Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Един административен въпрос.


The Best Forman

Recommended Posts

Въпросът се отнася за Техностест , а той е - необходимо ли е минаване през Технотест при поставяне на мотор с по-малка кубатура и мощност , с който има сериино производство съответния модел ?

 

П.П. Говорил съм със служител на КАТ - Дървеница , според който имам ли документ за брак на другия автомобил може директно да се регистрира новия , но ако някой има достъп до съответните закони и разпоредби нека изрази компетентно мнение.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом сменяш двигателя задължително се минава. Няма значение, дали е по-голям, по-малък или същия smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом сменяш двигателя задължително се минава. Няма значение, дали е по-голям, по-малък или същия smile049

Всичко е вярно с изключение на това, че ако слагаш същия мотор - не се минава Технотест. Няма значение дали слагаш по-голям/не е позволено завишаване на мощността с повече от 15-20%/ или по-малък - протокол трябва да има.

Ако слагаш същия мотор - не ти трябва протокол - само доказване на собствеността на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф таз наща объркана правна система smile048 ... рових 2 часа из нета , намерих някакви работи , прочетох ги и нищо не разбрах ... та ф-ма Технотест работи по нардба № I-45 , но изчитайки цялата наредба (по системата Х естествено това ... е една трудно смилаема материя) не видях никъде регламентирани правила за минаване на технически преглед в Технотест , а на всякъде се говори за технически преглед пред КАТ т.е. преглед за техническа изправност , а не за техническа пригодност и доста се замислям вече въобще за чии може да се мъчи човек за един протокол от таз загубена фирма :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... та ф-ма Технотест работи по нардба № I-45 ,

КАТ работи по тази наредба. "Технотест" - АД работи по вътрешни правила и повярвай доста са строги.

и доста се замислям вече въобще за чии може да се мъчи човек за един протокол от таз загубена фирма :-k

Изобщо никой не те кара да се мъчиш. Зададе въпрос - отговорих ти. Никой не те кара да ходиш в Технотест. Има и други акредитирани лаборатории.

P.s. Ако срещнеш "по-намерена" фирма - обади се.

P.p.s. Обикновено се стараем да помагаме, но понякога правим и изключения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-45 е толкова забита, че и полицайте падат от нея. Тя нищо не регламентира и е за оправдание. Щом има регистрирано купе с тоя двг в компа им не е нужен тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има регистрирано купе с тоя двг в компа им не е нужен тест.

Не си прав! Независимо, че има шаси с такъв ДВГ, все пак се разглежда хипотезата дали точно този VIN може да му се монтира по-мощен мотор. Така че, "тест" трябва при промяна на оригиналния за този VIN двигател.

Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Добре, за да не отварям нова тема искам да попитам и аз няколко неща.

Какво е нужно от колата донор (договор за покупко-продажба на мотор/ документ за брак в кат) ?

колко струва този "преглед" на шкодата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е нужно от колата донор (договор за покупко-продажба на мотор/ документ за брак в кат)?

И двата документа трябват в оригинал, като договора за покупко-продажба не е задължително да е нотариално заверен.

колко струва този "преглед" на шкодата?

Няма значение дали е "Шкода" или друг автомобил - Протокола за "смяна на оригинален двигател или рама" струва 150 лв. с ДДС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, откъде се взема бланката за тоя договор, който не е нотариално заверен и как да накарам другия собственик да ми даде оригинала на протокола за брак. Кое ми е нужно, протокола от надин или от кат? Реално какво значение има какво е станало с колата ако мотора е вече моя собственост примерно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва договора е свободен текст , като в него се упоменават продавача и купувача с паспортните данни , дата и подписи и като приложение се прилагат копие от документа за брак на автомобила (ако не се лъжа и копие от пробития голям талон).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, откъде се взема бланката за тоя договор, който не е нотариално заверен и как да накарам другия собственик да ми даде оригинала на протокола за брак. Кое ми е нужно, протокола от надин или от кат? Реално какво значение има какво е станало с колата ако мотора е вече моя собственост примерно?

Бланката - като тази на нотариалния договор, просто не я заверявайте /и спестете едни 80-90 лв. примерно/

Оригинала на протокола за брак си го искаш на общо основание - ако не ти го дадат си тръгвай.

"протокола от надин или от кат" - Ако е от надин - договора ти е с надин плюс удостоверението, което са издали надин на бившия собственик. Ако е от КАТ - договора ти е с бившия собственик по талон.

Вярно, че няма значение какво се случва с колата, но ако двигателя не е "отписан" не може да се "запише" /зачисли/ на друг автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.