Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Колеги, сложих си усилвател в колата и всичко си работи добре, докато я запаля. След запалването, от говорителите започва да се чува едно виене, което е пропорционално на оборотите- с увеличаване на оборотите на двигателя, се усилва и то. Не знам какво да правя, ако някой може да ми даде съвет, ще съм адски благодарен,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай информацията за схемата, сеченията на проводниците и местата на връзките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужен ти е LC - филтър.

Виенето се гаси основно от бобината.Необходими ти са 30 - 40 навивки от проводник с d=около 0,9мм , навити на желязна сърцевина.От единия край на намотката подавш+12 В , от другата- връзваш към + са на усилвателя. Паралелно добавяш кон-

дензатор поне 2200мкФ /25В.

Коронен номер при всякаква аудиоапаратура при липса на такъв филтър.

 

Механизма на тези смущения се определя от това , че с повишаване честотата на въртене на двигателя , респективно на

алтернатора се увеличава и честотата на индуктираното в статорната намотка е.д.н.А оттам като се изправи от изправителната

група ( 6 - те диода) честотата на смущенията се увеличава прибл. 3 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужен ти е LC - филтър.

Виенето се гаси основно от бобината.Необходими ти са 30 - 40 навивки от проводник с d=около 0,9мм , навити на желязна сърцевина.От единия край на намотката подавш+12 В , от другата- връзваш към + са на усилвателя. Паралелно добавяш кон-

дензатор поне 2200мкФ /25В.

Коронен номер при всякаква аудиоапаратура при липса на такъв филтър.

 

Механизма на тези смущения се определя от това , че с повишаване честотата на въртене на двигателя , респективно на

алтернатора се увеличава и честотата на индуктираното в статорната намотка е.д.н.А оттам като се изправи от изправителната

група ( 6 - те диода) честотата на смущенията се увеличава прибл. 3 пъти.

Само да те питам този филтър колко ампера ток може да поеме, защото така както си го описал цялото захранване на усилвателя трябва да мине през него, т.е. ще понесе ли едно минимум 15A?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом тока е поне 15 А - е тогава увеличи сечението на п -ка на 2 ,5 мм2.Между другото да те питам за марката на усилвателя и

плеъра/ресивъра.Дали има филтър на плеъра , защото виенето може да идва и от него , т.е.от stand by веригата или ,,малкия''

плюс.

25-30 навивки са напълно достатъчни. :)

Но както си посочил - масата/ масите на първо четене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Сега се сещам, че има и едни така наречени черни кутийки - галванични разделители, които се слагат на входа на усилвателя и виенето изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато работи колата махни чинчовете. Ако спре да вие и даже от цд-то не се чува виене , значи е от тях. Ако продължи да вие - лоша маса на усилвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние си пише, но автора нещо не отговаря.

Или си е решил проблема или е изхвърлил всичко.

Няма ъпдейт от негова страна, значи няма и смисъл от повече съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...
Сега се сещам, че има и едни така наречени черни кутийки - галванични разделители, които се слагат на входа на усилвателя и виенето изчезва.

 

Кой чинчове имаш предвид да се махнат тъй като аз имам такъв проблем. Чинчовете котйо влизат в усливателя или е в радиото(CD-то)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам, че има и едни така наречени черни кутийки - галванични разделители, които се слагат на входа на усилвателя и виенето изчезва.

 

Кой чинчове имаш предвид да се махнат тъй като аз имам такъв проблем. Чинчовете котйо влизат в усливателя или е в радиото(CD-то)?

В усилвателя. Вадиш ги при запалена кола. Ако виенето от говорителите които са вързани на усилвателя продължи , значи имаш лоша маса. Също и сигналните кабели не трябва да вървят заедно с + са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ми е ясно това с чиночвете, направих го и шума изчезна. Дори се сетих, че аз го имах шума преди усилвателя това го бях забравил. Имам монтирана китайска навигация още преди усилвателя и шума го има от тогава след това имам вече и усилвател но шума си остана.

 

Интересното е че като дам на контакт и се чува шума, обаче когато върна една позиция без да вадя ключа тогава вече не е на контакт колата обаче радиото продължава да свири. И тогава го няма шума.

