Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Въпрос за Октавия SDI


lion_heart

Recommended Posts

Здравейте почитатели на една готина VAG марка.В момента имам AUDI и VW.Но скоро ще си взимам шкода,харесал съм си октавия,понеже са на много приемливи цени и май са най-доброто съотношение цена-качество,пък и си е голяма кола.Имам няколко въпроса конкретно за SDI.

1.С демпфер съединител ли е? Ако отговора е да и двата мотора на SDI ли са с такъв? (имам предвид и двата кода на моторите)

2.Истина ли е,че ако искам SDI,трябва да се примиря с бедното серийно оборудване? Искам нормалните неща като климатик,ел. Стъкла и огледала,централно,ел.фарове,все неща дето ги имам на Фолксвагена,тоест от първа необходимост... Впрочем видях една SDI с всичко което искам за продажба,но ми я измъкнаха изпод носа и друга така и не съм видял досега.Всичките дето се продават в момента са с ръчни стъкла...Тоест възможно най,най,най ама най-базовите...

3.Неща който да ме посъветвате да погледна при покупката на новата ми стара Октавия SDI?

 

Да уточня,защо искам SDI,защото знам,че веднага ще почнете с ''Вземи си TDI".

Искам SDI,понеже въртя МНОГО километри непрекъснато и не мога да си позволя днес да ми се прецака турбото примерно говорим и да съм без кола... Колата трябва да е с най-лесната и евтина поддръжка,затова искам SDI. Не държа на динамичност,така или иначе глоби за превишена скорост не ми се плащат вече... С други думи ми е ясно SDI какъв умрял кон е!

Впечатлен съм обаче от факта,че SDI моторите правят по над 1000000км,без ремонти по мотора...Още нещо,не искам да плащам застраховка колкото три пъти цената на колата,още една причина да не си купувам TDI,колата няма да се купува в бг и ще се кара в чужбина.Поради всичко това ще си взема SDI!

Не съм решил само дали колата да е комби или хечбек...Минуси на комбито,ако има такива?

Колата ще е стара! До 2004-а година максимум. Благодаря предварително! :D Надявам се скоро ще съм част от още едно голямо автомобилно семейство! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен вземи си фабия или поло по-леки са и ще вървят октавията е тежка 1300 кг +++ направо ще се влачи ускорението от 0-100 км/ч по каталог около 19 сек а ако има климатик още по-зле моята е TDI 90 кс и пак на моменти не ми стига мощност

иначе май sdi май не е с демпферен маховик според мен комби е по-удобно за превоз на по-обемисти предмети иначе багажниците са еднакви

сигурно става въпрос за Англия ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка кола си имам вече човече.Мерси за съвета.Октавия ще е,тъкмо мога да си качвам какви ли не неща като ходим някъде с жената,на плаж,по европата и тн.Да,за Англия става въпрос! Тук и без това ограничението на магистралата е 115км/час,няма къде да се кара бързо просто... Мисля си,че SDI ще ми върши идеална работа... Остава само да си намеря читава с климатик.Дано успея! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не казва, че ще караш бързо, но най-опасното е, че не можеш да изпреварваш спокойно. С Ладата ще те опъна, смятай за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не казва, че ще караш бързо, но най-опасното е, че не можеш да изпреварваш спокойно. С Ладата ще те опъна, смятай за какво става въпрос.

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще видим...Аудито ми е 100 коня,полото 60,карам и един сеат леон 2.0TDI 140 коня.Ще погледна да покарам някоя такава шкода от някоя автокъща и ще реша! Въпреки,че ми е ясно какво мога да очаквам от една такава кола.Може и да сте прави,ако е толкова зле колкото го описвате,ще си взема TDI,макар,че всичко е относително! И все пак ми се струва,че инженерите от фолксваген са малко по-умни от нас и не биха сложили мотор толкова слаб на колата,та да не може да се изпреварва с нея... Между другото SDI подлежи на чипване. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж О1 1.6 75hp - с нея не можеш да изпреварваш кой знае колко добре - много слабичка е и ускорява доста бавно. На Фелицията същия мотор и се отразява доста по добре - доста по лекичка е

Успех с покупката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като пуснеш климатика и ще трябва да свалиш жената и децата, че няма да може тръгне :)

 

Това е двигател за градско каране и служебни коли. За извънградско каране е кошмар. Никой не говори за лудо каране, високи скорости и т.н. Просто трафика в днешно време е такъв, че ти трябват минимум 100 коня под капака за такъв размер кола, за да може човек да го следва без много нерви и рискове.

