Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Форд Бензин 1.0 - 125 к.с.


Recommended Posts

1 литър - 100+ коня ?! Колко му е животеца на това моторче? А въртящият момент? Ааааа да стана двигател на годината - ама не знам защо баварците (БМВ) взеха най-много награди.

Това не е нормално - не само при Фррррръъъъд (Форд де) - вадят някакви страшни мощности от моторче за косачка - а никъде не пишат колко километра гаранция има тая играчка. За какво са ми 100+ кончета, ако ще ги търкалям 3-4 години само (българската реалност). Лично аз съм привърженик на големите и тромави двигатели от близкото (и не чак толкова) минало - на Мерца бях с 2,3л 136 коня - ама въртящият момент ми беше като да тегля цяло ТКЗС. И с този мотор имах 250к + километра без да му личи - като нов си работи и сега (при новия собственик :( )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    9

  • димон

    8

  • Цецо75

    7

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

според мен даунсайзинга не е лошо нещо. я вижте туинеър двигателите на Фиат. ами че за града са перфе. на тролейбусите и другите видове ел машини още им е твърде рано. няма смисъл да се сравнява Alfa MiTo TwinAir с Toyota Prius. нито цена нито продуктивност са същите. още повече за мен приуса е една твърде прехвалена кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз съм привърженик на големите и тромави двигатели от близкото (и не чак толкова) минало - на Мерца бях с 2,3л 136 коня - ама въртящият момент ми беше като да тегля цяло ТКЗС. И с този мотор имах 250к + километра без да му личи - като нов си работи и сега (при новия собственик :( )

 

чак пък цяло ТКЗС, посмали малко smile009

в различните модификации, този двигател е 170 + НМ въртящ момент, ВАГ изкарват 175 НМ от 1.2 бензин, но форда и той натам отива..много е различен обаче оборотния диапазон в който разполагаш с него, при мерца сигурно се случва след 4-5 000 оборота, при даунсайзинг турбо моторите от 1500-600. Да не говорим за разхода...

Да свалим розовите очила и оставим носталгията по двигателите от миналото...в миналото.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чак пък цяло ТКЗС, посмали малко smile009

в различните модификации, този двигател е 170 + НМ въртящ момент, ВАГ изкарват 175 НМ от 1.2 бензин, но форда и той натам отива..много е различен обаче оборотния диапазон в който разполагаш с него, при мерца сигурно се случва след 4-5 000 оборота, при даунсайзинг турбо моторите от 1500-600. Да не говорим за разхода...

Да свалим розовите очила и оставим носталгията по двигателите от миналото...в миналото.

s_flag

 

Бе баш тая самобръсначка от темата, ще развие максималния си момент при 1500 оборота га цъфнат налъмите. Това ще е някакво оборващо физиката чудо, ако с 1 кило обем, па макар и турбинирано, успеят да докарат толкова стръмна крива. Другия вариант е да го прави наистина, ама тогава ресурса на мотора ще е 100 000 и после в кофата.

 

В интерес на истината познавам много хора дето от 4ка редовак се качиха на ве 6так. Ама не познавам такива дето да са се върнали обратно :) Аз затова се пазя съвестно и не се качвам на повече от 4 - ри цилиндъра, че изкушението е страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е фордчето, макар да са се пооляли с рекламата. smile049

 

П.С. Но вчера като се качих на 20 годишния си V6 агрегат и обърнах едно кръгче- от паркинга на блока до охраняемия паркинг, за пореден път си повторих 'сбогом малолитражки' :mrgreen: smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tакива ще са новите коли - малолитражки конструирани от счетоводители .

Навярно вече в заводите за коли имат програми за нови модели с помощта на които БАЙ СЧЕТОВОДИТЕЛ задава формата на колата , разхода на гориво и екстрите. Програмата изплюва цената и ТОЙ започва да изтънява оттук и оттам - изолации, тънки стъкла , ПВЦ лагери и т.н. доде се получи тънката цена ... smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш си на представа колко е вярно!

 

Говорих си преди време с механичен инженер от Германия, който работеше по проекти на Даймлер. Та той ми обясняваше следното - едно време една кола се проектираше с години. Всичко ставаше на чертожна дъска. Всичко се мислеше, смяташе. Поради големия обем работа и многото неизвестни в уравненията, на всичко се слагаше голям процент запас от материал и здравина. Това е причината колите от преди 20 години да са толкова здрави - презапасяването и бавната разработка.

 

Днес всичко се прави с компютъра. Тъй като има множество симулационни програми, даващи възможност всичко да се изтисква до минимума (за да се смъкне цената) и няма никакво презапасяване. Отделно, че дизайна става ужасно бързо. Затова и днес пускаме нов модел всяка година, а колата се чупи на излизане от завода.