 

Моля помогнете с някакви идеии. Очевидно проблема е иде от китаиската ми навигация, но кажете какво да опитам за а го отсраня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ми е ясно това с чиночвете, направих го и шума изчезна. Дори се сетих, че аз го имах шума преди усилвателя това го бях забравил. Имам монтирана китайска навигация още преди усилвателя и шума го има от тогава след това имам вече и усилвател но шума си остана.

 

Интересното е че като дам на контакт и се чува шума, обаче когато върна една позиция без да вадя ключа тогава вече не е на контакт колата обаче радиото продължава да свири. И тогава го няма шума.

 

Моля помогнете с някакви идеии. Очевидно проблема е иде от китаиската ми навигация, но кажете какво да опитам за а го отсраня.

Ем ако са зели + от цд-то за навигацията пак е възможно.:) Може и някъде хлабава връзка да имаш. Другия вариант е да си прекараш отделен + за цд-то , обаче ще ти работи и без ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ми е ясно това с чиночвете, направих го и шума изчезна. Дори се сетих, че аз го имах шума преди усилвателя това го бях забравил. Имам монтирана китайска навигация още преди усилвателя и шума го има от тогава след това имам вече и усилвател но шума си остана.

 

Интересното е че като дам на контакт и се чува шума, обаче когато върна една позиция без да вадя ключа тогава вече не е на контакт колата обаче радиото продължава да свири. И тогава го няма шума.

 

Моля помогнете с някакви идеии. Очевидно проблема е иде от китаиската ми навигация, но кажете какво да опитам за а го отсраня.

Ем ако са зели + от цд-то за навигацията пак е възможно.:) Може и някъде хлабава връзка да имаш. Другия вариант е да си прекараш отделен + за цд-то , обаче ще ти работи и без ключ.

 

"Ем ако са зели + от цд-то за навигацията пак е възможно" това нещо баш немог да разбера какво имаш предвид.

 

предварително се извинявам за слабата ми компетентност. и глупавите уточняващи въпроси .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем аз не мога да гадая от какво точно ти вие. Просто ти казвам от какво може да е. Смисал цд -то и навигацията да са ти вързани на един + сов кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем аз не мога да гадая от какво точно ти вие. Просто ти казвам от какво може да е. Смисал цд -то и навигацията да са ти вързани на един + сов кабел.

 

ама аз нямам отделно ЦД . имам навигация(ктаиска реплика на болеро) тя си има всичко ЦД, блутут, тв, радио и други. затова немога да те разбера какво можеби ми е вързано на един + , след като цд-то и навигацията са ми едно

 

друго което установих, че шума се чува когато пусна фаровете. а когато давам газ или примерно пусна авариини се усеща засилвана на шума, но трябва да се заслушаш за да се чуе, не е голяма разликата(но определено с подаване на газ и пускане на авариини има усилване на шума в таката на подаване на газ или мигането на мигачите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи отговора се крие в думата китайска ... от тук на сетне всичко каквото и да правиш шум ще си има ... и да си провериш диодния блок на алтернатора , и да си сложиш филтър на захранването , дори и кондензатор за усилватели , ще си остане китайска ... пробвай с друг плейер (марков) и ще се убедиш smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с аудио трансформатори, но вниманай долната честота да е под 40...50Hz, за да не изгубиш ниските!

Обърни внимание и на горната честота, защото се срещат некачествени с лимит до под 20kHz.

Коефициента на предаване трябва да е 1:1 (освен ако нямаш нужда от промяна на нивото), а импедансът над 5...10kOhm.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с аудио трансформатори, но вниманай долната честота да е под 40...50Hz, за да не изгубиш ниските!

Обърни внимание и на горната честота, защото се срещат некачествени с лимит до под 20kHz.

Коефициента на предаване трябва да е 1:1 (освен ако нямаш нужда от промяна на нивото), а импедансът над 5...10kOhm.

 

незнам какво имаш предвид под аудио трансформатори. обаче аз сложиш от тея филтри дето се слагат преди усилвателя и проблема се изчисти. много съм доволен тъй като това беше проблем който ме тормозеше от доста време и най странното е ,че се появява само при запалени къси светлини, не вярвах, че ще стане. Но първо си купих филтър който се слага на захранваето , но с него нищо не стана, и реших все пак да пробвам с въпроснтия филтър преди усилвателя и да не повярваш стана. Така ,че проблема е решен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.