Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фабия 1 Седан. Багажника не се отваря, СПЕШНО !


sashom

Recommended Posts

Щом чуваш моторчето, нищо не са прецакали. Да не те е натиснал някой отзад и да е изкривено? Евентуално предишния собственик?

Пробвай да отваряш, като леко натискаш вратата на багажника надолу. Ако успееш да отвориш, пръси с WD40 в бравата на задната врата и я раздвижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    11

  • Ivo_Dinkov

    9

  • sashom

    7

  • fero_91

    5

Най-много писали в темата

Мерси за бързия отговор ID A,

 

Ами не нищо не е натиснато... до вчера се отваряше без проблем, вчера ми го направи за първи път това... днес ще видя какво ще правя smile021

Какво е това WD40?

Това ли?

 

images?q=tbn:ANd9GcSekjjmxoEc9etT47q2keMT9bd0jvgDsB_vrhRuz_pbHjQjEvNiBw

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с багажника е установен и решен :)

Проблема беше и ще продължава да бъде в този зъб на бравата:

bagaznik2.jpg

Той е износен от ползване в последствие механизма за отваряне не успява да го избута и багажника уж се отваря ама не съвсем.

Решението за сега докато изнамеря такъв зъб е:

натиснах малко надолу металния зъб от механизма, който натиска оранжевия на бравата.

Така успява да го натисне на място, където не е износен.

Ето този метален зъб имам предвид:

bagaznik1.jpg

 

А иначе веднага като едно послушно момче, отидох и си купих WD-40. Е поне ще си имам. Едва ли ще ми е излишен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам такъв цял механизъм, но е за модел без електрическа машинка- ако можеш да си прехвърлиш само палеца- ЛС.

 

578516_10150748514563616_231196750_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях на твоя хал и си мислех, че ми е изтрит зъба на бравата. Даже мислех да изправям металния палец. Пръсни с WD40 в оранжевата брава, раздвижи езичето в оранжевата брава до заключване и освобождаваш с зъба (то е по-скоро е палец) и пробвай. Запича ключалката и затова моторчето с металния палец не може да избута зъба на оранжевата ключалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A, благодаря за съветите ти!

 

Само да отбележа, че може да се каже, че удавих бравата с WD-40, но определено не съм я раздвижвал както ти казваш.

Ще направя и това, но определено след като премахнах капачето на долната част (към багажника) и след като затворих отново вратата установих, че при натискане на бутона за отключване -- металния палец натиска оранжевия точно в тази част, където се вижда изтритото и леко го подминава като отваря капака, но не нацяло.

Когато промених неговото положение (на металния) така че да натиска в здравата част пластмасовия -- резултата е: отварящ се багажник при всяко натискане.

Но както казах, ще направя и това, което ти казваш -- определено предполагам, че резултата ще е по-добър при добре смазан механизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравей колега ,

 

и аз имам абсолютно същият проблем с багажника.След като свалих капачето стигнах до същият извод , че палецът " е износен от ползване в последствие механизма за отваряне не успява да го избута и багажника уж се отваря ама не съвсем."

Намери ли някаво трайно решение на проблема или все още си на варианта а изкривяването на металната пластина?

Аз не посмях да я напъна , защото ми изглежда , че ще счупя нещо и от 2 дни си карам без да ползвам багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено проблема е в оранжевата брава. На колегата беше първия случай с разместена ключалка за който чувам. Ако има износено по ключалката, защо не разхлабите винтовете на ключалката и не я регулирате като положоние, така че винаги да контактуват лоста и палеца? Само внивайте да не разместите до положение, да не може да си затваряте багажниците.

 

@zaples2002, като си от София мини на следващата клубна среща, която трябва да е първата неделя на 2013 пред НИМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се износва палеца, адаш.

Металния палец е занитен и се 'разхлопва'.

Свали си кората около него и ще видиш как се клатушка, а трябва да се движи стегнато.

Отделно ако отваряш отвътре, а не от бутона на капака, зимата е малко тегаво.

 

Доста изучавах механизма като садихме на моята такъв с машинка за ел.отваряне.

Оранжевото палче леко се надира, но определено не се износва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, на колегата със сребристата Фабия, точно палеца на оранжевата ключалка беше износен, защото се размиваха с палеца на моторчето/жилото. При мен куката и моторчето не мърдат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно натоварването е различно за седан, комби и хечбег smile049

Аз купих от англичанка и там металния палец имаше страшен луфт- занитвахме го наново с някакъв спешъл нит, за да не се налага повторна интервенция, докато моя механизъм като го свалихме, нямаше никакъв луфт, но моята кола е на сравнително малко километри.

Факт е, че с перфектен механизъм докато не сложих дръжка за моторче, зимата псувах като каруцар, понеже от студа не можеше да се отвори достатъчно и се налагаше да дърпам по няколко пъти ръчката и натягане на жилото до край не промени нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Непременно ще посетя следващата среща.

Относно регулирането на ключалката , още утре мисля да опитам с риск да оплескам нещата още повече smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

първо моята е комби.има жило за отваряне до шофьорската седалка.

при мен проблема беше в моторчето.и аз пръсках с DW тук таме но не проработи. свалихго почистих го и го смазах с технически вазелин,и о чудо проработи.

според мен моторчето е на някакъв вид електро магнитр и сработва бавно.

като отворя и затворя няколко пъти забива и не ще особенно когато е с ключа за задната врата.

