Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Заместител на диод ky731


Recommended Posts

Като го гледам обозначението е чехословашко производство , пусни по възможност снимка или кажи за предназначението , от

какво е , че в справочника на Атанас Шишков ,, Транзистори и диоди" има доста чехословашко производство , ама този го няма. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-нормален силициев диод. ВИж нещо от тая серия:

 

http://www.fairchildsemi.com/ds/1N%2F1N4001.pdf

 

Те са доста разпостранени и евтини, ама не ви знам там във Варна магазините. Иначе ей на в София има и са стотинки:

 

http://store.comet.bg/bg/Search/?keywor ... IxbjQwMCJ9

 

Аз имам, ама сме на 500км. Ако не намериш, кажи ще измислим нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те са доста разпостранени и евтини, ама не ви знам там във Варна магазините.

 

Макс, дето е задал въпроса си е в София и дори ни е комшия. smile004 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аааа вярно бе, аз пак се обърках. :oops:

 

Съжалявам. Пиши ми на лично, ще ти дам диоди, колкото ти трябват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диода е ей такъв _d28.jpg За алтернатор е . Намерих вчера аз KY724F (май, не знам, монтиран е вече) който е в същия корпус, но занапред ще ме интересува заместителя, тъй като за 2 ри път ми се случва да се налага смяната на тези диоди, а са някакви чешки тесли.

1n4007 е ок и като цена и като намираемост, но искам да е нещо с по - дебели крачета, за да може като оксидират от влагата да не кажат "чао" веднага. Тоя диод който е на снимката, долу е за ключе 8

 

Друг въпрос. Едната четка на алтернатора отива на маса, другата на клема. По чертежи гледам обаче че към тази четка която отива на клема, е вързан диод от тея същите и той отива на корпус. Той за какво е? Досега не си спомням да съм го виждал реално изпълнено, тоест в алтернаторите който съм отварял такъв диод не е бил поставен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е диод за гасене на натрупаната индуктивна енергия от възбудителната намотка на генератора.Също така предпазва

крайния транзистор, който я управлява от пробив.

 

Реле регулаторите ( и електронни , и електромеханични) на всички алтернатори работят в ключов режим -включват и изключват тока през ВН. Натрупаната

електромагнитна енергия във възбудителната намотка се отлага в/у управляващия транзистор когато той се запуши.

Постави диоди от серията 1N 5401 - 1N5408, 3 Амперови са и се намират за стотинки в магазините за електронни джаджи

в Софето - ако бях прочел поста по- рано, щях да ти изпратя 3 броя в колетче за Krankenstein и да си ги получиш по него ,

ако не е толкова спешно , предполагам.

Заменял съм с такива успешно много пъти в ремонт на алтернатори, корпуса е цилиндричен като на 1N 4001 - 7 ,

дето е дълъг 8мм , дебел 5мм и изводите му са с диаметър близо милиметър. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мхм, ми значи при последващ ремонт на алтернатора, ще го монтирам, и ще се запася с диодите който предложи.

 

Полярността му същата ли е като на KY724F (стърчащата част отговаря на бялата чертата при 5401)?

 

Благодаря ви много на всички ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1N54XX ги има също в Комет (пак са стотинки и имат магазини на ул.Парчевич и в кв. Дружба):

 

http://store.comet.bg/bg/Search/?keywor ... TjU0In0%3D

 

Наистина е по - добре от 1N40XX, държи по-голям ток.

 

Бялата черта е катода на диода при 1N серията, ама на този чешкия корпус кое му е катода - незнам. Чисто интуитивно бих заложил на гайката, но не ми се доверявай. Ако имаш здрав такъв лесно можеш да го измериш с мултицет.

 

Иначе да намериш точно в същия корпус заместител е много трудно, този тип корпуси не се произвеждат от поне 15 години, някъде ако има залежали само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Гайката, или металния корпус, е минусът - тоест катодът! И за да пропуска диодът - токът трябва да тече от анода към катода! Но в тоя корпус чехите правят нормални диоди, обаче правят и обърнати! С очите си съм ги виждал, и дори съм ги купувал навремето - имаше ги доста по нашите магазини. Познават се по червената ивица отзад върху корпуса, при тънкия извод. Ако тая ивица я има - диодът е обърнат! Тоест при него металния корпус е анодът!

Във всички случаи го свали диода - и го премери с цифров мултицет. И ако в права посока дава 550-640 ома, а в обратна безкрайност - значи е здрав, и тогава няма нужда да го сменяш. А ако и в двете посоки дава късо, или и в двете безкрайност - значи е издухал! Тогава виж на друга кола каква е полярността - и тогава заменяй! Защото на старите Фаворити например слагаха както прави, така и обратни диоди - и човек трудно би се ориентирал от корпуса им. Иначе 1N5403-06 - са прекрасен заместител на чешкия диод. И ще ти свършат добра работа.

Но първо премери - пък тогава слагай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.