Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем. Гаснене при свободен ход


Jordan1

Recommended Posts

Проблемът е следния, Шкода 120l двигателя е на 80000 км., при едно ходене до Варна след няколко дневен престой на паркинг се качвам с нагласата да се прибирам но всеки път щом пусна газта колата угасва. Нямах възможност там да я погледна и тръгнах, с много газ и много псуване си стигнах в къщи, Добрич, и отваряме с бащата да видим какво и има, кабели, маркучи за бензина, филтъра, разглобихме карбуратора няма всичко чисто и спретнато. Сглобихме всичко палим, на смукач върви подаваш газ върви пуснеш газта гасне. Хванахме се за главите какво ще да е стигнахме до заключението ,че е от малкото болтче за оборотите при свободен ход, ха да пъхнем отвертка, изненада няма го болтчето отвертката потъна, ясна работата. След месец търсене намерихме слагаме го, регулираме както е по книгата за ремонт на шкода и си викаме ,че се е оправило, да ама не същата работа. Днес се наложи да отидем на село с нея гасне много дразнещо на смукач пък реве като камион и гори като за световно ако имате идеи моля помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е с газово може да оправиш оборотите.Ако не е от тях мръдни леко делкото.Аз имах почти същия проблем и направих така сега всичко е ОК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болта за сместа по принцип е капсулован, защото е регулиран по-специално. По скоро проверете болта за въздуха на празен ход.

Въпреки, че не вярвам да е от него. Най-вероятно има запушване по карбуратора, щом всичко по ел. инсталацията работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери капака на карбуратора дали е притегнат, от там може да взема въздух. Оборотите може да се регулират само с опорния винт на дроселовата клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един ел. магн. клапан на карбуратора за празния ход. Работи ли?

 

.... Оборотите може да се регулират само с опорния винт на дроселовата клапа.

Няма такъв винт при тези модели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм преди години подобни симптоми на 120-ката. Появиха се след каране по една отбивка на главния път, която беше като след бомбардировка. Известно време я карах с ръка на смукача, готов да го отворя.

Причината - изгубена тапа на карбуратора.

Намира се от дясната му страна, по близо до купето. Тогава не намерих оригинална и завих болт. Ако не се лъжа М8 и с дължина под 10мм. Резбата не беше съвсем същата, но болта се закрепи, проблема изчезна и вече около 10 години е с този болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е с газово може да оправиш оборотите.Ако не е от тях мръдни леко делкото.Аз имах почти същия проблем и направих така сега всичко е ОК

не давай такива грешни съвети

Как ще буташ предварението за да вдигаш оборотите,те може да се вдигнат ,но бяга центровката-центровката се прави със стробоскоп не да въртиш на око.

Относно проблема-най вероятно еле неможете да го регулирате карб. или има запушване или и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На изпарителя има един болт за оборотите за него говоря.А за делко-обороти нищо не сам казал просто може да не му е точна настройката когато е на газ при мене такъв беше проблема и така и го оправих smile049 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е следния, Шкода 120l двигателя е на 80000 км., при едно ходене до Варна след няколко дневен престой на паркинг се качвам с нагласата да се прибирам но всеки път щом пусна газта колата угасва. Нямах възможност там да я погледна и тръгнах, с много газ и много псуване си стигнах в къщи, Добрич, и отваряме с бащата да видим какво и има, кабели, маркучи за бензина, филтъра, разглобихме карбуратора няма всичко чисто и спретнато. Сглобихме всичко палим, на смукач върви подаваш газ върви пуснеш газта гасне. Хванахме се за главите какво ще да е стигнахме до заключението ,че е от малкото болтче за оборотите при свободен ход, ха да пъхнем отвертка, изненада няма го болтчето отвертката потъна, ясна работата. След месец търсене намерихме слагаме го, регулираме както е по книгата за ремонт на шкода и си викаме ,че се е оправило, да ама не същата работа. Днес се наложи да отидем на село с нея гасне много дразнещо на смукач пък реве като камион и гори като за световно ако имате идеи моля помагайте.

Ел. жигльора на карбуратора не работи , сигурно е откачена клемата му , често се случва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да не работи, да е откачен или да не стигат 12в до него. Ако нямаш възможност да намериш нов, просто му резни жилото на този. Определено няма опасност от детонации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел. жигльор? В 120 :-k Аз не помня такава бира. Единственото електронно беше бензиновия клапан smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има , има.

Електромагнитно клапанче в долната част на карба ...ма на кой модел Иков не помня.

Точно за празния ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има , има.

Електромагнитно клапанче в долната част на карба ...ма на кой модел Иков не помня.

Точно за празния ход.

Има я. Моделите след S 100. На първите е горе, на по-новите - долу.

При даване на контакт цъка. Колегата ако иска да провери.

п.п. Тия букви и цифри на Иков се не мога да ги запомня. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип рядко се поврежда ел. клапана.

Както е писал Жоро, чува се цъкване отзад при даване на контакт. Може би работи с прекъсване от време на време, затова почисти клемата и я стегни хубаво. Но мисля, че не от това са проблемите.

Забелязал ли си някакво придръпване освен, че гасне като пуснеш газта.

