Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чип тунинг на 1.9TDi-PD 105к.с.


Recommended Posts

Извинявам се ако повтарям някоя тема, но пробвах с търсачката, а 10-те теми, които излязоха като резултати, не отговориха на въпросите ми. От четеното от тук и Фолксваген форума, излиза че точно тази модификация не става много за тунинг с оригиналната турбина, но гледам по различни сайтове, предлагащи такива услуги, и според тях повишение има с до 30к.с. и до 80Нм, което си противоречи с информацията, която намерих, че точно този двигател не става за чип тунинг. Възможно ли е да има такова повишение във мощността и намалява ли много ресурса на двигателя тази интервенция?

Със смесени чувства съм относно такъв тип тунинг, понеже на бензиновият ми Супърб се получи много добре, а на Мултивана ми се наложи да влиза в сервиза няколкократно, като дори първо му поставяха някакви байпасни кабели, докато установят проблема, върнаха му оригиналният софтуер, и на няколко пъти ходих за донастройване на софтуера, понеже първите две актуализации не бяха успешни.

А, относно пауър-боксовете - те добри ли са? Steinbauer предлагат такива и познавам 2-3-ма, които са много доволни от тях, а това си противоречи с прочетеното от мен в дизел форума.

Като цяло въпросите ми са:

1. Има ли реална полза от чип тунинг при този двигател?

2. Възможни ли са някакви проблеми в следствие на интервенциите като на Мултивана ми?

3. Пауър бокс добра алтернатива ли е?

4. Заслужава ли си да се намали ресурса на двигателя, спрямо резултатите?

Благодаря предварително на отзовалите се по темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако си от Варна тук във форума има добър майстор от там обърни се към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво разбираш под "полза"??? Ми да ще върви повече колата иначе защо ще се прави :)

 

2. Да, възможности за проблеми винаги съществуват - некадърен майстор, лоша база (кола/турбина дето си е изпяла песента), прекомерни амбиции на собственика и т.н.

 

3. Не е по-добра, нито е по-лоша, просто е алтернатива. Плюса му е, че можеш ти да си го откачаш и закачаш, когато искаш. Ако е марков (Щтенбауер са известна марка) е съвсем разумна алтернатива на чистия чип тунинг. Но внимавай, щото има и паурбокс боклуци... Както и чиптунинг боклуци :)

 

4. Егати въпроса. :) Заслужава ли си да скочиш с парашут? За мен да, за много други.... не.

 

Всичко е много относително. Едни 20-25 коня, ако колата е в добро състояние, могат да се изтискат без особенни рискове. Особенно ако не я караш винаги на максимум. И обратно, ако я караш винаги на максимум, ще и съкратиш живота и без да е чипосвана.

 

Вдигай се с колата и отивай при bega4kata. Той ще огледа колата и ще ти обясни какви варианти имаш и кой е най-разумен. Пък после ти си решаваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си във Варна Сами bega4kata, от нашия форум ако не го знаеш, е твоя човек. Ако си в прага, поне му пиши едно ЛС може да ти даде някакъв съвет. За чип-а знай че в последно време се навъдиха нещо много "специалисти" които си купуват кабели и бъзикат на хората колите, без да знаят точно какво правят, така че си е малко рисковано, но това вече го знаеш от личен опит.

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна се прибирам много рядко, а и с Мултивана, понеже не се събираме всички в Супърб, но определено съм навит на чип-тунинг или Steinbauer. Малко ще проуча по въпроса кое би ми паснало по-добре и ще действам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна се прибирам много рядко, а и с Мултивана, понеже не се събираме всички в Супърб, но определено съм навит на чип-тунинг или Steinbauer. Малко ще проуча по въпроса кое би ми паснало по-добре и ще действам.

