Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Два проблема - шум и конденз


johnnie213

Recommended Posts

Здравейте, по едно и също време установих два проблема - става въпрос за Skoda Octavia 1 хечбег facelift 1.9 TDI 110 к.с. двигател ASV 2001 г.:

 

1. По-важният за мен и по-притеснителен е един много натрапчив шум, който се чува от предната част на автомобила. Шумът наподобява този издаван от вентилатор на процесора на компютър с разбит лагер. Когато колата работи на празен ход на място шумът не се чува, при форсиране на място пак не се чува. Чува се по време на движение, като честотата на звука се увеличава при увеличаване на скоростта на движение на колата. Ако изключа от скорост и я пусна по инерция няма промяна, при изключване на климатика също няма промяна. Единствено забелязах, че при намаляване на скоростта на движение, честотата на звука намалява (независимо дали е на скорост или е изключена от скорост). Другия интересен момент е, че шумът почти изчезва когато колата се движи в десен завой. При въртене на волана при спряла кола в двете посоки няма някакви особени шумове. С този проблем съм от около 700 км. Иначе колата си има мощност и динамика и си върви много добре. Разходът на гориво е както преди - между 4.6 и 5.1 според компютъра. Антифриз също не съм забелязал да губи седи си между min и max в разширителния съд. Масло съм сменил преди 3000 км. 5W40 Motul 8100 X-cess. Хидравличната течност не съм проверявал.

 

2. Другият проблем, който забелязах тази събота и неделя е следния: След каране няколко часа на пуснат климатик забелязах, че имам много голям конденз по обратната страна на стелките на шофьорското място и това зад шофьора - от другата страна е абсолютно сухо. Стелките от долната страна са гумени - от горната текстилни. Беше се увлажнило и самото покритие на пода на колата под стелките. В събота исуших стелките и пода и в неделя след около 2 часа каране на климатик реших да проверя какво става при едно спиране и пак същото.

 

Ще съм много благодарен за съвети или някой да сподели опит ако се е сблъсквал с тези проблеми. Ясно е, че за първия проблем трябва да я закарам при някой компетентен човек да види за какво става въпрос, но доста съм се наплашил от разни самозванци. (става въпрос за София). По принцип имам желание да посетя сервиза на Сами (ако той няма нищо против) за обстоен преглед и компетентното му мнение по някои въпроси, които ме интересуват. Но не знам дали при описания по-горе проблем ще стигна до Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-лагер на главината

2-запушена тръбичка за отичане на вътрешното тяло на климатика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, благодаря ти много за бързия отговор! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Средата на юли... при Самуил... Кабакум е близо, бирата е студена :)

 

Така както го описваш сега и ти си наясно, че е лагер. Време и е. Нямаш ядове да я закараш така до Варна, просто трябва да усилиш музиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с музиката е ясно. smile001 Обаче не решава проблема с конденза. smile001 Вчера докато се връщах от Казанлък намерих идеалното съчетание - Metallica - албум And Justice for All smile035 + спрян климатик + отворен шибидах и предни прозорци - пода изсъхна, шума изчезна .... smile048

 

Иначе офертата за юли е чудесна. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с черния албум, втора песен, волумето на мах.... к'вото и да става навън - няма да го чуеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои майстори вдигат първо едната гума във въздуха, после другата и на място увеличават скоростта. Така за по-сигурно се потвърждава точния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо с брат ти се повозихме в понеделник и според него също е лагер. Гледах в ЕТКА, че се продават комплект двата лагера за двете колела - сигурно е добре да се сменят едновременно и двата. Живот и здраве в началото на юли като стигна до Сами той ще прецени най-добре какво да се сменя. Дано не разбия главината. Като бъде отстранен проблема ще опиша каква е била причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай, споко, няма да разбиеш нищо.

 

Относно дали единия или двата - питай Краси, кога ги е сменял и ако е скоро - смени само проблемния. Иначе и двата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай, споко, няма да разбиеш нищо.

 

Относно дали единия или двата - питай Краси, кога ги е сменял и ако е скоро - смени само проблемния. Иначе и двата.

 

Не съм сменял лагери, ама сменяй единия ако не те бодат едни 60лв за хубав лагер повече... :) Къде пише че трябва двата да се сменят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сменял лагери, ама сменяй единия ако не те бодат едни 60лв за хубав лагер повече... :) Къде пише че трябва двата да се сменят?

 

Просто ми направи впечатление като разглеждах ЕТКА, че срещу номера на лагера пише - количество 2 - и реших, че оригинално се продават комплект двата лагера, което ме кара да си мисля, че е препоръчително да се сменят и двата едновременно.

 

здравейте колеги и аз имам същия проблем като 1вият и силно се надявам да е гума и джанта при тебе какво се оказа в краен случай ?

 

Колега на 02.07.2012 имам пътуване до Варна и ще я оставя на Сами. Предпочитам да не рискувам из разни непознати сервизи тук из София. После ще мога да напиша какво се е случило.

Иначе първото нещо, което направих и аз беше да проверя всичките болтове на четирите джанти дали са завити (макар, че бях 100 % сигурен, че не е от тях - все пак при Младен (masterOne) са ми сменяни гумите и там такива пропуски едва ли ще допуснат). После си направих разни експерименти с пускане по инерция, влизане в ляв и десен завой и установих както съм писал по-горе, че в десен завой шума изчезва, а честотата му се влияе от скоростта на въртене на гумите, не и от това дали колата е на скорост или не е. Започва да се чува някъде при движение с над 30 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес 08.07.2012 г. се прибрах от почивката на Албена. Лагерът е сменен и гадния шум вече го няма за което заслугата е на Сами. Описал съм подробно посещението на Окти в Гюнтер сервиз в темата за сервиза.

