Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Монтаж на подвижен GPS


pelkar66

Recommended Posts

Здравейте колеги, пускам тука темата за да следи от който го интересува.

Карам Октавия 2008г. нямам забележки по нея, ползвам GPS на Гармин. Модела е нуви 760 - върши работа за Б-я и чат пат по средна Европа.

GPS го лепя на стъклото малко под огледалото така не ми пречи на видимостта и се захранва с кабел от запалката. Да ама ми писна все да висят кабели отделно и антената и тя виси защото нея лепя никъде и е доста неудобно. Баш по средата на таблото през радиото и пепелника виси един кабел. Та въпроса дайте идея как да го захраня така че да не вадя всеки път кабел. Накрайника към джипиеса си е плосък стандартен.

Моята идея е да смена местото на лепене на GPS и да го слагам от лявата страна на стъклото на една педя над знака за технически преглед не пречи на видимоста удоабно е, но проблема остава - захранващия кабел. Мислмя да взема захранване от предпазителите които стоя от лявата страна на арматурното табло а самия кабел да го изведа през дупката на въздуховода и да виси отдолу - като ще видя начин да го закачя някакси когато не ползвам GPS, но остава проблема с кабела - заводския трябва да го отрежа откъм запалката и да го монтирам на предпазителите за да запазя другия накрайник към GPS, но с тоя кабел до там защото ще се реже . Ще потърся и втори кабел резервен че да може да се ползва и в други коли. Основно това е - ако имате някакви идеи казваите.

ПП - пари не искам, само акъл - щото жената ще ги вземе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стига де - не може да не си се сетил! Вземи един допълнителен кабел, резни го и го захрани през плафона! Направи го достатъчно дълъг и готово - няма да виси. А когато не го ползваш - може да го скриваш под плафона. Аз ползвам радар детектор монтиран горе на стъклото от дясно на огледалото и от там е захранен. Щом ти е удобна там позицията - не я сменяй!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стига де - не може да не си се сетил! Вземи един допълнителен кабел, резни го и го захрани през плафона! Направи го достатъчно дълъг и готово - няма да виси. А когато не го ползваш - може да го скриваш под плафона. Аз ползвам радар детектор монтиран горе на стъклото от дясно на огледалото и от там е захранен. Щом ти е удобна там позицията - не я сменяй!

Успех!

Извинявай ако нещо не е излезнало както трябва - на отговора ти - не съм писал досега и не знам - та по идеята ти става - ама пак ще виси кабел по тавана от плафона до джипиеса - да ще се прибира ама и по мойта идея ще се прибира кабела даже и ще виси отстрани на волана и мисля че поняма да се вижда. Засега твърдо мисля че без втори кабел няма да мина. При този вариант - твоя и моя трябва да разбера кое + и - на джихиес накрайника. Това е бял кахър - интересно ми е вие какви джипиеси ползвате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага се сещам за решение, но е свързано с доста разколачване (предполагам), захранване от плафона, мина под тапицерията на тавана по продължение на стъклото, под кората на лявата или дясната греда и ако има лесен вариант да се подпъхне между таблото и предното стъкло, и го изкарваш на нужното място. Кофти го обясних, надявам се, че си ме разбрал, но си е играчка този вариант.

 

Поне аз така мисля да процедирам скоро, че при О1 запалката е на доста кофти място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честно казано не знам къде са бушоните на о2, но на 1цата са точно до вратата. от там лесно може да се извади един кабел към долния ляв ъгъл на стъклото smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честно казано не знам къде са бушоните на о2, но на 1цата са точно до вратата. от там лесно може да се извади един кабел към долния ляв ъгъл на стъклото smile021

Пак са си там - и при О2 и при Супърба. И аз от там съм изкарал кабеляци за радардетекторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стига де - не може да не си се сетил! Вземи един допълнителен кабел, резни го и го захрани през плафона! Направи го достатъчно дълъг и готово - няма да виси. А когато не го ползваш - може да го скриваш под плафона. Аз ползвам радар детектор монтиран горе на стъклото от дясно на огледалото и от там е захранен. Щом ти е удобна там позицията - не я сменяй!

Успех!

Извинявай ако нещо не е излезнало както трябва - на отговора ти - не съм писал досега и не знам - та по идеята ти става - ама пак ще виси кабел по тавана от плафона до джипиеса - да ще се прибира ама и по мойта идея ще се прибира кабела даже и ще виси отстрани на волана и мисля че поняма да се вижда. Засега твърдо мисля че без втори кабел няма да мина. При този вариант - твоя и моя трябва да разбера кое + и - на джихиес накрайника. Това е бял кахър - интересно ми е вие какви джипиеси ползвате?

