Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хидравлика - грешка?


far_seer

Recommended Posts

Здравейте. Пиша ви тъй като вече не мога да търся и намеря изход отникъде и се обръщам към вас, молба за съвет или помощ. Накратко - всичко започна с появяване от време на време на лампата за хидравлика. Реших - няма проблем, ще я закача на диагностика. Грешката, която показва е "недостатъчно напрежение стигащо до помпата". Още същата вечер по някое време хидравликата почти изчезна, а светлините в цялото купе /плафон, табло, врътки на парно/ започнаха да мигат като за дискотека. Отведох я във VW сервиз. От там замериха зареждането на акумулатора - падало много, като се върти волана, иначе дори и с всички други консуматори - фарове, климатик, музика, лампи в купето - всичко е ОК. Смениха реле регулатора, промяна няма. Оръсиха ме здраво и ме пратиха по живо, по здрави да си търся динамо. Закарах я при втори човек. Мъчи се 2-3 дена да хване какъв е проблемът. Междувременно се появи виене отпред, по-точно някъде зад предна лява гума, и то докато колата е в покой!? Мисля, че там е хидравличната помпа, поправете ме ако греша. Проверих маслото - беше ОК, смених го, пак виене от време на време и чезнене на хидравликата. Та майсторът отвори помпата, сменил някакви кондензатори и каза, че всичко трябва да е ок. Следобяд повъртях , имаше си хидравлика и нищо не свети. Вечерта обаче познатата история - виене откъм предна лява гума, загуба на хидравлика , светене на лампата с волана. Обадих му се, каза че вече нямало какво да направи. Да, ама вече и аз не знам какво да правя - досега дадох немалка сума на вятъра, най-много ме е яд за тия първите, които ме пратиха директни за динамо. Някой ако има идея да казва. Знам, че най-лесното е да тръгна да тъся друга помпа, но ако не е от там вече сумата ще е прекалено голяма за мене просто ей така за проба-грешка.

 

 

П.С. акумулаторът е чисто нов, на 1 седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен акумулатор и алтернатор, проблем може да е лош контакт на минусовите връзки. Аз бих се насочил първо тях да проверявам. Виенето, тя помпата ти е зад лявото колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички връзки за проверени, всичко е замерено с мултицет. А помпата между другото не вие като от ремък, ами някакъв друг звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си сигурен във връзките, вкючително и тези на двигателя на помпата, остава самия двигател. Проблемът ти в момента е спорадичен. Но както го описваш, изглежда като лоша връзка. Не е необходимо да е по външните съединения, може и да е в самия ел- двигател. Изчакай засега и не бързай да го отваряш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички връзки за проверени, всичко е замерено с мултицет. А помпата между другото не вие като от ремък, ами някакъв друг звук.

 

Какъв ремък!? Помпата ти е електрическа! Не си намерил правилния майстор. Отиди в ЕТ, поне ще ти диагностицират какво е заминало. Помпите ги правят вече, може и да те насочат ако попаднеш на правилния човек. Може датчик на рейката да ти е заминал, а със съмнителните майстори, нищо чудно и да са ти сменили помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем явно доста често почна да се появява при фабиите. И мен ме мъчи същото от близо година, същата грешка при диагностика в ЕТ. След време обаче се появи и грешка за датчика на рейката.Смених го , карах точно две седмици и пак се втвърди волана, но без да има някаква грешка в компютъра и така я карам.

 

Моят съвет е да се проверят обстойно трите букси на самата помпа , защото понякога самите запечатки на гнездата, където влизат буксите, са или счупени или износени. Това води до слаб контакт. Друго като вариант е уговорка в някой магазин за акумулатори, просто да се смени с нов и да се види дали няма да е от това ама щом е на 1 седмица сигурно е гаранционен. Накрая може да се пробва и смяна на датчика и / или на цялата помпа. Последното го препоръчвам с две ръце пред това, да се ходи по най-различни майстори и да дават съвети или извършват ремонти, които нямат нищо общо с проблема. Аз така направих и сигурно съм хвърлил пари за една нова помпа.

 

Поздрави и успех, дано има разрешение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако рейката е корозирала в частта където чете датчика може също да го има проблема, но при положение, че има шум от помпата, нещата се свеждат до нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат от ТАЗИ тема:

"Kолеги гледам, сте се опитали всякакви варианти за да оправите хидравликата на колата,преди седмица приятел си купи Шкода Фабия 1.4 с проблем с хидравликата.Докара ми я и ме помоли да я оправя.Първо генератора не зареждаше което може да е причина за не работенето.Смених го с друг втора ръка но бачка.Да ама пак няма хидравлика викам ще сменям хидравличната помпа взех друга сложих я и пак същата работа няма никой.Почнах да проверявам тръбите да няма някоя сгъната всичко изглеждаше ок.Между другото помпата работи но вие като бясно куче :)))Та взех че развих единият болт който влиза в рейката на тръбата от високото налягане и какво да видя там вътре сложили един редуцир и като еднопосочен клапан.Който явно беше блокирал и от там идваше целия проблем.Премахнах го напълно и сега волана се върти с един пръст за голяма моя радост.Така че дано съм бил полезен на някого ако имате въпроси ще се радвам да помогна на всеки "

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички връзки за проверени, всичко е замерено с мултицет. А помпата между другото не вие като от ремък, ами някакъв друг звук.