 

Та неговата теза беше - не че колите сега са много сложни. Погледнати през призмата на времето и ония са били много сложни, когато са разработвани. Ама трудния развоен процес ги е карал да се презапасяват във всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паживьом увидим. 3,5-4 литра разход от бензинов двигатели си е супер. Ще видим как се държи тая технология. 170НМ не са малко за бензинов двигател, особено като модерните 100 коньови двигатели са 120-130 НМ. Моя 1,8 (90 коня, 20 години) от Голф3 е 145 НМ. Ясно е че новите коли не са като ония отпреди 20 години. Те ако издържат по толкова, кой ще купува нови?

Ще си пишем тука след 20 години да видим колко от тия двигатели на Форд са още в употреба. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е неправилно да сравняваме даунсайзинг малолитражка било тя с турбо и ВР 6-ци...идеята на този двигател е да замени тромавите и лакоми атмосферни 1.4, 1.6 до 1.8...(имам 1.4 бензин 100 кс и 1.2 тси - разхода на тси е с 2 кила надолу а вървежа и кефа въпреки по малкото коне на турбинирания е несравним...)

Конкретно за форд - този двигател заменя атмосферния 1.6...а не мотора на РС или СТ, за какви 5-6-8 цилиндрови говорим въобще?

За въртящия момент - да максималния идва при 1500 оборота до 4000...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си знам едно старо правило - ако искаш бегачка - гониш конете, ако искаш катерачка - търси въртящия момент (нютонметри). При по-старите италянки беше Алфа - бегачка, Ланча - катерачка.

Така, че меренето на вървенето не се ограничава само до магистралата/пистата - там всички коли вървят някакво. По-интересно е на планински път напримерно - изкачване с много завои - където няма къде да подгониш конете. Там е определящ въртящия момент. Иначе казано - и конските сили и нютонметрите са важни - колата не върви само с едното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, разберете веднъж завинаги!

 

Въртящият момент е сила, той може да върши, но може и да не върши работа, и то различна в зависимост от преместването!

Зависи от това, дали тази сила извършва преместване/завъртане или не, и за колко време/обороти става това.

Една голяма сила приложена въху неподвижен обект не върши никаква работа.

 

Мощността характеризира работата извършена от силата при движение/въртене.

 

Двете величини са еднозначно свързани помежду си с формула P=T.w.(1/7124). P-мощност к.с., T-въртящ момент н.м., w-обороти в минута.

Може да се приеме, че въртящият момент е първична величина от по-нисък ред, а мощността производна от по висок ред.

Мощността дадена в целия диапазон обороти определя държанието на автомобила.

 

Въртящият момент при едни обороти води до една мощност, а при други до съвсем различна.

Същото може да се каже и за мощността - при едни обороти е предизвикана от някакъв въртящ момент, а при други от друг.

 

Напълно безсмислено е да се борави с тези величини без да имаме цялостната крива на едната величина (другата се построява без проблем от първата).

 

Дали голям въртящ момент ще катери лесно баири зависи от това при какви обороти се получава, защото ако е при високи трудно ще се достигат в началото.

 

Бегачка с много коне, които се получават само при високи обороти не става за бегачка!

 

Разберете, че и двата параметъра дадени само като числа без кривите не означават нищо!

 

И накрая нещо също много важно - въртящият момент го дават на вала, но той се променя от трансмисията.

На изходът на скоростната кутия той е по-голям в зависимост от скоростната предавка.

Мощността не се променя от скоростната кутия - колкото е на входа, толкове е и на изхода, независимо от предавката.

И в двата случая имаме някакви минимални загуби на практика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава защо на камионите всички гледат нютоните, а не конете? Гледам ТУК и ми се мотат някакви мижави 320 коня и още по-мижави 1800NM... Що така? И какво точно ще се случи с автомобил с толкова нютони?

 

Пък и като нютоните не вършат работа, що тях ги гледат като смятам съединители, скоростни кутии, диференциали, полуоски и сие? Дали пък те не се по-интересните? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава защо на камионите всички гледат нютоните, а не конете? Гледам ТУК и ми се мотат някакви мижави 320 коня и още по-мижави 1800NM... Що така? И какво точно ще се случи с автомобил с толкова нютони?

 

Пък и като нютоните не вършат работа, що тях ги гледат като смятам съединители, скоростни кутии, диференциали, полуоски и сие? Дали пък те не се по-интересните? :-k

 

Прибави и към това простичкия въпрос, защо мощността измерена на колелата (динотест) е по ниска от мощноста на вала на мотора (уж скоростите не я променяли). Всеки който се е качвал на динотест го е видял с очите си :)

 

От всичко написано отгоре - се съгласявам само с това, че мощността е производна на въртящия момент по оборотите.

