Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

1.9Tdi 105кс.ПД.ВХЕ


thejackal

Recommended Posts

Здравейте колеги!Започна лекичко да трака някъде откъм съединител може би,и то се чуваше най-вече при нтискане на съединителя при смяна на скорости в движение и при потегляне на 1-ва по нервно.Отивам в сервиз аз и им казвам трака нещо тоя мотор бре хора лагер ли кво е,а те тестват и казват няма се плашиш най-вероятно съединител е,а забравих да спомена че педала на съединителя причукваше както ABS-а на спирачките,и мерят те на разни компове,дюзи и всичко останало,включително и налягане на маслото и казват мотора супер всичко ок,карай спокойно.Карам аз и така 3-4хил.км и както съм днес на 2-ра в града подавам газчица и нещо отдолу откъм кутията или мотора не мога да преценя изтрака жестоко сякаш нещо се строши,колата повървя още 3-4 метра и угасна и неще да запали вече,стартера вика само цък-цък и толкоз.Викам си аз съединит.умре,отивам и купувам нов,свалят кутията и момчето вика че той съед.ти ок бе като нов,и на него си пише 2011год.кво ще сменяш,я вика да видим тоя мотор що не върти,и понечи да го помръдне така отдолу с ключа и вика бре младеж че той се бетонирал бре грам не помръдва,я вика бегай да ти отварят мотора че ти е сериозна работата.Не ви моля да хвърляте боб и леща,но ако на някой му е минавало през главата или някой е правил ремонт след такава случка да фърли некое мнение да знам кво ме чака!Благодарско предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това звучи като на колегата ruark - той на 2.0TDI имаше такъв проблем - май му се беше стопила дюзата/бутало и т.н. Точно така казваше, че е изтракало супер силно (на 300км нова кола)...

 

Негов цитат:

Колеги,

За съжаление кефа от новата ми кола трая кратко.

 

В Събота за да се израдвам на хубавото време тръгнахме с приятели към Бели Искър (малко над Самоков) с колата.

Докато карах започна леко тракане от някъде, което се усили след малко до зловещо силно тракане от двигателя.

Спрях колата и се оказа че трака и на празни обороти, като шума е от мотора. Никаква лапма не светеше за авария - масло, check engine и тн.

 

След звънене на сервизни и 24 часови гаранционни телефони, какво да я правя, на които не ми вдигна никой,

звъннах на 146 (СБА пътна помощ) и я откарахме с колесар до Еуратек колата. Евала на човека от СБА че реши да ни качи всичките - бяхме 5 души и как сме се събрали 5 души + шофьора в Лада Нива само ние си знаем.

 

...

Колата е на 217 км пробег :cry:

...

 

Проблем с коляновия вал се оказа уж.

Ще сменят целия двигател и ще поседи колата.

...

 

Ама дано се разминеш с някаква тотална глупост за изключително малко пари! Пиши задължително да кажеш какво е било...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата е зле,днес с треперещи ръце свалихме картера и оооо чудо,вала скъсан като стар вестник,като го видях и ми се ......... Утре мотора долу и след дисекция да видим каква е била причината.На първо четене и след беглия оглед отдолу,майсторите изказаха предположение за дефект в самия вал-фабричен.Дали е възможно това?Друго което бих искал да ме посъветвате компетентно е,дали да сложа вал 2-ра у-ба и скакви лагери,и ставали от друг модел на Фолксваген кол.вал и ако да от кой по-точно.Моя е 1.9ТДИ ПД.105кс код на мотора ВХЕ.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много рядко - обаче се случва. Ако колата е гаранционна - сменявай по гаранция. А ако не е - купувай нов вал..... Това е решението. Може и на старо да го намериш, разбира се - но виж и диаметъра на шийките какъв е, че май е различен от тоя на по-старите 1.9 литрови мотори. Погледни в документацията - валовете с кои кодове са съвместими.

Пък ще стискам палци.... да не те одрусат яко. Че сервизите в такива моменти - не изпускат.

И още нещо - после, когато ти сглобяват мотора - нека да погледнат съединителя, а също и лагерите, черупките тоест..... Дали не са покривени или разместени. Че при счупване и това се случва, за съжаление.

