Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чукане на клапаните ...


momcheto_s_favorita

Recommended Posts

Отново проблем ](*,) ](*,) ](*,)

Вчера си взимам колата от ремонт, със сменена гарнитура на главата и също така шлайф на главата. Човека каза, че била крива три десети, което е доста.. също така смених и маслото ( М 10Д ) До тук добре .. паля е след това и клапаните се разчукаха, при което се вбесих много, тъй като ремонта с всичко ми стъпи дебело. Наложи ми се на същия ден да мръдна до Велинград и до вечерта като се пребирах се разтропаха още повече.... :smt0344

Дайте съвети регулаж ли искат или нещо друго, да я спирам ли до като не се отвори да се направи и колко ще ми струва тази работа ?

 

ПС: МРАЗЯ ХОРА, КОИТО СЕ ПРАВЯТ НА МАЙСТОРИ И СЕРАТ В КОЛИТЕ ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно просто е улегнала гарнитурата на главата и сега трябва да се направи нова регулировка на клапаните.Купи си едни хлабиномерни пластини ако нямаш и действай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво представляват тези хлабиномерни пластини ? И какво да ги правя като ги взема, смисъл къде да ги сложа ? Ще извиняваш за тъпите въпроси, ама не съм много навътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези пластини служат за измерване и регулиране на топлинната хлабина на клапаните - 0,20 мм трябва да е на всички клапани. Щом задаваш този въпрос, обаче, едва ли е удачно сам да се захващаш с тази работа . Не че е сложно, но изиска прецизност и все пак някакъв опит. Ако затегнеш някой клапан прекалено, ще прегори , примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ще вида къде да е карам да е погледнат.. ама не знам къде все още, всеки те е*е как си иска...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да, по-добре иди при майстор, че има последователност, описана в книжките, която трябва да се спазва и лично мен ме отказа. А ако нямаш опит, няма да стане бързо. Ако не те влече, не си струва упражнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те. Със сигурност няма да се захващам аз. Каква е опасността и колко км пробег мога да измина до като намеря някой да е нагласи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом тракат, значи повечето са с голяма хлабина - не е толкова страшно, но все пак не е добре да се кара дълго по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият ми въпрос е защо М10Д ?

Вторият е колата първоначално нормално ли е работела и третия тракането увеличи ли се ?

Клапаните нови ли са и огледахте ли кобилиците ?

За маслото няма да коментирам , специално това според мен става само за разработване на нов мотор.

Ако колата първоначално е работела нормално и се е появил шума в движение възможно е да не са законтрени реглажните болтове.

Ако са подбити кобилиците реглаж на клапани няма правене (има чалъм , ама не винаги става) ... тъй , че направете нов реглаж на калапаните , като на всички обръщате внимание дали по луфтомера остава ясна деруга и дали в контактната повърхност има по-висока и по-ниска част и тогаз разполагате луфтомера и мерите в по-високата и законтряте добре всеки болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми нямах пари за по - хубаво масло, (знам, че не е причина да сложа такова) но попринцип всеки път смяната на масло слагам М 10Д ..

След като е сглоби " майстора " директно сменихме маслото, защото е влизало вода в цилиндрите преди смяната на гарнитурата.. като я запалих веднага започна да чука. Пътувах до Велинград (отиване и връщане 130км + 20-25км градско) забелязах навръщане че се увеличи чукането. Клапаните не са нови, а за кубилиците не мога да ти кажа, тъй като не съм информиран тоя дето е прави дали ги е гледал или дали изобщо е имал достъп до тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То реглажа на клапаните не е голяма философия ... трябва ти луфтомер (набор от магазина по левче) , ключе 10 за гайките на кпака и ключе 11 и отверка за клапаните , сваляш капачката на делкото , прекарваш на първи цилиндър и караш по ред 1-3-4-2 ... тоз майстор ако е правил клапаните с широките пластини за Жигула и са подбити кобилиците е ясно защо са се разтракали .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахах евала ти правя :mrgreen: каза ми, че е на Жигула е правил, но не поема риска да се заеме с Шкодата.. как позна само smile091

Иначе може да не е голяма философия, ама щом не му се бара на тоя " разбирач " там, значи смятай колко разбира ..

