Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Форд Бензин 1.0 - 125 к.с.


Recommended Posts

„С добър въртящ момент от най-ниски обороти, този високотехнологичен 3-цилиндров турбодвигател осигурява динамиката на малък турбодизел, но без шума и вибрациите...“

 

Ако случайно някой не е чул да прочете четивото :

 

Малкият, но мощен двигател е наречен „забележителен“

 

Новият 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford печели титлата „Международен двигател на 2012 година“

 

1.0-литровият EcoBoost двигател получи и отличието „Най-добър нов двигател“ и „Най-добър двигател под 1 литър“ на наградите на списанието за Световни технологии при двигателите

 

EcoBoost съчетава турбокомпресор, директно впръскване на горивото и променливи фази на газоразпределението на смукателните и изпускателните клапани, за да достави мощността на по-голям двигател и икономичността на малък агрегат

 

Новият Focus е първият автомобил, оборудван с 3-цилиндровия 1.0-литров EcoBoost двигател. Следват Ford C-MAX и B-MAX в Европа по-късно през годината

 

 

ЩУТГАРТ, Германия, 13 юни 2012 – Новият 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford Motor Company – представен тази година в Европа най-напред във Focus – бе провъзгласен днес за “Международен двигател на 2012 година.”

 

Малкият, високотехнологичен 3-цилиндров двигател отнесе още 2 награди – „Най-добър нов двигател“ и „Най-добър малък двигател под 1 литър“ – на наградите на списанието за Световни технологии при двигателите и на базата на гласовете на 76 журналисти от 35 страни по света.

 

Това е първият път, когато Ford печели приза „Международен двигател на годината“ в 13-годишната история на конкурса. По-важното е, че 1.0-литровият двигател получи най-високия резултат в историята на наградите.

 

„Поставихме летвата изключително високо, когато проектирахме този двигател,“ заяви Джо Бакай, Вицепрезидент по глобалните двигатели във Ford. „Искахме да осигурим втрещяваща икономичност, изненадваща мощност, безшумност и рафинираност – и всичко това от много малък, 3-цилиндров двигател. Екипът ни отговори на това изглеждащо почти невъзможно предизвикателство с наистина вълнуващи иновации. Резултатът е бензинов двигател, променящ играта по света.“

 

„Това е подобаваща победа за един наистина забележителен двигател,“ сподели Дийн Славнич, Председател на наградите „Международен двигател на годината“ и редактор на Световни технологии при двигателите.

 

Двигателят – толкова малък, че се побира на лист хартия А4 – е проектиран в техническия център на Ford в Дънтън, Великобритания и Меркених, Германия. Произвежда се в заводите на Ford в Крайова, Румъния и Кьолн, Германия.

 

1.0-литровият EcoBoost използва нискоинерционно турбо, за да осигури незабавна мощност при подаване на газ от ниски обороти и доставя висока мощност при обороти на турбината до 248 000.

 

Иновациите на 1.0-литровия EcoBoost включват още:

 

Изпускателният колектор, интегриран в главата на цилиндъра, понижава температурата на отработените газове, за да оптимизира съотношението гориво-въздух в по-широк диапазон на оборотите

 

Уникалният излят чугунен блок загрява двигателя по-бързо от конвенционален алуминиев блок, което намалява с 50% количеството на необходимата енергия за загряване и намалява разхода на гориво

 

Ангренажният ремък е потопен в масло за по-тихата и ефективна работа на двигателя

 

Балансиране конфигурацията на двигателя чрез нарочно „разбалансиране“ на маховика и балансиращата шайба, вместо добавяне на балансиращ вал, консумиращ енергия

 

1.0-литровият EcoBoost двигател дебютира тази година в Европа във Focus и ще се предлага също в C-MAX и B-MAX по-късно тази година. 1.0-литровият EcoBoost ще се предлага и за моделите на Ford в САЩ, Азия и Африка през следващата година.