А всъщност ще ти трябват и нови лагери..... Комплект с новия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата е зле,днес с треперещи ръце свалихме картера и оооо чудо,вала скъсан като стар вестник,като го видях и ми се ......... Утре мотора долу и след дисекция да видим каква е била причината.На първо четене и след беглия оглед отдолу,майсторите изказаха предположение за дефект в самия вал-фабричен.Дали е възможно това?Друго което бих искал да ме посъветвате компетентно е,дали да сложа вал 2-ра у-ба и скакви лагери,и ставали от друг модел на Фолксваген кол.вал и ако да от кой по-точно.Моя е 1.9ТДИ ПД.105кс код на мотора ВХЕ.Благодаря.

 

Вал втора употреба ако ще купуваш, задължително води майстора с теб. Да не вземеш нещо дето после да си го чукаш в главата. Новия сигурно е над 500 лева. Поне скоро проверявахме за бензинова кола и беше над 600 :(

 

Кажи като се разбере какво точно е причинило проблема, щото вал така да се скъса...

 

Мислил съм си - възможно ли е например при дълго каране с разбит демпферен маховик да се съсипе вала? Щото и първоначалните симптоми на колегата... са свързани със съединителя.

 

Edit: Сега проверих в ЕТКА-та. Значи твоя вал би трябвало да е 038105021S или 038105021Q. Същия вал се монтира на повечето мотори 1.9 PD (105 коня), както и на някой 2.0SDI.

 

Освен в Фабия и Октавия, има го и във фолксвагените, сеат и ауди. Със сигурност не става (или поне номера е друг) от по-старите 1.9ТДИ, както и от 2.0ТДИ. На 2.0ТДИ номера се различава само по буквите накрая (АА или АB е там), внимавай!

 

Това в случай, че решиш да търсиш по моргите де. И пак провери тия номера в ЕТ, че ЕТКА-та съм я хващал в лъжа. То по принцип трябва да звъннеш в ЕТ, за да знаеш каква е цената на новия де, тамън ще ги питаш, дали това е верния номер за търсене по моргите. Също така звънни и в Порше БГ, че съм хващал драстични разлики в цените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа да кажа аз сега кво е положението и малко снимчици да пусна.!-во за някой може да звучи невероятно но аз съм карал със скъсан вал над 5000км и то на мръсна газ.2-ро вала се строши по най-зверския начин и двг.стегна,но познайте на двиг.му нема нищо освен един нов вал.А сега де и що -щото се е строшил точно преди маховика и всички биели са си на мястото и ангренажа си е ОК.Та значи перкам му един нов вал и газ.Мотора е в уникално състояние се едно сега излиза от магазина,даже майсторите силно учудени всичко свети турбо ОК,егр ОК колектори ОК.Абсолютно никакви поражения по блок,биели,и тем подобни.Както казват малкия дявол и много късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа да кажа аз сега кво е положението и малко снимчици да пусна.!-во за някой може да звучи невероятно но аз съм карал със скъсан вал над 5000км и то на мръсна газ.2-ро вала се строши по най-зверския начин и двг.стегна,но познайте на двиг.му нема нищо освен един нов вал.А сега де и що -щото се е строшил точно преди маховика и всички биели са си на мястото и ангренажа си е ОК.Та значи перкам му един нов вал и газ.Мотора е в уникално състояние се едно сега излиза от магазина,даже майсторите силно учудени всичко свети турбо ОК,егр ОК колектори ОК.Абсолютно никакви поражения по блок,биели,и тем подобни.Както казват малкия дявол и много късмет!

 

Добре е че е малкия дявол, ама как майсторите разбраха, че си карал 5000 км така и то на мръсна газ?

И като вала се е скъсал, не е ли поразбил и лагерите, поне аксиалния?

Тия майстори са по-добри от баба Ванга.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добър изход..... Щом нищо друго не се е разбило - си е далавера! Имал си късмет.

Ами имал е дефект този вал, явно.... Това е изводът.

А за мръсната газ.... Колата от мръсна газ не се бои. От каране тоест. Както и жената от е.....не. Така казваше един приятел. Макар че от доста време не съм го виждал.

А за майсторите.... Може и просто да са предположили.

Без да знаят точната цифра - колко е деянила колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.