 

Какъв ремък!? Помпата ти е електрическа! Не си намерил правилния майстор. Отиди в ЕТ, поне ще ти диагностицират какво е заминало. Помпите ги правят вече, може и да те насочат ако попаднеш на правилния човек. Може датчик на рейката да ти е заминал, а със съмнителните майстори, нищо чудно и да са ти сменили помпата.

 

Както съм написал - казвам, че не вие КАТО от ремък. Звукът е по-различен, на пресекулки. Човекът, който ми помага я е закчал само на буксите и ми обясняваше как помпата както си работи и от време на време спирала турбинката и цялата вибрирала или нещо такова. Лагерът и семеринга били като чисто нови. Днес се свързах с морги в Благоевград, Враца, Гоце Делчев - навсякъде 250 лв. 2-ра употреба с гаранция. Помпата е TRW. Тя си работи добре, просто понякога е супер лека, в други случай се втвърдява и започва "вииуу" :) . Проблемът явно е електрически

 

Michael, това го правеше и със стария акумулатор. Помпата е прегледана от-до 3 дена, заедно с всички букси, лагер, кабели. Сменен е целия комплект транзистори, тъй като единия е бил заминал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи остава варианта, който между другото и аз обмислям - нова помпа . Но пак казвам от практическа гледна точка е по-добре да се закупи нова, отколкото да се хвърлят пари на вятъра по майстори ( знаем си ги "майсторите" в България ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кормилните системи на Фабия са два модела-KOYO и TRW и са несъвместими! Тоест, какъвто датчика, такава и помпата. Помпата е електрическа, ремъци няма. Всички хидравлични системи имат по тръбите цедки. Ако маслото е много старо и е образувало утайки може да има някъде запушване, обикновенно на тези цедки. Най често се монтират на тръбата с входящото налягане преди рейката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги, помагайте.....

 

Вече съм отчаян. Намерих си помпа - 250 лв. втора употреба. Сложихме я на колата - следобеда всичко ок(викам си бре, тая кола има хидравлика, върти се волана с малкото пръстче). И вечерта напарво побеснях - същата история - светва лампичката с волана, таблото премигва ..... помпата "вие" - (по-скоро звукът е като на моторче, което се мъчи). Нямам думи и вече не знам какво да правя - дотук съм вътре с повече от 350 лв., за капак имам помпа, която сега ще се чудя какво да правя и вероятно ще си остане моя. Хрумва ли му на някой кое може да е това нещо, което и при закачането на нова помпа да дават тия проблеми. По моята логика е нещо с електричеството - да, ама уж всички връзки ги бяха проверили старателно. Не знам какво да правя вече - омръзна ми да давам пари по майстори. Тия пари дотук юе го прежаля, няма ккаво да се направи, ама от тук нататък не искам да давам баснословни суми за глупости. Та, кое може да е това нещо, което така да е*ава всичко - и светлини в купе и хидравлика.....? Мислех си за датчика за положение на волана - ама как може той да кара помпата да вие , а и вътрешните светлини да мигат?? Не знам, който може да дава идеи,че вече ми дойде до гуша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вслушай се в съвета за запушването. Много ми прилича на това. Ако има как да се измери налягането предполагам ще стане ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да помогна със съвет за проблема, ама сигурно може да върнеш помпата дето си я взел. Последния път като ходих до една морга пишеше че до седем дни клиентите могат да върнат закупената част. Щом си сигурен ,че не помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт:

 

Проверих това, което колегата беше написал ikonoma и другият колега (за клапана-редуцир) - Няма проблем там. Смених и 2ра-та помпа с 3-та такава - резултат нулев!!! Отново са проверени маса, към купе, към помпа - няма проблем. Откачи ли се помпата , премигванията се губят. И аз и майсторът вече сме без избор и наистина вече тотално не знам какво да правя - всичко , което колеги посъветвахте съм проверил..... Повече нищо не ми хрумва, а и на човекът, който работи цял ден само над нея. Предположи, че проблемът може да идва от там, където се командва помпата - ако има примерно реле, което обаче не е успял да открие. Моля за помощ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах ти да оставиш всичко засега. Напиши ми на едно ЛС година и код на двигателя плюс вид на помпата трв или койо и ще ти пратя схемите от Елзата. Иначе захранването е директно от един предпазител на кутията на акумулатора. И отделно влиза управлението. То се заранваше от един 5а предпазител от тези при таблото ако си споням правилно. А и нали вече написа, че са проверени връзките? Този майстор какво е проверявал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Тотално вече изперках. Колата беше 2 дена при жичкаджия, който провери всичко от-до за 2ри път - проблем не намери. След това бях в местния Шкода сервиз - човекът я закачи на диагностика, грешчка "датчик рулевойе управление" или нещо от тоя род. Питах - датчика е 350 лв. при тях, 280 в Ауто Плюс 10 дена доставка, ако проблема не е там - не може да се върне. Толкова пари обаче вече нямам и си взех от морга - 50 лв. Сложиха го, вечерта уж всичко е ок, тая сутрин воланът ми правеше мускули. Откачих акумулатора, и о изненада : помпата пак започна да вие.

