Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на антифриза


takew

Recommended Posts

Розовия (а какъвто трябва да си) е на 5 години по спомени. Аз смених моя на Фабията като си сменях ангренажа. Заредих и Октавията с такъв, за да премахна синия, който добре си похапва алуминия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На доста места прочетох, че при използване на антифриз G12 (G12 +, G12 ++) няма фиксиран от VW интервал за смяна. Смяната се прави при смяна на водната помпа. Разгледах и официалното ръководство на потребителя на Skoda Octavia II и там не открих посочен времеви (или след определен пробег) интервал за смяна. Продължавам да търся някакъв официален документ или ръководство от VW по въпроса за смяната, че и на мен ми е интересно да разбера как е правилно да се процедира. Предполагам, че ако някой има оригинална сервизна книжка, в нея може да е оказан и интервал за смяна на охладителната течност. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз чак сега се включвам, защото моята е 1.9TDI, но според мен, май-май, няма значение какъв е мотора - само да се знае колко течност събира... В моята книжка не пише нищо относно смяната на антифриза - версия на български, също така гледам и версията от сайта на шкода - на английски език, на която вярвам повече, защото като видя смотания превод на български...

За антифриза пише "ако се налага източването му..." и табличка със стойности - кой мотор, колко течност събира и каква да е консистенцията на течността (антифриз-вода). Според това което знам аз, чел съм из разни форуми, антифриза не се сменял според производителите на различните марки, а според хората се сменял на всеки 5 години, защото си губи качествата (имало някакви добавки в него). Също така, сменял се, когато се налагало да се правят ремонти, които налагат смяната му, което е ясно... След като го източиш, не го връщаш обратно, разбира се.

 

Т.е. ако няма проблем, просто се следи нивото на течността, да е в граници. В моята книжка пише само за спирачна течност, че се сменя на 2 години и нищо друго.

 

Поздрави

 

ПП: Ако някой намери нещо, да пише, че и на мен ми стана интересно :) Виждал съм коли на по 10 години и повече, хората са ми казвали "никога не съм сменял антифриз или спирачна течност" и си ги карат, пък вървят бре... А това нашите капризации smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да гадаете, отворете сервизната книжка на колата и погледнете, какви предписания има за смяна на антифриза! Има и за останалите консумативи също ако някой се интересува!

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да гадаете, отворете сервизната книжка на колата и погледнете, какви предписания има за смяна на антифриза! Има и за останалите консумативи също ако някой се интересува!

smile027

 

Няма, човек... Аз я имам снимана сервизната книжка, също така чета и в другата - ръководството (не ми се занимава да преоразмерявам, затова линкове, извинявайте):

https://lh4.googleusercontent.com/-5-59 ... AG0730.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-lJmZ ... AG0732.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-907l ... AG0733.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-msao ... AG0734.jpg

 

То... ако го имаше, щях да го пусна... Но няма нищо писано :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна в моята книжка - само дето е за О1... Мисля, че пише, но може да е като при теб - на 60К да се провери охлаждащата система, но за смяна не пише наистина. Колкото до самия антифриз по спомени, нашия /червен/ G12 и производните G12+, G12++ се водят longlife. Гледал съм /в щатите обаче/ на AC Delco туба с антифриз DEX-COOL на която беше упоменат интервал 5 години/150.000 мили, както е и на самия линк... Демек, ако се съобразим с предписанията на самия производител на антифриза, смяната се извършва на 5 години или приблизително 250.000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя го смених миналото лято, когато колата направи три години, и сега ми се спука радиатора, но не съм сменял антифриза. Върнах, каквото изтече. Това дали е грешка? Все пак не е направил още година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм сменял антифриз, просто заради антифриза. Все нещо друго го е наложило - я помпа, я течове.

 

В сервизната книжка едва ли пише нещо, щото то не зависи от колата, а от тоя дето го е забъркал. В сервизните документи също едва ли ще има предписание, щото в гаранционния срок, нищо не налага подмяната му, а после е я камилата, я камиларя.

