Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с ABS на O1 4х4 1.9TDI PD


B L A D E

Recommended Posts

Здравейте от скоро съм горд собственик на въпросния семеен автомобил, но както всяка 10годишна кола си има някои проблеми.

Чета от доста време във форума, но никъде не видях тема с дори подобен проблем...

Като оглеждах колата лампата на АБС-а светеше, човекът от автокъщата каза че току що са сменили датчика на задно дясно колело и ще и изчистят грешката по-късно. Като я купих след 1 ден вече не светеше! Наложи ми се да спра по-рязко на пясък и разбрах че АБС-а въобще не работи. Отидох на диагностика и майстора каза че програмата въобще не намира такава система.

Програмата на майстора ми е DELPHI или нещо такова.

 

Вапроса ми е според вас какво може да са направили тези от автокъщата?

 

Колата е О1 2002г. 4х4 1.9 TDI PD комби, ниво на оборудване “елеганс“

И още един имам ли ESP, след като на таблото няма копче за изключването му?

 

Благодаря предварително и се надявам да не ме нахраните за тъпите вапроси smile049 , и скоро да се видим на някоя среща s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да ти кажа? Трябва да я закачиш на VAG-COM, може някой колега от София да ти помогне. Аз с удоволствие бих го направил, но съм ти доста далечко.

 

А за ESP нямаш. Ако имаш бутон с надпис ASR, имаш само такъв. Ако ли не - нямаш тези системи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за ESP нямаш. Ако имаш бутон с надпис ASR, имаш само такъв. Ако ли не - нямаш тези системи.

напълно съм съгласен :smt017 . Най-вероятно просто са загасили лампата на ABS-а.По-смущаващо е, че диагностиката не открива модула :? .Трябва да се провери захранването на ABS-а,много е вероятно да са го изключили от бушона и по този начин да са загасили лампата, т.е.проблема си е останал. Най-добрия вариант за проблема е неработещ датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свети, след ден не свети лампата, нямаш ABS .... най-вероятно са го изключили. Но не с изваждане на предпазителите му. Лампата тогава остава постоянно включена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не обърнах внимание на това, че един ден е била в ръцете им след огледа. Това обяснява всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свети, след ден не свети лампата, нямаш ABS .... най-вероятно са го изключили. Но не с изваждане на предпазителите му. Лампата тогава остава постоянно включена.

Така си е, но след като не го открива диагностиката,много вероятно е да няма захранване,а и лампата също да я няма :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата я има защото като паля и светва с всички останали както си трябва... :(

А как може да са изключили захранването ? ако е бушон къде да го търся, или кой номер е защото нямам легенда на капачката в купето ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата я има защото като паля и светва с всички останали както си трябва... :(

?

Да, това че светва лампата означава, че е там и работи самата тя! НО имай в предвид, че много вероятно е да са я свързали с някоя друга лампа(напр. с лампата на еърбега,акумулатора и пр.) Имай в предвид, че са способни на всякакви гимнастики!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей, аз имам VAG-KOM и можем да закачим колата за диагностика...

 

Супер, дай кординати и да видим кога, каде и колко smile027

 

Днес се опитах да я завъртя на един прахоляк, но не помръдна таз задница smile126 s_flag

С този VAG-COM може ли да се разбере дали е чипосвана, защото имам чувството че върви повечко от 101 к.с. ? smile035

 

Колега прав си за лампата, но пък за един ден... :-k тези ще дойдат факири щото никак не е малко като работа, да се превърже тази лампа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се опитах да я завъртя на един прахоляк, но не помръдна таз задница smile126 s_flag

Това изобщо не го разбрах :-k

ABS няма отношение към завъртвания, но излиза че имаш ESP и то даже работи...

Проследи тръбичките от спирачната помпа дали отиват директно към колелата, или преминават през подобен блок:

abs-block-4386222801613694276.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега по-горе каза че нямам ESP и реших да пробвам да я завъртя, но уви може и да имам :)

А относно блокът: от помпата излизат две тръбички и влизат в подобен, на когото четирите тръбички са от едната страна и има нещо като филтърче отгоре. А над него има кутийка с две релета вътре..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има си ABS, какво умувате още? Няма бутон за ESP на таблото, значи няма ESP. А и ESP е надстройка на ABS и без ABS всичко над него няма да работи. ABS или са го деактивирали или първата програма не може да комуникира с него. А и автоджамбазите си имат хора специализирани в гасене на лампи по таблото. Лампата за ABS се захранва от таблото, а светването и по комуникация. Затова не зависи от предпазителите на ABS системата.

А Октавия 4х4 ще се завърти само на ледената пързалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Разбрах какъв е проблема!

Днес от един сервиз ми препоръчаха да си купя една Горивна добавка за Удърно прочистване от проспийд. Тръгвайки си от там случайно видях сервиз на Шкода, който съответно на моя късмет беше препълнен и човека викна момчето от съседния гараж който с истински ваг-ком прочете АБС-а и изписа: заден десен датчик има механичен проблем! Човека ми отдели доста време и ми обясни обстойно какво е устройството на АБС-а и от какво точно може да е проблема.

 

П.С. ваг-ком наистина е голяма работа =D>

 

П.С.2 Да не отварям нова тема, искам да попитам по-запознатите: Ако имам пикаеща дюза, какви ще са признаците според вас?

Питам за да знам дали да сменям вече стария майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с ваг кома се разбира

може едната да не я показва

най сигурно да я чуе майстор,ако има съмнения да ги свали и стендова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с ваг кома се разбира

може едната да не я показва

най сигурно да я чуе майстор,ако има съмнения да ги свали и стендова

 

Питам защото според този майстор който ми я видя вчера с ваг-ком-а, данните които показват дюзите се дължат на много палене и гасене за кратко докъто е седяла и просто така се били адаптирали самите дюзи.. Според него ако имам пикаеща дюза, мотора щял много да се клати и въобще нямало да работи нормално мотора!

А колата си върви перфектно, пали без проблем и нито присеца, нито прекъсва, нито пуши :roll:

 

Данните на дюзите са от рода на:

1: 2.98 мг/с - за тази ми е съмнението и за нея стария майстор твърди че „пикае“

2: -0.30

3: -0.50

4: -1.48

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.