 

Когато се видяхме със Сами и му казах, че с този разбит лагер съм минал около 2000 км, той само се усмихна и каза "Това е Шкода - няма страшно". :) smile126 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както написах в темата за сервиза си мислех, че при същото каране както преди ремап-а разхода ще се вдигне, но май няма такова нещо - естествено ако човек реши да кара по-агресивно ще се вдигне, но на мен целта ми беше когато се наложи - например при изпреварване да имам необходимата мощност и динамика, а иначе да си карам спокойно и да спазвам ограниченията както винаги съм правел. Интересно ми е ако я пусна на темпомат по магистрала Тракия например на 130 км/ч какъв разход ще ми даде - преди ремап-а даваше около 5.1 - 5.2. Най-честият маршрут ми е София-Казанлък-София и си ползвам след прекрасния ремонт Подбалканския път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно - Шкода си е Шкода! Здрави са тия чехкини, за щастие! И някъде през есента ще пусна един албум - да видите по какви баири се катери Шкодчо..... Конструкторите му сигурно щяха да ме разстрелят, ако го бяха видяли това. Но вие ще си траете, ей! :D:D

Шкодчо стига навсякъде!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, четох доста за скърцанията и шумовете из форума, но искам да питам дали някой има представа от къде може да е моя проблем и дали си заслужава да ходя до Еуратек....?

колата е октавия 1.9 на около 30 хил. км, и от скоро се появи слабо скърцане "пукане", все едно има нещо разхлабено от към катализатора чуваше се отдолу, но снощи като прибирах колата в гаража и изключих двигателя чух това скърцане. като бутна леко колата /изгасен двигател/ и е на скорост го чувам от към скоростите, като изключа от скорост скърцането изчезва....

Дали е от някой тампон? не ми се вярва да е съединител или скорости... или знам ли?

Ще съм ви много благодарен за съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, четох доста за скърцанията и шумовете из форума, но искам да питам дали някой има представа от къде може да е моя проблем и дали си заслужава да ходя до Еуратек....?

колата е октавия 1.9 на около 30 хил. км, и от скоро се появи слабо скърцане "пукане", все едно има нещо разхлабено от към катализатора чуваше се отдолу, но снощи като прибирах колата в гаража и изключих двигателя чух това скърцане. като бутна леко колата /изгасен двигател/ и е на скорост го чувам от към скоростите, като изключа от скорост скърцането изчезва....

Дали е от някой тампон? не ми се вярва да е съединител или скорости... или знам ли?

Ще съм ви много благодарен за съвет.

На 30000 е гаранционна предполагам...Не виждам защо да не отидеш-в правото си си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, четох доста за скърцанията и шумовете из форума, но искам да питам дали някой има представа от къде може да е моя проблем и дали си заслужава да ходя до Еуратек....?

колата е октавия 1.9 на около 30 хил. км, и от скоро се появи слабо скърцане "пукане", все едно има нещо разхлабено от към катализатора чуваше се отдолу, но снощи като прибирах колата в гаража и изключих двигателя чух това скърцане. като бутна леко колата /изгасен двигател/ и е на скорост го чувам от към скоростите, като изключа от скорост скърцането изчезва....

Дали е от някой тампон? не ми се вярва да е съединител или скорости... или знам ли?

Ще съм ви много благодарен за съвет.

На 30000 е гаранционна предполагам...Не виждам защо да не отидеш-в правото си си.

 

колата е на 3 години, а гаранцията изтече на 2.... питам за съвет, тъй като не съм от най- доволните от сервиза на Еуратек макар да съм я обслужвал само там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile012

Хората са много доволни от bega4kata(от форума)сервиза му е във Варна.Една разходка и ще се постави диагнозата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе по другия проблем с конденза май ще се окаже, че всъщност се е получавал тъй като са ми се задръстили отворите за оттичане на вода под кората на предното стъкло в следствие на натрупан прахоляк и листа и е протекло от там по пода. Сега след като всичко е сухо няма никакъв конденз при работа на климатика по няколко часа. Направих си и един експеримент - с градински маркуч полях обилно предното стъкло и протече леко над педала за спирачката. Явно при обилните дъждове от там е влязла водата и при настъпване на жегите е започнало изпарение и конденз върху стелките. В събота или неделя мисля да разглобя корите и да разчистя основно каквото мога. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с градински маркуч полях обилно предното стъкло и протече леко над педала за спирачката.

След като изчистиш нещата които описа и ако продължава да протича при обливане на предното стъкло, то провери дали уплатненията са му ок. Не знам от къде минава жилото за предния капак, но може да провериш уплътненията на всички отвори от които излиза нещо (кабели/жила/тръби) от ламарината под стъклото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към lubomiriliev :

 

Kaто буташ напред-назад , при изгасен мотор и на скорост може да чуваш най-различни звуци. Първо мотора се мести напред-назад около тампоните си . Той клати генерацията от своя страна и т.н.

Второ - между мотора и колелата имаш съединител и скоростна кутия . В съединителя имаш пружини, в кутията има зъбни колела и луфтове. При лашкане обираш луфтове и свиваш пружини...

Така че е естествено да имаш скърцане и тракане при горното упражнение ... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.