Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

няма показание уреда за температурата на шкода фелиция 1.3


nik 66

Recommended Posts

от вчера уреда за температурата в таблото не ми отчита нищо а колата е загряла и парното пусках духа топло.дали причината е в термодатчика или в уреда за измерване.

колата шкода фелиция 1.3 mpi моно инжекция 96 година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, МПИ /мултипойнт - многоточкова/ и моноинжекция доколкото знам са две различни понятия. По темата: най-напред провери по-лесното - дали са си на мястото и добре стегнати клемите на кабелчетата към датчика в/у корпуса на термостата /ако не се лъжа при инжекцията бяха 4 на брой и дори май имаше тука цяла с тема дискусия кое за какво служи/. Свалянето на таблото е доста по-трудоемко, пък и не знам как точно се проверява свален уред - какво напрежение да му се подава, респ. какво съпротивление трябва да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадиш кабела от датчика и при положение "контакт" опираш кабела на маса. Ако уреда се отклони в крайно положение /мах./, значи е изправен. Търсиш датчик. Ако не се отклони, проблема е в уреда или в кабела до него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Жоре , Фелициите с моно и цели инжекциони са с пластмасов кожух на термостата и четири пинов датчик и сигнала минава през ЕКУ -то ... аз бих направил такъв експеримент , но със закачено съпротивление от около 100 Ома , но на коя точно от жиците на куплунга не знам.

Мисля , че тез инжекциони се четяха на компютър и буксата беше някъде около бушонното табло и ако диагностиката не покаже проблем в датчиците , просто разглоби таблото и погледни платката и уреда или жиците до тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, тези подробности не ги знам за инжекционите. Иначе това, което предлагам е най-фасулския начин, за да провериш кое е дало фира.

 

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При МПИ веригите за сигнал от температурния датчик на антифриза са отделни за ЕКУ-то и за самия уред на таблото!В самия корпус на датчика има 2 терморезистора,като единия е с 2 пъти по-малко съпротивление от другия,но съпротивлението и на двата е изменя по една и съща функция.Терморезистора с по-голямо съпротивление е във веригата на ЕКУ-то,а този с по-малкото съпротивление - във веригата на уреда на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При МПИ веригите за сигнал от температурния датчик на антифриза са отделни за ЕКУ-то и за самия уред на таблото!В самия корпус на датчика има 2 терморезистора,като единия е с 2 пъти по-малко съпротивление от другия,но съпротивлението и на двата е изменя по една и съща функция.Терморезистора с по-голямо съпротивление е във веригата на ЕКУ-то,а този с по-малкото съпротивление - във веригата на уреда на таблото.

Това значи ли че ако изгори резистора на ЕКУ-то, а този на уреда е здрав, аз ще си карам на "смукач", без да знам известно време? :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При МПИ веригите за сигнал от температурния датчик на антифриза са отделни за ЕКУ-то и за самия уред на таблото!В самия корпус на датчика има 2 терморезистора,като единия е с 2 пъти по-малко съпротивление от другия,но съпротивлението и на двата е изменя по една и съща функция.Терморезистора с по-голямо съпротивление е във веригата на ЕКУ-то,а този с по-малкото съпротивление - във веригата на уреда на таблото.

Това значи ли че ако изгори резистора на ЕКУ-то, а този на уреда е здрав, аз ще си карам на "смукач", без да знам известно време? :smt030

 

Да,уреда на таблото ще си работи нормално,но ЕКУ-то ще "мисли",че двигателя е постоянно студен и ще увеличи времето за отваряне на инжекторите - мотора ще работи с преобогатена смес.Ако имаш съмнения проверяваш живите данни с ВАГ-КОМ и евентуално ако датчика е прекъснал ще има и записана грешка за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей с това последното май трябваше да почнем, вместо тоновете мастило научни трудове по електроника - стига VAG COM-a да може да засече къде точно е проблема /признавам не съм се занимавал, само на Рено съм гледал как се прави, но там компа дава доста оскъдно инфо/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куплунгът за закачане към компчето на Фелицията е до ел. таблото - долу в дясно под таблото. Щом си с MPI е редно да го имаш - за другите мотори идея нямам дали го има и къде е.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригата на уреда и сензора за температурата на водата не минава през ЕКУ - то , само температурния сензор за топъл / студен мотор за

компа.Свали буксата, включи на контакт и дай през резистор 50 до 100 Ома кафявата жица ( масата на темп .сензор) към срещулежащата и - мисля че беше жълта с червена ивица .

