Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Съвет при смяна на акумулатор?!


Recommended Posts

Здравейте,

 

предстои ми смяна на акумулатор. Разбрах, че има някои особености при смяната му, като например ключа за колата не трябва да в на таблото. Четох и в упътването, трябва да се внимава да не изгори електрониката. Цитирам:

• You must only disconnect the battery if the ignition is switched on,

otherwise the electrical system (electronic components) of the vehicle

may be damaged. When disconnecting the battery from the electrical

system of the vehicle, first disconnect the negative terminal (-) of the

battery. Then disconnect the positive terminal (+).

 

Не можах да разбера дали колата трябва да е на контакт или не? Някой с предложения? Колата е Октавиа 2.0 ФСИ 2007 г.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, вчера смених и аз моя акумулатор. След 5 години служба просто умря. Сменянето е точно както казва колегата, не забравяй и онази планка която държи акумулатора, трябва ти ключ 13.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е наясно с реда на разкачане на полюсите. Въпросът му се отнася за това дали колата да е на контакт или не. Според цитата, който е дал - да. Според моята книжка - не. Което според мен е вярното.

... Цитирам:

• You must only disconnect the battery if the ignition is switched on,

otherwise the electrical system (electronic components) of the vehicle

may be damaged. When disconnecting the battery from the electrical

system of the vehicle, first disconnect the negative terminal (-) of the

battery. Then disconnect the positive terminal (+).

 

Не можах да разбера дали колата трябва да е на контакт или не? Някой с предложения? Колата е Октавиа 2.0 ФСИ 2007 г.

...

ето и цитат от моята книжка:

"You must only disconnect the battery if the ignition is switched off,

otherwise the electrical system (electronic components) of the vehicle

may be damaged. When disconnecting the battery from the electrical

system of the vehicle, first disconnect the negative terminal (-) of the

battery. Then disconnect the positive terminal (+)"

 

:?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но имам чувството, че не мислите с главите си! Честно!

smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но имам чувството, че не мислите с главите си! Честно!

smile012

 

smile091 smile091 smile091 Не разбирам защо имаш такова чувство, Велко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но имам чувството, че не мислите с главите си! Честно!

smile012

smile091 Велко и аз съм на твоето мнение. Колеги,правете каквото искате,само НЕ му давайте съвет на колегата да сменя акумулатора на запалена кола smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но имам чувството, че не мислите с главите си! Честно!

smile012

smile091 Велко и аз съм на твоето мнение. Колеги,правете каквото искате,само НЕ му давайте съвет на колегата да сменя акумулатора на запалена кола smile091

На някой може да му е смешно, но работата е сериозна. Не всеки е длъжен да знае всичко. Затова и колегата е задал въпрос. Между другото, ако не беше мислил, нямаше да пита, а щеше да следва грешните съвети в книжката си.

 

ПП. Никъде горе няма съвет за смяна при запален двигател (не кола!)

ППП. Смяна на акумулатор може да се прави при запален двигател, но не и при този автомобил (правил съм го :D )

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По сервизно ръководство пише, че контактния ключ трябва да е на контакт и тогава да се закачи акумулатора. Навярно е свързано нещо с ресетването на компютъра, но лично аз никога не съм спазвал тази подробност и не съм имал проблеми. Като се запали с новия акумулатор ще светне оранжев волан на таблото, който в последствие си гасне . Единствено трябва да се адаптират ел. стъклата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но имам чувството, че не мислите с главите си! Честно!

smile012

 

Що бе? То аз книжката на колата, никога не съм я отварял, ама ей на - написали са му, да го прави на контакт. Тя книжката е написана за хора дето я четат и изпълняват (не за мен и теб). Колата е ново поколение, вероятно е вързано с компютъра и някаква система за детекция на откачане и закачане на акумулатора (вероятно пази данни някакви или се рисетва по особен начин). Ако колата не е на контакт в момента на откачването, компютъра няма захранване и ще изпусне събитието. Вероятно е нещо такова, гадая...

 

Във всеки случай аз бих теглил майната на книжката и бих го направил по стария начин - вадя ключа, откачам едната (която ми скимне) клема на акумулатора и го вадя. Но аз не съм обект за подражание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такива филми, като история на спрял ток при бордовия компютър ;)

 

"

You must only disconnect the battery if the ignition is switched off, otherwise the

electrical system (electronic components) of the vehicle may be damaged. When

disconnecting the battery from the electrical system of the vehicle, first disconnect the

negative terminal (-) of the battery. Then disconnect the positive terminal (+).

 

o When reconnecting the battery, first connect the positive terminal (+) and only

then the negative terminal (-) of the battery. You must on no account connect the

cables wrongly - risk of a cable fire.

