Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ESP_EBV_MSR_ASR_EDS_ АБВГДЕЖЗИЙКЛ.... - Системите в Йети ?


WDW

Recommended Posts

Привет на всички фенове на марката ! s_flag

 

Пресен, пресен съм във форума и ако някъде объркам правилата, моля не ми дърпайте ушите ! smile027

 

От едно известно време се оглеждам за този модел и май скоро ще се присъединя към раздела.

Та въпросът ми е свързан с тези системи, къде мога да намеря описание коя какво точно прави?

И по важното за мен е при оборудване АКТИВ всичко това налично ли е както е написано в ценовата листа?

Видях в салона на едишън20, че има бутон за изключване на ASR-a. Това означава ли, че има ESP?

Как стои въпроса с предното предаване и буксуването зимЪска когато сняг запръска?

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Та въпросът ми е свързан с тези системи, къде мога да намеря описание коя какво точно прави?

И по важното за мен е при оборудване АКТИВ всичко това налично ли е както е написано в ценовата листа?

Видях в салона на едишън20, че има бутон за изключване на ASR-a. Това означава ли, че има ESP?

Как стои въпроса с предното предаване и буксуването зимЪска когато сняг запръска?

 

smile159

 

Добре си се насочил към модела .......

Най-добрия начин за това кое какво означава е GOOGLE.

А щом има копче за спиране на ASR-a означава, че има ASR, ESP е стандартно само за моделите 4х4.

За АКТИВ само с предно ......... поне можеш да сложиш вериги като видиш дебелия, ама за ЕДИШЪН20, ФРЕШ и ЕЛЕГАНС, слагаш хубави зимни гуми и внимаваш къде и с кого ходиш, щото ако няма кой да те дърпа, както не можеш да сложиш вериги ще зимуваш на място и ще smile126 някой да те открие.

 

П.П. каквото пише в ценовата на ЕТ го има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако има ESP значи трябва да имаш бутонче TCS (traction control system) едно такова с хлъзгаща кола на него, а ако имаш бутон на който изрично пише ASR значи нямаш ESP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това са написали в ценовата листа - всички модели са снабдени с ESP.

 

 

ABS + EBD + MBA + EBC + ASR

ESP вкл. ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA и DSR (само за моделите 4х4)

това са два отделни реда в описанието на модела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега! Добър избор!

Когато аз избирах с какво допълнително да оборудвам моята резачка, се порових в нета и ето какво открих тогава (2011 г.):

 

EBV- Elektronische Bremskraftverteilung (EBD - електронно разпределение на спирачната сила (Electronic brakeforce distribution от англ.) е спирачна технология използвана при автомобилите за разпределяне на спирачната сила върху всяко колело, влияеща се от състоянието на пътя, скоростта, товара и т.н. Винаги в комбинация с ABS, EBD може да подаде повече или по-малко спирачна сила към всяко колело за да направи спирането възможно най-ефективно, както и запазване контрола на автомобила от водача.)

 

MSR- Motorschleppmomentregelung (система за помощ водача, която обикновено е част от електронната стабилизираща програма (ESP) и система за контрол на сцеплението (ASR). Предотвратява приплъзване на задвижващите колела , особено на хлъзгав път, когато водачът внезапно натисне газта или съединителя по време на превключване на предавките.)

 

ASR- Antriebsschlupfregelung (Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:

• подтискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;

• намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;

• управление на спирачните системи на всяко от колелата.

Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелата, които използва антиблокиращата система.

При обикновените автомобили системата помага при потегляне на хлъзгава настилка (например заледен или мокър асфалт). В автомобила могат да буксуват само колелата, които се задвижват от двигателя. Буксуването на двигателните (задвижващите) колела при подаване на газ на хлъзгав участък от пътя е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.

Всеки опитен водач реагира на това явление почти веднага чрез отнемане на газта. Но при движение с висока скорост буксуването на двигателните колела се усеща трудно. Затова в съвременните автомобили освен ABS се монтира и противобуксуваща система (ASR). За тази система се използват сигналите постъпващи от датчиците за въртенето на колелата на ABS. В специален електронен блок се сравняват сигналите, характеризиращи въртенето на двигателните колела, с тези на недвигателните, както и между лявото и дясното двигателно колело.

При установяване на недопустима разлика в оборотите (което е признак, че двигателните колела буксуват) електронно устройство мигновено подава сигнал към управляващия блок, контролиращ работата на двигателя, който от своя страна намалява подаването на гориво към цилиндрите (отнема газта без участието на водача).

Когато започне буксуването на само едно от задвижващите (двигателни) колела, устройството подава спирачен сигнал (налягане) към спирачния му механизъм, за да го спре. Автомобилите, снабдени с ASR, имат специална контролна лампа на арматурното табло.)

 

EDS- Elektronische Differenzialsperre (електронен блокаж на диференциала)

 

MBA- на това така и не намерих описание

 

DSR- Dynamic steering response (система за безопасност на автомобилите, която коригира усилието в сервоусилвателя на волана като се адаптира към скоростта на превозното средство и пътните условия.)

 

HHC – Hill Hold Control / Uphill Start Assist (Сигурното и лесно потегляне при наклон без опасност колата да тръгне обратно се осигурява от функцията HHC (Hill Hold Control), която може да бъде допълнена и с ESP система. Тази система подпомага потеглянето по наклон чрез задържане на спирачното усилие за около 2 секунди след освобождаване на педала на спирачката. През това време шофьора има възможност да премести крака си от педала на спирачката и да натисне педала на газта, като по този начин автомобила потегля по наклона, без да се налага използването на ръчната спирачка. Системата е активна при потегляне (напред или назад) по наклон над 5% и затворена шофьорска врата. Функцията HHC ще Ви бъде от полза също на кръстовищата, когато се движите в задръстване или при паркиране.

 

Дано съм бил поне малко полезен... Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите.

Явно няма ESP. Само ASR, т.к. има бутон за изключване.

Не ми беше ясно защо в ценовата листа ги пишат на два реда, но вероятно е за 4Х4 и за предно само.

// Това, което е написано в скоби (само за моделите 4х4) се разбира, че важи само за DSR-a. :-k //

 

Интересна ми е често срещаната ситуация, в която едното колело попада на лед/киша и започва да се върти само то. А в същото време другото е на твърда почва, но не се върти и няма потегляне.

В този случай ASR-a ще помогне или напротив трябва да се изключи (според описанието отнемайки мощността от двигателя).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карах на сняг останах с впечатлението че ASR доста помага колата да не буксува и да не остане на едно място, особено при изкачване. По подразбиране е включено, но можеш да го изключиш от таблото. Ако днес си купувах колата, щях да прибавя ESP за повече сигурност в завоите.

 

За модела АКТИВ си помисли отново - няма климатик, няма дистанционно на централното, има само 2 еърбега. По-добре избери АМБИШЪН, защото с добра отстъпка излиза на същата цена, а получаваш много повече като оборудване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.