Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Форд Бензин 1.0 - 125 к.с.


Recommended Posts

Максималната мощност е малко преди червената зона. Колко от вас карат там?

Максималния въртящ момент е около средата на работната зона на двигателя. И 90+% от времето се кара точно с такива обороти.

 

Т.е. за всекидневието е много по-важен въртящия момент от мощността. Но като решиш да се дърпаш значение има (почти) само мощността.

 

Аз съм до тук по темата. След година-две като понавъртят километри тия двигателчета пак ще пишем по темата smile027

 

smile027 Точно казано. Така бълваха и 1.2 ама при мен още върви на макс и то с 5-40 при 200000, а никой не си дава дизелака в мои ръце :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    9

  • димон

    8

  • Цецо75

    7

  • The Best Forman

    5

Най-много писали в темата

Някой да тества колата и да си каже мнението за двигателя от първа ръка. От Мото Пфое сигурно правят тест драйв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направено е вече!

колата е ок ако базата ти за сравнение е 1.6 100 кс на форд , но ако си свикнал на нещо повече...

на мен ми хареса много, чакам го във фиеста.

За разхода при моят тест - 5.4 по борд градско...колко е вярно :-k доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитът е доказал , че най-балансиран е осем цилиндровия двигател ... всичко останало е компромис....

Шестак редови е най-балансиран smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, Жоре..., Майна !!! =D>

По кво разбираме за балансираността на мАтора ? Че се върти като в кръг, че не бие, че не трепти ли, кво ли ? Кат се сложи пвц чаша с кафе на въздушния филтър и се получават най-тънки вълнички ли ? smile001

Всеки мотор сам за себе си е балансиран , понеже ако беше квадрат щеше да трака , като дизел ... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитът е доказал , че най-балансиран е осем цилиндровия двигател ... всичко останало е компромис....

Шестак редови е най-балансиран smile159

 

+1 :smt017 6х60=360 smile092 точно и ясно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направено е вече!

колата е ок ако базата ти за сравнение е 1.6 100 кс на форд , но ако си свикнал на нещо повече...

на мен ми хареса много, чакам го във фиеста.

За разхода при моят тест - 5.4 по борд градско...колко е вярно :-k доволен!

5,4 в града си се супер. Не се съмнявам ,че извън града може да падне под 4. Аз бих взел такъв двигател, нищо че не бил балансиран. За средна скорост 70-80 ще върши работа. Че и за повече, ама аз си карам с такива скорости(леко над ограниченията). Във Фиеста ще е още по-голяма оса. Другите автопроизводители трябва да се замислят сериозно, че Форд дигнаха доста летвата в икономията на гориво(бензин).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години Пежо размахваха някакъв двигател , който харчел 3/100 и когато наш екип се пробвал да постигне тоз разход се оказало 3.6 с дълги спускания с изгасен двигател и скорост под 70 , а чуждите останали далеко от предварително обявеното 3/100 ... според нескопосаните ми изчисления 5 в града и под 4 на дълго отиваме към КПД над 50% , а до колкото знам дизела се приближава зорлем към 45% ... малко ми мяза като студента на изпит и определението за точка smile049

 

П.П. А в рекламата се казва , че пести 5000 лв. ама не казват за какъв период от време smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, ам тя и твойта летва дигната , бре ! Твоя разход не е ли сходен с тоз на фордчето ? :)

Абе да ти кажа ,бензин да ме бие на икономия ще е голям резил. Ама тоя Форд наистина не се шегува. Аз съм обикновено 3,9-4 извън града. Стигал съм 3,6-3,7. В града много зависи, 5,5.

Ама все пак е бензин срещу дизел. До тия двигатели беше немислимо бензин да бие дизела по икономия. За мен си е просто революция. Сравнено с бензинов двигател на VW, тия ги бият с един литър. Много е. Ей го Рапида,дето не е по-тежък от Фокус.

http://www.automedia.bg/news/article_16978.html

Ама на Форда и мощните са икономични, 1,6Ekoboost(182 коня бензин) го дават 7,6/5,9/4,9 разход.

 

При еднакъв разход на гориво, кой би си взел дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е балансиран един двигател не е достатъчен само радиален баланс, необходим е и аксиален.

Четирицилиндровия е балансиран радиално, защото всички цилиндри са дефазирани на по 90 градуса.

Проблемът при него е липсата на аксиален (надлъжен) баланс - там редът е 1 - 4 - 2 - 3.

При редовия шестак цилиндрите работят два по два в един и същи такт дефазирани на 120 градуса.

Редът примерно е 1+6 - 2+5 - 3+4 и очевидно има и идеален аксиален баланс.

---

При мен този двигател ще даде и под 5/100 градско...

Реални примери за икономични малолитражки на градски цикъл:

FIAT Panda 1.2 4x4 - 5.3/100

Nissan Micra I 1.0 - 5.0/100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6х60=360

Ъъъъъ всъщност по таз формула излиза , че първи и шести са в единтакт smile001

 

Абе не е баш тъй. За да са в 1 един такт първи и последен цилиндър трябва да са 7 цил. smile004

Ама както и да е. Обяснението на chavdarlk сигурно е вярно, но според мен 6-цил. дефазирани на 60 гр. ще е много по-балансиран двигател. То така излиза, че 3-цил. мотор е също толкова балансиран, защото е 3х120!!! smile049

Та затова го написах това 6х60... идеалният баланс!!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих искал без да се правя на голям разбирач само да вмъкна , че реда на работа на 4-ри цилиндровия са 1-3-4-2 и , че най-добре балансирани са всички двигатели с 5 кратен брой цилиндри 5, 10, 15 ....

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

About the smoothness of engines

six-cyl_engine.jpg

bmw-concept6-engine.jpg

---

Да сгрешил съм реда при 4-цилиндровия, въпреки че 1-4-2-3 е напълно възможен (той се използва предимно при боксерните двигатели).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да вметна ,че никой пет пари не дава за баланса на двигателя като си купува кола. Така, че не знам какво обсъждате тука? Да се върнем на темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих искал без да се правя на голям разбирач само да вмъкна , че реда на работа на 4-ри цилиндровия са 1-3-4-2 ....

 

smile159

Има и изключения

напр. ГАЗ 24 /Волга/ 1-2-4-3 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом 6 цилиндровия е най-балансиран, то 12 цилиндровия трябва да по-най-балансиран. Хай-класата обикновенно са 12 цилиндрови :)

 

Нещо ми се мота, че 5-10-15 цилиндъра имаше някакво предимство откъм ефективност на хартия, ама спорно като реален резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.