Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Гюнтер - един неостаряващ дядо с младежки дух


Mishelle

Recommended Posts

Няма смисъл да ви занимавам с цялата едногодишната предистория, изразяваща се предимно в умуване и размисли от моя страна. Накратко. От близо 2 години работата ми стана такава, че нямам много свободно време, а след раждането на детето всяка свободна минутка гледам да съм с него. Исках бегачка за разумни пари, защото нямах време аз да си направя. Проблема е, че всички коли, които гледах и влизаха в бюджета имаха сериозна нужда от работа по тях, което обезсмисляше всичко. Преди 3 месеца късмета ми се усмихна. По друг повод се чух със Сами (bega4kata) и стана приказка за моето желание. Чухме се още няколко пъти, след което получих изключително добра оферта от него, за което съм му безкрайно благодарен и задължен. Той, както и аз, е с малко дете и няма време да се радва на две бегачки едновременно. Предложи ми едната от тях. Помолих го за 24 часов размисъл, като пред избори. Резултата – на 08.05.2012г. си поръчах онлайн билет за рейс до Варна и на следващия ден в 08:30ч. потеглих.

 

Gunter01.jpg

 

Да отворя една скоба. Пътувах с Биомет. Рейсовете им са Скания, знаете ги. Много красиви на външен вид. Но возят адски твърдо, като лагерница. Ужас. Да не говорим, че шофьорите (бяха двама), ако можеха и с 50 щяха да карат. Почти през целия път караха с около 70 км/ч., само два пъти подминаха леко 90 км/ч. Взеха разстоянието София-Варна за 7+ часа... Тази спестена нафта дали я продават или пият не знам, но май втори път няма да се кача на Биомет.

 

Gunter02.jpg

 

Както и да е. Към 15:30ч. бях във Варна. Сами не даде и дума да се отвори да хвана такси до тях, независимо, че бързаше за следобеден ангажимент. Дойде да ме вземе от автогарата. И da ме повози. Ама така, както позволява колата. Наистина очаквах самолет, но демострацията надмина всичките ми предположения за ускорение и спиране.

 

Ей с тази машина не усетих времето от автогарата до дома на Сами:

 

Gunter03.jpg

 

Gunter04.jpg

 

Поговорихме си със Сами, пихме по едно кафенце и тъй като той имаше ангажимент, реших да не го бавя и да потеглям. Колата имаше бензинец, но спрях да долея до горе.

 

Gunter05.jpg

 

Gunter06.jpg

 

Към 17:30ч. излязохме с Гюнтер от Варна. И започнахме да се опознаваме. Трябва да отбележа, че след първите десетина километра така си паснахме, все едно цял живот сме били заедно. И явно ще ни върви по вода, защото почти през целия път ни валя дъжд. Карах си спокойничко, 90-100 км/ч по шосенцето, 120 км/ч по магистралката. Не съм го настъпвал особенно. Харесваше ми как мърка на ниски обороти, готов да отприщи цялата си мощност при желание от моя страна. Разбира се, по пътя срещнахме наперени Пасат, Митсубиши и още разни други, на които Гюнтер им доказа, че освен с мъркане, може с рев и лекота да ги прескочи. На озадачените шофьорски погледи ние отговаряхме с усмивка. Така хубаво си пътувахме двамцата, че хич не ми се искаше да се прибираме бързо. Спирахме няколко пъти да се погледаме и порадваме един на друг, дори и да си лепнем винетката след 200 км пробег, защото я носехме, ама от захлас забравихме да си я лепнем във Варна. И така, в ранните часове на следващия ден спряхме за малко на входа на София, за да щракнем фото за спомен от първият ни съвместен преход.

 

Gunter07.jpg

 

Gunter08.jpg

 

Повозихме се още малко и кацнахме в гаража – новия дом на Гюнтер, топъл през зимата, приятно хладен през лятото. Полюбувахме се още малко един на друг, макар и за кратко, че на следващия ден Гюнтер щеше да си почива, ама аз бях на работа.

 

На следващия ден си тръгнах по-рано от работа, причината за което е ясна – отивам при Гюнтер. Исках да го огледам, да вдигна капака и изобщо да видя колкото се може повече от труда на Сами. Трябва да ви споделя, че дядо Гюнтер дори в младежките си години едва ли е бил в такова отлично състояние. Колата няма никъде точица или каквато и да е следа от ръжда, всичко по ремонта й е перфектно. А за боята какво да ви кажа – мога да се обръсна, оглеждайки се в предния капак. Интериора – ами то всичко е като ново, сега излязло от магазина – кори на вратите, тапицерия на тавана, мокет, облицовки и т.н. Таблото сякаш сега е произведено, няма грам пукнатини, измятане, кривини и т.н. Доста коли, наточени от вън, а неизпипани в коша и на скрити места съм виждал, някои от тях дори и вие ги знаете покрай форума. За разлика от тях, Гюнтер е с перфектен кош и светещ от чистота мотор. Търсих проблемни места, но въпреки годинките на автомобила, думите на Сами се потвърдиха – колата е перфектно направена и спокойно може да засенчи доста по нови и актуални към днешно време автомобили.

