Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Светодиоди - консумация


zorozlatanov

Recommended Posts

Мисля, че те разбрах. То това е проблем дето изкача навсякъде по осветлението на колата, като смениш от нажежаема жичка къл LED. Най вероятно в долния край, някъде в инсталацията има високоомна връзка към земя (пул даун резистор или нещо от сорта). Така през крушката тече малък ток, който не може да я запали, ама диодите им е достатъчно за да светнат. Затова и върху крушката имаш малък пад (0.6V), а върху светодиодите голям (11+ V). Тоя резистор или каквото е там е вероятно в модула за управление и няма как да го пипаш.

 

Нещо такова е вероятно (ограденото е в управляващия модул):

post-6105-138453434363_thumb.png

Честно казано не ми хрумва какво може да се направи в случая. Не виждам просто решение. Сложни има, ама не си заслужава гимнастиката. До известна степен може да се варира със самите светодиоди, по - точно бройката им.... Но съвсем да не свети при затворен и да свети добре при отворен... няма как. Поне не и просто.

 

Диода 1N4007 няма много отношение по случая. Кой го е слагал там? Нещо не ми изглежда заводско изпълнение това, да не е побългарявана заради аларма или нещо от сорта? Той обаче не влияе с нищо в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    14

  • Bobeca

    10

  • FAV135

    6

  • bega4kata

    6

Най-много писали в темата

100% диода е заводски.

 

 

029187681.jpg

029187683.jpg

 

...До известна степен може да се варира със самите светодиоди, по - точно бройката им....

 

В плафона точно така го оправих преди два дни проблема със слабото светене - смених не броя ами начина на свързване на диодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това напрежение което мериш е от следящата система на комфорт модула. То е 11 Волата без товар, т.е. без лампа. В момента който сложиш лампата пада на около 1волт и това кара диодите да междукат. Този ток на диодите няма как да прецака акомулатора на колата. Самият акомулатор има по-голям саморазряд от тази консумация. Сега за първи път погледнах темата и има много "неверни" изказвания, но не искам и аз да раздувам повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не го схванах. Можеш ли да го надраскаш, че така по думи тока трудно тече.

 

Ето така изглежда "плафона" в багажника.Диода е IN 4007

Също така открих и, че при закачен плафон напрежението е 0,6V при затворен багажник и нажежаемата жичка.Сложа ли светодиодите на мястото на нажежаемата жичка (без да махам диода) и напрежението при затворен багажник пак скача на 11,3V.

Дано да ме разбереш, че за 22 години не се научих да обяснявам нормално...

 

ПП: Диода е 1N 4007, а не IN 4007.

 

Дидоа има за цел да предпази Комфор модила от гасенето на крушката при което е възможно да има пикове с отрицателен полеритет. Друго много важно предназначение е при повишаване на температората (от самата крушка) диодът си повишава съпротивлението и намаля токът които протича във веригата, което намаля мощноста на крушката, което пък намаля температурата в плафона. Това е саморегулираща се верига , и работи над 50 градуса Ц.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за отговора.

Лошото е, че светодиодите не междукат, а направо си светят силно.Притеснението ми не се изразява в това, че ще ми изхабят акумулатора, ами в това, че вечер като си паркирам колата някъде на открито и ще се вижда как свети багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

светодиодите не междукат, а направо си светят силно..

Странна работа - от 3 г използвам евтини ибейско-китайски диоди и дори и "мъждене" няма :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова писах в първият си пост по темата, че не ми се коментира, защото нещата не са толкова прости. Когато някои сложи крушка в колата, то той слага крушка, но това не е всичко. Самата крушка както се видя вече имаи и диод, има и следяща система.

