Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

климатроника не работи


vin diesel

Recommended Posts

вчера както си карах и го бях включил постепенно спираше да духа студено накрая взе да духа нормален външен въздух.Днес го включих но същото външен въздух отворих капака и видях,че перките не въртят значи компресора не е включил :roll: та въпроса ми е ако ми е свършил фреона и съм за зареждане тогава включва ли компресора или не колата ми е ОК1 феис тди климатроник.благодаря ви предварително smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш хладилен агент (фреон) в инсталацията, компресорът няма да се включи (има пресоста за ниско налягане) - а това дали ти се въртят перките......хммммм....да кажем, че не е критерий. Разходи си колата до сервиз и ги накарай да ти проверят инсталацията за пробиви преди да я пълнят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш хладилен агент (фреон) в инсталацията, компресорът няма да се включи (има пресоста за ниско налягане) - а това дали ти се въртят перките......хммммм....да кажем, че не е критерий. Разходи си колата до сервиз и ги накарай да ти проверят инсталацията за пробиви преди да я пълнят.

до вчера или до последно като ми работеше климатика и винаги след включването се включваха и двете перки и след спирането му и те спираха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш хладилен агент (фреон) в инсталацията, компресорът няма да се включи (има пресоста за ниско налягане) - а това дали ти се въртят перките......хммммм....да кажем, че не е критерий. Разходи си колата до сервиз и ги накарай да ти проверят инсталацията за пробиви преди да я пълнят.

до вчера или до последно като ми работеше климатика и винаги след включването се включваха и двете перки и след спирането му и те спираха

Перките се включват в зависимост от температурата/налягането на фреона - това, че са работели непрекъснато означава, че си имал недостиг на фреон и преди това - по-малкото количество е причина за влошен топлообмен. НО това не означава, че попринцип трябва да работят непрекъснато - даже напротив - ако всичко е наред с инсталацията вентилатора ще се включва САМО когато се повиши налягането на фреона в топлообменника (радиатора) и в момента, в който налягането спадне вентилатора трябва да спре.

От това, което си писал оставам с впечатление, че си имал проблем и преди, който се е задълбочил оня ден - най-вероятно си имал пропуск в инсталацията, който се е увеличил - плавното отславане на работата на климатика е защото не си загубил целия фреон наведнъж - намалявал е постепенно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и Аз имам същия проблем и ходих да ми проверят фреона на климитроника и ми казаха че има фреон и проблема бил другаде. И мойте перки също не включват което е странно. Та от сервиза ми казаха че трябва колата да се закачи на компютър и да се погледне каква грешка дава. Та така колеги НЕ Е ОТ ФРЕОНА.

До прреди 2 седмици и моя климатроник работеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките се включват в зависимост от температурата/налягането на фреона.

 

В тая зверска жега, перките включват задължително. И току що да е напълнена с фреон, пак ще включи, просто е мноооого горещо и естествената конвекция не стига за топлобменника, ако колата е на място.

 

Да беше 2-ка октавията - диагнозата е ясна (тоест не е ясна ама е масова), но на 1-чките климатиците са здрави говеда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките се включват в зависимост от температурата/налягането на фреона.

 

В тая зверска жега, перките включват задължително. И току що да е напълнена с фреон, пак ще включи, просто е мноооого горещо и естествената конвекция не стига за топлобменника, ако колата е на място.

 

Да беше 2-ка октавията - диагнозата е ясна (тоест не е ясна ама е масова), но на 1-чките климатиците са здрави говеда.

Естествено - налягането е в зависимост от температурата - при постоянен обем на инсталацията, постоянно количество газ (хл.агент) повишаването на температурата води до повишаване на налягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери за хлабави ел. връзки по буксите или хлабава маса на перките. Моите така спряха преди 2 седмици и се оказа, че ми се е разхлабила масата на перките, след оглед от електричар, тъй като и фреон си имаше и на диагностика я качвахме и нищо не показа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери за хлабави ел. връзки по буксите или хлабава маса на перките. Моите така спряха преди 2 седмици и се оказа, че ми се е разхлабила масата на перките, след оглед от електричар, тъй като и фреон си имаше и на диагностика я качвахме и нищо не показа.

Колега, А сря ли да ти духа студено ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включен климатроник в режим охлаждане двете перки винаги ТРЯБВА да се въртят, това го знам от доста известен във форума майстор.

 

При мен проблема беше, че голямата и малката перка бяха изгорели и аз ги шунтирах на една скорост, с което натоварвах инсталацията и бушона гореше. Провери силовите бушони, които се намират в кутията над акумулатора.

 

Т.к. не си написал за каква кола става въпрос, моя съвет се отнася за О1, за О2 не съм запознат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега, А сря ли да ти духа студено ?

 

Спря, компресора изключва веднага като направи високо налягане/температура. Иначе перките си работят постоянно когато е топло(скоро проверявах фреона и си е добре не е малко), а зимата само се включват за по малко от време на време, тъй като не карам никога на econ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.