Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Светодиоди - консумация


zorozlatanov

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Смених си крушките на плафона в купето със светодиодни такива, светят хубаво, изгасват плавно, но средната светодиодна крушка след затваряне на вратата и изгасване на плафона се забелязва, че продължава да свети съвсем леко(мъждука). Когато бутона на плафона е на off не мъждука. Същото се получава и с плафона на багажника при затворена 5та врата. Иначе вечерно време, когато е тъмно, това мъждукане изглежда много добре в купето. Въпроса ми е дали има някаква консумация, която би довела до падане на акумулатора или се получава от разреждането на кондензатор по електрониката на плафона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • FAV135

    6

  • bega4kata

    6

  • Цецо75

    14

  • Bobeca

    10

Най-много писали в темата

Преди няколко седмици и аз смених крушките в плафона със диодни такива.Петък като излизах за срещата при OMV на клубът и аз забелязах същият проблем.При мен мъждукат и трите точно както при теб.На OFF го няма този проблем.Нямах време тези дни да измеря консумацията на ток, но предполагам, че е много малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно компютъра следи за изгоряла крушка.

 

Няма как да следи, като няма такава екстра към колата. Ако следеше, изобщо нямаше да светнат.

 

По-скоро си мисля, че е от диодите. :-k Аз съм с такива от Луксима, с които никога не съм имал проблеми и никога не са "мъждели". :-k

@Боби, ако искаш на някоя от следващите срещи ще разменим твоите с моите да видим дали ще мижат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно е от кристала на светодиода , и аз съм се сблъсквал с този проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това мъждукане вече почти 2 години, (светодиодни ленти в плафоните и багажника), оставял съм колата 3-4 пъти за по седмица без да се пали и не съм имал проблеми с акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом свети, значи тече ток. Има някаква електроника по веригата, през която паразитно минава. При едни светодиоди ще го има, при други не, заради разликите във VA характеристиките им.

 

Успокояващото е, че щом мъждука, значи тока е минимален. Т.е. от това акумулатора едва ли ще умре, ако не го оставите да "мъждука" една година например :)

 

Виж дали няма да смущава работата на някоя друга електроника... не мога да кажа, зависи какво още има навързано там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Довечера ще премеря консумацията и ще пиша. Четох във VW форума че ги оправят но довечера ще постна темата, че сега съм на телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро си мисля, че е от диодите. :-k Аз съм с такива от Луксима, с които никога не съм имал проблеми и никога не са "мъждели". :-k

@Боби, ако искаш на някоя от следващите срещи ще разменим твоите с моите да видим дали ще мижат.

Гога, те едвам едвам се забелязват и през деня няма как да се види.Не ми е проблем това, че мъждукат, а реших да не е при мен проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доложа. Преди малко бях в гаража и мерих тока. Ми той уреда даже не може да хване мъждукането на диодите.При свалени и при сложени консумацията е все 0,11 при обхват 20mA. Нека си светят малко, мене даже ме кефи слабото светене вечерно време. Кофтито е само, че пак трябва да правя настройки на радиото. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не четох темата веднага,щях да ти кажа ,че уреда няма да ги хване колко консумират smile091 И при мен така мъждукат в плафона,но като заспи модула не мъждукат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да попитам за тези диодни лампички . Преди време си взех не знам точно как се казват , кристални ли , диодни ли за габаритите , НЕ светят ... днес си взех за задния номер ... пак НЕ светят.Отидох до съседа (ел.техник) .. и ми обясни,че при палене на колата когато дадеш на контакт , тя прави чекинг на всички системи и от там идвал проблема .. че чешките инженери са изчислили консумацията на ток по веригата и понеже тези диодните^ консумирали по малко от обикновените крушки го засичало като проблем (изгоряла крушка) и ми светва отпред на таблото ,че имам такава .Ставала врътката , но трябвало да се върже паралелно друг консуматор за да минава чека и да не дава грешки,което ми се струва дълга и широка .. та ако има някакво по практично решение ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ставала врътката , но трябвало да се върже паралелно друг консуматор за да минава чека и да не дава грешки,което ми се струва дълга и широка .. та ако има някакво по практично решение ... ?

 

Нещо такова - http://luxima.bg/LED-STOP-ERROR-kabel.html Стига да не можеш сам да си го направиш. smile049 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова - http://luxima.bg/LED-STOP-ERROR-kabel.html Стига да не можеш сам да си го направиш. smile049 smile027

Две съпротивления за 13лв! smile048

Доколкото намерих из интернет, токът който трябва да протича за да не дават грешка е 1 А.Демек като измериш консумацията на диодите и с няколко сметки ще можеш да определиш какво съпротивление ти трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... &start=120

 

Ето как колегите са решили проблема с мъждукането на диодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова - http://luxima.bg/LED-STOP-ERROR-kabel.html Стига да не можеш сам да си го направиш. smile049 smile027

Две съпротивления за 13лв! smile048

Доколкото намерих из интернет, токът който трябва да протича за да не дават грешка е 1 А.Демек като измериш консумацията на диодите и с няколко сметки ще можеш да определиш какво съпротивление ти трябва.