Хора които не са запознати (защото все пак се занимават с други неща в живота) казват - сложих диод и съм супер доволен / недоволен. НЯМА как да сложиш един чест свето диод и той да работи на 12 Волта !!!! Единичен свето диод "пали" на 1,2-1,4 до 2,5 волата. Самите диоди са в обща схема с други елементи, като най-елементарната е ограничителен резистор. Схемата може да е и с товарен резистор, може и да е с генератор. Също така диодите може да са претоварени ( да светят на макс. от любимият ни Китай) и да издържат до няколко дни/седмици. Нещата са много индивидуални.

 

За това, че диода ти свети въпреки че плафона е изклучен. Следящата система работи така (без да влизам в тъпи подробности) че се нуждае от минимален (за една крушка) ток на изклучено положение, така се следи дали веригата от + до - на самият плафон (това са букси, кабели, кабелни обувки, цокъла на крушката и самата крушка) са наред - дали веригата е затворена. В момента които веригата някъде е прекъсната, ток не протича и имате аларма. Явно че за диодният модул които ти си купил този "малък" ток с 11 волата е достатъчен да работи в нормален режим.

Само да подчертая, един истински 1 Ват диод свети с по-голям интензитет от 10 Вата крушка. Така че ако следяшият ток е малък за крушката то той е ок за един нормален диод.

ТОВА всичкото е докато Комфор модула работи, не съм много компетентен и незнам след колко време се изгася(заспива) , но това е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че има таймаут на плафона в багажника. Но така или иначе е ясно, че тока тече през някоя от входните вериги на модула.

 

Това, което ме смущава в случая на Bobeca е, че светодиодите светят силно, а не че мъждукат.... Значи тока не е толкова малък.

 

Един светодиод за да свети, си му трябват поне 5мА ток. Освен ако не са някакви супер ефективни емисии, ама китаеца едва ли ще напъха такива... А 5мА да текат залудо, не ми се връзва конструктивно така да е заложено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна работа - от 3 г използвам евтини ибейско-китайски диоди и дори и "мъждене" няма :-k

В багажника или в купето?

И в двете, плюс врати и габарити. На Супърба - купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че има таймаут на плафона в багажника. Но така или иначе е ясно, че тока тече през някоя от входните вериги на модула.

 

Това, което ме смущава в случая на Bobeca е, че светодиодите светят силно, а не че мъждукат.... Значи тока не е толкова малък.

 

Един светодиод за да свети, си му трябват поне 5мА ток. Освен ако не са някакви супер ефективни емисии, ама китаеца едва ли ще напъха такива... А 5мА да текат залудо, не ми се връзва конструктивно така да е заложено.

 

Когато говорим за следяща верига на 10 вата при 12 волта , т.е. 1 А нормален товар, то 5 мА за следена (мъртво ниво) са малко, това 1 към 200, за един МОС транзистор даже е малко. Но да не влизаме в подробности.

Да мисля , че има "таймаут" няма как модула да е жив нон стоп. Той все пак има една добра консумация, все пак не е крушка, а модул за управление. За седмици или месец в покой ще глътне доста ток ако не заспива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той процесора в модула се успива, това е ясно, въпроса е следящата верига (по точно тока и) или както там се води, дали също спира. Аз идея си нямам какво има вътре в модула затова просто гадая.

 

Какво наричаш следяща верига? В смисъл пускат малък ток да следят дали и жива крушката, това ли имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За седмици или месец в покой ще глътне доста ток ако не заспива.

 

Когато наслагах светодиоди навсякъде, този модул не искаше да заспива заради тях, и пораждаше доста голяма консумация. Когато колата се кара всеки ден не се забелязва, но остане ли за 5-7 дена и акумулатора падаше. От тогава се върнах към старите лампи и не искам и да чуя за светодиоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята като я оставя в гаража отключена и комфорт модула не заспива, дори и след 3-4 дни.Иначе ми се е случвало да не карам колата с по две-три седмици и е нямала проблем с акумулатора.Не съм пробвал да я оставя заключена и да видя дали ще изгасне комфорт модула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той процесора в модула се успива, това е ясно, въпроса е следящата верига (по точно тока и) или както там се води, дали също спира. Аз идея си нямам какво има вътре в модула затова просто гадая.

