Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Skoda Filica 1.3, трудно първо запалване, газ.


Recommended Posts

Привет,

колата е на баща ми. Нямам особено много информация за мотора. Зная, че е 1.3GLX, карбураторен с автоматичен смукач. Колата се кара само на газ, предполагам, че от там идва и проблема. Първото палене става с големи мъки и здраво въртене. Запали ли, цял ден си пали отлично, от раз.

 

Какви методи на запалване да препоръчам ?

Моята кола е бензинова и не съм карал никога на газ, така че съм доста бос.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак...

Само на газ ли го прави?

На каква температура е въртите?

Веригата сменяна ли е скоро?

Сваляна ли е?

Свещи?

Кабели?

Дистрибутор?

Бобина?

и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да я запалиш на бензин (първото палене) - ако пак не иска отивай за свещи или кабели. Ако запали леко - въздух в изпарителя, центтровка на газовата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

колата е на баща ми. Нямам особено много информация за мотора. Зная, че е 1.3GLX, карбураторен с автоматичен смукач. Колата се кара само на газ, предполагам, че от там идва и проблема. Първото палене става с големи мъки и здраво въртене. Запали ли, цял ден си пали отлично, от раз....

Здравей,

Баща ти й знае чалъмите за палене на газ, нали? Или ти мъчиш да я палиш?

До сега е палила без проблем студена на газ? Изпарителя електрически ли е или вакуумен?

п.п. Вакуумния има обогатител, който е на бутон на таблото, за принудително вкарване на газ при студен старт.

Електрическия няма, за целта се изчаква 5-10сек. на контакт и тогава се стартира при студен двигател.

Пиша ги тея щуротии, щото не знам как я палите на студено smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумен е изпарителя. Обогатителя го прещтраквам 5-10 пъти, резултата е никакъв. Ако го натискам повече, дори се долавя миризма на газ, но отново не запалва.

Довечера ще я изгася на бензин, съответно сутринта ще пробвам да запаля на бензин, пък да видим.

 

Паленето е на студен мотор и то след 10-12 или повече часа престой.

Верига не е сменяна. Свещите и кабелите също мисля, че не са сменяни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, всички коли с пропан,се препоръчва да свършват(20-тина секунди преди изгасянето на мотора) на бензин.Запалването пък е повече от задължително на бензин.Прехвърлянето на пропан да се прави, чак когато"мръдне стрелката на термометъра от 40 градуса",както се изразяват печените газаджии.

То да палиш на пропан - и икономия няма. Колата се "плюнчи" от пропана и хвърля повече.

Второ изсъхвала някаква мрежопластина и незнамсикакво трябвало да я сменяш заради увеличения вече разход на бензин.

Аз вече съм на метан,(с ръчен превключвател) и пак си я подгрявам на бензин и след лекичък форс ( прибл. 2500 оборота,но нямам оборотомер) си обръщам на метана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега щом си от Горна звни един телефон да я погледнем 0886329741-Георги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последствие разбрах, че не работела въобще на бензин. Общо взето филма е голям.

Струва ми се, че проблема е някъде по центровката.

Утре ще видя, какво ще каже колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, всички коли с пропан,се препоръчва да свършват(20-тина секунди преди изгасянето на мотора) на бензин.Запалването пък е повече от задължително на бензин.Прехвърлянето на пропан да се прави, чак когато"мръдне стрелката на термометъра от 40 градуса",както се изразяват печените газаджии.

То да палиш на пропан - и икономия няма. Колата се "плюнчи" от пропана и хвърля повече.

Второ изсъхвала някаква мрежопластина и незнамсикакво трябвало да я сменяш заради увеличения вече разход на бензин.

Аз вече съм на метан,(с ръчен превключвател) и пак си я подгрявам на бензин и след лекичък форс ( прибл. 2500 оборота,но нямам оборотомер) си обръщам на метана.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятото аз не ползвам бензин въобще. Но и обогатителя не го ползвам. Изобретил съм си една техника на палене на газ, която колегата Krankenstein я приложи и каза, че вече нямал проблем с паленето. Техниката е следната (говорим за студен двигател):

1. Сядаш и даваш контакт

2. Натискаш педала на газта докрай и задържаш около 4-5-6 сек.

3. Пускаш педала и веднага въртиш стартера без да подаваш газ

И трябва да запали. Обогатителя не винаги върши работата, за която са ти казали при монтажа на газовата уредба. Аз лично никога не го ползвам, щото ми дави колата. Но по тази схема моята пали всяка сутрин и всеки след обяд а Митко (Krankenstein) също спомена, че вече и той пали Фелата отраз. Опитай, но стриктно спазвай реда на операциите. Най-вече не подавай газ докато въртиш стартера. Автоматичния смукач (ако е в ред) върши тая работа.

Успех.

По принцип, всички коли с пропан,се препоръчва да свършват(20-тина секунди преди изгасянето на мотора) на бензин.Запалването пък е повече от задължително на бензин.Прехвърлянето на пропан да се прави, чак когато"мръдне стрелката на термометъра от 40 градуса",както се изразяват печените газаджии.

То да палиш на пропан - и икономия няма. Колата се "плюнчи" от пропана и хвърля повече.

