Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2. Моля за помощ


scuba

Recommended Posts

Рядко пиша тук, но май ще се връщам отново на Шкода :-)

Моля за мнения за следния модел

http://skoda.testdrive.bg/modification/51273/.html

2009, 2.0 дизел, 140 коня - комби. Някой ако има наблюдения за този модел - моля да каже нещо. Много се чудя какво да правя. Никога не съм карал дизел и винаги съм имал предубеждения към дизелите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко пиша тук, но май ще се връщам отново на Шкода :-)

Моля за мнения за следния модел

http://skoda.testdrive.bg/modification/51273/.html

2009, 2.0 дизел, 140 коня - комби. Някой ако има наблюдения за този модел - моля да каже нещо. Много се чудя какво да правя. Никога не съм карал дизел и винаги съм имал предубеждения към дизелите

 

Ако е читава, пазена, нова и т.н. - да :) Дизел е по-добрият вариант, според мен. Моята е 1.9TDI и ми е първият дизел, но мотора е страхотен. 2.0TDI-то е още по-добър вариант :) Ако искаш, когато натиснеш газта, да усетиш как дърпа - това е колата. Ако искаш да не харчи като 1.8Т бензин (12л/100км +) - това е колата. Ако искаш пространство, достатъчно широко е, събираш всичко, каквото ти трябва - това е колата.

 

Общо взето - това е колата :) Кажи какво те притеснява, защото и аз бях наплашен за дизелите, но се оказа, че има "дизели" и !дизели! :) Питай нещо, каквото те интересува.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имали били фабричен дефект, пукали се главите.. ей такива неща чувам

Иначе колата е поддържана само в еуратек. на 100 000 км е. всичко е сменено. абс.всичко. Климатик, парктроник, крузконтрол...Сигурен съм че колата е добре поддържана и много гледана. Но и много карана. За 3 години 100К км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имали били фабричен дефект, пукали се главите.. ей такива неща чувам

 

Ако прочетеш, това, което си дал, тази е комънрейл и няма ти се пукне smile092

 

Но и много карана. За 3 години 100К км.
което е на практика нищо за дизелов мотор, в белите страни ги карат за 3 години два пъти повече smile092
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако прочетеш, това, което си дал, тази е комънрейл и няма ти се пукне smile092

 

 

Нещо не ми се вярва 2009 г Октавия да има с мотор комън рейл. По спомен започнаха да се правят с тея мотори след 2011 г.

Навярно тези руски картинки са примерни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако прочетеш, това, което си дал, тази е комънрейл и няма ти се пукне smile092

 

 

Нещо не ми се вярва 2009 г Октавия да има с мотор комън рейл. По спомен започнаха да се правят с тея мотори след 2011 г.

Навярно тези руски картинки са примерни...

 

 

Е фейслифта вече и те ако пукат глави, макар и помпа дюза 2.0 TDI за бой са smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пукането на глави нали беше до 2008-ма, бре, народе... Ако тази е произведена 2009, като моята (септември 2009), но се води модел 2010 - значи трябва да е добре :)

 

Една бърза проверка няма да навреди - сигурно не е трудно да се види, но аз не знам къде точно е.

 

Поздрави

 

ПП: Във Wikipedia пише, че от 2010 са Common Rail:

2.0 TDI (4) 1968 cc 16v DOHC PD(Pumpe Düse - Unit Injector)

140 PS (103 kW; 138 bhp)@ 4,000 320 N·m (236 lbf·ft) @ 1,750 BKD

2004–2008

 

 

2.0 TDI DPF 1968 cc 16v DOHC common rail (CR)

140 PS (103 kW; 138 bhp)@ 4,000 320 N·m (236 lbf·ft) @ 1,750–2,500 CBAA, CBAB,CBDB

2010–present

 

Моята 1.9TDI от 2009 помпа-дюза след това се замени рязко от 1.6 TDI CR от 2010-та... Много се радвам, че е Pumpe-Duse.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пукането на глави нали беше до 2008-ма, бре, народе... Ако тази е произведена 2009, като моята (септември 2009), но се води модел 2010 - значи трябва да е добре :)

 

..

Oфициално се води 16.12.2008. Но като модел се води 2009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oфициално се води 16.12.2008. Но като модел се води 2009

 

Фейслифтова? Ако е 2008 ще е помпа-дюза. :) Няма комън рейли от тогава. За пробега - нищо не е. На Сами му се спука главата на около 30 000км :) Тази е на 100 000км+. Според мен, виж номера и купувай, ако те кефи :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, търси 1,8 tsi, при 130-150km/h разхода ти е 7-8л/100, а на градско ти е около 8-9 и в същото време като настъпиш газта ускорява много бързо. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей, за какви пукания на глави говорите? и при какви ситуации се получава?

