Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Обслужване на 90 000 км - съвет!


NMink

Recommended Posts

Здравейте,

 

Колата ми наближава 90-те хиляди и започвам да се замислям за обсужването. Като оставим регулярната смяна на масло и филтри, интересувам се какво ви е мнението относно необходимостта от смяна на ремъци и свързаните с това консумативи (обтегачи, водна помпа и т.н.). И веднага казвам защо питам - говорих по телефона с ЕТ, те казаха: "Да, на 90к сменяме ремък и ако се наложи и водна помпа." Двигателят е 1.9TDI ALH - започнах да звъня и на други места да питам за цени и навсякъде ми казват, че за да ми дадат гаранция за частите, трябва и водната помпа да се смени, а нейните цени варират от 80 до 300 лв. Отивам миналата седмица до ЕТ по друга причина и решавам да си поговоря директно с приемчиците, където един от тях ми изкара от системата им, че на този двигател според чехите, ремъци се сменят на 150 000!!! Това вече тотално ме обърка..., а приемчикът ехидно се подхилкваше и ми каза, че си било мое решение какво и кога да сменям, въпреки написаното от чехите в системата им... В същото време, пистовият ремък от известно време си цвили при студен старт първите няколко минути.

 

Съвет? Надежден доставчик на части и качествен майстор в София?

 

Мерси предварително! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този двигател смених ангренаж на 90к (според книжката). Помпата само я провериха и казаха, че е ОК и решх да карам до 150к с тази и тогава да сменя всичко с ново. Сега съм на почти 140к, т.е. скоро ще сменям.

 

Относно пистовия - ами той се сменя точно като почне да подсвирва или като се види, че е почнал да заминава. Той е евтин и смяната не е скъпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този двигател смених ангренаж на 90к (според книжката). Помпата само я провериха и казаха, че е ОК и решх да карам до 150к с тази и тогава да сменя всичко с ново. ...........

И при мен е същото. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих сменил само ремъка (задължително), а помпата бих свалил и проверил на ръка и уше. На следващия ремък бих сменил и помпата. Ама това са лични мнения, нали се сещаш, ако се строши мотора, контрата е в теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз мислех да направя същото, но в ЕТ малко ме шашнаха с тия 150к за първи ремък. Добре, а какви са рисковете за двигателя, ако се прецака помпата?

 

Мерси за мненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Добре, а какви са рисковете за двигателя, ако се прецака помпата? Мерси за мненията!

ами сериозни са рисковете - най-малкото ще позагрее двигателя, а ако блокира помпата, веселбата ще е още по-голяма.

п.п. моята помпа дефектира (протече) на около 3-4 хиляди км. smile035 смениха я гаранционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и онази чудна ролка на динамото при дизеляците ако блокира не е здравословно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с водната помпа на този двигател е че тя се явява и обтегач. Ако блокира помпата ремъка прескача и ... всичко в двигателя става на салата :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така ли беше верно? Аз го разглобявах преди две години, ама що ме гложди мисълта, че помпата е твърдо вързана.... не беше ли това обтегача:

 

http://pics.tdiclub.com/data/4569/R0010543.JPG

 

Помпата мисля, че беше неподвижна спрямо блока:

 

http://www.myturbodiesel.com/images/a4/ ... rpump3.jpg

 

Ама може и да бягат спомените нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва собственика да преценява кое да сменя и кое ще "изкара" ???

 

Аз лично сменям всичко, като получавам гаранция на частите и труда и карам спокоен!

Има сервизи които НЕ правят обслужване ако не се смени всичко, за да си спестят главоболията после! Така те носят отговорност за всичко!

Евтиното да не излезне скъпо накрая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е мастере. Ама въпроса е, че като цяло ресурса на помпата не е 90к. То затова и в ЕТ не я сменят с ремъка. Така, че в случая по-скоро говорим за презастраховка от страна на майсторите. Аз затова му казах на колегата - да не търси мнения, а да си реши сам, щото като му изтреска мотора, тук освен едно "съжалявам", друго няма да получи :)

 

А лично според мен по-големия проблем е, че афтърмаркет помпата (било то и купена от ЕТ) няма нищо общо със заводски монтираната като ресурс. Сам знаеш как стоят нещата.

 

Ей скоро обслужвахме на братото Аудито. Е сваляме малката паразитна ролка - е тя като нова мама и стара - една мазна, тежка, няма да ручи няма луфтове. Вадим новата от кутията - INA (уж истинска, през доверен човек), ми тя една такава... абе не ми вдъхва доверие на пипане. Братото вика - кво се пулиш, с всичко е така...и двете са INA, ама едната е правена за вграждане на линията на Audi, а другата е за сервизни нужди в третия свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те мъдрите хора са казали: прави каквото трябва пък да става каквото ще ;)

 

Това, че ти си технически грамотен човек ти помага в такива моменти, но много хора не знаят как стоят нещата и четат форумите! Аз също имам само обща представа за нещата и не искам да разбирам от всичко, просто отивам в добър сервиз и се доверявам на човека срещу мен, както много хора се доверяват на мен и съм ги спечелил с честност и коректност!

 

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е мастере - някой сме си инат магарета и учим нещата по-трудния начин, ама това не е препоръчителния начин на действие smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва собственика да преценява кое да сменя и кое ще "изкара" ???

:smt017

на 90 000 се сменят ролки иремъци при вп37

в.помпа също,но не е обтегач

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.