Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отстраняване на катализатор - проблем с чек датчик показания


Skodillack

Recommended Posts

Привет колеги,

 

Търся помощ и съвет за следния проблем с Октавия 1. Откакто махнах катализатора непрекъснато датчика светва с проблем за задна ламбда сонда. Сигурно заради липсата на катализатора, може и тази сонда действително да е заминала... Това значи ли че трябва да се смени обезателно или има друг вариант? А и дори да се смени сондата каква е гаранцията че пак няма да светне със същата грешка.

Не че има проблем с колата, но дразни това светване всеки път 2-3 дена след като е изчистена грешката... Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направете една тръбичка с резба за сондата и я навийте на нея.Тръбичката да е заварена за ауспуха естествено.Така ще се излъже.Но трябва да се пробва ,с разл.по дължина тръбички и да се гледат стойностите на сондата да са близки до стойностите и преди да махате кат-ра.Задължително е трябваро да ги погледнете!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тръбичка къде се слага, от вътрешната страна в тръбата дето са газовете ли, та да се намали потока който идва в повече в следствие махането на катализатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с манипулацията за отдалечаване от потока го опитахме, без успех. Но явно самата сонда работи... Има ли възможност за някаква електронна намеса, която да спре отчитането и светването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с манипулацията за отдалечаване от потока го опитахме, без успех. Но явно самата сонда работи... Има ли възможност за някаква електронна намеса, която да спре отчитането и светването?

пак опитайте...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с манипулацията за отдалечаване от потока го опитахме, без успех. Но явно самата сонда работи... Има ли възможност за някаква електронна намеса, която да спре отчитането и светването?

 

ти с една или две сонди си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

привет отново,

 

две са сондите, проблема е с отчитането на задната... Наистина ли единственото решение е да се играе с дължината на тръбичката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, смених задна ламбда сонда...почти 300 лв отидоха, на Бош. Засега, а и завинаги надявам се, проблема е разрешен ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, смених задна ламбда сонда...почти 300 лв отидоха, на Бош. Засега, а и завинаги надявам се, проблема е разрешен ](*,)

 

Да не те плаша но се приготви да си играеш с тръбички... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, смених задна ламбда сонда...почти 300 лв отидоха, на Бош. Засега, а и завинаги надявам се, проблема е разрешен ](*,)

 

Да не те плаша но се приготви да си играеш с тръбички... :)

 

 

Ще покарам известно време и ще дам обратна връзка - дали има усложнения или е окончателно решение. Принципно веднъж вече е манипулирана/ удължена тръбичката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се да попитам нещо друго по темата - след какъв пробег е нормално да се отстрани/ смени катализатора? Доколкото разбрах максимума е 140-160 хиляди км, а аз съм на 197 вече.

Предварително благодаря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам едно Ауди на 23 години дето сигурно е на половин милион километра и си върви на пушка с оригиналния катализатор с щампа 89-та година. Двете ми Шкоди са на 200 000+ и нямат ядове с катализатора. На едната го махнах заради тунинг и си беше видимо чиста питата (поне на око). Аз досега на моя кола (все са втора ръка) запушен катализатор не съм виждал.

 

Познати обаче са успявали да ги задръстят.

 

Всичко е според зависи - начин на каране, чистота на горивото, самия катализатор кой го е правил....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

По всичко личи че ще продължи заниманието с тръбички... Проблема продължава да стои и е единствено от липсата на катализатора, това е грешката която продължава да отчита и да светва лампата 1-2 дена след зануляване. Май не трябваше да го махам тоя катализатор ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

и отново по темата, тъй като чух за тези адаптори за катализатори, които "лъжели" компютъра за да не свети лампата. Някой има ли впечатления дали това нещо работи - споделете опит...

Видях че се предлага от М Комплект, споменава се и в други авто форуми, но никъде не видях категорично мнение че е полезно и дали нама отрицателни ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет отново,

 

Съжалявам че ще занимая аудиторията отново с този мой проблем smile049 Не помогнаха нито тръбички, нито гайки, нито дори адаптора за задната ламбда сонда. Чек-датчика светна пак на третия ден.

Съдейки по резултата от последната диагностика просто задната сонда продължава да отчита шантави показания, сигурно заради липсата на катализатор и съответно продължава да регистрира проблем. Сондата е нова да напомня.

 

В момента дилемата ми е евентуална електронна намеса, която да спре отчитането на задната сонда - или нов катализатор, неоригинален.

Та пак искам да помоля за съвет, насоки и контакти за едното или другото, пък дори и нови идеи на информирани форумци smile021

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дли ще има керамика или не -все тая

просто неможете да направите тръбичката с нужното сечение на пропускливост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам ламбда сондата е генератор на ток . Единият и крак е активен и отива в компа, другият е на маса или на нещо си. Не е ли най-лесно да се измери напрежението при нормално работеща сонда и да се постне същото (с резисторен делител) в колата със скопения катализатор ?

 

...или трябва да е динамично менящо се ...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах, че в Бош сервизите се занимават май с подобни манипулации и настройки на ламбда сондите и потока...Някой да има впечатления или челен опит?

 

поздрави s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...или трябва да е динамично менящо се ...?

Ламбдата динамично си променя показателите спрямо изгорелите газове. Например при поддаване на газ, трябва да реагира и да си промени данните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.