Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Фабия 1 Седан. Багажника не се отваря, СПЕШНО !


sashom

Recommended Posts

Здравейте,

 

Поредния проблем с микроключетата ( предполагам ) . Лошото е , че сега е багажника а колата е седан.

 

На всички останали врати ключетата работят , досега си играх да експериментирам. Лошото е ,че на багажника при натискане на бутончето - моторчето което трябва да го отвори не реагира. Явно се е скапало нейното ключе.

 

Моля дайте съвет как да отворя багажника, на море съм и багажника ми трябва :) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    11

  • sashom

    7

  • Ivo_Dinkov

    9

  • fero_91

    5

Най-много писали в темата

ами мога да предложа един временен вариант- вдигаш палците на задната седалка и тя пада и товариш оттам, първобитна работа но по-добро и бързо не се сещам-другия вариант е ключар :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери първо предпазителя му - номер 31 - 10А. След това сваляш облегалките на задните седалки, пропълзяваш в багажника, парчето пластмаса около ключалката се маха, натскаш лостчето отстрани на бравата и така отваряш. А като отвориш, пробвай малко WD40 в бравата да пръснеш, раздвижи заключващата част, даже на отворен капак го щракни и пробвай дали ти се задейства моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,

 

Отворих багажника чрез палчето отвътре. На отворена врата и ръчно заключена ( преместени палче ) отново не работи.

Имам в колата wd . Моля само за уточнение - да напръскам горната част която остава с вратата при отваряне нали ? Имам предвид там ли е моторчето ? Мерси за предпазителя сега ще проверя , ако е от него ще е чудесно имам резервни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В капака ти е микроключето. Моторчето ти е долу при куката, но то не прави проблеми. Пръскаш в капака, където ти е микроключето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напръсках много обилно .

 

Засега без ефект но може да има след малко ( надявам се ) .

 

Не е и в бушончето, пробвах с друго.

 

Сега остава да ми стигне wd то :) Има ли възможност да ме ориентираш къде в капака е разположено ключето. Имам предвид в коя посока да пръскам и от къде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като пръснеш в бравата, просто и раздвижи езичето. Аз така лекувам моята и слад няколоко заключвания и освобождаване от лостчето отстрани на бравата се оправя. За да пробваш дали работи бравата, при отворен капак щракваш езичето и натискаш дръжката. Ако се оправи, ще видиш на колата при куката едно лостче да се завърта и то ти натиска лостчето при затворен капак. Да не забравиш да освободиш езичето, преди да затвориш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа че от това дали микро ключетата работят не влияе на отварянето на самата брава.Те са един вид индикатор за отворена врата/за да светне плафона и да писне алармата/ .Виж стига ли ти ток до самата ключалка .и пробвай да подадеш ток дирекно с кабели на самата ключалка да видиш дали ще реагира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно? Ти колко Фабии/Октовии си виждал? Ключалката трябва да индикира затворено състояние, при натискане на бравата комфорт модула проверява тези сигнали плюс дали колата не е в движение или заключена и едва тогава дава импулс към моторчето за отваряне. След ФЛ няма жило за механично отваряне, всичко е ток и жица. При повреда на ключето след време май по дифолт е час спира да отчита този сигнал ако продължава да дава отворен контакт и тогава няма отваряне на задния капак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

Точно така е, наскоро изграждахме окабеляването на брава на багажника и адаша е прав както винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ако е от ключето и плофона трябва да свери постоянно,да му прекъсне кабела му да дава че е затворен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност при Фабиите всичко освен фаровете се управлява от компютър. Включително и плафоните. Просто конфорт модула получава информацията от микроключетата и я предоставя на всяка система която се интересува от това. Ако остане отворено след един час гаси плафона и повече няма да ги запали по този конакт, ако не получи промяна на състоянието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Днес станах с нагласата да сваля горната част от бравата ( която стои в капака ) за да имам по добра възможност да я почистя.

Забелязах обаче нещо което не бях видял досега. В момента в който бутнах палчето за да се отвори багажника светна плафона в багажника. Това ме наведе на доста неприятната мисъл ,че май причината не е в ключето а нещо се е скапало . Прав ли съм ? Огледах внимателно всички жички всички букси разкачих и презакачих, дори тези под задната седалка. Няма никъде видими следи от прекъсване на някое кабелче и всички е закачено.