 

А и друго .. след ремонта забелязах, че отново ми хвърля течността през капачката на казанчето. Тоя мундар ме съмнява, че нищо не е направил. Ще сменя капачката ако направи същия еб@н номер ще му е закарам да е прай без да му дам една стотинка... писна ми от некадърници

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не на всички клапани хлабината е еднаква [-X що се отнася до маслото м10 д нее толкова лошо масло.Много хора познавам да карат с м10 д.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не на всички клапани хлабината е еднаква [-X що се отнася до маслото м10 д нее толкова лошо масло.Много хора познавам да карат с м10 д.

 

Мотора на Фаворита хлабината е еднакава и при пълнителните и при изпускателните клапани - 0,20мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Кво са корате бре,аз на моята фелка с ножче за ампули(течен аналгин) съм и правил реглажа,хихи.Това не е трудно.Зор видях със законтрящите болтове,де'а .....това едина'асе не става с гаечно или камък от гедоре.Някакво тръбно си требе,че иначе ще споменеш всички роднини на производителя smile049 .ЗанимаФка си е за половин час.

 

Убаво си шлайфал главата(малииии моята я смъкнаха близо милиметър - сериозна язва имаше),ма не беше свалял клапаните,нали ...барабар с тях я даде за шлайф smile096 ....а ако ги беше свалил,моеше да го накараш и да ги джъснат и тях ....пък ся ...швепс - жълт smile045 .Ем така е,учим се ....и аз така се минах и вече знам,ама кога ли пак ще ми се наложи,че да имам вече опита smile027

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом този "майстор" не може да направи реглаж на клапани - процедура, която не е нищо особено като сложност, недей повече да се занимаваш с него.Самият аз , както и много други колеги, съм я правил многократно.

Или потърси друг майстор, добър, или провери хлабината сам - не е толкова сложно. Ако се окаже че хлабината е добре, а тракането продължава - тогава вече търси други причини, като например износване на целия механизъм. Успех.

От София съм - отговарям ти тук, защото на личните съобщения ми пише , че са ти изключени. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е каква е разликата дали ще е с тях или без тях ?

 

Ако ще е мърлява работа - няма разлика.

При шлайфа все пак се отнема материал,стружки,и при неразглобена изцяло глава попадат къде ли не.Колкото и да я измиваш после,все си остава малка част ....а това не е добре(е не е фатално,но не е приятно да се знае)

При самия шлайф,къде от вибрациите,къде от бутване по невнимание,клапаните може да се разбутат ....насъбрания нагар(а такъв има) може да се отчупи парченце и да се закеркенечи на ....ибендерли smile091 и да не му позволява да се затваря напълно.Това важи и за стружките.

Пък и едни обслужени клапани са по-добре от необслужени ....а така или иначе главата е била свалена ипочти разглобена,що да не бъдат обслужени.Естествено,пипкава работа си е и за тази процедура ще ти вземат още парички,но пък занапред ще знаеш,че с клапаните всичко ти е наред и ще ги изключваш като причина .....а не като сега да се чудиш и маеш.Но както ти казах и аз съм правил тая грешка(можех да направя процедурата,но беше някъв адски студ и ми беше писнало) и вече знам,дано не ми налага да се цапотя де.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой колега от Пловдив, който е по в час с тия неща да се разберем да мръдна един ден да е погледне, пък ще черпя естествено smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудна работа сме Пловдивчани, по моя проблем никой от Пловдив не взе отношение, чак от Оряховица се опитаха да помогнат smile012 Успех.

 

Няма ли някой колега от Пловдив, който е по в час с тия неща да се разберем да мръдна един ден да е погледне, пък ще черпя естествено smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам въпрос.След въпросния ремонт много бързо започна да ми вдига температурата и да загрява, мисля, че не е характерно след като има достатъчно антифриз .. от какво друго може да е ?

Днес почнах да катера по едни завои на балкански път, карах я само на 3та и 4та (през повечето време на 3та) в обороти (2500-3000) и гледам че загрява, а това не е нормално за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.