 

Какво наричаш следяща верига? В смисъл пускат малък ток да следят дали и жива крушката, това ли имаш предвид?

 

В общи линии, ако протича ток, значи веригата е ОК. В момента които някъде по веригата се прекъсне, кабел, букса , изгоряла или премахната крушка, то веригата се прекъсва и не протича ток. Проблема е, че Модула е проектиран да следи вериги с елементи които са проектирани забодски (круки примерно) и очаква да реагират по точно определен начин на следенето и работата им. Когато сложиш нещо различни се получават аномалии и модула реагира неправилно.

Няма да изпадам в подробности , че е скучна материя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Какво съпротивление трябва да свържа на фаровете за мъгла с новите Н11 LED 5W консумация, като старите с нажежаема жичка бяха 55W.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво съпротивление трябва да свържа на фаровете за мъгла с новите Н11 LED 5W консумация, като старите с нажежаема жичка бяха 55W.

 

Трябват ти още 50 вата - към тия 5. Та да се получат общо 55.

Което ще рече ток 3.5 ампера - през съпротивлението.

И при напрежение 14.5 волта - колкото е при работещ двигател - делиш 14.5 на 3.5, по закона на Ом, и се получава приблизително 4.2 ома.

Стандартната стойност е 3.9 ома, 50 вата.

Но можеш да пробваш и други стойности, в диапазона между 5.1 и 8.2 ома - за да видиш кога сигналната лампичка ще ти даде, че има проблем - та съответно да икономисаш и малко ток от акумулатора.

И слагаш такава стойност, та хем токът да е по-нисък - а хем и лампичката да не сработва! :smt017

По спомен - е от порядъка на 7 ома, или малко по-малко.

А защо държиш фаровете за мъгла да са ти непременно с LED?

Има и крушки Н11 с мощност 90-100 вата - които светят много добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво съпротивление трябва да свържа на фаровете за мъгла с новите Н11 LED 5W консумация, като старите с нажежаема жичка бяха 55W.

 

Трябват ти още 50 вата - към тия 5. Та да се получат общо 55.

Което ще рече ток 3.5 ампера - през съпротивлението.

И при напрежение 14.5 волта - колкото е при работещ двигател - делиш 14.5 на 3.5, по закона на Ом, и се получава приблизително 4.2 ома.

Стандартната стойност е 3.9 ома, 50 вата.

Но можеш да пробваш и други стойности, в диапазона между 5.1 и 8.2 ома - за да видиш кога сигналната лампичка ще ти даде, че има проблем - та съответно да икономисаш и малко ток от акумулатора.

И слагаш такава стойност, та хем токът да е по-нисък - а хем и лампичката да не сработва! :smt017

По спомен - е от порядъка на 7 ома, или малко по-малко.

А защо държиш фаровете за мъгла да са ти непременно с LED?

Има и крушки Н11 с мощност 90-100 вата - които светят много добре!

Такава гимнастика със съпротивления е напълно безмислена. 5 вата ще ти светят и 50 трябва да "изпаряваш". С други думи да топлиш или фара, или въздуха...

За мен лично това не е добро решение.

Какво се печели? Единствено по-дълъг живот на фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с тая гимнастика - топлиш или фара, или въздуха.

Другия вариант е - ЛЕД овете да се включат чрез отделна верига.

През реле или през някакво контролерче - директно към акумулатора, през бушон, разбира се - което да следи напрежението на бордната мрежа, да речем.

И да има и ключе - за ръчно управление.

Та да не се налага по някакъв начин да се лъже съответния модул.....

Или може и да е възможно той да се препрограмира, та да разпознава по-малък ток като нормален - тъй че да не светка лампичката, че веригата е прекъсната.

Но тук вече нека знаещите да се изкажат как стоят нещата. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.