 

Новият Focus с 1.0-литровия EcoBoost двигател, 100 к.с. е с най-добрия разход на гориво в класа от 4.8 л/100 км* и CO2 емисии от 109 г/км. Версията със 125 к.с. постига 5.0 л/100 км и CO2 емисии от 114 г/км.

 

През първия цял месец на продажби в Европа, над 4 700 клиенти са поръчали Focus с 1.0-литровия EcoBoost двигател, което възлиза на близо ¼ от всички поръчки на Focus в традиционните 19 европейски пазара на Ford.

 

Ford-Европа планира да утрои годишното производство на автомобили, оборудвани с ефективните бензинови EcoBoost двигатели от 141 000 през 2011 г. на приблизително 480 000 бройки до 2015 г. Компанията планира над 300 000 от тези автомобили да бъдат оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател.

 

„Международен двигател на годината“ се определя от жури от 76 автомобилни журналисти от 35 страни по света. Журито оценява пътното поведение, динамиката, икономичността, рафинираността и успешното внедряване на модерни технологии за двигателите. Високата оценка на съдиите осигури на 1.0-литровия EcoBoost 28% повече точки от най-близкия му конкурент и най-високия общ резултат на двигател в историята на състезанието.

 

„За 3-цилиндров двигател, задвижващ автомобил от класа на Ford Focus с такава лекота, доказва, че двигателят с вътрешно горене го чака много светло бъдеще,“ заяви Славнич от Световните технологии при двигателите. „Мощността, отзивчивостта и много добрата икономичност в реални условия са само върха на айсберга, когато става дума за този двигател и какво предлага днес на шофьорите. Добра работа, Ford!”

 

Другите съдии също похвалиха 1.0-литровия EcoBoost.

 

„Ако намаляването на работния обем е пътят пред нас, то в момента няма по-добър пример от този. Същата мощност като атмосферния 1.6-литров двигател, който заменя, но много по-пъргав при шофиране,” сподели английският журналист Джон Симистър.

 

„С добър въртящ момент от най-ниски обороти, този високотехнологичен 3-цилиндров турбодвигател осигурява динамиката на малък турбодизел, но без шума и вибрациите,“ каза Кристоф Конгрега от френското списание L’Automobile.

 

# # #

 

*Всички данни за разхода на гориво и СО2 емисиите в г/км са от официално одобрени тестове в съответствие с директива ЕС 93/116/ЕС. Данните за разхода на гориво се базират на Европейската Директива за икономия на гориво EU 80/1268/ЕЕС и може да се различават от резултатите за разхода на гориво в други райони на света.

http://www.auto-press.net

 

И малко картинки на играчката : http://www.automedia.bg/news/article_14726.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    9

  • димон

    8

  • Цецо75

    7

  • The Best Forman

    5

Най-много писали в темата

От човек, който е ходил на официалното представяне и тест на модела чух, че наистина е доста забележително моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния рекламиран боклук :D и тая писаница е от някой дето не е виждал отворен мотор 100% съм сигорен валове малове а4 лист хартия smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния рекламиран боклук :D и тая писаница е от някой дето не е виждал отворен мотор 100% съм сигорен валове малове а4 лист хартия smile045

 

Доколкото помня двигателя на VW 1.2HTP беше също преди години избран за двигател и новация на годината.... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фордовският мотор по-скоро трябва да се "мери" с TSI, а не с HTP . :) Не подценявайте форда, ей !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай да навърти 300 - 400 000 с български горива , ако може и малко на газ , па да го правят мотор на десетилетието , па и като гледам няколко концепции са събрани в една черупка (нищо ново под слънцето) smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам време да го чета цялото,но -измама пълна

дизел форевър

бензиновия двигател дали ще е голям или малък,за да постигне определена мощност,трябва да изгори определено количество гориво

от това че е малък -келепира и само на празен ход

нестава бензиновия дя работи с бедни смеси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам време да го чета цялото,но -измама пълна

дизел форевър

бензиновия двигател дали ще е голям или малък,за да постигне определена мощност,трябва да изгори определено количество гориво