 

Споко, ти не си от тях. На определени серии 2.0ТДИ го има проблема. Самуил го е описал много хубаво има тема за това във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, образовайте се:

viewtopic.php?f=1&t=17329&start=0

 

На мен не ми става ясно къде е номера (чел съм през пръсти информативно, нали съм с 1.9TDI), но ако изчета внимателно всичко изписано - може и да ми стане ясно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Пукането на глави се получава понякога - но достатъчно рядко. А и интересното е, че понякога пукнатините не пречат...... В смисъл, не тече антифриз или нещо такова - и колата може да се кара. Разбира се, не е приятно да пукнеш глава на 30 или на 60 хиляди...... Но ако е станало на тая кола - е много вероятно вече да са я сменили. Все пак след като колата е на 100 хиляди км и на 3 години..... явно е карана добре.

Иначе за дизел - тоя пробег не е голям. И тия дизели са здрави - щом ги слагат и в Мицубиши Лансер, и в Джип Компас, по-стария де - защото в по-новия слагат някакъв по-голям мотор.

А за пукането - когато се надува неудържимо по магистралата, и се сипва нафта от съмнителни бензинаджийници, тогава е по-вероятно. Иначе е достатъчно рядък случай. Но на дизелака точно това му е предимството - че върви добре, че можеш да го зареждаш рядко, и че е здрав! По-здрав е от бензинките - в това число и от знаменитите 1.8 ТСИ. Приятели имам със служебни Октавии, 1.9 и 2.0 ТДИ та - и всички са яки, та знае ли се! Никоя не е дала никакви съществени проблеми - като изключим тампончета, ключета на вратите, повдигачи, два амортисьора, и още няколко глупости.... Все дреболии. За нашата реалност - това е нищо. Първите им Октавии, защото те на няколко партиди ги купуваха - са на 200 и повече хиляди. Пък си ги карат, и карат, и карат.....

И по тая причина и аз се навих на дизел, и на Октавиана.

И никак не съжалявам.

Докато за 1.8 ТСИ - дочувам някои неща, които не ми харесват.....

Може и слухове да са.

Но и германците признават за проблеми с тия мотори в Аутобилда. Газоразпределителни вериги, вариативен механизъм, масълце..... Ей такива неща.

И това, че на градско ще ти гори 8-9 едно и осем литровият бензинов - да ме прощава колегата, но не ми се вярва. Тоя мотор си лапа 11-12, и то без много надуване от светофар до светофар.... Такива са ми наблюденията, поне при Ауди А3 и А4 - е, вярно, те тежат малко повече от Октавиана може би. Но иначе всичко им е същото....

Докато за дизелаците - напоследък не се чува почти нищо за дефекти.

Тъй че не се отказвай от двулитровия змей.....

Защото ще се родиш с него.

Особено пък при сегашните растящи цени на горивата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пукането на глави се получава понякога - но достатъчно рядко. А и интересното е, че понякога пукнатините не пречат...... В смисъл, не тече антифриз или нещо такова - и колата може да се кара. Разбира се, не е приятно да пукнеш глава на 30 или на 60 хиляди...... Но ако е станало на тая кола - е много вероятно вече да са я сменили. Все пак след като колата е на 100 хиляди км и на 3 години..... явно е карана добре.

Иначе за дизел - тоя пробег не е голям. И тия дизели са здрави - щом ги слагат и в Мицубиши Лансер, и в Джип Компас, по-стария де - защото в по-новия слагат някакъв по-голям мотор.

А за пукането - когато се надува неудържимо по магистралата, и се сипва нафта от съмнителни бензинаджийници, тогава е по-вероятно. Иначе е достатъчно рядък случай. Но на дизелака точно това му е предимството - че върви добре, че можеш да го зареждаш рядко, и че е здрав! По-здрав е от бензинките - в това число и от знаменитите 1.8 ТСИ. Приятели имам със служебни Октавии, 1.9 и 2.0 ТДИ та - и всички са яки, та знае ли се! Никоя не е дала никакви съществени проблеми - като изключим тампончета, ключета на вратите, повдигачи, два амортисьора, и още няколко глупости.... Все дреболии. За нашата реалност - това е нищо. Първите им Октавии, защото те на няколко партиди ги купуваха - са на 200 и повече хиляди. Пък си ги карат, и карат, и карат.....

И по тая причина и аз се навих на дизел, и на Октавиана.