Някакви някакви насочващи идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да претендирам че съм разбирач, но защо не бутнеш малко кабелите от купето към капака? Там има движение при всяко отваряне/затваряне и е възможно некое кабелче да е прекъснало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, остана ми малко време и се хванах да намеря проблема. По всичко личи , че без мултицет няма да се справя. Разглобих моторчето - изглежда наред . Свалих бравата , намерих микроключето но уви беше идеално чисто. Свалих и бутона за отваряне който също изглежда добре , копченцето си цъка. Всичко изброено е почистено както и всички клеми на щипките са напръскани с контактен спрей и прегледани да не се е скъсало нещо . Остават две възможности моторчето или някъде прекъсната жичка.

Някой има ли схема на кабелите по цветове ? Ще опитам да прозвъня кабелите още от задната седалка но нещо ми се струва, че се дублират цветовете. Не ги гледах много , но ако има схема кой за къде е ще е по- лесно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дръпни си ръководството на Хайнес, на английски е, от раздела за литература. Там ги има схемите, сеченията и цветовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Нямах мултицет. Вече имам :) и веднаха реших да опитам. Явно изобщо не съм наясно как да го ползвам и даде на късо като бушончето на веригата замина. Това което исках да проверя е дали стига ток до клемата на моторчето при натискане на бутона за отваряне. Разполагам с такъв мултицет

EM820C.jpg

черния накрайник е по средата а червения в 10A . Завъртях и врътката на позиция 10А като единия накрайник допрях за едното кабелче на клемата при моторчето а другия съответно за второто кабелче. При натискане на бутона за отваряне за момент мултицета показа цифри след което нули. Проверих бушончето и беше заминало но пък имам резервни. При натискане на бутона без да участва мултицета бушончето е ок.

 

В тази връзка моля за две мнения :

 

1 : как трябва да вържа мултицета за клемата така , че да не дава на късо при натискане на бутона за отваряне а просто да разбера , че по кабелите до моторчето стига ток ?

 

2 макар и грешен при опита излязоха за момент цифри, но моторчето не реагира. Но означава ли това , че веригата е изправна а самото моторче се е скапало ?

 

Темата стана малко дълга но съм се заинатил да доведа нещата до решение и покрай това и да понауча нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

 

При мерене на ток, мултицета има безкрайно малко съпротивление.Затова и не се връзва така както ти си го свързал.Така свързан можеш да измериш напрежението.

"Добрата новина" е, че щом е изгорял бушонът, то най-вероятно проблема е някъде след клемата (моторчето или нещо друго) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип така не се мери напрежение. Трябва да откачиш едната клема и мултицета да ти играе един вид мост. Но щом ти и гръмнал бушона ,значе имаш ток и няма нужфа фа мериш това. Виж дали копчето дава контакт/мери съпротивлението или дай на зумера ако имаш/при натискане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип така не се мери напрежение. Трябва да откачиш едната клема и мултицета да ти играе един вид мост.

Моля????? Баш така се мери напрежение! Ток се мери с моста!

 

sashom, като не си наясно какво правиш, я на 12V крушка си сложи два проводника и така мери до къде стига токът. Ще е по-безопастно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задната врата може да не се отваря и при проблем с комфорт модула. При мен така като си играха с колата в представителя(сервиза) на Шкода в Русе, и като си тръгнах петата врата не се отваряше вече. Като смених модула за 80 лева от морга и се оправи. Тия идиоти не знам какво направиха на моя , изгориха ли нещо, настройки ли разбутаха. Сега си имам един модул вкъщи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Проблема беше решен. Оказа се проблем с моторчето. След като пробвах каквото можах реших да отида до Еуратек София и да помоля за помощ. Всички кори бяха свалени моторчето също. За по - малко от 10 мин. Изкараха колата и ми потвърдиха , че моторчето не работи. Останах изненадан ( много приятно ) , че за тази диагностика не ми взеха никакви пари. От втората могра в която пробвах си взех моторче и то от Голф 4 . Ако на някой му се наложи да знае , че са абсолютно еднакви. Това на VW е с прибрано рамо на снимката.

027756752.jpg?r=1

Монтирах го и отново имам работеща брава :) .

Моторчето взех за 30 лв. и две бушончета които изгорих + 1.64 ( те са от ЕТ - едното е по 0.86 ст. ) .

 

Благодаря на всички за помощта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Здравейте, дали е възможно при поставянето на номер на колата да се повреди отварянето на багажника? Нали знаете поставят един "много специален нит" в КАТ... та успях един път да отворя багажника и повече не мога... дали е от студеното време или тея в КАТ ми прецакаха нещо... когато натисна бутона на багажника се чува звук на моторчето, но багажника не се отваря :( ... утре ще пробвам пак.

 

И още един въпрос пак за багажника -- вашите затварят ли се леко? Моя иска малко по-голямо засилване, за да се затвори както трябва -- установих, че не се затваря като хората при по-леко затваряне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.