 

 

Дотук са проверени всички връзки, взети са нови помпа и датчик. Честно казано повече нищо не мога да направя. И ако фактът, че от време на време си трябва мъжка ръка да се врътне тоя шибан волан го нямаше, щях да оставя нещата така. Повече обаче не знам какво да проверявам и сменям. Цяла рейка ли ???? smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Преди малко се регистрирах във форума,защото преди 2 седмици си купих Fabia 1,9 tdi.

Нямам книжка за нея и не мога да знам когато светне нещо на таблото за какво става на въпрос.

От време на време премигва червен датчик,който се намира между стрелките за водата и за горивото.Там където са тези за светлините.Притеснявам се ,защото е червен и не мога да го видя какво точно представлява,защото светва за стотна от секундата.

Моля Ви за малко повече инфо относно датчика,да предприемам навременни действия.

Благодаря предварително!Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръководство на английски можеш да си дръпнеш от международния сайт на шкода. Иначе при фейслифтовите там е индикацията за закопчана задна седалка. Пробвай да свалиш облегалката за задната седалка и виж дали светва постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,виж и моята тема - viewtopic.php?f=8&t=28139 мился че говорим на един език :(

Разликата е само че помпата не ми е виела,но изгася като падне напрежението....провери за утечка!...и ако можеш сложи някой стар акумулатор до като го отстраниш че ще скапиш новия...иначе същата работа като при теб,мига всичко -табло,фарове,плафони...в момента който изгася,после пали само с подаване на ток..не и достига напрежението от моя акумулатор,дори и да е зареден...свалих алтернатор,стартер,сложих им нови четки...но дори и като бяха отстранени утечката си седя...провери дали имаш и ти...ако имаш,откачи кабела който влиза в купето(като застанеш пред акумулатора,от дясно наляво втория от клемореда,само той е гофриран!)и най вероятно ще изчезне,ако я има!...оттам нататък и аз вече се чудя какво може да е... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът след близо месец най-после е отстранен.

Сложих друг, 3-ти поред датчик и с него всички проблеми изчезнаха.

Споделям, защото за разлика от други хора, се надявам моите перипетии да послужат като идея за други, които да не се набутват като мен. Поздрави. smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да купуваш датчици от моргите, това си е живо набутване. Дори и чатави да са били, така ги съхраняват, че не издържат дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я стовариха и "разкостиха" точно пред мен.

Какъвто е - такъв.

От Шкода сервиз искаха за новия датчик 350 лв., капаро и 10 дена доставка. А и ако не беше от него - не ти връщат парите. Мерси, но не, мерси, не искам повече експерименти.

В София не знам как е, но тука купуваш, после разбираш кое какво е...... Варианти "само да пробваш и да платиш при резултат" няма.

 

 

Искам да благодаря и на всички, които все пак дадоха някакви идеи и варианти, и специално на колегата ID A, който ми прати файловете на мейла!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте аз имам следният проблем купих наскоро SKODA FABIA 1.9 TDI която беше вече с светнала лампа на хидравликата. Замерих зареждане на акумулатора всичко е ок прегледах замасяващите кабели и  там добре но индикацията на акумулатора на таблото не свети. След две седмици каране се появи друг проблем като завъртя на контакт и се чува едно джагъркане  странен шум като от реле и лампата на хидравликата почва да премигва поле като потегля почват да премигват всички контролни лампи по таблото придружени с звуков сигнал. Преди два дни и дадох малко жега по магистралата. Трябваше да слизам от магистралата и почнах помалко да намалявам натиснах педала на спирачките и всички лампи светнаха като на коледна елха влючително и лампата за маслото изплаших се малко но нищо колата продължи да си върви докато не спрях и долях малко масло лампата не угасна. Изгасих колата и почаках малко дръпнах щеката и какво да видя масло да се удавиш опитах се да я запаля запали и изгасна на момента и два три пъти така един след друг.Оставих я за около 2 часа и като поистина двигателя отидох да пробвам да ли ще запали запали от раз и нямаше помин от разсветилите се контролни лампи само си остана лампата на хидравликата да свети.Добри хора ако някой е имам същият проблем споделете какво да се прави в случая. Според мен проблема е в точите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.