 

После излязохме с Гюнтер на разходка. Срещнахме трима рацери, наказахме ги. Видяхме плаващи въпросителни в очите на собственика на една X5. Не съм прекалявал с оборотите, нежно и лежерно. Всъщност това го направих за да затвърдя впечатленията си от Гюнтер. Не съм душманин. Желанието ми е да карам тази кола за удоволствие, в ниските обороти и да я чувам как ми мърка. Гъдела от запаса с мощност, с който тя разполага, ми е достатъчен. Едва ли често ще го използвам. Другото, което много ме радва е окачването. Да го нарека отлично би било меко казано. Много добър баланс между стабилност и твърдост. При рязко влизане в завой колата грам не се накланя и завива точно така, както искам и очаквам. Разбира се, не харесва неравностите, но пък няма спортно окачване, което да ги обича. Спирачките са перфектни за комбинацията двигател/купе. Колата спира разкошно без заченки на поднасяне дори при агресивно спиране от висока скорост. Между другото, като споменах скорост - колата набира брутално. Без значение на коя предавка и при каква скорост. За което, освен добрия двигател, съществена роля играе и скоростната кутия, която Сами сам е редил.

 

Обикновено човек като си купи подобна кола, започва да си я гласи по свой вкус и усмотрение. В случая Сами така е изпипал всичко, че аз по тази кола няма какво да преправям, така че да ми допадне повече. Гюнтер ще остане най-вероятно точно във вида, в който е в момента, нищо няма да се променя. Който седне в купето, легне под колата или вдигне капака ще разбере какво имам предвид и с колко мерак и знание е направено всичко до най-малкия детайл. Е, единственото, което ще направя е музиката, но това не се брои. По скоро ще е синхрон, защото щом Гюнтер може да боботи през ауспуха, защо да не думка и през купето. Но няма да бързам, защото за момента по-хубава музика от двигателя на Гюнтер за мен няма.

 

Всеки един поглед към Гюнтер, всяко едно качване в него, всяко едно вдигане на капака говори за труда, средствата и уменията, които Сами е вложил в тази кола. Шапка свалям на този голям Човек за това, което е постигнал с един автомобил, набор 79 и затова, че сбъдна една моя отдавнашна мечта. Благодаря ти Сами!!! Ще направя всичко възможно Гюнтер да остане в това крепко здраве дори когато този малкия вземе книжка след време:

 

Gunter09.jpg

 

Между другото Мони й вика Бръмчата кола, защото боботи. И много му харесва да се вози в нея. Всеки ден ме чака да се върна от работа, за да обиколим с Гюнтер кварталните улици.

 

Разбира се, искам да благодаря и на съпругата ми, която също помогна за осъществяването на една от мечтите ми. Мисля, че й отива, само трябва да я навия да направи едно кръгче. Макар, че рискувам да й хареса и ще трябва да делим Гюнтер:

 

Gunter10.jpg

 

Със сигурност някой от вас се е отегчил да чете толкова дълъг пост. Ако е така, значи е сбъркал темата. Трудно е само с няколко думи да се опише тази кола. Дори написвайки този дълъг пост знам, че пак не съм обхванал всичко. Всъщност за да разбере човек какво е направил Сами с този автомобил и какво представлява Гюнтер, трябва да го види на живо. А който се качи да го покара веднага ще усети спортния младежки дух на един неостаряващ старец.

 

Сами, дълбок поклон за този прекрасен автомобил и жеста, който направи към мен! Чест и неизмеримо удоволствие е да го притежавам и да се грижа за него.

 

P.S.:1 До Варна не ми се мъкнеше раницата с фотоапарата. Затова всички снимки са с телефона. Скоро ще намеря време и ще се разходя с Гюнтер за фото сесия. В крайна сметка, освен всичко останало той е и Манекен.

 

P.S.:2 Докато напиша всичко това, стана време за поредната традиционна вечерна ОМВ среща с приятели от форума. Разбира се помислих и за Гюнтер. Благодарение на Ники той вече си има първа дружка – Кошмара. С Ники видяхме, че двамата старци си допаднаха и сме сигурни, че срещите им занапред ще бъдат доста чести.

 

Gunter11.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Юли! Мнооого да те радва този автомобил! Като знам, че е на Самуил, въобще не се съмнявам как е изпипан.

Със здраве да му се кефиш! Поздрави smile027

п.п. Страхотен разказ си написал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност някой от вас се е отегчил да чете толкова дълъг пост. Ако е така, значи е сбъркал темата.

