Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вентилатора за купето и съответния му ключ


ivailoro

Recommended Posts

Здравейте на всички, много полезен форум!

Имам следният проблем, ще се радвам ако някой може да даде съвет.

Значи преди време ми се счупи ключът на вентилатора в купето /по-подробно, контрата която държи контактната пластина към врътката се счупи, но пластината е читава/. Поправих ключа и нямаше праблеми. Но от преди две седмици започна за гори бушоните на вентилатора / до сега съм сменил 4/. Проверих и свих клемите на бушона. Мерих с мултицет амперите, които протичат през бушона / за степен 1 са около 3 А, за 2 - 6А, за 3 - 9А и за 4-та около 13А/ и не мога да си обясна защо гори бушоните. Даже мислех, че тези които слагам са китайско менте та смених с друг от друго гнездо, но работата е същата.

 

P.S. колата ми е октавия 1.9 TDI 1998 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо пиши откъде си, това доста ще ни улесни.

Сега на въпроса ако проблема идва от ключа....лошо защото комплекта струваше към 250лв (сменял съм го) и не се продава нищо отделно. Пиши откъде си и евентуално може да измислим нещо поне да го погледнем на живо защото по обесненията ти аз лично много не разбрах какво ти се е счупило и как си го оправил.

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Не ме бива много по обясненията ама нали знаеш инженерите са така като почват да обясняват търсят лист хартия и молив :lol:

Та значи. Средният ключ, които регулира вентилатора ми се счупи. "Карантията" вътре му е една общта пластина служеща за "маса" и четири за отделните степени на вентилатора. Контакта се осъществява от една пластина захваната за врътката. Именно това при мен се беше счупило. Възстановяването на ключа не е нарушило функционалността му, вчера го разглабях пак и по контактните пластини няма нагар или следи от късо.

Днес свалих вентилатора и го разглобих, защото мислех че колектора дава на късо. Е разстоянията между колекторните пластини се беше запълнило с графит от четките и грес. Почистих колектора направо стана кото нов, но за мое голямо разочарование бушона пак грее.

Гледах ел.схемата но невидях да има някакни релета или нещо подобно, в този кръг са ел.двигатер на вентилатора, ключа, групо от резистори за отделните степени на вентилатара и бушона. Нямам си на идея къде може да е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да замериш проводниците от ключа до буксата на вентилатора и от предпазителя до ключа. Протрит проводник и паразитно окъсяване може да е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.