може да се раздвижи на място без сваляне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Колеги и аз имам проблем с Румстъра, тия дни го купих така с проблем, багажника не се отваря, има леко цъкане но няма никой, проверих и бушона, но и той е здрав, пробвах чрез палеца но нещо не става, тази дупка от вътрешната страна предполагам, че е за палеца нали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес най-накрая отворих багажника чрез палеца и разглобих всичко, микроключе на капака работи-понеже светва на таблото и копчето си цъка, но моторчето не реагира-чува се само цъкане в него-обилно го пръснах с WD-40 но ефект нулев, мисля, че трябва ново моторче, някакви алтернативи да ми препоръчате? иначе и задните врати имат проблем с микроключетата, бях ги пръснал с WD-40 езичетата, дали от него може и те да правят проблем :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам :doubleup:  Мигрирах от механично на електрическо отваряне и познавам частите до последното винтче :)

При ФауВе нещата изглеждат да са обърнати- отвътре отварянето активира моторчето на механизма, а отвън си е механична брава.

Препиши номера на моторчето и в моргата ако има Поло или Голф 4- сравнявай, ако са еднакви, значи нямаш ядове. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу схванах, но от тях как ще стане много не ми е ясно понеже при мен моторчето е с цял механизъм е езичето и палеца :blush:  ще видя в някои морги да видим какво ще стане..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето е на два винта и се сваля от механизма :tell_me:

Моя механизъм го купих от англичанка. Моторчето е бялото:

 

389950_10150479040428616_312930246_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Не искам да омаловажавам написаното по-горе, но:

1.Не ми се струва нормално да си купиш някакъв  прост на пръв поглед измервателен уред ( в случая  мултимер) и да го използваш при положение, че си пропуснал урока за ЗАКОНА НА ОМ. Това с прекъсването на предпазителя е най-малкия проблем. Ами ако това измерване беше на мрежата? Моля не си правете такива експерименти! Както отбеляза някой от предходните колеги, индиректно се е получила информация, че във веригата протича ТОК. И все пак простете за отклонението.

По въпроса: Вероятности за проблема има много. Необходимо е последователно и методично да се подходи и проблема ще се реши по-лесно.

И пак Ви моля! Не нарочвайте за повредени най-скъпите елементи: Комфорт модул (периферен компютър,който се грижи за нашия комфорт и сигурност), мотори разни и т.н.Започнете с простите неща.Предпазители кабели, куплунзи и датчици.Например е добре да знаете, че ако мироключето (датчик) за регистриране на отварянето на предна лява врата, посредством логиката на комфорт модула се изпълняват няколко неща.

1.Подава команда за стартиране на осветлението на купето. Да бе, ще каже някой, че това го има и на ЛАДА. Така е . Само че тук комфорт модула знае, че ти отваряш вратата след отключване.Предполага, че след като влизаш току що, може би имаш намерение да запалиш колата и за да е сигурно това палене, пуска бензиновата помпа до готовност на магистралата за горивото.

2.При напускане на автомобила, нали пак трябва да се стартира осветлението на купето.Дава се разрешение на комфорт модула и той разрешава и отваряне на багажника при докосване на бутона за отваряне на петата врата. Ако не са изпълнени тези условия, от съображения за сигурност (при грабеж) петата врата не се отваря. Усещам читателите, как сега си казват: Глупусти на таркалета.

Ами проверете го!!! 

Та всичките тези отклонения са, за да Ви покажа, че всичко е навързано и се изисква по прецизна диагностика. Разбира се понякога се нацелват нещата, ама то  и от тотото се печели.

Поздрави на всички пишещи. Никого не упреквам за нищо. Щом като пита, пише и чете той поне има желание да се научи. Без грешки не може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , мога да ти кажа моя опит какъв е с микро ключетата ... преди година моита Фабия ми скъса нервите - ту работи заключването от дистанционното , ту не ... четохме я с 3 компа и няма грешки , всички бушони здрави и на края се оказа , че патронника на контактния ключ има микро ключе , което ту отчита , че е изваден ключа от колата , ту не ... хванах го на късмет и в общи линий при тез нови умни автомобили понякога трбва да се хвърля на боб , да се играе тото и да се гледа в кристална топка :sorry:

Седана между другото има едно слабо място повече от хечбека и комбито - снопа на багажника се гъне доста около тъпите изхвърлящи панти .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не можах да си накарам комфорта да разбере, че вече имам 5- та врата. Съответно вързах едно биполярно реле на допълнителния сигнал на алармата. така:

 - при пусната аларма захранване към моторчето на 5-тата врата няма

 - при спряна аларма захранване към бравата има

 - при активиране на допълнителния канал от вграденото в сгъваемия ключ дистанционно, мога да си отварям багажника от ключа

 - липсва ми опцията над 40км/ч да се деактивира бравата на 5- тата врата, но пък мога да я компенсирам с много дразнещата екстра на алармата ми да се пуска централното над 30 км/ч (деактивирана на мига, но все пак я имам като опция :fiu: )

 

Комфорта е направен доста рестриктивно от към добавяне на екстри с цел да те накарат да си ги поръчаш при поръчването на колата- имах ядове с 5- тата врата/брава, с подгрева на седалките, с подгрева на огледалата и какво ли още не, но почти всичко го накарах с алтернативна реализация да работи по фабричния начин + малко екстри :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

моята е 2002 г модел фабия, не отваря багажника, мисля че е изцяло механична, ако подпра с нещо дръжката на която се дърпа отварянето приверно с дървена летва така че лостчето да е обтегнато тогава багажника се отваря, Писля си че проблема е в един бутон който е монтиран на основата на багажника който представлява пружина която натиска нагоре отварящия механизъм на капака /хечбег/ възможно е с времето тази пружина да се е отпуснала и да не може да повдига капака добре в следствие на което не се получава пълно отваряне и ключалката започва да заяжда ....какво мислите за това ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.