 

Карол Шелби има прекрасна мисъл за целта - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Карол Шелби има прекрасна мисъл за целта - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания".

 

Тва не значи, че като го чуваме за 16-ти път е вярно. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи не знам защо реши, че се гледа само едното. Хората гледат и двете и то във връзка с кривите.

 

Цецо контра въпрос: Защо един и същ двигател има различна мощност по DIN и по SAE? А отговор към твоя - винаги има загуби, най-вече от съединителя.

 

Не разбирам защо се почват глупави дискусии? Мощността може да се разглежда като бързина, въртящия момент като тяга. Защо бензинките умират при изкачвания и натоварване, а дизелът не? Примерно при Фабия има 1.4 атмосферен 74 kW и същата мощност дизел турбиниран. По каталожни данни двете коли са равни, май бензинката беше с около десета от секундата по-бърза в дисциплината 0-100, но това е на равно. А да почне изкачване, бензиката ще смъква предавки за да бъдат с еднакаква скорост двете по време на изкачването. Защо? Нали са еднакакви конете? Въртящия момент при дизела е по-голям и той може да не смъква предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво , не си карал SDI или някоя стара печка без турбо ... е те тогава имаш някакъв въртящ момент , ама па връщаш предавки ... атмосферките винаги умират на баира ако не са в обороти smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да задам един въпрос: Кое върви повече - 100 коня бензин или 100 коня дизел?

 

Отговор: вървят равно, просто защото 100 коня са си 100 коня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-В основната формула за изчисляването на мощноста на 1 двигател се сьдьржат 2 основни ФАКТОРА:ВЪРТЯЩ МОМЕНТ И ОБОРОТИ.

Първо да ви обясна какво е точно ВЪРТЯЩ МОМЕНТ-Основно става въпрос за силата на налягането в цил. по площа на буталото/загубите няма да ги вклучвам че е още по сложно/Тази сила която действо посредством буталото,буталния болт и мотовилката върху мотовилковата шийка на коляновия вал е въртящият момент на дв-ла.Тоест е произведението на действащата сила върху периферията на 1 колело или лост /това е шийката на кол.вал/тангенциално приложена сила в килограми и разстоянието от приложната и точка до центъра на въртене или рамото на лоста в метри :!:

При буталните двигатели, :arrow: въртящия момент е зависим от силата действаща върху буталото,следователно от произведението на средното работно налягане /в цилиндъра на дизела е по-гол./и площа на буталото и радиуса на коляновия вал,който пък отговаря на половината ход на буталото.И понеже при бензина има повече обороти въпреки по-малкия си въртящ момент е ПО-МОЩЕН.ПАК КАЗВАМ-ГЛЕДАЙТЕ КОНСКИТЕ СИЛИ,НЕ въртящия момент.Въртящия момент зависи още и от хода на буталото/айде вие си отговорете по дългоходовите двигатели с какъв върт.момент са :?: /.А сумарно за 1 дв. зави си много и от броя на буталата,тъй като колкото повече на брой цилиндри има 1 двигател-толкова по голяма е действащата сила.

Ако въртящия момент е нещо важно за двигатела,то данъците щяха да се плащат за въртящи моменти а не за конски сили smile091 Той просто е участник /основен/в получаването на мощноста-АМА ТЯ ЗАВИСИ И ОТ ОБОРОТИТЕ

С нарастването на оборотите се увеличава и броя на работните тактове/и върт.моменти ;) /за определено време и съответно с това мощноста на двигателя

п.п.оборотите на камиона след като е 1800нм.колко са?за да е само 350 к.с.

И естествено ,че диференциал на камион 350 коня,е мноооого по голям и здрав от този на Кола с 350 коня.Това е защото силата на рамото от което се образува въртящия момент при камиона с мнооого големи бутала и ход е огромна в сравнение с автомобил.Кубатрата е най важното ! Колкото по-голям като кубатура е двигатела толкова по-добре.С тези нови прахосмукачки ,само ни заблуждават.Ако тези 125 коня се извадят от двигател дизел с кубатура 1.9 -просто няма да има база са сравнение като динамика.А че ще гори дизела по-малко е сигурно.Самия процес на изгаряне е важен.Сега не ми се обяснява това,щото е мн.дълго.Сравнете този форд с една фабия рс-1.9.И спрете този глупав спор.Няма икономичен бензинов двигател,както няма и неикономичен дизелов.С тези изрази сбогом дизел...да си гледат работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи камиона е с голям въртящ защото пълен и празен върви еднакво. При така поставен въпрос за 100коня бензин дизел отговора е бензина. Приемам чист дизел - помпа дюза/инжекция/. Бензин - помпа дюза/инжекция/ При наличие на турба в дизела постави и на бензина и си отговори.

