Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ОКТАВИЯ 2 Проблем "Emissions Workshop" ?


maestroto

Recommended Posts

Моите наблюдения са,че в 95% от случаите варианта с "продухване" и "изцеждане" е по-скоро опасен и безмислен!

 

Варианта с разходка до Варна е по-сигурният! :smt017 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продухването и изцеждането са профилактика, а не лечение :) Коментирали сме го много пъти - прави се преди да се появят проблемите, след това е късно и даже вредно.

 

Не каза, какво очакваш да видиш в логовете на дебитомера и налягането при конкретния проблем? Очакваш и геометрията да е задръстена ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам да видя евентуално пренадуване,ако егр-а е полуотворен.Стойностите на дебитомера също ще са интересни в този случай.Проба с друг ел.клапан също е някакъв вариант! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми мина тая мисъл в началото. Но реших, че ако направя логове и видим пренадуване ( а съм почти сигурен че ще го видим) ... Няма да знаем, къде е първопричината - зацапана геометрия или изпускане на налягането през ЕГР-а...

 

Освен всичко, аз логове съм правил само на мойте Шкоди и на приятели на VAG-овете. Ама те са все ръчки и там е ясно. Докато на DSG идея си нямам как да я накарам да извърти обороти от 1000 до 4000 без да превключва. :-k

 

Така или иначе колата явно трябва да иде на майстор... където следва сваляне на целия тракт и почистване - геометрия, егр и колектори... поне аз така бих го направил. После като се наредят обратно нещата вече ще си проличи къде е проблема. Колегата има колата от година и не знае какво е правено преди това... та една такава профилактика май си е задължителна. TDI си е това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това горещо препоръчвам,АГР-ите да се запушват.Няма проблеми с по-бавно загряване зимата и ли подобни проблеми.Запушването води единствено до благоприятни неща за двигатела.Запушването но агр-а е препоръчително да се извършва след почистване на същия ,както и на всмукателните колектори.Натрупването на нагар води освен до лоша работа на двигатела и повишен разход,ами и до най важното затормозяване на движението на ел.клапата.А тя се задвижва с зъбчатки,на които се отчупват зъби.И тогава вече става лошо,защото клапата струва 750лв.

за тази клапа говоря: viewtopic.php?f=30&t=9909&start=30

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да малко офтопик да питам - въпросната клапа има ли някаква друга функция, освен да гаси мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това горещо препоръчвам,АГР-ите да се запушват.Няма проблеми с по-бавно загряване зимата и ли подобни проблеми.Запушването води единствено до благоприятни неща за двигатела.Запушването но агр-а е препоръчително да се извършва след почистване на същия ,както и на всмукателните колектори.Натрупването на нагар води освен до лоша работа на двигатела и повишен разход,ами и до най важното затормозяване на движението на ел.клапата.А тя се задвижва с зъбчатки,на които се отчупват зъби.И тогава вече става лошо,защото клапата струва 750лв.

за тази клапа говоря: viewtopic.php?f=30&t=9909&start=30

сами ми запуши агр софтуерно и колата върви много по добре от преди!!!!!!!!!! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Докато на DSG идея си нямам как да я накарам да извърти обороти от 1000 до 4000 без да превключва. :-k

 

Избира се позиция S и кутията превключва на 3300 - 3500 оборота. Но сега вече не трябва да я надува... преди да се разходи до Варна.

 

Аз съм почти на 100 000 км, през Септември ще гостувам на Сами и отново ще изчистим всичко... плюс разни други неща. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм. Начи на ръчна скоростна кутия, лог се прави така - на 4-та скорост, от 1000-1500 оборота настъпваш газта до дупка (тротъл на 100%) и чакаш да напълни оборотомера (т.е. до към 4000). Това на DSG как ще стане? Не е достатъчно само да държи до високи, трябва и на ниски да не върне назад, демек трябва да си седи на една и съща скорост в целия диапазон на оборотомера...

 

Типтроника позволява ли чак такова своеволие?

 

То явно има как де, аз не го знам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типтроника позволява ли чак такова своеволие?

