Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2008


Nixon

Recommended Posts

Здравейте Фенове на Шкоди! Решил съм да ставам един от вас и бих искал да се консултирам относно конкретната модификация и подводните камъни за които да внимавам при покупката. Спрял съм се на Octavia 2008. Годината се определя от факта, че искам колата да е под 100 000 въпреки, че няма гаранция.

Прочетох доста из форума преди да се регистрирам, но със сигурност съм пропуснал нещо.Извинявам се се ако е вече дискутирана тема.

Основният ми приоритет е колата да е сполучлива модификациа, да не се налагат скъпи ремонти и да е икономична.

 

Въпросите са ми следните:

1. Помпа дюза(PD) или Common rail(CR). Знам, че при CR се слага DPF филтър, който въпреки, че се самопочиства, някой ден ще се наложи смяна. От друга страна пиезо-керамичните дюзи не били толкова надеждни.

В същото време CR e модерната технология, отдавана се прилага от VAG и би трябвало да е ОК. Моля за вашите съвети.

2. Дали проблема с пукащите се глави при 2.0 ТДИ е решен в моделите от 2008? Препоръчайте 1.9, 2.0 и съответните конски сили. Нещата са свързани с горния въпрос.

3. Кои са проблемите, заводските дефекти на тези модификацията , която бихте препоръчали.

 

Благодаря за вашето време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 пд 105

 

+1, за дефекти по този мотор, май-май няма... Старо, изпипано, солидно, здраво, добро, вървящо, не е ламя да ти изяде и обувките /т.е. икономично/ и други все такива неща.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата на колегата тъй като от скоро си звех такава 1,9; 105к.с. Как им се отразява тунинга с промяна на софтуера (където ставали към 130 и няколко коня), ако съм се изразил правилно? Имам в предвид появяват ли се проблеми и ако се окаже несполучлив може ли да се върне стария софтуер.

Благодаря предварително и извинявай колега, но може и на теб да ти е от полза.

 

Аз лично съм очарован от колицата за сега, като разход и динамика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата на колегата тъй като от скоро си звех такава 1,9; 105к.с. Как им се отразява тунинга с промяна на софтуера (където ставали към 130 и няколко коня), ако съм се изразил правилно? Имам в предвид появяват ли се проблеми и ако се окаже несполучлив може ли да се върне стария софтуер.

Благодаря предварително и извинявай колега, но може и на теб да ти е от полза.

 

Странна работа... Всеки пита напоследък за чип тунинг, без да иска да се строши нищо, след като иска да пипа, където не трябва... Извинявам се, но ми звучи малко като "как да направя хляб, без да използвам брашно и да има същия вкус"... Станало е някаква мода, явно...

 

Ето отговор, който се мотае навсякъде във форума: Зависи кой ти го прави чип тунинга, как ще го направи и дали ще си остави ръцете там, след като си ги е извадил от г@зЪ. За чупене, помисли сам - подаваш повече гориво, повече въздух, натоварваш повече турбината, механиката, съединителя и скоростите, даваш повече зор на всичко - как ще му се отрази, айде да не е веднага, но след Х километра?

Честно казано, не разбирам защо искате да си строшите колите, но това си е право на всеки, да решава сам... И разхода отива нагоре, и по-бързо ще заминат ключови неща. За тези излишни пари, където им се чудите какво да ги правите - съберете още малко и, както каза Ники (coverdale) в една друга подобна тема, "като искате 200 коня кола, вземете си такава, но стокова"...

 

Във форума в много теми, също така, е казано, че на нашите О2 105-ците турбината е може би най-слабата като издръжливост - нещо като китайско стъклено яйце. Представи си като я надуеш още накъде отиват нещата.

 

Аз лично съм очарован от колицата за сега, като разход и динамика.

 

Ето това да се чува... Не я пипай, ще я съсипеш, ако искаш да стане евтино и хубаво (само чип) - няма начин. Един приятел направи това нещо и от нова кола "останаха само гумите и купето здрави"... Всичко останало е за кофата - не става нищо, защото я наду до максимума и я съсипа от каране на 120 000км (турбината гръмна и прецака двигателя) - пак шкодичка, но О1 2003 година 1.9TDI. Опитвал да пали, после калпави майстори, строшили я още повече и кво ли още не...