Не мисля, че изобщо има място за отегчение. На мен отдавна не ми е било толкова приятно да чета тема във форума. От всяка твоя дума си личи колко си щастлив и как се радваш на новото возило. А и няма как да е иначе. Със здраве да си го караш, Юли! И много приятни километри изминати с Гюнтер ти желая, както и много красиви места да посетиш с него! И мерси, че го докара снощи на ОМВ, за да го видим. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile159 Честито Юли!!!Много безаварийни километри и радостни мигове ти желая с Гюнтер!!!Като знам от кого си взел колата и двете неща са гарантирани!!!Евала и на Сами за труда и мерака който е вложил в тази кола,уникална е!!! smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е още веднъж честито и се радвам, че успях и да се повозя. Определено едно прекрасно усещане! :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Юли ! Само радости с този звяр :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито !!! На един дъх прочетох целия пост - прекрасна история. То е ясно, че с този автомобил няма да ти е скучно. Надявам се, да го видим на събора !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Юли!

Разбирам те напълно и се радвам за тебе за сбъднатата ти мечта!

А колата разбира се е супер,аз съм се возил в нея и знам какво е усещането.

 

 

п.п 1 ..тези номера някак си не пасват да се разхождат по софииските улици,няма ли да ги сменяш?

п.п2...не видях снимки от потеглянето ти от къщата на Сами,колко сълзи изрони bega4kata? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, честита нова придобивка.

 

Само усмивки с нея и безаварийни километри ти желая.

 

И ела с нея на събора......съвсем ще се разплаче Маджо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, честито и от мен още веднъж! Само скъпи тупалки да наказваш :mrgreen:

 

 

п.п. Наистина ела с нея на събора да види Искрен, че истинските бегачки са бензинови ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, честито и от мен още веднъж! Само скъпи тупалки да наказваш :mrgreen:

 

 

п.п. Наистина ела с нея на събора да види Искрен, че истинските бегачки са бензинови ;)

Хахахаха, добре казано. Дано и на събора съберем "Старците разбойници" smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, честито и от мен още веднъж! Само скъпи тупалки да наказваш :mrgreen:

 

 

п.п. Наистина ела с нея на събора да види Искрен, че истинските бегачки са бензинови ;)

 

Маджо- ти с гордост ще си носиш подаръка из пистата. За съжаления.....нямам време да купя за Юли!

 

П.С: Ще се радвам да съберете тези красоти на пистата (Гюнтер, Кошмара, Лагаджийката на Маджо) , независимо какъв ще е резултата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно разказана история. Можеш да се пробваш и разкази да пишеш. Честито и много радости с колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честтито и от мен!

Това нещо беше печелило ,, Обиколката на Варна 2009 или 2010г. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честита придобивка! наистина много добре изглежда гюнтер, само радост да ти носи! хвала на ентусиасти като вас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки написаното,изпитвах чувства на радост и тъга.Страхотно представяне на колата,не отекчително,а напротив -много забавно и хубаво написано.Радвам се ,че колата попадна в ръцете на човек ,който ще оцени достойнствата и.И най важното е ,че сте си допаднали взаимно :D Няма да ти пожелавам много безаварийни километри,защото те несъмнено ще са такива,а ти пожелавам тази кола да ти донесе много радост и положителни емоции.Тя за това е създадена....

п.п.А Черната перла и Мастер1 ,спокойно вече могат да започнат да се притесняват за Междене smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох го на един дъх, честито и много хубави моменти с новата придобивка. Още една варненска красавица се пресели в София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита бегачка Юли ! Колата е направена с много любов и виждам ,че и ти ще я дариш с такава. Удоволствието да караш нещо нестандартно и уникално е огромно, и те разбирам напълно. Със здраве да си я караш и да и се кефиш максимално. А на бат Сами - smile126 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега - бъдете здрави дълги години и двамата с Гюнтер, за да се радвате един на друг.

Браво и на двама Ви (Юли и Сами) - на единия за разказа, на другия за това произведение на изкуството. Нямам удоволствието да Ви познавам лично, но ще бъда много щастлив, ако се запознаем на събора - пък и бих погледнал тази немско-варненско-софийска резачка от близо - след разказа на Юли, надали някой от колегите е останал безразличен към нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много да те радва, Юли! smile056

Темата е уникална с две неща - автомобила (безспорно) и описанието на изживяването (много лично).

Браво и на Сами - за колата, за това че е споделил Гюнтер с Юли. Може би той е единствения, който изпитва и тъга, като чете тази тема.

За добро е!

Поклон пред Юли и Сами!

smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile126 и на двамата. На Сами за златните ръце, на Юли за начина по който ни представи тази страхотна история за сбъдването на една мечта! =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.