Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хомологация N1


Johny Cage

Recommended Posts

Здравейте,

загледал съм Skoda Superb. Тя се предлага с "Хомологация N1". След известно ровене в интернет стигнах до следния извод:

 

+ може да си вземеш ДДС-то ако закупиш колата като юридическо лице (фирма)

+ Годишния данък е около 10лв

 

- Колата се записва като товарна.

- Желателно е когато те спрат на проверка да носиш копие от големия талон за доказателство

- Застрахователите таксуват по-високо за гражданска отговорност(след известни сравнения открих разлика спрямо лека кола в диапазона 50-320лв за 2.0 ТДИ)

- Минава се на ГТП всяка година

- След 10-тата година се минава на ГТП всеки 6 месеца

 

Има ли още нещо, което е добре да се знае във връзка "Хомологация N1"? Някой колега от форума може ли да сподели челния си опит?

 

Поздрави и приятен ден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм 100% сигурен, но доколкото знам не можеш да я регистрираш като N1, ако не е на фирма (юридическо лице).

За да си прибереш ДДС, съответното юридическо лице трябва да е регистрирано по Закона за ДДС. Ако е ЕТ например не си прибираш ДДС.

За прегледа - прави се на 6 месеца, само при товарни автомобили (1+1 места). Имам Форд Куриер 1+1 и правя 2 прегледа на година, а колега със същия, но с два реда седалки - само 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С N1 можеш да си я регистрираш и на физическо лице, но не ползваш данъчен кредит за сметка на това пък ползваш бонуса при данъка, примен от около 700лв. падна на около 7лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

От досегашния ми опит с автомобил N1:

- Копие от големия талон не са ми искали досега (наистина, не са ме спирали често, но засега нямам проблеми, а и в крайна сметка винаги можеш да бутнеш едно копие на талона в жабката и да си го носиш с теб).

- Разлика в гражданската отговорност не съм установил. Дори и да има такава, обикновено е по-малка от разликата в данъка, особено при по-мощните двигатели. (Данъка на N1 е по 1 лв. за всеки 100 кг. полезен товар т.е. под 10 лв. на година).

- При "нормален" лек автомобил (категория М1) печелиш само първите две години - после пак се ходи всяка година на ГТП, така че разликата е пренебрежима.

- Не познавам човек, който да си е купил нов автомобил и да го е карал повече от 10 години (освен ако, недай боже, възникнат непредвидени финансови драми).

 

Идеята ми е, че посочените от теб минуси не са особен проблем и при ежедневното ползване на колата няма да усетиш никакви неудобства или разлики спрямо М1. Така че ако си решил да взимаш "товарен" автомобил, действай. Няма какво да те притеснява. Най-много някой данъчен, който живее в 2001 г., да се дърпа за възстановяването на данъчния кредит, но като покажеш документите на колата, всичко се оправя.

N1 е определена категория лекотоварни автомобили, съгласно нормите на ЕС. Всеки може да си купи такъв автомобил, без значение дали е физическо или юридическо лице и без значение какъв вид търговец е (ЕТ или дружество). За да ползваш данъчния кредит обаче, трябва да си регистриран по Закона за ДДС. Апропо, няма пречка за ЕТ да си направи такава регистрация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за данъците не знам как се изчислява, но на Ауди с три-литров мотор и регистрация N1 данъка му 700 лева :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка на N1 (товарен автомобил) си е на база товароносимост и въобще няма общо с мотора. Ако е твое аудито върви в общината и им изкарай душата да си оправят магарията. Ако пък е на познат, като ти каже добър-ден все пак се огледай дали не е нощ smile027 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чл.55 ал.(6):

"Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за товарен автомобил до 12 т технически допустима максимална маса в размер от 10 до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло да е регистрирана колата с N1 няма минуси. Да поправя колегата по горе и ЕТ има право да си ползва данъчния кредит. Единствено за хора решили да си вземат фабия да имат в предвид ,че колата се регистрира 3+1. При октавия и супърб е 4+1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Майбах или Порше Турбо мога ли да ги регистрирам като товарни? Или поне едно S3?

 

Зависи дали отговарят на изискванията за товарен автомобил, основното от които, доколкото знам, е определено съотношение между броя места за пътници и полезния товар /именно това е и причината Фабия N1 да се регистрира като 3+1, поради по-малкия полезен товар/. Трябва също товарното помещение да е отделено от пътническото, но тук явно има различни интерпретации, защото някои производители/вносители задължително поставят метална преграда на N1 автомобилите, а други минават без нея.

Обикновено производителите си правят труда за хомологация N1 само при модели, където това би се отразило осезаемо на продажбите. С оглед на профила на клиентите на Порше и Майбах, едва ли на някой му пука за 20% разлика в цената smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.