 

А аз пък ей така се чудя, каква е далаверата да имаш Лед осветление, ако ще консумира като добрата стара Едисонова крушка???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм очарован от осветяемостта на диодите нито в купето, нито като габарити и фарове за мъгла.

Бях дал немалко пари за Н3 крушки за Ауди- то, но ги продадох веднага, разликата беше огромна, в полза на 'нормалната' крушка:

 

Снимка на светло

Снимка на тъмно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то е ясно, LED светлините са бъдещето, има много добри и в момента, но цените са космически. Но пътя е ясен.

 

Просто ми стана смешно, как слагаме лед светлини и паралелно на тях резистор да вдигнем консумацията, да излъжем компютъра. Не че нещо лошо де, щом ни кефи повече, е оправдано :)

 

Иначе за плафона на купето, аз бях купил от ebay някакви китайски дето светеха направо ужасно силно. Чак ти става гадно :) Много бързо ги разкарах. На мен лично студено бялата светлина ми носи дискомфорт. За фарове бива, ама за околна ме дразни, предпочитам си жълтееща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А аз пък ей така се чудя, каква е далаверата да имаш Лед осветление, ако ще консумира като добрата стара Едисонова крушка???

 

Аз се сещам за няколко:

1) По-бързо реагиране. Както вече писах в друга тема, нормалната крушка се пали за 200ms, а светодиодите за 2ms. Това прави разлика от почти 7м при 120km/h

2) По-дълъг живот. Нормалната крушка има към 1000h живот. Светодиодите към 20000.

3) По-малко чувствителни към преходни процеси, т.е. всяко пален и гасене на крушката съкръщава значително живота и. Същото не важи за светодиодите в такава степен.

4) По-красиво. Все пак това е субективно.

 

BTW в автомобилите Едисонови крушки няма smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А аз пък ей така се чудя, каква е далаверата да имаш Лед осветление, ако ще консумира като добрата стара Едисонова крушка???

 

Аз се сещам за няколко:

1) По-бързо реагиране. Както вече писах в друга тема, нормалната крушка се пали за 200ms, а светодиодите за 2ms. Това прави разлика от почти 7м при 120km/h

2) По-дълъг живот. Нормалната крушка има към 1000h живот. Светодиодите към 20000.

3) По-малко чувствителни към преходни процеси, т.е. всяко пален и гасене на крушката съкръщава значително живота и. Същото не важи за светодиодите в такава степен.

4) По-красиво. Все пак това е субективно.

 

BTW в автомобилите Едисонови крушки няма smile049

 

1) Прав си, само дето тук говорим за плафон и габарити, а там скоростта едва ли има значение.

2) Не си прав, китайските диоди горят на общо основание. А ако случайно не изгорят, светлината им след 1 година светене се променя драстично. Това е така, защото са с ниска ефективност и маат на голям ток, респективно греене и термично разрушаване. За сравенение на старото ми Ауди 90% от крушките не са подменяни НИКОГА. Просто са Хелла от времето когато Хела се правеше в ФРГ :)

3)С оглед на това, че нито съвременните крушки са крушки, нито евтините китайски светодиоди са светодиоди, по това може много да се спори.

4) Прав си.

 

А, че в колата няма крушки на Едисон... ми няма, то неговите никъде ги няма. Но като принцип на работа са такива.

 

По темата може много да се спори, но е безмислено. Аз имам приличен опит с лед осветление и знам, че качественото такова струва ужасно много пари. При евтините китайски творения, понякога има и добри попадения, които обаче не живеят особенно дълго.

 

Но това е бъдещето де, спор няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодите стават трошливи при липса на вентилация, а във фаровете, като се нагрее от нормална крушка, става фурна. Ако е ксенон и диодни габарити, вече е по- малко вероятно.

Аз, като олдскул фен твърдо останах на нормално осветление ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А, че в колата няма крушки на Едисон... ми няма, то неговите никъде ги няма. Но като принцип на работа са такива.

...

 

Последен спам по темата - всичките ти крушки в къщи са с едисонова резба. Т.е. тия дето са изобщо на резба де smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, причината да сложа диоди в плафона е че светят по-силно.За консумацията на ток там не ме интересува -светва за по една минутка все пак...Цветът име е "топло бяло" точно поради простата причина, че и аз не харесва тези синеещите.Иначе за габаритите и фаровете съм твърдо против разните LED крушки.За габаритите единствено е по-добре само ако си с по-бяло светещи крушки на фаровете.Тогава всичко ще свети в що-годе еднакъв нюанс и няма да има жълтеникави светлинки по фарът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен спам по темата - всичките ти крушки в къщи са с едисонова резба. Т.е. тия дето са изобщо на резба де smile049

 

И аз последен спам. Нямах предвид резбата, а че Едисон е патентовал първата крушка с нажежаема жичка, която с малки вариации се ползва и до днес, включително дискутираните в плафона.

 

Иначе за резбата - признавам, никога не съм знаел, че той е измислил и патентовал и резбата на крушката:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.