 

Винаги има rollback - възможност да се върне старият софтуер. Предварително се прави непроменено копие.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shaft +1/2 :)

 

Наполовина съгласен, щото е прав за това, че като тунинговаш, логично натоварваш повече възловите компоненти, респективно увеличаваш риска да се счупят.

 

Наполовина несъгласен, щото то по същия начин, можеш да питаш, що някой хора скачат с парашут? Що някой хора карат ски и сноуборд? То всичко на тоя свят е чупливо :)

 

Според мен при читава база (кола дето да е по принцип в ред), да се вдигне с 20% пиковата мощност си е ОК. Особенно ако човек, ползва тази мощност отвреме на време.

 

Иначе турбините на тези коли наистина са възможно най-малките от всички Октавии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shaft +1/2 :)

 

Наполовина съгласен, щото е прав за това, че като тунинговаш, логично натоварваш повече възловите компоненти, респективно увеличаваш риска да се счупят.

 

Наполовина несъгласен, щото то по същия начин, можеш да питаш, що някой хора скачат с парашут? Що някой хора карат ски и сноуборд? То всичко на тоя свят е чупливо :)

 

Според мен при читава база (кола дето да е по принцип в ред), да се вдигне с 20% пиковата мощност си е ОК. Особенно ако човек, ползва тази мощност отвреме на време.

 

Иначе турбините на тези коли наистина са възможно най-слабите от всички Октавии. Т.е. с чист чип тунинг може да се изтиска най-малко от всички други Октавии.

 

Мда, аз също съм съгласен с тебе и това е вярно... Еми няма, това е животът :) Виж, ако се прави нещо, да се прави както трябва - смяна на възловите неща и се действа... въпреки, че са го мислили едни умни глави с над 100 години опит в правенето на глупости, все някой доизмисля - винаги е така... smile091

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе според мен човек трябва да прави тунинг, само ако може да понесе финансово и душевно счупването на колата.

 

 

Иначе на въпроса на първия колега, аз ако трябва да избирам бих взел 2.0 PD (НО С ЕЛЕКТРОМАГНИТНИ ДЮЗИ). С целия риск да налетя на калпава глава. 140 коня, 6 скорости са си предимство както и да го гледаш. За комъна нищо не мога да кажа, а пиезо дюзите няма какво да ги коментираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата на колегата тъй като от скоро си звех такава 1,9; 105к.с. Как им се отразява тунинга с промяна на софтуера (където ставали към 130 и няколко коня), ако съм се изразил правилно? Имам в предвид появяват ли се проблеми и ако се окаже несполучлив може ли да се върне стария софтуер.

Благодаря предварително и извинявай колега, но може и на теб да ти е от полза.

 

Аз лично съм очарован от колицата за сега, като разход и динамика.

 

Аз на JETTA-та с тоя мотор не бях особено очарован от динамиката и затова я заведох по-миналия януари на Годеч при господин Богомилов ( http://www.adler-auto.bg/ ), разказах му какво искам, а именно по-добра динамика и същата максимална скорост и той си поприказва с нея. От тогава съм изключително доволен, изпреварваш по-сигурно и ако не я юуркам ми гори колкото преди. Минал съм след това 60-70к и нито ми е увеличила разхода на масло, нито е променила звука на турбото, докато на двама колеги които са доволни от динамиката на същата кола със същия мотор и видите ли те карат с ограниченията, на единия се пръсна турбото на 50к, а на другия сега на 120к и турбото вие като реактивен самолет по време на излитане ........

 

А бе мерак мерак ама само като помисля че може да се прецака работата и да си зиносам колицата ми се отщява.

 

Кола, жена нов шеф и малко прасе само на късмет ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за двата съвета - 1.9 ПД 105 и 2.0 ПД (ел. дюзи) 140. Разбирам, че първата модификация ще е малко по-икономична, а втората ще е с по-добра динамика. Хубаво е да имам избор. Нещо да спомете за съвет при огледите, освен да видя какъв модел е главата на 2.0 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За силовия тунинг може много да се пише! Моето скромно мнение е следното. Моята кола е 140к.с. и за ми е повече от добре. ЧИП няма да и сложа защото: Не смятам, че никоя от смешните фирмички за софтуер манипулации, които ти слагат някакъв си незнаен софтуер не могат да направят нещо по-добро от това, което са го мислили, разработвали и тествали примерно 20 - 30 или повече инженери в заводите на VW.