 

Иначе Г12 5 години или 200 000 ако успеете да направите си е разумно време за подмяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервизните документи също едва ли ще има предписание, щото в гаранционния срок, нищо не налага подмяната му, а после е я камилата, я камиларя.

не си прав - в ръководството или в сервизната пишеше например за коланите че се сменяли след 10 години, защото след това може да не са така ефективни при произшествие. Едвли някой ще ги сменя, но мисълта ми е че пише и за неща извън гаранционния срок.

Аз антифриз никога не съм сменял просто ей така, защото е някаква течност с някакви качества. Спирачната течност е друго нещо и тя задължително трябва на 2 години да се сеня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесния вариант да разбереш дали е за смяна като изтеглиш с една спринцовка малко течност и я сложиш във фризера ако замръзне сменяш ако незамръзне карай смело

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесния вариант да разбереш дали е за смяна като изтеглиш с една спринцовка малко течност и я сложиш във фризера ако замръзне сменяш ако незамръзне карай смело

[-X

Само доливаш малко втвърдител, т.е. концентрат и готово. :) За фризера е точно така.

Бизнеса с консумативи трябва да върви, затова сменяйте, лошо няма.

 

... Виждал съм коли на по 10 години и повече, хората са ми казвали "никога не съм сменял антифриз или спирачна течност" и си ги карат, пък вървят бре... А това нашите капризации smile091

Венци, и аз съм един от тези smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
... Виждал съм коли на по 10 години и повече, хората са ми казвали "никога не съм сменял антифриз или спирачна течност" и си ги карат, пък вървят бре... А това нашите капризации smile091

Венци, и аз съм един от тези smile056

 

Ами да... и си върви, нали? :) Принципно, аз си мисля, че спирачната течност е малко по-проблемната в случая, защото поемала влагата от околната среда и ставала неефикасна... До сега никога не е сменяна спирачна течност на кола от нашите, която и да е, а са на по 20+ години и си спират. Но според мен, идеята е, че шофьора не усеща, дали спирачката става по-твърда, дали съединителя се втвърдява и е за смяна и др. подобни, защото свиква с това нещо всеки ден.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Но според мен, идеята е, че шофьора не усеща, дали спирачката става по-твърда, дали съединителя се втвърдява и е за смяна и др. подобни, защото свиква с това нещо всеки ден.

 

Поздрави

Обикновено при тези хидравлични системи нещата не се втвърдяват, а омекват, когато вървят на зле :)

И то не от течността.

 

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от негативните явления, в следствие на стара сп. течност, е запецването на буталата в цилиндрите заради корозия. Вода за причиняване на корозията се намира в достатъчни количества в старата сп. течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от негативните явления, в следствие на стара сп. течност, е запецването на буталата в цилиндрите заради корозия. Вода за причиняване на корозията се намира в достатъчни количества в старата сп. течност.

Да, по принцип е така. При мен се прояви на 20тата година. Сменил съм само и единствено заден ляв цилиндър. Блокира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Мога да споделя само но без препоръки. Наличието на стара спирачна течност по нищо не личеше .Прехвърлях Стара планина по няколко пъти на месец без проблем но уви... Уцелиха ми се два камиона с ремарке на спускането и малко преди да заравни(свърши баира)     педала потъва изведнъж.......     .Адреналин , ръчна и студена пот         . Покарах бавно на скорост и всичко стана ОК.При всякакви проверки  ОК.Минаха месеци а може и година забравих проблема. Уви ,същата ситуация но пак бях късметлия ,че карах на дистанция и реших да спирам плавно и от далеч при същата патова ситуация  ..... Възползвах се от възможността и писах до производителя . Е ми ..... отговориха ми като една от препоръките бе да се сменя спирачната течност според предписанието. Спирачната течност е хигроскопична и при екстремно натоварване(загряване) течностите стават пара :))    Смених я и проблеми не съм имал .    Това бе преди 30 години но физиката е същата. Не, че на следващите си коли я сменях просто в такава ситуация предварително се правя на тарикат и спирам  да налея вода от крайпътната чешма(или отбивка)  за няколко минути .......  :)))  Допускам ,че вече и по новите модели автомобили са пресметнати по добре-

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.