Ако обаче е обслужвана в гаража на Гошо... сори :)

 

Виж и дали има видимо омасляване по и около турбината. Още едни 1500 лв за ремонт :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери задължително за вибрации на празен ход (Р) от двигател+ск. кутия. Ако чуеш чукане в метал или има силни вибрации - маховикът е за смяна. Което не е страшно, но са едни 2500 лв за ремонт.

 

Е стига бе, чак пък 2500... DSG-то какъв му е маховика, не е ли като на ръчката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,гледам на кафе и си въртя десния палец в лява посока! smile091

Колко остроумно! smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери задължително за вибрации на празен ход (Р) от двигател+ск. кутия. Ако чуеш чукане в метал или има силни вибрации - маховикът е за смяна. Което не е страшно, но са едни 2500 лв за ремонт.

 

Е стига бе, чак пък 2500... DSG-то какъв му е маховика, не е ли като на ръчката?

 

За маховика не е ясно какъв е ама двата съединителя вървят в пакет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маховика не е ясно какъв е ама двата съединителя вървят в пакет.

 

ааа ясно. Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шшшшшш момчета, тия DSG-та вече ги направихте на салата! Ако някой ви чете, ще си помисли, че няма една читава кутия монтирана... smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.