 

Този мотор е малък като кубатура и без турбина на това купе - не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Да се похваля,купих си SDI,1.9 AGP мотора 68 коня-двигателя с реостатния педал. Купето не е на октавия ами е на поло класик,голямо е почти колкото октавията,и никак не е тромаво толкова колкото мислех. Истината е,че не е като бензиновото,но бързо се свиква с колата и се нагажда стила на каране към двигателя... Още нещо,двигателя е много подходящ за чип,при мен мощността от 68 коня,след чипа е 86 коня,върви почти колкото старото поколение тди 90 коня! Но нямам турбо,кулер и тн,неща които ако се скапят струват време и пари разбира се... Супер доволен съм от колата. Та някои ако се чуди дали да си взима SDI,според мен хич да не мисли а да си взима и да слага чип.Уточнявам,че изказвам мнение за моторите с 68 коня,тези с 64 може би действително са си мудни и може би няма при тях този ефект от чипа... Аз лично съм предоволен! Колата в момента на трета скорост без газ с 900 оборота си качва самичка не малки баири,мощност и въртящ момент в ниските не липсват! Жалко,че в емотиконите няма иконка на VAG... s_flag

 

И след всичко това и едно въпросче да задам.Никога не ми светва лампата за подгревните свещи на таблото... Колата си пали като бензинова,от четвърт оборот буквално и топла и студена,релето се чува как включва и изключва,независимо дали го изчаквам или не колата пали веднага... Лампата обаче защо не включва ми е интересно? Или ще трябва да поизчакам да застудее???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще трябва да изчакаш да позастудее.

А относно чипа....изобщо не съм съгласен че е подходящо :smt018

Аз също имам сди и си го чипнах ,но не съм очарован

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам,може би си зависи от това дали мотора е 64 или 68 коня,определено след чипа колата тръгна осезаемо повече... Има и значение кой и как ти прави чипа,или поне така предполагам. :idea:

Мерси за отговора,явно подгряването се включва при ниска околна температура а не само студен мотор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно чипосването - прочети в интернета, има достатъчно информация. Единствения начин да "чипосаш" SDI е да му тъпчеш повече гориво при същото количество въздух, демек да правиш повече пушек. Ако наистина е станала 86 коня, отзад трябва да има димна завеса :) Тук няма значение кой е правил чипа, просто това са даденостите.

 

А да го сравняваш с 1.9TDI е просто смешно, 1.9TDI върху това купе е съвсем друг автомобил, нищо общо нямат.

 

Щом динамиката на автомобила ти е достатъчна - нека ти служи и да ти носи само положителни емоции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SDI не е чак такъв мъртвец! Тука малко го изкарахте като триколка вече. [-X

 

Мотора е здрав и икономичен с прилично поведение. Никакъв проблем да си караш спокойно и с 140 или 160 км/ч.

Вече 200+ хиляди направихме на служебната и се кара здраво без никакви проблеми! Климатика не скопява колата, даже няма разлика дали работи или не!

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък спокойно със 160...

 

По скоро като ги вдигнеш...някак си... няма проблем да ги подържа... по равно...ако си сам в колата...и си с попътен вятър smile021

 

Освен всичко друго, човека отначало се беше метнал на Октавия, която и тежи повече и поне според мен си крайно неподходяща за семейна кола. Но все пак разни хора... разни нрави.

 

Иначе мотора е чук и наковалня, железязно магаре е, спор няма. За служебна и/или за в града е перфектната кола, жалко, че вече не ги правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно е че е много здрава,но е и доста бавна.Какви 160 бе Маджо??

120 са и добре,но неможеш да изпревариш ако пред теб карат със 90-100.Доста е мудна.

За града е ПЕРФЕКТНА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък спокойно със 160...

 

По скоро като ги вдигнеш...някак си... няма проблем да ги подържа... по равно...ако си сам в колата...и си с попътен вятър smile021

 

 

Цецо, мисля че имам повече километри на SDI от теб и мога да кажа, че това дето го пишете са повече предубеждения! Съвсем сериозно ви казвам, че колата си набира идеално със и без товар и не и пречи да си държи скоростта! Няма тази пъргавост като TDI, но пак се изпреварва добре! Ако става въпрос за Octavia не знам там как е, аз говоря за Fabia Combi SDI 68кс., 2008! С тази Fabia съм правил София-Бургас за 3 часа и 10 мин.

Ако има колега с Octavia SDI, нека да сподели как е? Този мотор на Fabia e идеален.

 

п.п. Вие с тези турбини сте се разглезили! Да не би бензиновите 1.4 MPI да са много пъргави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята фабия викаш 68 коня.Не е ли 64.