от това че е малък -келепира и само на празен ход

нестава бензиновия дя работи с бедни смеси

 

Не сравнявай турбина с атмарсверка. Дизела ако няма турбина е умрял кон. Казвал съм и пак ще повторя. При сравнение на ТДИ трябва и бензина да е турбинка. Имам голямо съмнение едно ТДИ дали ще издържи при мен и затова карам само бензинки. За фордчето изглежда супер 125 кончета при 1000кубика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от това че е малък -келепира и само на празен ход

 

Ахъм. Икономичен ще е празен по - равно с 1 човек и 90 км/ч. Ако го настъпиш по магистрала с 4 човека ще яде бая, защото ще трябва да се кара във високи обороти. Тия коне дето се хвалят с тях вероятно са доста остър пик при 6000 и нагоре оборота.

 

Какъв може да е ресурса като пробег на такова едно творение... мога само да гадая. Турбината му като характеристика повече мяза на зъболекарска машинка :)

 

Според мен златната среда за съвременните бензинови коли е 1.6Т-1.8Т.

 

Едит: А това ме кефи много - уникалния излят чугунен блок на двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"СБОГОМ ДИЗЕЛ"!!! smile091 smile091 smile091

 

Нали, нали... Където викаш, че са казали, че е канцерогенен - smile091 Според мен, форд са направили някаква шашма тука... Заради новия двигател.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледам сериозно на това моторче. В Труд имаше тест и говорят за 3,3 литра извън града и 3,6 литра смесено. Аз и със дизела не мога да направя такъв резултат. Хората напоследък търсят икономични двигатели и Форда ще им го даде.

http://www.ford.bg/Cars/New_Focus/11

Ей го , явно не лъжат за А4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не може с дизелова кола да се случат такива показатели? Супърба го може

 

http://www.auto.cz/test-skoda-superb-gr ... litr-56332

 

Достигат до 3,8л/100км , 3,9 при постоянни 100км/ч при 2000оборота.

 

 

А имаше преди време и едно тестче на Фабия 2 Грийнлайн с 1,2 ТДИ двигател - докараха разхода до 2,2л. на 100км. и изминаха 2006 километра с един резервоар. Та, има още накъде да се желае от икономията на бензиновия двигател.

 

http://hqnewcar.com/skoda-fabia-12-tdi- ... full-load/

 

 

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей за т'ва навремето хората са го измислили, едно такова с кормило и две колела е /има и гуми на тях/, седалка, скорости, спирачки и педали има, но се преправя на електромоторче+педали и 20лв/месец за ток :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика при получаването на резултатите. Никой не кара всекидневно както те са карали този Суперб и Фабия. А не вярвам журналистите от Труд да са карали по-специално за постигане на рекорд.

И аз говорех за моята кола. Нормално е 4(3,6 най-добър резултат) литра извън града, в града 5,5-6 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледам сериозно на това моторче. В Труд имаше тест и говорят за 3,3 литра извън града и 3,6 литра смесено. Аз и със дизела не мога да направя такъв резултат. Хората напоследък търсят икономични двигатели и Форда ще им го даде.

http://www.ford.bg/Cars/New_Focus/11

Ей го , явно не лъжат за А4.

 

Това е според журналистическия тест драйв,

"регистрира среден разход на гориво от 4.8 л/100 км, а първенците в първия ден на състезанието постигнаха средно потребление от 4.2 литра на 100 км."

 

http://www.automedia.bg/news/article_16663.html

 

Но този разход от 4,8/100 е напълно постижим за 2,0 TDI мотор, веднъж реших да пробвам колко може да е икономична моята кола и стигна до 4,6/100 засечено на 400 километров пробег с дозареждане smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да го видя тоя двигател в действие. 1.4TFSI беше прехвален, а в момента проблемите следват един след друг smile049

 

Според мен бъдещето не е в downsizing-а, а в електричеството, т.е. хибриди. Пример - Opel Ampera, Toyota Prius и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали проблемите не са породени от калпави части? Имаше една реплика от армагедон преди излитането на сувалките, горе-долу - седим върху тонове гориво и всичко това построено от този дал най-ниска цена.