И никак не съжалявам.

Докато за 1.8 ТСИ - дочувам някои неща, които не ми харесват.....

Може и слухове да са.

Но и германците признават за проблеми с тия мотори в Аутобилда. Газоразпределителни вериги, вариативен механизъм, масълце..... Ей такива неща.

И това, че на градско ще ти гори 8-9 едно и осем литровият бензинов - да ме прощава колегата, но не ми се вярва. Тоя мотор си лапа 11-12, и то без много надуване от светофар до светофар.... Такива са ми наблюденията, поне при Ауди А3 и А4 - е, вярно, те тежат малко повече от Октавиана може би. Но иначе всичко им е същото....

Докато за дизелаците - напоследък не се чува почти нищо за дефекти.

Тъй че не се отказвай от двулитровия змей.....

Защото ще се родиш с него.

Особено пък при сегашните растящи цени на горивата!

 

Няма тема, в която колегата да не се изкаже.... особено ме кефи с какво самочуствие говори за ТСИ.... колега, купи си една такава, покарай я известно време в софия, пък тогава пиши за разхода....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой много близък приятел има А4 с тоя мотор, от 2008 г - 1.8Т, или ТСИ, или ТФСИ - не знам точно кое е правилното - вие сте по-запознати. Специално мноооооого дълго съм ги гледал как са нещата при него, гледах и при други мои приятели, пък по разни автокъщи, при познати, и така нататък - защото само хубави неща бях чувал, и бях много навит на тоя мотор, и то с ДСГ. Малка кубатура, сравнително икономичен, мнооооого вървящ, с много въртящ момент, и то в широк диапазон от обороти..... Въобще - моторът ме беше грабнал! Честно си признавам!

Та доста се бях заинтересувал от него.

Обаче апетитът конкретно на тоя двигател, на приятелчето де, към маслото - абе нещо ми поохлади ентусиазма. А интересното е, че човекът въобще не го юрка!

Обаче никак не е доволен от това. А хем сипва хубаво масло.....

И тогава вече се зарових и в разни немски сайтове и форуми - и видях, че медалът си имал и обратна страна!

Тоест, за да пишат много хора едни и същи неща - явно има защо!

Иначе не се мисля за разбирач, и ако навремето съм човъркал тук и там под капака - това е било навремето.

А за дизелаците - имам приятели, голяма фирма, които имат над 20 Октавиани - с 1.9 и с 2.0 мотори. И впечатленията ми са най-вече оттам. Нали са ми приятели - и ми казват клюките около колите. А гледам, че доста от тях също са си купили такива..... За лични. И за да е така - значи има причини!

И покрай това и аз си купих дизелова Октавиана. И съм много доволен.

Между другото - при хората никога не е имало проблеми с двигателите, турбините, главите, или нещо друго такова. Тъй че и от това съдя за здравината им.

А ги карат яко!

Като изключим един износен маховик.... Това им е най-големият харч май. Е, и има още няколко чаркълъка, които е уместно да дадат фира - след 200 хиляди, здраво каране в нашите условия. А ги знаете нашите пътища какви са.

А относно предложението на колегата да си купя кола с 1.8Т мотор, и да видя колко гори..... Абе хайде да не си правя експерименти.

Че нямам излишни 35 бонки, та да правя проверки.

Доволен съм от сегашното си моторче..... Поне за момента. Пък после - ще видим.

Но ако колегата иска да ми сочи показанията на компчето - то лъже..... Да сипе точно премерено гориво, пък да мине 100 километра в София - пък тогава вече ще говорим. Но като види резултатите - може и да си промени мнението.

И като говорим за изказвания - изказал съм се в 7-8 теми.... Пък темите тук са може би хиляда. И да, поназнайвам нещичко.... Смея да го твърдя. Макар че то едва ли е толкова актуално вече. Но кой знае - може и все още да е.

Но все си мисля, че ако човекът си купи дизеловото комби - то ще му бъде по на сметка, отколкото ако купи бензиново.

Още повече че километрите на дизеловото не са толкова много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТСИ, което харчи 12 на градско без юркане има със сигурност проблем, и то сериозен, или се кара само на 3-та. Няма как разхода на бензинова кола да се сравни с разхода на дизелова с аналогична мощност, но айде да не си разтягаме локуми що се касае до ТСИ. Вярно, трудно е да се свали разхода до към 8-9 в София, но при нормално каране 10 е съвсем реален. Що се касае до цената на едно ТСИ.... тя е същата, като на ТДИ, просто е въпрос на лично предпочитание

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се кара според теб в градски условия, от светофар до светофар? Ти стигаш ли от единия до другия светофар на 4 та? Много ме съмнява.