Нямам спомен точно колко са, ще погледна в талона по-късно, ама +/- 4 к.с. все тая :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе че сме глезени, може да се каже... ама чак пък толкоз... Карал съм SDI върху Октавия и ми се потяха дланите непрекъснато... Верно че бяхме 4 човека....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само не можах да разбера защо като искаш сди се стремиш след това да му вдигаш мощността. Демек хем искаш сди хем да е мощно. Който иска по мощна кола си взима тди по възможност по голям мотор, а който иска сди иска да си кара спокойно в града икономично и не му трябва мощност, аз така го разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата не прави никакви димни завеси отзад.Единственото пушене е при паленето изкарва слаб бял дим за 3-4 секунди и това е.За чипа дадох 220 паунда(около 500 лв)... Нито съм чел,нито знам как се прави-направиха ми го хора дето с това се занимават. По същата логика то и ТДИ няма какво да се чипва... Ясно ми е и 1.9 тди как върви,карам и Сеат Леон 2.0 TDI 140 магарета и той знам как върви... Чипа го сложих само и единствено понеже четох в нета мнения от хора с SDI които казват,че мотора заводски е ограничен откъм гориво заради строгите екологични норми и затова му е сложен и катализатор,та тези хора споделят,че след чипа колата върви по-добре. Истина е! Толкова мога да кажа аз... Трябваше ми преди всичко надеждна кола на която могат да се въртят много километри и подръжката е елементарна и ако нещо се счупи се сменява бързо... Както казах,колата трябва да се кара всеки ден и не мога да си позволя ако стане нещо да виси с дни по сервизите... Друг е въпроса,че ако се счупи нещо по-сериозно на тази възраст,то не си заслужава и да се ремонтира до голяма степен... Поздрави! За максимална скорост не мога да кажа,дигал съм с нея 115 на трета и 140 на четвърта но това съвсем не беше максималната и скорост,смея да твърдя,че с 160 ще върви без проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти обясня малко как се чипосва тди и по принцип кола с турбо.При бензиновата може да я нахраниш с гориво,дори е по-безопасно защото горивото охлажда сместа.Неизгорялото гориво охлажда.Сместа се прави 10-12:1 на пълна газ.За бензиновия двигател са вредни бедните смеси.Дори и да прекалиш няма страшно,единствено ще понагарча повечко.

При дизела е обратното-той по принцип работи с бедни смеси.Когато се чипосва съотношението се прави 17:1+ както виждаш пак е много по бедна дори и увеличено горивото.При тди когато се зададе впръскване на повече гориво от лимитерите,се повишава и количествето въздух-съдържащ нужния кислород за да изгори ефективно повечето гориво.Това сатва посредством увеличаване на налягането на турбото.На колко милиграма впръскано гориво колко трябва да се вдига налягането,няма да ти обяснявам,защото и без това е различно за различните видове двигатели.Но при повече гориво ,трябва и повече въздух.При СДИ-то може да впръскаш гориво ,но въздуха който засмукват буталата си е един и същ и няма как да го промениш това.Поради този факт,колата вдига осезаемо разхода спрямо увеличението на мощноста.При тди се запазва кпд-то,/защото чрез настройка на турбото запазваш оптимално съотношение въздух гориво/ ,а при сди се влошава доста.Така че ние тук не сме чак толкова боси.Тоя чип за 500лв.не са го правили инзвънземни ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито съм казал кой е бос,нито кой не е! Така ми се струва поне,ако някъде съм го казал,моля да ми посочиш. Споделям какво съм прочел и направил,мисля,че форума е за това? Да,определено не са извънземни... Разхода на колата преди чипосването беше към 4.8-4.9 смесено... В момента ми гори около 5.5. Така,че сигурно си прав. :D

И да,от чипосване и софтуер си нямам и понятие,това обаче не означава,че не разбирам от автомобили,даже ни най-малко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек не се впрягай. Не искаме да кажем нещо лошо за теб или колата ти.

 

Просто имай предвид, че форума се чете от много хора, доста от тях търсещи съвет за покупка. Някой ще прочете твойте впечатления, и ще реши, че 1.9 SDI е едва ли не еквивалентно на 1.9 TDI (както ти всъщност написа по - горе) и ще си вземе SDI. И после ще има да се мъчи и да пита - как да вдигна мощността, от SDI как се прави TDI и т.н. Даже и най - слабия 1.9 TDI(90 коня) е много по-динамичен от 1.9 SDI. Съвсем друга кола е. Това са факти.

 

Иначе 1.9 SDI е мотор чук и наковалня. Той просто е съзададен да работи! Със здраве да го караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.