Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за предавките на DSG шестстепенната кутия


stivi797

Recommended Posts

Нов съм тук, иначе карам О2, 1,9TDI 105 коня, с DSG. Но мнооого ми е мистериозно това с предавателните числа на скоростната кутия - 1-3.462 2-2.05 3-1.30 4-0.902 5-0.914 6-0.756 задна-3.989. Какво излиза - че четвъртата скорост е по-дълга от петата?! Защо е така? Ако някой знае защо са такива степените - да казва! И благодаря за инфото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Не, няма грешка.

Обаче един чех ме светна как са нещата!

Каза ми - Пич, зарови се по-подробно в документацията за кутията - и ще откриеш причината!

Та, зарових се - и ето какво открих :

ПЕТАТА И ШЕСТАТА ПРЕДАВКИ СА КУПЛИРАНИ КЪМ ИЗХОДНИЯ ВАЛ ПРЕЗ ДРУГО ДИФЕРЕНЦИАЛНО ПРЕДАВАТЕЛНО ЧИСЛО!

Ето там е номерът!

И така, ето ги предавките съответно за 1.9 ТДИ и за 2.0 ТДИ :

за 1.9 ТДИ -

1 - 3.462 ( 45/13 зъба ), 2 - 2.05 ( 41/20 зъба ), 3 - 1.30 ( 39/30 ), 4 - 0.902 ( 37/41 ) - на диференциално предавателно число 4.376 ;

и 5 - 0.914 ( 32/35 ), 6 - 0.756 ( 31/41 ) - на диференциално предавателно число 3.333

и съответно за 2.0 ТДИ -

1 - 3.462, 2 - 2.05, 3 - 1.30, 4 - 0.902 - на диференциално предавателно число 4.118 ;

и 5 - 0.914, 6 - 0.756 - на диференциално предавателно число 3.043.

При двулитровия дизел диференциалните предавателни числа са по-ниски, защото въртящият му момент е доста по-голям, съответно и максималната скорост ще е по-висока, пък и двигателят да работи в по-икономичен режим, и т.н.

Тоест, РЕАЛНО ПЕТАТА И ШЕСТАТА СКОРОСТ СА ОЩЕ ПО-ДЪЛГИ ОТ ЧЕТВЪРТАТА - ЗАРАДИ ДРУГОТО ПРЕДАВАТЕЛНО ЧИСЛО!

Задната не я коментирам, тя в случая не е интересна.

Накратко - това е причината.

Ако на някого му е интересно, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът не е глупав - но кутиите не са различни. Същите са си, а и степените вътре в тях са същите, това го видях със сигурност - само диференциалните числа вероятно са различни. Не съм гледал и за бензиновите мотори как са нещата, честно да си призная - но е уместно да е така. Различен въртящ момент, различни обороти, различна максимална скорост.....

Но човек трябва да погледне в ЕТКА та, и тогава ще стане ясно.

Също така, и друго ми направи впечатление - при 2.0 ТДИ фланеца на изходящия вал е с диаметър 107 мм, а при 1.9 литровия - 100 мм.

Иначе тая кутия, тип DQ250-02E - я има във много модификации, но разликите между тях са много малки.

И отзиви гледах по разни немски и чешки форуми - точно за нея са много добри! Мокрите съединители предават голям момент и траят достатъчно дълго, зъбчатките й са здрави.... Само в началото, някъде през 2005 г, когато са започнали масово да я слагат, мехатроникът е правил проблеми, и е бил към 2000 евро - цена, близка до тази на една нова кутия - но те са били гаранционно поемани от производителя, макар и не изцяло, а и са били направени промени в конструкцията, та сегашните мехатроници са доста сигурни....

Или поне статистиката така казва.

Иначе отначало е давала повече проблеми в Пасатите и в Шараните - ами явно се е отразявало това, че са я монтирали на сравнително тежки коли.

При Голфовете проблемите й са били много редки.

Но в момента, поне от това което видях - проблемите с тая кутия са доста по-редки, отколкото проблемите с двигателите.

Макар че поне за Фолксвагените - дават, че Голфовете са доста по-надеждни от Пасатите. Пък Шараните въобще се славят като доста проблемни.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.