 

ID A как сравняваш 1.4 атморсверка с турбодизел. По-добре сравни 1.8 бензин с 1.9 дизел по описания по-горе начин или 1.8Т с 1.9ТДИ. Много некорктно правите сравнения между турбини и атмосферки.

 

Въртящия момент позволява влачене примерно в баири на определени обороти, което не значи пъргавина и увеличаване на същите. Ако въртящия беще фактор, то старата октавия щеше да бега като луда спрямо едно МБ например :) Обикновенно въртящия се получава от мотор с малко бутало и голям ход докато конете от обратното. Перфектния мотор е ход по бутало. Конете са фактора за ускорение и изтегляне на колата напред. Дали ще мина на 4-та или на 3-та е все едно, но няма ли коне няма да ускоря. Както бе написано мощноста на мотора се запазва при всяка предавка и според избраната и конете се развърта.

 

леле колко съм писах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спора пак са обърна на бензин срещу дизел :lol:

КПД-то на дизела е по-добро, като от там идва по-ниския разход при поддържане на една и съща скорост с аналогов бензинов двигател. Бензиновата технология от своя страна позволява "изсмукването" на повече коне от една и съща кубатура, но това е за сметка на разхода. Въпроса е, доколко успешен може да бъде двигателя на форд. Аз мисля, че се прекалява с този дуансайзинг, дето го наложиха в последните години. Нещата стигнаха до там, да вграждат сешоари в колите, увлечени по разход, постигнат в лабораторни условия. Не мисля, че този 1.0 двигател ще има сериозен ресурс, както, и че ще дава кой знае каква радост при шофиране. Въобще, 3-цилиндровия двигател е доооста компромисен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ресурса още никой не може да каже (лично аз вярвам, че е тестван достатъчно преди да влезе в производство), колкото до радост от шофирането - със сигурност ще е много по-голяма от тази на фордовите 1.4 и 1.6 атмосферки, които ще замени. За останалите, които искат нещо повече има 1.6 екобууст, 2.0 екубууст и т.н...или ТДЦИ.

За компромиса на 3 цилиндровия двигател - само да вметна, че и БМВ работят по такъв...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A как сравняваш 1.4 атморсверка с турбодизел. По-добре сравни 1.8 бензин с 1.9 дизел по описания по-горе начин или 1.8Т с 1.9ТДИ. Много некорктно правите сравнения между турбини и атмосферки.

 

.

Ами ако искаш Внка,сравни 2 двигатела с еднаква мощност.Примерно 1.8т-150 коня и 1.9тди-150коня АRL-на голф 4 примерно и двата.Ами при много по нисък разход имаш много по добра еластичност и ускорение и удоволствие от шофирането.

Спора дизел бензин да не го отваряме пак.Аз предпочитам 500коня дизел,пред 500коня бензин smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A как сравняваш 1.4 атморсверка с турбодизел. По-добре сравни 1.8 бензин с 1.9 дизел по описания по-горе начин или 1.8Т с 1.9ТДИ. Много некорктно правите сравнения между турбини и атмосферки.

 

.

Ами ако искаш Внка,сравни 2 двигатела с еднаква мощност.Примерно 1.8т-150 коня и 1.9тди-150коня АRL-на голф 4 примерно и двата.Ами при много по нисък разход имаш много по добра еластичност и ускорение и удоволствие от шофирането.

Спора дизел бензин да не го отваряме пак.Аз предпочитам 500коня дизел,пред 500коня бензин smile001

 

Сами никой не спори за бензин-дизел. Говоря за равнопоставеност. Няма как да се сравнява атмосверен с турбина. Все едно да пишеш за 1.8Т и 1.9сди. Тоя 1.8Т е умрял. Беше преди години. Живот и здраве на есен, ако нямам много работа ще сравним еднакъв кубик smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да влизам в някакви безмислени спорове,но си спомням една статия в едно авто-списание(преди 3-4 години).

Беше с някакъв шеф на СААБ.Там той съветваше купувачите на нови автомобили "да не гледат конските сили, а да купуват въртящ момент",защото той бил много по-важен компонент при избора на автомобил и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната мощност е малко преди червената зона. Колко от вас карат там?

Максималния въртящ момент е около средата на работната зона на двигателя. И 90+% от времето се кара точно с такива обороти.

 

Т.е. за всекидневието е много по-важен въртящия момент от мощността. Но като решиш да се дърпаш значение има (почти) само мощността.

 

Аз съм до тук по темата. След година-две като понавъртят километри тия двигателчета пак ще пишем по темата smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.