Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Наложитело ли е?


Spartan

Recommended Posts

При моята Шкода 120 - 5 скорости има от доста време виене на празен ход при отпуснат съединител.При натиснат такъв - изчезва,а при движение на скорост го няма въобще.Наясно съм че това е лагерът на съединителя.При последната собственоръчна настройка на хлабината от винта на работното хидравлично цилиндърче се постарах да накапя малко масло върху лагера - знам,знам че е коапсулован,но за извесно време виенето спря така че не ме дъвчете!Сега пак започна,но не е силно.Имам купен такъв лагер за съответната модификация съединител,но самият съединител още не е износен съвсем.За смяната на лагера искат същите пари както за смяна на съединител-доста са,нали?Дали има някаква непосредствена опасност от авария и да се прежаля ли да сменям лагера,а с него и несъвсем износени феродов и претискателен диск?Благодаря за доброжелателни съвети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята Шкода 120 - 5 скорости има от доста време виене на празен ход при отпуснат съединител.При натиснат такъв - изчезва,а при движение на скорост го няма въобще.Наясно съм че това е лагерът на съединителя....

[-X

 

При отпуснат съединител лагера не се върти. Лагер на първичния вал на скоростите се обажда.

Карай и не му мисли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята Шкода 120 - 5 скорости има от доста време виене на празен ход при отпуснат съединител.При натиснат такъв - изчезва,а при движение на скорост го няма въобще.Наясно съм че това е лагерът на съединителя....

[-X

 

При отпуснат съединител лагера не се върти. Лагер на първичния вал на скоростите се обажда.

Карай и не му мисли

 

Лагера се върти постоянно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагера се върти постоянно !

Доообре! Лагера се върти постоянно, когато привода на съединителя не е регулиран правилно и няма свободен ход на вилката. А това не е правилно. Т.е. лагера е опрял в диафрагмата на притискателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В 99% от случаите е така.

Кое е така? Неправилното регулиране ли? Нали тук говорим за вярните и правилни неща. Не те разбирам.

И защо ме репликираш след като съм прав? И то без обяснения от твоя страна. Ми ако си бях замълчал щеше да подведеш хората, вкл. и автора на темата. Нека си направи една гимнастика човека! Да свали двигателя, да смени аксиалния лагер, лошо няма. Но гарантирам, че виенето няма да изчезне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом виенето е спряло, след като е смазан изключвателния лагер на съединителя, значи шума е идвал от него. При мен също е така, но шума е все още слаб.

Лагера не бива да се върти при отпуснат съединител. Трябва да има необходимата хлабина. И разбира се, както сам на себе си го напомням, не дръж съединителя продължително време натиснат, защото много бързо се загрява лагера, а така и смазката му изчезва по-бързо.

Ако съединителя е на над 50-60000 км мисля, че е добре да смениш и него и лагера. Така или иначе ще се сваля двигателя.

За сериозна авария не вярвам много, но ако решиш да караш още така и да се доизноси съединителя, от време на време мажи лагера, но по малко, за да не попадне излишното масло в/у феродовия диск.

Капсулованите лагери са направени да ги сменяш по-скоро от старите с кече, защото заводската им смазка заминава бързо, а омасляването е кратковременно решение.

Затова, ако шума се усили сменяй и лагер и съединител! Но не забравяй преди да монтираш лагера да го провериш за луфтове. Защото вече е пълно и с "оригинални" ментета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом виенето е спряло, след като е смазан изключвателния лагер на съединителя, значи шума е идвал от него. При мен също е така, но шума е все още слаб....

Кое е така при тебе бе Борка? Нали твоя лагер не се върти. Изрично си го споменал по долу.

Нали при натискане на педала се завърта лагера и ако е тръгнал тогава най-ясно се чува.

А тук нещата са точно обратно! Айде, че неам нерви повече smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Жоре, и при мен се получи така.