 

Е то по средата на стъклото, както го лепиш няма начин да няма кабел. Моята идея е колкото можеш по-близо до огледалото да го метнеш или дори до него и да го наклониш към теб, за да го виждаш перфектно. Така дължината на кабела е минимална и няма висене или каквото и да било. Като махнеш плафона една педя кабел е достатъчна дължина, мериш за напрежение да видиш къде да го вържеш, връзваш го и слагаш плафона като закачиш предварително GPS-а, а ненужния кабел отива в дупката на плафона - съответно, извън плафона остава точно толкова, колкото ти е нужно. Дори може да си пуснеш и повече кабел, ако искаш да сменяш мястото на монтаж или пък ако някой друг кара колата, но не му е удобно разположението на GPS-а. Може и от бушоните/плафона да пуснеш кабел, да мине през колонката/тавана и да го извадиш където ти е удобно да сложиш GPS-а.

Аз карам с Nokia 500 GPS, монтиран най-ниско до таблото. Лошото е, че кабела му излиза отдолу, та не мога съвсем да го приближа. Освен този, ползвам и Nokia телефони /в момента 5800 и С7-00/ с една много готина оригинална стойка Nokia CR-115, каквито един колега продава тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си пуснал кабел от захранването на релета зад бушонното табло, после минава зад кората на колонката и стои върху сенника. Захранил съм го само, когато колата е на контакт.

 

Ако има такова захранване и в плафона бих го захранил от там, понеже ще е доста по-естетически.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат тези устройства работят наа 5V захранвани през USB порта за разлика от радар детекторите.

Ако ще се пуска захранване от плафона трябва да се намери преобразувател на напрежението, който да може да се вкара там, което пък от своя страна незнам колко е безопасно.

Варианта за захранване от предпазителите ми се струва по-удачен най-малкото за повечето пространство отдолу.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги вие ме хвърлихте в тъча как джипиеса ще се захранва на 5 V при положение че го включвам в запалката на колата - освен да има някакъв понижаваш трансформатор в кабела 12/5V- но благодаря ще го проверя захранващия кабел - от запалката до джипиеса - инак сте прави като го включа към стационарен компютър да му сменя карта с по нова версия наистина се зарежда през кабел USB и малкия накрайник. Решил съм вече - захранване от бушоните от лявата страна на арматурното табло с покупка на втори кабел за рязане - идеята от плафона също е добра - но въпрос на техническо решение и дизайн - демек вътрешен интериор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си избрал мястото на таблото над предпазителите те съветвам да направиш така:

1. Купуваш си преходник от запалка към USB

2. купуваш си и кабел USB > mini USB

 

Запояваш две жици към преходника и ги изолираш добре. Става и да го разглобиш, но в стоково състояние запазваш предпазитела преди трансформатора. Свържваш плюса към някой от бушоните в таблото, а минуса за някое болтче по купето (всичко това си го скриваш при кутията с бушоните). Прекарваш си кабела от мястото на GPS-a до трансформаторчето и го бучкаш в USB порта и си готов.

Преходника и кабела струват между 10-15лв според марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, колеги... К'ви трансформатори, какви пет лева... СТАБИЛИЗАТОР НА НАПРЕЖЕНИЕ е това, дето го цитирате.

 

Да, може да се ползва и обикновен стабилизатор на напрежение.

Но, това, което е масово е DC/DC конвертор (както написах по-горе). Той преобразува едно постоянно напрежение (DC 12V) в друго постоянно напрежение (DC 5V). Принципите са малко по-различни от стабилизатора на напрежение.

Вътре си има и "трафче" (дросел).

Всичко това е монтирано в накрайника на запалката.

Ако включиш директно към 12В GPS-a, ще трябва да мислиш за нов после! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WDW защо не качиш тук или дадеш линк към една принципна схема, където 12V DC се сваля на 5V DC с дросел или траф?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такива прости схеми- примерно LM2575 . Входно напрежение до 40V, изходното се настройва на колкото желаем, държи до 1А. Работи на 50 КHz, не се чува осцилацията и е евтинийка :D Дроселът също може да си го закупим готов ...

 

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... M2575.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.