В карба, въпреки цедките навлизат много финни частици, които се натрупват и блокират тънките проходи на горивото. На дъното в средата на карба е горивния жигльор. При мен имаше натрупване като кал и колата гаснеше като отпусна газта, само че при мен от време на време придръпваше като поотпусна леко педала.

 

П.п. На 105/120 единия карбуратор се водеше Иков SEDR 32, a другия EDSR 32.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност за едно и също говорите......

Да, но разликата м/у жигльор и клапан, знаеш ли колко е голяма? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има , има.

Електромагнитно клапанче в долната част на карба ...ма на кой модел Иков не помня.

Точно за празния ход.

 

Жигльор и клапан нямат нищо общо! Аз писах, че няма електронен жигльор, клапан има!

 

По темата:

- провери да не се е развил жигльора за празен ход

- провери дали клемата към електромагнитния клапан не се е разхлабила (най-добре я свали, стисни я леко с клещи и после обратно)

- провери и дали клапана цъка (докато си на контакт откачай и закачай кабела към ел. клапана - трябва да се чува цъкане)

- ако карба прелива (това би трябвало лесно да го усетиш по миризмата) също гасне на празен ход. Ама и харчи към 30/100 smile049

- провери състояние на кабели и свещи

 

Това е което се сещам.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря на всички за отговорите явно ще трябва да се разглобява карба и да го продухаме, иначе някой питаше дали придърпва, да придърпва, предполагаме ,че наистина нещо е запушен ама доста я карахме в такова състояние и то на смукач с много газ не би ли трябвало да се отпуши по тоя начин? Но утре сме отделили време с баща ми и ще я разхвърлим ,че и други работи се насъбраха като например това ,че 8 пъти семеринги сменям и пак тече левия барабан десния нито веднъж не протече ама левия, но двигателя е с предимство. Още веднъж благодаря и утре вечер предполагам ще драсна някой ред за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жигльора за празен ход не се влияе от даването на газ. Пък и той е най-малкия и най-често запушващия се. Пробвай първо да го извадиш и продухаш в обратна посока!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблемът е решен! Оправихме я но съм възмутен от причината за повредата. Някой във Варна ми е направил мръсно защото първоначално си мислехме ,че е малкото болтче за ниските обороти е паднало само но днес когато я сглобих след доста човъркане и запалих забелязах една свистене от карбуратора и забелязах една дупчица от дясната страна на карбуратора която беше с резба но нямаше болт в нея ,сложих си аз пръстчето там и оп магия оправи се. Значи или на някои са му трябвали точно тия два болта ,малкия и тоя отстрани който даже не го знам какъв е ,или просто някой е решил да се изгаври. Набутах сега един болт там ама ми се иска да знам какъв е оригиналния и да го сменя. Иначе много се радвам ,че при такива проблеми има към кого да дам запитване и дано още дълго го има тоя форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблемът е решен! Оправихме я но съм възмутен от причината за повредата. Някой във Варна ми е направил мръсно защото първоначално си мислехме ,че е малкото болтче за ниските обороти е паднало само но днес когато я сглобих след доста човъркане и запалих забелязах една свистене от карбуратора и забелязах една дупчица от дясната страна на карбуратора която беше с резба но нямаше болт в нея ,сложих си аз пръстчето там и оп магия оправи се. Значи или на някои са му трябвали точно тия два болта ,малкия и тоя отстрани който даже не го знам какъв е ,или просто някой е решил да се изгаври. Набутах сега един болт там ама ми се иска да знам какъв е оригиналния и да го сменя. Иначе много се радвам ,че при такива проблеми има към кого да дам запитване и дано още дълго го има тоя форум.

 

Колега, оказва се май, че съм познал :)

Погледни какво съм написал в предишния си пост (преди повече от 2 седмици...)

Старата ми Шкода все още е с болт играещ "тапа".

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изкам да видя двг на 120 л с плочка,без приправяне и магии.Това не е форман -фаворит.Това е 120л с метално тяло за филтъра точно над карба. По темата радвам са че си го оправил.От написаното личи ,че си аджамия на те зи коли.Запознай се с двигателя,карба,устойство и принцип и ще видиш че си писал отговори а не въпроси.Но все пак за това е този клуб да сме братя по МАРКА. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблемът е решен! Оправихме я но съм възмутен от причината за повредата. Някой във Варна ми е направил мръсно защото първоначално си мислехме ,че е малкото болтче за ниските обороти е паднало само но днес когато я сглобих след доста човъркане и запалих забелязах една свистене от карбуратора и забелязах една дупчица от дясната страна на карбуратора която беше с резба но нямаше болт в нея ,сложих си аз пръстчето там и оп магия оправи се. Значи или на някои са му трябвали точно тия два болта ,малкия и тоя отстрани който даже не го знам какъв е ,или просто някой е решил да се изгаври. Набутах сега един болт там ама ми се иска да знам какъв е оригиналния и да го сменя. Иначе много се радвам ,че при такива проблеми има към кого да дам запитване и дано още дълго го има тоя форум.

 

Та там има едно жигльорче и после тапа на резба. Никой не е направил мръсно а от вибрации пада. Ако някой го е пипал кажи къде си бил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.