По принцип чувам първичния вал при отпуснат съединител, но доста слабо. Но виенето, което ме накара да ровя отзад, се оказа, че е от лагера, който се въртеше постоянно. Смазах го, регулирах хлабината и сега няма такъв шум.

При моята Шкода 120 - 5 скорости има от доста време виене на празен ход при отпуснат съединител.При натиснат такъв - изчезва,а при движение на скорост го няма въобще.Наясно съм че това е лагерът на съединителя.При последната собственоръчна настройка на хлабината от винта на работното хидравлично цилиндърче се постарах да накапя малко масло върху лагера - знам,знам че е коапсулован,но за извесно време виенето спря така че не ме дъвчете!Сега пак започна,но не е силно.

На мен ми е интересно как виенето е изчезнало след смазването на лагера.

Аз за луфтовете в лагера си мисля, че някак си се обират, когато е силно притиснат към диафрагмата на притискателния диск. Поне аз така си го представям, но нека някой с повече знания да каже какво се е получило, че е спряло да вие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма такова нещо като "99% от случайте се върти постоянно" има направен като хората и направен за пари. Жоро тук е прав, и за кутийте 5тички това е нормално. Те са си боклуци. Карай така и на смяната на съед. Набии 4ка кутия.

 

Отделно следва да отбележа че лагерите за 4ка, металните, също са боклук и следва да се заменят с пластмасовото валео за 5ца, заедно с вилката, веднага щом човек ги види.

 

това което ти борко си удебелил в мнението на спартан реално не се е случило, ако преди регулирането на тоя лагер, той е бил правилно монтиран и не е опирал в диафрагмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю "БОРКОРН" не става дума за луфта на лагера а за елементарната регулировка 4-5 мм луфт/свободен ход/ на буталото на работното цилиндърче преди да започне да притиска палеца който задейства диска.Нали така е писано в книжката-само това се осмелявам да регулирам-отттам се регулира и свободния ход на педала на съединителя.Но след отчаяните ви спорове така и не разбрах има ли нещо фатално опасно ако виенето не е силно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си регулирал хлабината и лагера не се върти постоянно - няма страшно! Опасност от авария едва ли ще настъпи. Аз поне не знам на някой да му се е случвало такова нещо. Виж, ако лагера се върти постоянно, продължително, има голям луфт в него и шума се усилва...и недай си боже лагера се разпадне, вътре сигурно ще е като в машината от тотото. smile048

 

Покарай така известно време, и ако шума се усилва, сменяй и лагер и съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... елементарната регулировка 4-5 мм луфт/свободен ход/ на буталото на работното цилиндърче преди да започне да притиска палеца който задейства диска.......

Точно така! Този палец е вилката, която мести лагера.

.... и Никъде не виждам спор, още по-малко отчаян. Поне от моя страна.

Явно трябва да си говорим на патагонски език, аз не го разбирам. Прави каквото сметнеш за добре.

 

п.п. Само да добавя що толкова държа това да се разбере: Ако липсва този луфт, лагера опира и се върти постоянно, а това води до скапването му за нула време. Равносилно пагубно за лагера и съединителя е стоенето по светофари и задръствания с натиснат педал. Някои имат и вредния навик да си подпират левия крак на педала, тежестта на самия крак е достатъчна за да се обере неусетно този луфт и лагера пак да опре, така че левия крак на всякъде другаде, но не и на съединителя. Та такива ми ти работи.

За това има хора, които сменят аксиален лагер на 30 000км. и други, на който и след 130 000км. лагера е в кондиция. Използвайте съединителя само при тръгване и превключване на предавките, т.е. по предназначение и той ще ви се отблагодари с дългогодишна и безпроблемна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега карай си така, единствено шумът е дразнещ. Около пет години карахме и ситроен, там лагерът виеше непоносимо, но така си и остана без смяна. Само ако не си регулирал вилката го направи. Остави 4-5 мм разтояние и при смяна на съединител го сменяй. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите,явно ще карам на риск докато се износи още съединителя и тогава ще сменям всичко.Лек ден,колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.