Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Регулиране сходимост на предни колела


venll

Recommended Posts

След като зимата си отиде, дойде време да се сменят зимните и летните гуми. При монтажа на гумите видях, че имам разбити двата външни и един вътрешен накрайник. Милите ни родни дупки се бяха погрижили. Наложи се да след смятана да се настрои сходимостта на предните колелета. Според АУТОДАТА сходимостта на колелета е +/- 1,11 мм

b03101a4d6ef19f6.jpg

 

Най-добре се прави на канал, но поради липса на такъв може и пред блока.

Инструментите които Ви трябват са

ключове 22, 19 и 13

канап

стойки

и много търпение

Напомпайте гумите да са с еднакво налягане.

Намирате равно място и укрепвате колата.

Настройте волана да е хоризонтален и по някакъв начин го укрепете:

6ca3e510db98691b.jpg

Върху стойките завързвате конеца на такава височина, че да минава през центъра на двете джанти когато го опънете. При мене разстоянието на конеца от земята беше 31 см. В момента настройвам лявото колело

524bb3a9e873e760.jpg

Не съм правил по-далечни снимки, защото конеца не се виждаше

Мерите разстоянието от конеца до центъра на задната гума:

d8a658128094d698.jpg

Настройвате същото разстояние от конеца до центъра на предното колело:

329cc58c715cb9d0.jpg

Имайте в предвид, че конеца трябва да е опънат.

След това мерите в двата края разстоянието между конеца и края на джантата.

Това е в задния край:

0bec4fa0af334294.jpg

Това е в предния край:

2387b8aed8a622e7.jpg

Ясно се вижда, че след смяна на вътрешния и външния накрайник имам положителна сходимост.

/малко разяснение когато колелата ви са /-\ гледани от горе имате положителна сходимост, в другия случай когато са \-/ имате отрицателна сходимост/. При смяна на накрайника броя на навивките не върши работа, защото дори и от една партида накрайниците имат разлика в дължина, местото от където започва резбата и др. Който се хване да го прави сам ще види колко малко завиване или отвиване на вътрешния накрайник до колко голямо отклонение води в края на джантата.

Сваляте гумата, развивате законтрящата гайка с ключ 22 като държите контра с ключ 19 върху накрайника:

07d02e343b06bf02.jpg

Вътрешния накрайник се върти с ключ 13.

Монтирате гумата и както е вдигната на крик започвате да коригирате сходимостта. Аз бърках от горния край. Сваляте колата от крика местите колата напред-назад два три метра няколко пъти за да може да улегне колелото и мерите отново. И така няколко пъти докато накрая получите ето това:

отпред b406f32640bb0723.jpg

отзад 4d20583af7ff7478.jpg

 

По същият начин коригирате и дясното колело.

Този начин за регулиране е приложим само ако всичко по колата е в нормите няма криво, удари в бордюри и др. подобни.

На критиците ще кажа, че този начин на настройка на сходимостта се е правил преди да има стендове и вършеше много добра работа. Може някой да го пробва и след това да иде на стенд и да сподели колко точен е този метод. Прибягнах до това решение на нещата защото преди години се наложи да регулирам предницата на Тойота Карина на стенд и след реглажа при завой гумите свиреха като Жрица на любовта на околовръстен път. Другия случай беше когато сменях левия накрайник на предишната си кола Голф 2 - след реглажа колата носеше на дясно много здраво. То хубаво нещо са стендовете, но стига хората работещи с тях да могат да се справят, а не само да искат пари. Затова настройката на сходимост я правя по този начин и до сега не съм се оплаквал от износени гуми.

Поздрави и безаварийни километри на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте майстори не ползват комп. стенд, а е нещо с лазар т.е. една летва която в края има лазер и е разграфено. Закрепват летвата на гумата и джантата (самата летва стърчи напред) и после на другото колело. Левия лазер показва къде свети върху дясната летва и десния лазер върху лявата летва. Трябва на едно и също място да светят. Със старата кола съм ходил на комп. стенд и винаги е било трагично. Но след като отида при мойте хора и колата вече върхи супер.

Явно наистина има голяма разлика при различните методи и май наистина всичко зависи дали този който настройва може да прецени какво да гледа

 

п.с. по твоя начин не разбрах къде е единия край на конеца и къде другия и дали с един конец опасваш и двете гуми или само едната. Може ли малко по-подробно да опишеш къде го закрепваш и от къде минава. От снимките разбрах че е опънат успоредно на колата и по височина трябва да минава през центъра на гумата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Канапа се завързва за двете стойки на височината на център на гумите. Можете да използвате каквото и да е стига да може да се върже конеца за него. Аз използвах тези стойки

d6b959c7db8334b9.jpg

а конеца е успоредно на страната на която работите като минава през оста и на двете гуми, за да може да настройвате предното колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с каква цел е това? Не е ли голяма загуба на време и разправия? Един реглаж за 30-тина лева и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с каква цел е това? Не е ли голяма загуба на време и разправия? Един реглаж за 30-тина лева и готово.

 

Ей, Ники, "критик" такъв! smile001 И аз се чудя същото като тебе, но явно има хора, на които им доставя някакво удоволствие това. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с каква цел е това? Не е ли голяма загуба на време и разправия? Един реглаж за 30-тина лева и готово.

 

Ей, Ники, "критик" такъв! smile001 И аз се чудя същото като тебе, но явно има хора, на които им доставя някакво удоволствие това. smile049

 

Понякога ей тия 30 лева са проблем. По-добре за гориво и да се изцапам малко, отколкото да отидат в небитието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с каква цел е това? Не е ли голяма загуба на време и разправия? Един реглаж за 30-тина лева и готово.

 

И други се справят сами : smile091

 

viewtopic.php?f=4&t=27743

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с каква цел е това? Не е ли голяма загуба на време и разправия? Един реглаж за 30-тина лева и готово.

 

И други се справят сами : smile091

 

viewtopic.php?f=4&t=27743

 

Да, определено. Но специално за реглажа - не виждам как ще успееш да го направиш по-бързо и по-качествено от компютъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само една забележка. Трябва да сте сигурни, че джантите са перфектно прави. В противен случай цялото измерване отива на кино. Те затова стендовете имат т.нар. компенсация, която игнорира недостатък в джантата. В 90% от сервизите не я правят, защото е трудоемка или оператора е некомпетентен или мързелив или всичко накуп. Също така е важно да се следи в какви единици се работи. В мм по ръба на джантата (каква джанта - 14,15,20 цола?) или в мм/м.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 години по-късно...

Унукална тема, специални благодарности на автора!

Ей сега го пробвах метода, след смяна на маншони на рейката на Golf-a (III GTI). Броих навивки, но видимо лявото колело беше много отворено, а канапа показа точната истина. И двете страни са под 1 мм. отклонение след реглажа, което е постижение поне за мен. Утре ще я покарам и ще има контролно замерване. 

Предстои смяна на тампоните на макферсона и тогава ще се ходи на стенд. 

Изумих цялата улица, всички се въртяха и с интерес наблюдаваха, а коментари много - но по-старите съседи определено са наясно с метода даже си припомниха с усмивка отминалите години.

Утре ще проверя контролно и Fabia-ta ;)

Редактирано от iurimil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.