 

Обаче, ако имаш финанси и ти си сигурен, че ти се инвестира в автомобила, който притежаваш. Отиваш при един определен човек доказал се през годините с изработката на качествени хибриди, после при един друг човек, който също се е доказал в настройките и правиш нещо наистина качествено. Ако не отивай в гаража на "бай Вълчо да ти прави тунинг".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш вземи кабел и лаптоп и гледайте за записани грешки или ако разбирате повече си направете лог и вижте данните дали са ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако говорите за динамика,трябва 140 коня.Пък шанса да е с пукната глава е много малък.Тези коле са най здравите за тунинг.Разликата със другите които са 105 коня са от земята до небето.Не ми се обяснява,но набълза ще нахвърля-Буталата,лагерите,проходимоста на турбопътищата,каретата,кутиите/вкл.диф-лагери,зъбчатки СКОРОСТИ/сирачките,интерколера,съединител-маховик-притиск. и още мноооогооо др.неща-СА ПО-ЯКО НАПРАВЕНИ и ИЗДЪРЖАТ НА ДО 240 КОНСКИ СИЛИ ГАРАНТИРАНО.

НО ГОВОРИХТЕ ЗА НАДЕЖДНА И ИКОНОМИЧНА КОЛА,а сега започнахте за скорости :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

НО ГОВОРИХТЕ ЗА НАДЕЖДНА И ИКОНОМИЧНА КОЛА,а сега започнахте за скорости :D

 

То така се почва, първо само главичката ..............

 

А и не е ясно коя е по-икономична, щото тва дет го пиши по книгите един господ знае как са го смятали smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономичността и надежността вървят така - 90, 100, 110, 105, 130, 140, 170... Съответно кефа от карането е точно на обратно. Всичко си е ясно и закономерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разговора за скорост и тунинг тръгна от друг колега. Във форума намерих следния линк за коли от Чехия http://www.aaaauto.cz/en/

Да знаете за колега, който си в взел шкодичка от там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някакъв далечен спомен, че Odin беше питал преди известно време за няколко коли от там... или е било друг сайт. Той може да ги е гледал....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за 105-ПД икономична,пъргава ,е има какво още да се желае нооооо то е за маниаци и състезатели :D Аз също съм в дилема дали да не я чипна и да стане малко по еластична ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

върви ли, върви. Спокойно можеш да караш с 140 по баирите на магистралите. Изпреварванията извънградско са лесна работа. Искаш повече да върви - продай тази и вземи 140кс и действай с ъпгрейди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То така се почва, първо само главичката ..............

Абе той рамене няма та............... smile021

По-нагоре Биреният написа: "Не смятам, че никоя от смешните фирмички за софтуер манипулации, които ти слагат някакъв си незнаен софтуер не могат да направят нещо по-добро от това, което са го мислили, разработвали и тествали примерно 20 - 30 или повече инженери в заводите на VW." - за мен това е много точно. Моята е с "гигантската" мощност от 75коня (които са живи де) и щом в развойния център са преценили, че те й стигат, значи е така - като си "чипнеш" мотора ще смениш ли и окачването и спирачките?

Ако на някой му се хвърлят толкова пари в една кофа ламарина е най-добре да действа като Бегачката (например) - прави се всичко, от до, а не аре да й напомпаме само мотора до колко може па кога се наложи все некво ще спре - я сама, я мотора ще думне, я завой ще изтърва.

Това е личното ми мнение и не искам никой да се чувства засегнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, що си мислите, че мощността и въртящия момент се правят за "по-бърза" кола??? По принцип това колко ще "вдига" колата е ограничено така или иначе от скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, що си мислите, че мощността и въртящия момент се правят за "по-бърза" кола??? По принцип това колко ще "вдига" колата е ограничено така или иначе от скоростната кутия.

:smt018 smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Някой дали има познат техник или въобще работещ в Еура Тек? Иска ми се да получа достоверна информация за техническото състояние на една кола втора употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.