Провери и DTE Systems за тунунг бокс, германци. Има и доста други производители, ама тия така се открояват. Тунинг бокса има друго предимство ,че могат да се настроят няколко програми , да кажем от еко до супер спорт(в границите допустими за двигателя разбира се). Еко(доста популярно напоследък) - цели основно падане на разход ,плюс слабо качване на мощността. По модерните тунунг боксове са като компютър, връзват се между компютъра и инжекторите, компютъра казва една стойност за гориво, а бокса я променя в по-голяма примерно. При TDI се включват на между кръглите букси(отстрани на двигателя) и към акумулатора. При комонрейла се включват между компютъра и всеки цилиндър. Няма лъжене на температурни датчици и прочие. Те обикновено не надуват турбината над стандартното и налягане. Някои от тях се връзват допълнително и към педала на газта. За мен те са по-малко опасни от гаражен тунер дето сваля разни карти от интернет. Не се бута компютъра на колата. И са по-скъпи сравнени с този тип тунери. Steinbauer и DTE мисля че дават подобни данни след тунинга, и като цени мисля ,че са еднакви(към 600 евро от сайтовете им за моя модел). DTE имат представител за България , където цената е по-ниска(и то сериозно). При Steinbauer цената май навсякъде е една и съща. Мисля ,че и двата производителя дават TUV. Аз мислех за себе си да си слагам и доста почетох.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Абе не е добре да сравнявате разни кутийки с качествения тунинг.Примерно за този двигател променям картите на-педала на газта,смок лимитера,лимитера по мап,лимитера по атмосферно налягане,конверсион карта,предварение на впръскване карти,лимитер на предварението на впръскване,турбо карта,лимитер на турбото,сингъл валуето за стойноста при влизане в сервизен режим,картата на н75...и още няколко да не ги изброявам вс.Дали ли кутийките мога да направят всичко това...И още особености има,които за кутийките са хал хабер :D

Не съм закачал кола с много скъпа кутийка,да видя какво прави всъщност....но не ме и интересува всъщност толкова много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм специалист, но и двата тунинга постигат същия ефект според мен? Най-вероятно кутийките няма нужда да правят нещата които изброи, защото просто не правят нищо със турбото или Н75. Нали, тук имам предвид само кутийките от по-реномирани производители, не всяка кутийка. И както каза щом постигат резултат, кой го интересува как го правят? И двата вида тунинг си имат предимства - няколкото програми при кутийките. По-малкия шанс нещо да се обърка, ако се обърка махаш кутийката и продължаваш. Софтуерния тунинг не можеш да го махнеш на път ако нещо се обърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно кутийките няма нужда да правят нещата които изброи, защото просто не правят нищо със турбото или Н75.

 

И как според теб се повишава мощността без да "правят" нищо с турбото??? С заклинания и черна магия ли докарават тая допълнителна мощност???

 

Всъщност си прав - има и едни кутийки дето нищо не правят с турбото. Но те като цяло нищо не правят освен пушеци smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия резултат се постига ама друг път.За да тръгне една кола,може да стане и само с подаване на гориво,но така се увеличава пушека и темп. на изгорелите газове.За да се компенсира това,се променя и картата на турбото-и освен стойностите в нея,добрия тунер променя и стойноста в скалата според горивото което е задал да се впръсква-така работи прецизно турбината.

Вие си мислите ,че е същия резултата,но колата си го отнася и търпи това.Има си зависимости за това колко гориво си подал в повече и колко трябва да вдигнеш налягането на турбо и също така според тези двете неща има си коефицент за преобразуване за предварението на впръскване колко да се промени.Не е толкова просто колкото си мислите ,че една кутийка със съпротивление или пък по-сложна ще прави чудеса без да пипа турбото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че тук никой не знае какво правят скъпите кутийки - Steinbauer, DTE. Някои от тях имат повече кабели, свързват се към педала на газта. ОК, подава се повече гориво , тогава има повече изгорели газове които ускоряват/развъртат повече турбото? Някак си мисля ,че германците и австрийците дето ги правят тези неща знаят какво правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че тук никой не знае какво правят скъпите кутийки - Steinbauer, DTE. Някои от тях имат повече кабели, свързват се към педала на газта. ОК, подава се повече гориво , тогава има повече изгорели газове които ускоряват/развъртат повече турбото? Някак си мисля ,че германците и австрийците дето ги правят тези неща знаят какво правят.

 

Не е баш да не знаем :) Не знаем с точност, но предполагаме, щото те нещата дето могат да се правят не са толкова много :)

 

Бегачката ти го е обяснил по - горе. За да имаш повече мощност имаш два пътя - само повече гориво или повече гориво + повече въздух.