 

То явно има как де, аз не го знам :)

Точно цъкаш на ръчно сменяне на 4 примерно като си, намаляш докато оборотите станат около 1300 и кик даун... Тя си изцежда до 4500 и превключва като ти точно преди да превключи си спираш лог-а да не се налага после да триеш от него излишни стойности smile021 Поне така аз правих на мойта и смятам че така би било правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да малко офтопик да питам - въпросната клапа има ли някаква друга функция, освен да гаси мотора?

Има доста важна функция-редуцира -намаля входящия въздух за да може да работи през агра.Тоест е тясно свързана с агра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да малко офтопик да питам - въпросната клапа има ли някаква друга функция, освен да гаси мотора?

Има доста важна функция-редуцира -намаля входящия въздух за да може да работи през агра.Тоест е тясно свързана с агра.

 

Тоест аз като нямам ЕГР, не се нуждая особенно от нея? Така ли?

 

Освен в хипотетичния случай, когато дойде масления удар и тя се очаква да спаси мотора... да чукаме на дърво да не случва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах тая клапа на АГР-а участва в по-мекото гасене на мотора ли? Като се махне няма ли да гасне мотора лошо като по-старите дизели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами принципно би трябвало да гасне по "твърдо" без тази клапа. Ама аз съм я изолирал за проба (вярно на роторно TDI, не на PD) и не видях видима разлика...

 

Аз мойта няма да я махам засега де. Колата не е чак толкова засилена (както е на Самуил), че да дава отражение дроселната клапа във входящия въздух.

 

Ама просто така питам, да знам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Здравейте, колеги,

 

Да знаете кой може да ми почисти внимателно и отговорно (без да повреди друго) EGR клапана ми в София? Защото и аз миналата седмица се сдобих с грешка P0401

 

Във Варна е ясно, ама е на другия край на света :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е, че като е излезнала грешката, вероятността да минеш с почистване не е голяма. :(

 

Иначе аз лично съм си го чистил сам (но преди да се счупи), не мога да препоръчам никой известен сервиз. Несвойствена работа е, отнема време. Големите сервизи направо сменят, защото не им се котира човека - час, а и както казах крайния резултат е под съмнение.

 

Звънни на Пепино, първо да диагностицирате проблема. Пък после ще решите какво да се прави.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да си напиша моята истрория за същата грешка. Бях разглобявал кутията на въздушния филтър за да я почистя хубаво, като за целта откачих и маркуча за входящ въздух за мотора. Набързо сглобих всичко че заваля дъжд. Карах си колата 1 седмица без никакви проблеми. След това започнах да чувам турбото и че двигателя свисти по различнои  след 30 мин ми излезна грешката. Прочетох целия интернет за проблема, 100 възможни грешки и тн. Аха да тръгна по сервизи и отворих двигателя и видях че тръбата за въздуха към двигателя съм я сглобил не мнгоо правилно и се е разкачила. Закачих я 2-3 дена каране и грешката си изчезна сама. 

 

Прегледайте дали всичко ви е ОК с маркучи, скоби и тн. За късмет при мен се оказа малкия дявол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте на всички. Колата е октавия 2, 1,9ТДИ, 105 кс., 4х4. Възникна и при мен проблем с тази грешка emission workshop на максидота. Закачих я на комп и показа тази грешка

16785 - EGR System
            P0401 - 000 - Insufficient Flow
             Freeze Frame:
                    RPM: 1722 /min
                    Torque: 58.6 Nm
                    Speed: 82.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Duty Cycle: 14.7 %
                    Mass Air / Rev.: 235.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 580.0 mg/str

По български я изтрих, и след половин час каране пак се появи.  Следващата ми стъпка: свалих EGR за почистване. Според мен няма толкова много нагар, но изчистих го и клапата за плавно гасене и нея я изчистих. Тръбата която подава изгорели газове не е с толкова нагар че да намали вътрешния диаметър. IMG_8865.thumb.JPG.44f46b4311c409ff15b10097fd74a64a.JPGIMG_8866.thumb.JPG.11736ff67c4dca39da25669ec51cef32.JPG

Въпроса е  тоя EGR дали да го слагам пак или да търся нов? Дали от толкова нагар ще дава тая грешка или проблема е в самия клапан?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш и ако бачка - супер. Всичко зависи дали имаш свободно време за пробата. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.