Ако уреда отчете показание от около 80 градуса - купи си сензор! s_flag

Грешка се записва само при повреден температурен сензор за компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе Кире./Ясен и той да слуша/. ;) Е ли е възможно туй нещо, в този случай, с този автомобил. /При старите коли е ясно/

Вадиш кабела от датчика и при положение "контакт" опираш кабела на маса. Ако уреда се отклони в крайно положение /мах./, значи е изправен. Търсиш датчик. Ако не се отклони, проблема е в уреда или в кабела до него.

С резистор 100 Ома - 80 градуса. Без него - на макс.

Колегата не иска да си сверява уреда, а да провери дали работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , разбира се че е възможно! :)

Споко може и да го даде на маса ( директно към кафявия) , аз си го правя винаги , но за кратко време.

Не се знае при максималното отклонение на стрелката на уреда дали тя ще се потроши или деформира ... та за това профилакти

чно си спазвам закона на Ом , т.е. ограничвам си тока. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , разбира се че е възможно! :)

Споко може и да го даде на маса ( директно към кафявия) , аз си го правя винаги , но за кратко време.

Не се знае при максималното отклонение на стрелката на уреда дали тя ще се потроши или деформира ... та за това профилакти

чно си спазвам закона на Ом , т.е. ограничвам си тока. s_flag

Ей, много сте предпазливи. :) Ти щото имаш поне две шепи резистори у вас, нали

За секунда проба, нищо му няма на уреда. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах това с проба дали работи уреда на температурата с даване на маса на кабела,та работи ,при опиране на корпус,стрелката хуква нагоре :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай отиваш в магазина и си купуваш нов датчик.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах това с проба дали работи уреда на температурата с даване на маса на кабела,та работи ,при опиране на корпус,стрелката хуква нагоре :D

Тома неверни :)

Браво на теб, че си го пробвал и на практика как става smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опрях клемата на корпуса на термостата при контакт,и викам на жената,гледай коя стрелка ще се дигне нагоре :D ,пък те нали това обичат :lol:

на мен явно датчика не е в ред че се отклоняма много малко,но понеже при нас няма маг. за Шкода,пък не ми се ходи да Пловдив за един датчик,да питам от друга кола не става ли,от Москвич май са подобни или от някоя руска,де да знам,нали все побългаряваме :D

датчика за маслото от Лада става на Кадет,слагал съм и работи,та все има взаимозаменяеми части мисля ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика е калибриран спрямо отклонителната система на уреда и ако сложиш датчик от друга кола не се знае какво ще показва прибора на таблото ... по-добре си карай така , пък като имаш път към Пловдив си вземи оригинален .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика е калибриран спрямо отклонителната система на уреда и ако сложиш датчик от друга кола не се знае какво ще показва прибора на таблото ... по-добре си карай така , пък като имаш път към Пловдив си вземи оригинален .
И малко по - точно - спрямо съпротивлението на намотката на измервателната система. s_flag smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това,което колегата пише,оставам с впечатлението,че колата е моно инжекцион и датчика за температурата на охлаждащата течност е класическия метален с 1 извод и кабелна обувка(като този,който се монтира на 105/120).Само че датчика за Фаворит и Фелиция има друго съпротивление и трябвада се вземе точно такъв(за Фаворит,Фелиция),не става от 105/120 - пробвано е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това,което колегата пише,оставам с впечатлението,че колата е моно инжекцион и датчика за температурата на охлаждащата течност е класическия метален с 1 извод и кабелна обувка(като този,който се монтира на 105/120).....

Позна, само че въпросната кола е Форман, а не Фелиция 1.3 от темата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.