И какво разбираш под нормално каране - конкретизирай се. Защото всеки си има свои разбирания за нормалното каране.....

А за цената на една кола с ТСИ, че е същата като на кола с ТДИ..... Може би е така. И може би и като поддръжка да излязат на сходни пари.

Обаче разходът им на гориво и на масло със сигурност няма да е еднакъв. А особено първото - което доста бърка във джоба.

И ако става въпрос да сравняваме коли с еднаква мощност - не е нужно това, а нека да сравним комбито с конкретните мотори, 1.8Т, и двулитровото ТДИ.

Между другото, разликата в мощността при тях е само 20 коня. Но другите неща, вървежа, или както му казваха навремето - демаража - са съвсеееем различни.

Човека иска комби - значи ще товари семейството, челядта, разни багажи - и ще пътува насам-натам. Ами при това положение - дизелакът ще му е по на далавера.

Тъй мисля де - пък той нека да си каже..... Какво иска всъщност.

Или да си прецени - за какво му е нужна колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво искаш да ти кажа, всеки си има мнение, аз никъде не съм твърдял, че ТДИ е лош двигател или че дизелова октавия не е добър вариант, както и че не харчи по-малко. Ама фактора разход не е единствения, когато си избираш автомобил, или поне за мен никога не е бил. Ако всички разсъждават така, няма да се продаде една бензинова кола на пазара, пък фактите говорят друго. Ако ще сравняваш демаража и вървежа между 140 ТДИ и 160 ТСИ.... доста смело се изказваш, там нещата са доволно близки и разликата би дошла повече от задкормилното устройство, отколкото от двигателя. Нямам желание да влизам в подробности какъв разход дава ТСИ в града, щото явно съм попаднал на специален модел, дето харчи по-различно от заводско определеното 12 на 100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не казвам, че 160 конния ТСИ е лош двигател - а още повече след като го слагат в толкова много коли. Пък и след като продължават да го развиват - защото и в новите Аудита пак ще го слагат горе-долу същия, но леееко форснат, до 170 кончета.....

За да е така - значи моторът не е лош.

Но - има специфични особености, с които човекът трябва да е наясно. Които особености не е задължително непременно да са недостатък КОНКРЕТНО за него.

За мен повишеният разход на масло и необходимостта да следя газоразпределителния механизъм и веригата ще е проблем - но за човека това може и да не е проблем.

Иначе за фактора разход - безспорно, не е това единствения фактор, по който хората си избират кола.

Но като говорим за вървежа - междинните ускорения при 140 конния ТДИ са същите или по-добри от тези на 1.8 ТСИ. ТСИ то го спасява турбината - която е настроена за солиден въртящ момент в широк диапазон от обороти. Тоест, тя придава на бензиновия мотор ДИЗЕЛОВИ характеристики - ето това е номерът! Но разходът ВСЕ ПАК на бензиновия мотор е по-висок - това са фактите, и няма да спориш с тях, предполагам.

А след като вървежът на моторите е близък, а разходът на гориво при ТДИ то е по-нисък - това лично мен би ме накарало да се попитам - има ли смисъл да карам кола с динамичен бензинов мотор, който има и достатъчно забележим апетит? Ако го настъпвам - ясно е, че разходът няма да е малък.

Не е ли по-добре тогава да карам дизел?

Но може пък човекът МНОГО да държи на добрата динамика от 0 до 100, и на високата максимална скорост - които показатели при ТСИ мотора са по-добри. А не толкова на ниския разход на гориво.

Не знам де - но човекът сам трябва да реши - какво точно иска.

Иначе за това, че 12 на сто бил заводски определеният разход за ТСИ мотора...... В книжката разхода го сочат някъде към 11 - в града. Но разликата не е принципна, според мен. Ала ако ти си постигнал много нисък разход с тоя мотор - как мислиш, това ще важи ли и за човека, който пита какво да избере? И който едва ли има твоя стил на шофиране, а и едва ли ще попадне на кола като твоята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам това да кажа - ако ти си случил на мотор, значи си късметлия! Ами пускай тото тогава - и може и джакпотът да ти падне!

Но човекът нека да не му мисли много - а да се мята на дизеловото комби! А още повече ако е гледано, и ако му е хванало оченцето! 100 хиляди за тоя мотор - не е много, а още повече ако колата е гледана.....

Аз така знам - хване ли ти нещо окото, недей да му мислиш толкова много! Защото ако много мислиш - може и да се разминеш с късмета си. [-X [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.