"

 

В моята книжка пише същото (набор 2010 година). Вади се ключ и т.н., както си се е правело винаги - всичко да е изключено и спираш тока. То обратното е все едно да спреш тока вкъщи, когато включиш всички ел. уреди... Няма такова нещо, като да спреш тока на компютър и той да запомни, че в този момент му спира тока. В последствие, когато му дойде захранване пак, тогава ще се усети, че е спирало или е бил изключван за нещо, защото няма други фактори при които бордовият компютър да му спира тока :) Ако му спира тока често ще набие грешки, че има проблем нещо със захранването, за да предотврати по-сериозни последици.

 

 

Аз като съм спирал тока е било главно заради алармата (2 пъти за 2 години). Спирал съм го така - гася мотора, ключа в джоба, вадя само минуса и чакам 10-тина минути, за да е сигурно, че повечето кондензатори ще се разредят и пак закачам. След това отивам и давам контакт, светят няколко ламБи, обучавам си ел. стъклата, защото се налага заради двойният контакт (т.е. да се вдигат/свалят сами) - свалят се до долу (1 по 1 или всичко заедно, никакво значение няма), бутончетата се задържат 3 секунди, след това се вдигат догоре на второто положение на ключето и пак се държат 3 секунди така. Готово - пак се вдигат и свалят автоматично, когато се цъкне бутончето докрай. Нищо друго не се налага. Просто след 50 метра каране, всички ламБи изгасват на таблото и всичко е точно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнам, аз гледам какво е постнал колегата като цитат - а там недвусмислено си пише - ignition ON.

 

И следвайки презумпцията, че книжката е за хора дето са изпълнителни, а не мислещи, би трябвало да се спазва. Нали се сещаш, че немеца няма да пита във форума, а прочитайки горното просто ще даде на контакт и ще откачи акумулатора. Затова си мисля, че в тия книжки внимават какво пишат и вероятно щом пише така, значи точно така искат да го направиш.

 

Пак казвам, аз книжки от тоя сорт - не чета. Идея си нямам какво са написали в мойта и затова не страдам от подобни излишни терзания. Не съм я изхвърлил само, защото следващия купувач ще гледа благосклонно като я види в жабката :)

 

Като трябва да сменя акумулатора, го правя по начина по който го сменях на москвича преди 20 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от приятел, който се занимава с електриките по автомобилите знам, че е най-добре да се използва инструмент за съхраняване на паметта, докато се сменя един акумулатор с друг. това е устройство, от единия край на което се слага 9V батерия, а другия край се включва в запалката на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от приятел, който се занимава с електриките по автомобилите знам, че е най-добре да се използва инструмент за съхраняване на паметта, докато се сменя един акумулатор с друг. това е устройство, от единия край на което се слага 9V батерия, а другия край се включва в запалката на автомобила.

 

Стига сте вкарвали човека във филми ! Нищо няма да му стане на колата - само се губят трип километрите и средния разход на гориво. :D Дори станциите на радиото си остават запомнени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не го ли сменихте тоя акумулатор бре.Гледам темата активна и не я отварям,ама днес пак активна...чакай да видя тука става нещо smile091

Не съм чел мненията,но ако пита как се сменя -слагаш ключа в джоба и сменяш smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да спра спекулациите, ще ви кажа какво стана. Вчера сменихме акумулатора. Трябва да се знае, че ключът в никакъв случай не трябва да е на таблото на колата при смяната, защото занулявал компютъра или не знам си какво ставало. Слагаш ли ключа в джоба, махаш първо минуса и след това плюса, после го слагаш по-същият начин: първо + после -. Светна таблото като коледна елха, след 2 минс всичко си угасна без никакви грешки.

 

Да уточня, това за ключа, че трябва да е на контакт, го прочетох в упътването, изтеглено от раздела литература:

http://store.hamsia.org "skodaclub" "skodaowner"

 

Не знам печатна грешка ли е или какво, но там си пише точно както го цитирах. Понеже колата е от Швейцария, книжката ми е на немски и нищо не мога да разбера от нея.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвай ми, печатна грешка е :) Аз имам изтеглена последната версия на ръководството от сайта на Skoda (не ЕураТек, ами официалният сайт на Skoda) и там си е описано правилно - "switched off" не "on". В българската ми книжка го пише същото "...внимание, ключът не трябва да е на контакт, когато сменяте акумулатора...".

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че е грешка. Докато четях едно ръководство за отстраняване на проблем с ербега попаднах на това:

 

IMPORTANT STEPS!

 

Turn your ignition to the ON position BEFORE you hook your battery back up. This is specificed in the TSB itself. Upon hooking up your negative terminal, you will hear your throttle body alignment start. DO NOT touch your pedal or turn your ignition off until this noise stops. THIS IS IMPERATIVE. My car barely ran when I missed this step last time. Once the throttle noise has stopped (about 60 seconds), you can turn your ignition off.

 

Източник: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2815467

 

Аз моя съм го свалял тази зима доста пъти без да правя тази операция и не съм имал проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.