 

Простите кутийки подават само повече гориво. Оттам сместта става по-богата, респективно колата почва да пуши. Скъпите кутийки манипулират и турбината. Как става това - един от начините е като прекъснеш информацията от сензора за налягане и подаваш лъжливо по - ниско налягане на ЕКУ-то. Крайния ефект пак е пренадуване на турбото (в някакви контролирани граници разбира се).

 

Като цяло кутийката лъже ЕКУ-то, като го кара да произведе по - голяма мощност. Мапера препрограмира ЕКУ то така, че то да произвежда по-голяма мощност. Крайния ефект понякога е аналогичен, друг път - не съвсем.

 

Във всички случаи е по - добре маркова кутийка пред неграмотен чип тунинг :) Виж пред маркова кутийка и грамотен чип тунинг, избора вече е строго индивидуален.

 

Аз например винаги съм се чудел - как така нямало проблем с гаранцията при поставяне на паурбокс??? Поне такива са рекламите на някой фирми.

 

Това пак си е изнасилване на мотора, както и да го гледаш. Според мен гаранционния сервиз, просто няма как да докаже, че колата е счупена с паурбокс - щото никой *** няма да иде и да каже - сменете ми турбината, че я издухах с тоя щейнбауер. Просто ще го махне (бокса) и ще я закара в сервиза и ще мига невинно - ами сама се счупи :)

И затова подобни фирми се хвалят, че не нарушават гаранцията. Щото тия 30 коня не идват от нищото и никой не може да ме убеди, че нямат негативен ефект върху колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че тук никой не знае какво правят скъпите кутийки - Steinbauer, DTE. Някои от тях имат повече кабели, свързват се към педала на газта. ОК, подава се повече гориво , тогава има повече изгорели газове които ускоряват/развъртат повече турбото? Някак си мисля ,че германците и австрийците дето ги правят тези неща знаят какво правят.

Аз например винаги съм се чудел - как така нямало проблем с гаранцията при поставяне на паурбокс??? Поне такива са рекламите на някой фирми.

 

Това пак си е изнасилване на мотора, както и да го гледаш. Според мен гаранционния сервиз, просто няма как да докаже, че колата е счупена с паурбокс - щото никой *** няма да иде и да каже - сменете ми турбината, че я издухах с тоя щейнбауер. Просто ще го махне (бокса) и ще я закара в сервиза и ще мига невинно - ами сама се счупи :)

И затова подобни фирми се хвалят, че не нарушават гаранцията. Щото тия 30 коня не идват от нищото и никой не може да ме убеди, че нямат негативен ефект върху колата.

Да и аз така съм чувал за Порше България(VW) че поставят Steinbauer ако клиент поиска увеличаване на мощността. И гаранцията не отпада. За Ауди същото съм чувал/чел. Опел май ползват друг tuning box. И в този форум има хора с Steinbauer, спомням си за една Октавия. Беше доста доволен.

Намерих го, има и мнение:

viewtopic.php?f=44&t=13605

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде някой със скъпа кутийка,да дойде да му направя един софт да види дали няма да върви повече колата.Винаги мога да пусна повече мощност отколкото дадената кутийка нали :lol: Друг е въпроса че ако кутийката си върши супер качествено работата,повечето мощност ще я отнася турбината,трансмисията...но ако ще се мерят пишки винаги един тунер ще победи кутийката.А относно турбото,ами ако е в кондиция ще издържи и на 2200млб. и на 2400млб,а ако е в лошо състояние ще се счупи и при най качествения и сефти направен софт.-Тоест може и на 2200 да гръмне.То на стоковите коли им гърми турбото без да е надувано-в конкретния случай на 1950.Като е карано с кофти масла и са сменяни на над 15 000км същите,някои дори и на 30 000,а колата е на над 150 000 ще се счупи турбото като го насилиш малко ,няма как.На чисто нова кола и повечко да я отпуснеш няма да гръмне турбината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да те попитам тогава, има ли полза да се опитвам да вкарвам повече въздух в двигателя? За моя двигател става дума. Фунията отпред на 131 коня двигателя е с по-широко гърло отколкото на моя и 100 коня двигателя. Мога да купя такава фуния и маркуча след това е еднакъв, начина на хващане към маската отпред е също еднакъв. Ще вкарва по мое мнение 30-40% повече въздух. Има ли полза, подава ли се повече или по-малко гориво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да постигнеш,не си играй да сменяш тръбата.Въздуха го вкарва турбото,не тръбата.И не са ти еднакви турбопътищата,нещо си в голяма заблуда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за пластмасовата тръба преди въздушния филтър и фунията на края и. Според ЕТКА са еднакви номерата на тръбите( 6Q0 129 618 G). Разликата е само във фунията 6Q0 129 621 A (за ASZ) и 6Q0 129 621 В (за АMF и ATD).