Електричество да, хибриди не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електричество да, хибриди не.

 

Абсолютно съгласен!

 

Хибрида е дървено желязо. Ако правителствата не ги субсидират (т.е. да натоварват даже пенсионерите да плащат за тарикатлъка на няколко човека), хибридите са толкова скъпи за покупка и подръжка, че е изключено да се наложат като технология.

 

Истината е в електромобилите, но това ще се случи след около 20 години. Ако оила обаче мине 150$ за варел... тоя процес бързичко ще се съкрати.

Затова наистина подобен даунсайзинг на ДВГ е меко казано рискован според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно несъгласен smile049 Хибрида във вида му на Opel Ampera е перфектен! Движението е само и единствено на електричество. Двигателя се използва като генератор когата се изтощят батериите. Имайки предид КПД-то на ел. машината и това, че ДВГ-то в такава комбинация работи в диапазона на най-високо КПД то разхода ще е повече от добър при запазване на относителна независимост, т.е. голям пробег без зареждане. Чистата електричка засега е утопия да мине 500км без зареждане на батериите. А и то не става толкова бързо. Варианта със замяна на бензиностанция е безумен. Купувам си нова кола и ми сменят батериите с такива на 5 годишна. Знаеш ли кога smile045

 

Айде че се отплеснахме в грешна посока. По темата - като попрочетох статията видях интересни решения. Примерно автоматичното затваряне на предната решетка с цел оптимизиране на челното съпротивление. Мисля, че тая екстра ще е доста полезна по магистралата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ангренажен ремък потопен в масло - с цел безшумност... smile035 ...съчетано с бензинов звук... :D = песен за ухото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама като двигателя е тих, няма ли другите шумове да изпъкват? smile004 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тих, тих .... колко да е тих?

 

Не случайно луксозните автомобили се правят с МНОГО цилиндри и ГОЛЯМА кубатура. За да се намалят вибрациите-шума както и да се свалят оборотите-шума. Тук всичко е точно с противоположната тенденция. Може да е тих на място... Но при 130км/ч ... едва ли.

 

Е то сравнено с Октавия 2 всичко е тихо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е според журналистическия тест драйв,

"регистрира среден разход на гориво от 4.8 л/100 км, а първенците в първия ден на състезанието постигнаха средно потребление от 4.2 литра на 100 км."

 

http://www.automedia.bg/news/article_16663.html

 

Но този разход от 4,8/100 е напълно постижим за 2,0 TDI мотор, веднъж реших да пробвам колко може да е икономична моята кола и стигна до 4,6/100 засечено на 400 километров пробег с дозареждане smile049

Според в-к Труд от 2 юни, те с много икономично каране са постигнали 3,6 литра на 100. Маршрута бил от салона на Мото Пфое на бул. Сливница до КПП Калотина , оттам обратно до паметника Александър Невски и от там до комплекса на вносителя. Когато са влизали в София разхода бил 3,3 , но с карането в града скочил до 3,6(след пълзенето на светофарите в пиковия час,когато хората си тръгвали от работа). Карали са 125 коня версията.

Така че, това е маршрута и това е резултата. Вие като софиянци ще прецените.

На мен ми е много странно че и двата варианта 100 и 125 коня ги дават със 170(200 при овърбуст) Nm.

http://www.ford.bg/files/priceslists/Ne ... st_NEW.pdf

Каква е тогава ползата от 125 коня като въртящият момент е еднакъв? 100 коня са със 5 скорости, а 125 със 6 скорости. И двата двигателя имат 170 Нм от 1400 до 4500 оборота, което е доста добре. Овърбуста(200 Нм) е на разположение само до 30 секунди(така пише в чуждите сайтове).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитът е доказал , че най-балансиран е осем цилиндровия двигател ... всичко останало е компромис , а тез три цилиндрови недоразумения просто не мога да ги разбера ... на финала като обърнем разхода в пари , пак ми е по-евтино със старата талига smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.