Второ изсъхвала някаква мрежопластина и незнамсикакво трябвало да я сменяш заради увеличения вече разход на бензин.

Аз вече съм на метан,(с ръчен превключвател) и пак си я подгрявам на бензин и след лекичък форс ( прибл. 2500 оборота,но нямам оборотомер) си обръщам на метана.

:smt017

И както печените газаджии го препоръчват - аз правя точно наопаки. И паля на газ ако температурата е над 0°С, и колата си ми дава достатъчна икономия (9/100 газ на градско), и сега за сега не съм пипал изпарител, а го монтирах май месец, 2006 г. Всичко е много относително. Дори чисто физически, когато един материал е студен е по-добре да го затоплиш постепенно, т.е. от бензин на газ в мразовитите сутрини превключвам след 100 м (мембраната в изпарителя си е студена и полека лека се затопля от охладителната течност), вместо да затоплиш тоз същия материал (да изчакаш колата да позагрее и да стопли изпарителя) и рязко да го охладиш (да превключиш от бензин на газ и газта рязко да охлади мембраната в изпарителя). По таз технология вече 6-та година не съм пипал изпарител, а на последната диагностика преди няколко месеца в сервиа ми казаха, че няма и нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, в 99% от случаите обогатителя върши работа. Възможно е да не го ползваш, но Без него на студено не мога да запаля Шкодата, дори и лятото. smile009

п.п. Може би зависи и смесването Газ/въздух как е изпълнено, от марката на изпарителя, незнам.

 

......И както печените газаджии го препоръчват - аз правя точно наопаки. И паля на газ ако температурата е над 0°С, и колата си ми дава достатъчна икономия (9/100 газ на градско), и сега за сега не съм пипал изпарител, а го монтирах май месец, 2006 г........ По таз технология вече 6-та година не съм пипал изпарител.....

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре на съм единствения, даже доста хора познавам, които не ползват обогатителя, щот им дави колата. Ама ай останалата дискусия на по рикийка на Соколски. Че няма да има кво да си кажем ако опишем всичко тук. Ще обменим идеи с пържола в ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет отново,

четох във форума как да направя центровка. Речено сторено, вече колата е ОК. Сутрин, на студен мотор, си пали без проблем, без да е необходимо използването на обогатителя.

 

Проблема с бензина е заради бензиновата помпа, изглежда е изгоряла. Ще и дойде и на нея ред.

Много съм доволен от колата. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си ? :-k

Има някаква драма покрай помпата, защото точно до нея има някаква друга помпа, която не е за шкода, която също е прецакана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден съм ... карам Форман с карбуратор от 15 години и винаги си е бил с механична помпа ... освен твойта Фелция да е моноинжекцион , ама пък тогава както и да въртиш делкото файда няма smile049

Така ли изглежда мотора

4573031b.jpg

 

или така ?

4840963b.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втория.

Карбуратор е, сигурен съм. Ясно го виждам под кутията на въздушния филтър. А двете регулаторчета за въздуха на газта, ми говорят че е с 2 камери.

Утре ще направя снимки на идиотски подменените части, че да се знае за какво говорим поне.

 

Иначе, ей т'ва е принцесата,

dsc01739i.jpgdsc01737cm.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

=D> колега - много е свежа момата - а и цвета е страхотен.

Със здраве да си я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баааа........ такъв цвят на Фела не бях виждал. Със здраве да се возите заедно.......и я пази от земетресението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета на живо е уникален.Колега обадисе някой ден да се видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато не оправиш помпата и най важното да и смениш платната,недей сипва бензин че да не стане като мойта работа,масло от 10 кинта л. нямаше и 200км. и се разреди с бензин,от платната всичкия бензин отиде в картера,слагай чешко трипластово да ти е мирна главата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загубих малко време да се ровя в литературата и се оказа , че системата "Екотроник" (карбуратор с компютър и ел. помпа) не е монтирана на Фелиция ... има система карбуратор с механична помпа , мономотроник на Бош и MPI Симос или нещо подобно на Сименс . Критерия два маркуча с две врътки на тройника на газта не е определящ ... моите и двете са с по два маркуча и една голяма врътка на газта , а плочките са с по един отвор и по два щуцера , ама това не пречи едната да е с карбуратор , другата моноинжекцион . На коли дошли от Италия съм виждал обикновенна газова уредба монтирана на MPI дори .

 

П.П. Дончо , казах ти , че твоя случай е изключение на разглобяема помпа smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата разглобяема ли е и механична,независимо на каква кола,винаги може да дръпне бензин в картера,кума ми едно време караше вартбург и му се е случвало,и аз съм карал :D и лади и фиести, но не ми се е случвало,нека колегите го имат изпредвид,затова споделям ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това е положението при мен,

dsc01745555.jpg

 

с оранжев цвят е оригиналната помпа и първоначално монтирания клапан,

с червен цвят е бензиновата помпа от ЗАЗ и клапана монтиран заедно с нея. Не знам кой, къде и кога ги е монтирал тия неща, но чак ме е срам да вдигна капака ... smile011

 

Как мога да разбера дали проблема въобще е в помпата ? Като превключа от газ на бензин, сякаш няма никой в резервоара. Загася си най-спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.