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au. ... NBBv75kIU=

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au. ... YFxRJ12A==

 

Тръбата е еднаква , просто на 75 и 100 коня гърлото на фунията е направено по-тясно, на 131 коня е широко гърлото и ползва цялата ширина на тръбата. Поне така го гледах на една RS тука в Русе.

http://imageshack.us/photo/my-images/175/cimg2762.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/36/cimg2760j.jpg/

Ама ти мислиш ,че няма да има полза? Няма да го мисля повече тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ти е входа на въздуха, преди филтъра. До там и да пуснеш повече въздух - все тая - това не е атмосферен двигател. Колко въздух да влиза зависи главно от турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ама най-разпространения тунинг при всякакви Фабии 1 TDI e да сложат тези части от Ибица Купра 160 коня. Там вече и маркуча и фунията са доста по-големи. И това в цяла Европа. И цената на тия "части" е скочила от 30 евро(2005 година) до 130евро в момента. И много често колите не са тунинговани изобщо. Просто е било една мода. Че затова питах. Тогава от спортни филтри също няма полза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, ама след като направиш, така, че колата да има нужда от повече въздух, т.е. след като пипнеш нещата след турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, ама след като направиш, така, че колата да има нужда от повече въздух, т.е. след като пипнеш нещата след турбината.

 

Точно.

 

С уточнение (лично мнение), че за ниски нива на тунинг е безмислено да се слагат спортни филтри така или иначе. Заводския има добър запас от дебит. А някой хора твърдят, че спортните филтри, не "чистели" толкова добре и се скапвал дебитомера. Дали е вярно... незнам. Има логика - повече въздух пуска, повече боклук :)

 

@колега ivan911, тия като правят такъв "тунинг" пишат ли какво постигат като коне и нютонметри? Щото то иначе можем направо да почнем да спорим, колко допълнителни коня се впрягат със сини мигалки на пръскалките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този тунинг може да прочетеш и в този форум, тази тема примерно:

viewtopic.php?f=8&t=8292&start=0

http://s24.photobucket.com/albums/c30/N ... %20Intake/

http://www.fabia-vrs.com/technical-info ... ntake-fit/

А по форумите на VW Group е пълно за Cupra PD 160 intake. Но просто цената вече е безбожно висока , затова се заинтересувах за такава фуния от VRS. Уж колата дишала по-свободно при високи обороти, двигателя реагирал по бързо на педала на газта, такива работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кадах,че турбопътищата всички са тесни ,като ще сменяш само предната част няма смисъл.Виж си фито на егр а и този на купрата.Има смисъл да смевиш всички турбопътища ако сложиш по-голямо турбо.Но та 3 цилиндровия няма много смисъл да се товари.Там и кутия,съединител карета ....и т.н. да не изброявам са малки.Само я чипосай и толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е добре да сравнявате разни кутийки с качествения тунинг.Примерно за този двигател променям картите на-педала на газта,смок лимитера,лимитера по мап,лимитера по атмосферно налягане,конверсион карта,предварение на впръскване карти,лимитер на предварението на впръскване,турбо карта,лимитер на турбото,сингъл валуето за стойноста при влизане в сервизен режим,картата на н75...и още няколко да не ги изброявам вс.Дали ли кутийките мога да направят всичко това...И още особености има,които за кутийките са хал хабер :D

Не съм закачал кола с много скъпа кутийка,да видя какво прави всъщност....но не ме и интересува всъщност толкова много.

 

Зачетох се в темата и ми стана интересно. Всичко това горе изброеното с VAG COM ли се прави или има някаква специална програма. Щото аз четох и намерих няква VAG COM специална програма за тунинговане, която променя картите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.