Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Зареждане на акумулатор?


Recommended Posts

Дадоха ми такъв, като по думите на собственика объркали + и - и "пробил".Искам да го сложа да се зарежда към зарядно устройство на резервно захранване за циркулационни помпи на слънчевата инсталация, която имам.Да очаквам ли проблеми ако го направя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадоха ми такъв, като по думите на собственика объркали + и - и "пробил".Искам да го сложа да се зарежда към зарядно устройство на резервно захранване за циркулационни помпи на слънчевата инсталация, която имам.Да очаквам ли проблеми ако го направя?

колега за какво става на въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да уточниме какво означва "пробил". smile092

Щото ,ако е т'ва дето си мисля ,този акомулатор е за боклука smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това устройство служи за захранване на помпите от акумулатор, при прекъсване на мрежовото захранване.Това ще рече, че към него има непрекъснато свързан акумулатор, чието състояние се следи и при необходимост автоматично се дозарежда.Многократно там съм дозареждал акумулотора на автомобила си, като съм го оставял както за 2-3дена, така и за 2-3седмици-опасност от презареждане няма.Напрежението на батерията се следи автоматично и при достигане на стойности от 13.8-14.2V на изводите на акумулатора зарядният ток се прекратява.Като технически данни: напрежение на акумулатора- от10.8 до 15V DC.Притеснявам се не за батерията, а за самото устройство.Може ли да му се случи нещо, ако въпросният акумулатор е "пробил"(без да знам какво значи това) или има някакъв друг проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е изключено да му се случи нещо ако акумулатора е окъсил, щом е пробил обаче изобщо няма да реагира на зареждане. Щом зарядното е такъв тип по всяка вероятност има защита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по това което разбирам от първият ти пост става въпрос за обратно зареден акумулатор.Т.е. плюсовият полюс е минус и обратното.

За пробил акумулатор се има предвид такъв който има късо съединение в следствие на падналата активна маса от полюсите в някоя от клетките и тя се явява товар на самия акумулатор.Токът на саморазряд се увеличава многократно пада напрежението на акумулатора поради товара и както казваме "не държи ток". Това е пробил акумулатор и той трябва да се предаде за изхвърляне т.к. е опасен продукт и не се изхвърля в кофите за смет.

Ако обаче му е променен поляритета на акумулатора първото нещо което трябва да се направи е следното:

- пълен разряд на акумулатора до нула.Става с някакъв товар или консуматор най-обикновено това е една крушка(най добре е Н4 т.к. може да се пуснат и двете светлини) и така ще се разреди най-бързо и плавно.Разряда сам по-себе си е доста по благоприятния режим на акумулатора.

- заряд на акумулатора с поставяне на клемите на правилните полюси.Препоръчвам зарядният ток да бъде по-малък от препоръчваните за заряд 10% от капацитета на акумулатора.Постави го ако имаш възможност на около 2А(предполагам че е автомобилен акумулатор) . А ако не, постави го на автоматичната зарядна станция и тя си знае работата.

Ако си направил това няма проблем за нито едно устройство вързано към акумулатора.

П.С. Няма гаранция обаче да ли не са настъпили необратими химични процеси и колко този акумулатор ще живее и колко ток ще съхранява,така че ти си прецени а и тествай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пробил акумулатор е когато дава късо, какво е тогава окъсил акумулатор? А акумулатор с мъртва клетка/и/ не реагиращ на зареждане как се нарича аз му викам пробил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът в никакъв случай не бива да се разрежда допълнително след нещастието, което го е сполетяло...

Най-доброто, което може да се направи е следното:

- поставя се за 30 минути на зарядно със ток 1-2 ампера;

- източва се напълно наличният електрлолит;

- пълни се с дестилирана вода и стои 30 минути на зарядно (ток няма да текне, при това положение);

- промива се и се пълни с електролит с номинална плътност;

- правят му се няколко цикъла разряд-заряд, като разрядът не бива да пада под 10.5 волта;

 

Накрая има някаква минимална вероятност да е оцелял около 40-50% от капацитета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това устройство служи за захранване на помпите от акумулатор, при прекъсване на мрежовото захранване.Това ще рече, че към него има непрекъснато свързан акумулатор, чието състояние се следи и при необходимост автоматично се дозарежда.

 

UPS - по народному де

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.